Solleke_Noah schreef:BernetteO schreef:O Psyllium kuurtjes... praat me er niet van... Ik geloof dat ik die jas echt nooit meer schoon krijg...
Shetlief bliefte het spul niet, niet met appelmoes, niet door de brokken, niet door de muesli. Uiteindelijk kreeg ik het alleen met een heel klein beetje slobber naar binnen. Maar dan werd er wel een uur over gedaan om de emmer leeg te eten... Pfft!
Kirrr, wat fijn dat Hidalgo nu een fijn baasje gevonden lijkt te hebben!
Karev, netjes geknipt hoor!
Inderdaad weer mooier weer! Hier helaas een dagje achter de computer...
Heeft er iemand nog een tip om hooi te voeren? Wij hadden een houten palletbox omgebouwd tot hooi hokje (twee dichte wandjes aan gemaakt en een dak tegen de regen; dat was voor toen we nog onbeperkt voerden).
Helaas vonden ze dat mooi knaag en sloop-materiaal... Gevolg: de gemiddelde inloopkast kom je nog lastiger in dan hun hooi ding. Maar met twee kanten minder is het ding een stuk minder stabiel geworden.
Slowfeeders kan ik hier helaas niet goed ophangen, en de ervaring leert dat de paarden nu zo gevoerd worden dat ze max 1 uur zonder hooi staan, en dat is dan alleen op dagen dat ik later ben dan normaal. Ik ben dus eigenlijk gewoon op zoek naar een grote stevige bak waar ik het in zou kunnen doen. Liefst een beetje hufter-proof. Iemand suggesties?
Je hebt van die plastic bakken (even groot als zo'n palletbox), daar kunnen ze geen planken vanaf trekken? edit zoiets: https://www.google.be/search?q=plastic+ ... 9IWGNuM%3A
karev: netjes geknipt hoor
Die bakken lijken me inderdaad wel wat! Hoop wel dat de shet er dan ook goed bij kan. Of ik zou moeten kijken of ze eventueel ook iets lager bestaan.
Ontzettend bedankt voor de tip alvast!