Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 13:13

Ik had gehoopt dat het met het middaghooi droog zou zijn, maar helaas. Dus ze staan nog steeds binnen. Wél heb ik de stallen uitgemest en wat QT gegeven. Jasmijn staat lekker te eten en de hoefjes voelen nog steeds niet té warm aan al tilt ze ze nog wel snel op als ik er aan voel.

Gelukkig is wel de nieuwe regendeken binnen. Dit keer maar een Amigo gekocht, dat is iig een merk waarvan ik weet dat ze goed waterdicht zijn en blijven.
Jammer dat daar geen beenkoorden aan zitten maar een staartriem en het meest vreemde hiervan is nog dat het ding niet verwijderbaar is, er zit geen musketon aan maar is aan beide zijden vastgenaaid.
Maar als die echt niet meer om beet te pakken is hebben ze daar altijd nog 'de schaar' voor uitgevonden :)

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 15:28

*\o/*

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 15:36

Dat is een knap schuurtje. Houten schaaldelen stralen altijd wel iets rustieks uit.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-21 15:38

Lekkere stal wordt dat. Mooi ook met die schaaldelen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:29

Net het hooi van Venhorst ontvangen en het is súper spul. *\o/*
De paarden vlogen me zowat aan
Dus nu zorgen dat ik hetzelfde spul hier thuis krijg :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:36

Wat fijn DF. De weidebaal die ik nu open heb is ook weer van dat fijne hooi.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:38

Dit spul wil ik graag bestellen, dus maar even een mail uit gedaan welke ik nu moet bestellen om dít spul te krijgen :)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:48

Gisteravond een hele bijleespost gemaakt en toen was alles ineens weer weg _-:(

Ik heb e.e.a. gelezen over wichelroedes. Geen idee hoe het werkt, maar interessant is het wel. Zelf heb ik ook een hele gevoelige merrie die op 1 pensionplek ook niet kon aarden. We zijn daar weg gegaan want het verbeterde ook gewoon niet en ze was daardoor ook heel veel afgevallen en continu gestresst en angstig.

Billy, dat ziet er uit als een heel leuk plekje zo!

Kvulden, wat ontzettend sneu van je kipjes ;( ;( ;( Veel sterkte!

DubbelFun, ik dacht altijd dat jij zelf bekapte? Wat sneu dat Jasmijn haar voetje ging bloeden. Hoe loopt ze er vandaag op? Wat een mooie service dat ze een foto sturen van de inhoud van de verpakking :j
Dat vind ik het grootste nadeel van Amigo, dat bilkoord dat zo onwijs smerig wordt :r

[***], agh die snaveltjes <3 <3 <3 En beterschap voor je ouwe dibbes :(:)

Lynn, wat balen van de keuken! Dat dat ook zomaar mag #)

Flynnieman, wow zoveel gras _O-

Hier groeit hun enige stukje gras echt amper. Het is maar 600m2 ofzo en het wil echt niet. De rest van het perceel in nog niet ingezaaid dus daar staat alleen maar onkruid :oo .

Prairy, dat ziet er heel mooi uit, knap gemaakt <3

Hier hebben we de storm ook weer overleefd. De paarden vonden een redelijk windvrije hoek. Enig nadeel is dat ze niet naar voren durfden te komen om te eten of drinken, dus ik trof ze 's avonds vrij opgetrokken aan. Vannacht en deze ochtend maar wat langer binnen laten staan om bij te eten en nu spelen ze weer buiten in het zonnetje.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:49

DubbelFun schreef:
Dit spul wil ik graag bestellen, dus maar even een mail uit gedaan welke ik nu moet bestellen om dít spul te krijgen :)

Heb je een foto? Ik ben wel benieuwd naar jouw partij :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 16:59

@dais: Ik zal straks een foto maken.
Ik bekap zelf 2 a 3x en laat dan de smid komen. Maar omdat ik niet wilde dat ik iets verkeerd zou doen bij Jasmijn heb ik daar niets aan gedaan tot hij er naar gekeken had. Nu ik weet dat ik van de voorkant af moet blijven en alleen de achterkant 'mag' doen kan ik dat oppakken en om de 2 weken er een paar mm afhalen. Dan is de overgang ook minder zwaar voor de pezen/spieren.

Overigens kwam ze net in galop (op haar manier) achter me aan toen ze het hooi geroken hadden. Het zag er niet uit, maar ook niet erger als het voor het bekappen was.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:23

Daar wordt je toch vrolijk van :)

Afbeelding

Afbeelding

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:28

Ohja, dat herken ik. Ik bekap ook zelf, maar toen Quinta hier kwam uit Spanje, op stelten, op ijzers en rotstraal, heb ik het ook de eerste paar keer aan de bekapper overgelaten.

Ik bekap verder wel zelf en laat het nog maar 1x per jaar controleren. Of net als afgelopen week, omdat ik nog heel veel rugpijn had en het me zelf niet lukte. Maar ik doe het liever gewoon zelf :D.

