[INFO] Slowfeeders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:44

Nee want dan schuurt ze zich tot bloedens toe open helaas! En heb het idee dat ze vanuit de bak juist gefrustreerd werd en zo uit een net staat ze heel relaxt te eten. Wij hebben de netten aan een hek hangen dus op zich wil het wel zo :)

_suus19_

Re: [Centraal] Slowfeeders

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 00:17

Hebben jullie de ervaring dat het eten uit een hangend net minder frusterend is? Gaat dat makkelijker ofzo dan uit een bak?
Wij voeren al jaren uit hangende netten en bevalt heel goed. Maar het vullen voor 4 paarden neemt behoorlijk wat tijd in beslag en ik zou toch graag over gaan op een bak.
Maar ik lees hierboven dat het frustrerender is en sneller stuk? Is dat iedereens ervaring?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 07:22

Nee, ik ervaar het tegenovergestelde.
Maar ik kan me voorstellen dat het uitmaakt hoe je het aanbiedt. Beperkt of onbeperkt.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:17

Hangende netten is een stuk onnatuurlijkere eethouding dus mijn voorkeur zou altijd uitgaan naar mogelijkheden waarvoor het hoofd omlaag gaat. Ik heb wisselende ervaringen met hoe snel t kapot gaat. Het net in dit frame ging redelijk snel kapot. We hebben ooknog een heel groot net dat om een gehele baal gaat die is al jaren in gebruik en niet kapot. Dan hebben we ook al een aantal jaar een lange "worst" in een bak en die is allleen kapot daar waar het vast zit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:34

Hangend eten ze een tikje langzamer als het net helemaal vrij hangt en niet tegen een muur maar verder gaat het juist minder snel kapot.

Heb ze ook liever niet hangend dus nog maar eens kijken of ik ze in de bak kan leggen oid komende winter, wil het mezelf eigenlijk wat makkelijker gaan maken.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 08:36

Ik had wel het idee dat mijn paard vanuit de bak irritant vond, dat ding wat steeds mee omhoog komt enzo. Wij hebben zo 3 netten hangen. Ze eten zo ook met hun hoofd naar beneden.
Afbeelding

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:06

Jets schreef:
Ik had wel het idee dat mijn paard vanuit de bak irritant vond, dat ding wat steeds mee omhoog komt enzo. Wij hebben zo 3 netten hangen. Ze eten zo ook met hun hoofd naar beneden.
[ [url=m/XHnZvu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Steken ze daar hun hoofd niet in? Zou bij mij denk ik een kwestie van een paar uur zijn voordat ze dat uitvinden :')

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:08

Azmay schreef:
Jets schreef:

Steken ze daar hun hoofd niet in? Zou bij mij denk ik een kwestie van een paar uur zijn voordat ze dat uitvinden :')

Nee hahah. Daar was ik ook bang voor dus hebben eerst meerdere touwtjes aan de bovenkant gehad, maar dat was onhandig met vullen :') Zelfs m'n fjord doet het niet :+

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 09:10

Ik rijg alles dicht en zelfs dan frotten ze hun neus ertussen als ik net iets te ruim ben geweest _-:(

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:10

Jets schreef:

Maar op deze manier moeten ze hun hoofd nog steeds in een rare onnatuurlijke houding draaien

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 11:23

Maartje1990 schreef:
Jets schreef:

Maar op deze manier moeten ze hun hoofd nog steeds in een rare onnatuurlijke houding draaien

Nee hoor, ze draaien hun hoofd niet schuin. Het hooi ligt een beetje onderin de zak en deze hangt vrij laag dus ze eten net als van de grond alleen dan met hun hoofd ietsje hoger. Ik ben ook echt voor een bak hoor, daarom hebben we die ook gehad maar ik heb dit liever dan dat ze haar hele hoofd tot bloedens toe open schuurt en met wonden staat. Dus vandaar dat we een net hebben, maar mocht iemand andere suggesties hebben dan hoor ik het graag :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 12:36

@jets: ik zou eerder uitzoeken wat de oorzaak van de jeuk is en die wegnemen, dan de plek om te schuren.
Ik snap dat je niet wilt dat je paard zich tot bloedens toe open schuurt, alleen als ik zelf jeuk zou hebben en niet zou kunnen krabben zou ik helemaal gek worden geloof ik :)
Tenzij je andere krabplek hebt hoor, dan heb ik niets gezegd ;)

Die van mij schuurde ook af en toe aan zn bak, maar dat was wanneer hij gras had gehad en daar krijgt hij jeuk van. Maar daarvan kan ik de oorzaak wegnemen, de plekken behandelen en dat heeft dus verder niets met de bak te maken..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 13:20

@jets: heb je daar al eens een DA bij gehad, want dat zijn geen misselijke schuurplekken en als ze zo verspreid zitten is het misschien ook van binnenuit te behandelen.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:25

Zoals ik al zei gaat het om een zomereczemer ;)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:31

Maar gemiddeld eczemer stopt met schuren wanneer hij een deken op krijgt, maar is ook van bekend dat ze vaak ook voor andere dingen gevoelig zijn (bijv. fructaan, suikers/melasse, gras, lucerne).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:22

Idd weidegang/gras en krachtvoer met veel suiker aanpassen, dat scheelt enorm.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:38

Ze krijgt geen gras en krachtvoer, enkel hooi en vitamine brokjes. Alle maatregelen die er tegen zomereczeem zijn die zijn uiteraard al getroffen :) maar dit is nogal off-topic :')

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:43

Jets schreef:
Bedankt voor de tips, ze krijgt al geen gras suikers en krachtvoer, enkel hooi en vitamine brokjes. Alle maatregelen die er tegen zomereczeem zijn die zijn uiteraard al getroffen :) maar dit is nogal off-topic :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:44

Maar dan heb je iig het nodige al gedaan om te voorkomen. Overigens zijn er wel dingen die een DA kan geven die het van binnen uit bestrijden.

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 16:03

Klopt, maar ze is al eens hoef bevangen geweest en met de bijwerkingen van een injectie vind ik dat een te groot risico.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 16:40

Ja, dat is idd wel iets om rekening mee te houden.

xTamaarJamai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 23:04

Hoi ! Ik kom hier zo even binnen vallen...
Ik overweeg om een pacefeeder te bestellen(twijfel over de prijs/kwaliteit verhouding) maar ik vroeg me af of iemand hier misschien een soort gelijk product weet ? Of misschien iemand die dat kan maken ?

Alvast bedankt :-)

Nipples

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 23:45

Vraagje voor de mensen met ibc-vat en frame.. Heb het overschot van het ibc-vat spijtig genoeg weggegooid :\ Maar zou je dat frame ook met hout kunnen maken?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 07:39

Nipples schreef:
Vraagje voor de mensen met ibc-vat en frame.. Heb het overschot van het ibc-vat spijtig genoeg weggegooid :\ Maar zou je dat frame ook met hout kunnen maken?

Kan met hout, steigerbuizen of verwarmingsbuis :j

Nipples

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 16:48

Ok bedankt :D