Wat een mooi hooi, dat ziet er weer heel anders uit dan wat ik heb gekregen! :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Daar zou jezelf bijna aan gaan beginnen :D

Dais_

DuoPenotti schreef:
Daar zou jezelf bijna aan gaan beginnen :D

In een salade zou het ook zeker niet misstaan :')

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 17:47

Dat ziet er smakelijk uit DF! Mooi als je hetzelfde kan krijgen.
Prettig voor Jasmijn dat je haar nu ook zelf gaat bekappen. Handig dat je nu precies weet hoe/wat. Knapt ze vast van op met iedere 2 weken een kleine correctie.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 19:07

Ik had de kippen niet direct opgeruimd. Dat koste te veel tijd en was het weer niet naar. Toen ik dacht ik zal ze even opruimen ( ik had ze op een beschutplekje bij elkaar gelegd, was alles weg. Toch een vos?

Eigenlijk staat bij mij het gras zo hoog dat ik dat met mijn maaier niet gemaaid krijg denk ik. Ik heb de schaapjes op een stukje staan met een schrikdraad net van 50 met. Ze staan daar nu een week. Ik beginnu verschil in lengte van het gras te zien. Het staat daar nu 30cm. De rest wel 60cm.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:11

Prairy schreef:
*\o/*

[ [url=m/ZacPM1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh gaaf! Onze huidige stal en nieuwe stal zijn ook er schaal delen. Ik ben echt blij dat we een partij van 120 planken op de kop hebben kunnen tikken.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:13

DubbelFun schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ahhhh wauw!

Welk hooi is dit? En wat kost het?

Ik heb voor aankomend jaar 15 grote pakken van het hooi wat we nu hebben geprobeerd te reserveren, hopelijk lukt het ook.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:14

Lynn_Nikita schreef:
Een vos zou toch meer schade maken of niet?

Wat schattig, hoop da het nestje het houdt, creatieve vogel
Helaas met onze keuken, ik kreeg een mail dat hij een rekenfout had gemaakt en geannuleerd werd, zou 2000 euro te weinig geteld zijn, die ga ik niet even extra betalen.

Huh, ze kunnen heb dan niet meteen annuleren toch? Wat stom!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:18

Voor wie hier in de buurt woont heb ik nog wel 10 grote ronde balen voordroog te koop.
2e snede vorig jaar, goed droog de pak in gegaan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:21

kojack schreef:
Lynn_Nikita schreef:
Een vos zou toch meer schade maken of niet?

Wat schattig, hoop da het nestje het houdt, creatieve vogel
Helaas met onze keuken, ik kreeg een mail dat hij een rekenfout had gemaakt en geannuleerd werd, zou 2000 euro te weinig geteld zijn, die ga ik niet even extra betalen.

Huh, ze kunnen heb dan niet meteen annuleren toch? Wat stom!

yep er staat 3 dagen bedenktijd, ook voor hun in de kleine lettertjes en zijn chef zag een rekenfout in het keukenblad en de schouw moest anders gemaakt worden dan hij dacht wat duurder uitviel was zijn uitleg. Andere keukenzaken net gebeld en die zitten komende weken vol Ik wil al 2 jaar een andere keuken moet wel, zit schimmel in maar dat kon pas als de andere ruimtes klaar waren ( ivm herindeling volledige huis)
Nu zijn wij zover en gaat heel NL een nieuwe keuken kopen

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:41

Over dekens gesproken, mijn shet is geschoren en staat met dit oliebol weer met een 200 grams deken op. Vd week was het 13 of 14 graden, zonnig en droog en dan staat ie in z’n nakie of met een 0 grams regen deken. Ik had hem laatst een 0 grams deken op en toen stond ie te trillen.. Allo heeft een bucas smartex op.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 20:45

Ze hadden je toch ook tegemoet kunnen komen?

Oh ja klopt hoor, keukens gaan als een malle nu. Dit jaar gaan mensen niet op vakantie maar verbouwen.

Ik kreeg de tip om naar Duitsland te gaan, voor ons natuurlijk te laat maar heb echt goede verhalen gehoord. Vooral kwa keuken blad schijnt het erg te schelen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:17

DubbelFun schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
kojack schreef:
Ahhhh wauw!
Welk hooi is dit? En wat kost het?
Ik heb voor aankomend jaar 15 grote pakken van het hooi wat we nu hebben geprobeerd te reserveren, hopelijk lukt het ook.

Ik heb gevraagd welk hooi dit nu is, waarschijnlijk het duitse kruidenhooi. Je kunt op de site van Venhorst de prijzen vinden (ik wil kleine baaltjes per bundel van 21).

Ik ben er nog uit hoeveel ik er wil, maar ik kan het nog een paar dagen voeren voor ik beslis.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 21:18

kojack schreef:
Ze hadden je toch ook tegemoet kunnen komen?

Oh ja klopt hoor, keukens gaan als een malle nu. Dit jaar gaan mensen niet op vakantie maar verbouwen.

Ik kreeg de tip om naar Duitsland te gaan, voor ons natuurlijk te laat maar heb echt goede verhalen gehoord. Vooral kwa keuken blad schijnt het erg te schelen.

Nope, ik kreeg zelfs een grote mond aan de telefoon toen ik wat pissig werd

Duitsland ( Shaffrath) gaan wij normaal ook heen, a 2 keer eerder een keuken van gehad maar hun kunnen die schouw niet maken en ik mag Duitsland nu niet in Corona regels om alles nog eens door te spreken, daarom eens naar een keukenzaak in NL gegaan maar dat viel nogal tegen nu ( Uniek keukens)