Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 06:07

Jakkes, wat verdrietig zeg. Heb je haar van een particulier of rechtstreeks bij een trainer gekocht? Mag ook via PB natuurlijk.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 06:26

Delaja wat erg! Heel veel sterkte met dit rotnieuws... denk naar aanleiding van je verhaal dat dit wel een verstandige beslissing is. Maar daar word het natuurlijk niet makkelijker van :(

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 06:41

Flew schreef:
Jakkes, wat verdrietig zeg. Heb je haar van een particulier of rechtstreeks bij een trainer gekocht? Mag ook via PB natuurlijk.

Niet gekocht. Ze stond bij iemand die ik ken als omscholingsproject en ik zou daar eerst een half jaar iedere week aan de slag gaan en daarna beslissen of ik haar wilde kopen. Alleen toen had die mevrouw ineens lege stallen nodig voor een nieuwe pensionklant die met 4 paarden wilde komen en kreeg ik de merrie zo aangeboden. Dat is ook de reden dat ik niet heb laten keuren...
Enige troost nu is dat de laatste paar maanden in ieder geval leuk waren voor haar en niet vol frustratie en niet begrepen worden.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 06:44

Ah op die manier. Ik had een gekregen paard ook niet laten keuren nee. Een van mijn dravers heeft een kleine (volledig onschuldige) bemerking en die heb ik ook niet laten keuren.

Edit: volgens mij is jouw paard een halfzusje van de mijne.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 07:47

Flew schreef:
Ah op die manier. Ik had een gekregen paard ook niet laten keuren nee. Een van mijn dravers heeft een kleine (volledig onschuldige) bemerking en die heb ik ook niet laten keuren.

Edit: volgens mij is jouw paard een halfzusje van de mijne.

Mijn eerste paard had ook een kleine bemerking, altijd prima mee kunnen rijden. Al is ook die op te jonge leeftijd (met teveel slijtage) gegaan.

Halfzusjes/-broertjes zijn altijd leuk! Al hangt het er wel vanaf over welke van mij je het nu hebt. Die in mijn profiel (Echo x Janou vd Bloomert) is twee jaar geleden overleden, ik heb nu een Abano As merrie, uit mn hoofd weet ik niet hoe de moeder heet.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:03

Ik heb ook een Abano As, een jaar ouder dan de jouwe.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:13

Oh Delaja ik heb dat inderdaad gevolgd in een ander topic dat je die leuke draver had overgenomen. Hoe zuur dat het dan zo af moet lopen....

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:21

Jee wat een verhaal weer.
Had deze ook gekoerst of niet?
Goede beslissing in ieder geval.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:35

Verdrietig Delaja, veel sterkte.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 08:47

_Penotti schreef:

Zo te zien niet. Maar nu voel ik me toch een beetje geroepen om op de bres te springen voor de dravers. Het is niet zo dat als ze gekoerst hebben, ze sneller stuk zijn hoor.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:04

Feit is wel dat er met dravers al heel jong hard gewerkt wordt (1,5/2 jr). Weliswaar wordt er niet óp gezeten, dat zal met de rug zeker helpen, maar de benen krijgen het best te verduren.

@delaja: moeilijke beslissing, maar wel de eerlijkste zo te lezen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:10

@Delaja, wat een verdrietig nieuws, sterkte :(:)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:19

DubbelDun schreef:
Feit is wel dat er met dravers al heel jong hard gewerkt wordt (1,5/2 jr). Weliswaar wordt er niet óp gezeten, dat zal met de rug zeker helpen, maar de benen krijgen het best te verduren.

Ook dit is geen gouden regel hoor, niet alle dravers staan op die leeftijd al in het werk. Ook is er wat voor te zeggen om ze op die leeftijd al enigszins te belasten omdat dat juist een gunstig effect op de benen kan hebben. Maargoed, die discussie moeten we niet hier voeren denk ik. :)

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:38

Delaja, wat heftig. Als behandeling een lijdensweg gaat worden is dit wel de juiste beslissing. Heel veel sterkte!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:46

Flew schreef:
_Penotti schreef:

Zo te zien niet. Maar nu voel ik me toch een beetje geroepen om op de bres te springen voor de dravers. Het is niet zo dat als ze gekoerst hebben, ze sneller stuk zijn hoor.

Deze is vlak voor de kwalificatie uit de training gehaald omdat ze o.a. blokkeerde. Nu vraag ik me natuurlijk af of de reden van blokkeren was dat ze al last had van haar benen.

Mijn andere draver had juist oersterke benen, die had compleet andere problemen waardoor ze met 15 is ingeslapen.

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:49

Jeetje delaja... wat een naar nieuws! Heel erg veel sterkte de komende tijd

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:53

Ach wat rot Delaja... gelukkig niet een paard waar je al heel erg aan gehecht bent, maar het blijft sneu. Schrale troost inderdaad dat ze het bij jou nog heel fijn heeft gehad :+:
Heb je je profiel aangepast? Mensen hebben het er steeds over, maar als ik erin kijk... zie ik niks _O-

Die groepen zijn echt irritant streng geworden DD.. snap je frustratie :(:)

Mooi dat het zo bovenverwachting goed gaat met de Shet greendragon! En heel fijn dat je merrie zo is opgeknapt! :D

Ben benieuwd naar je offerte Kojack!! :D Ik wil hier (nog steeds) voor de winter ook laten doen.. denk nog steeds aan keren... en kijken hoe dat 't aankomende winter houdt... wellicht dan volgend jaar alsnog serieuzer aanpakken, maar dan hebben we 't in ieder geval geprobeerd.. mits de prijs van keren een beetje leuk is :P

Hier overigens Tamme weer aan het opbouwen na z'n behandeling voor artrose in z'n spronggewricht.. heb het idee dat hij er in meer benen wel last van heeft inmiddels... :(:) Hij loopt nu wel weer op z'n Tamme's 'goed', rijden een minirondje buiten elke dag om zo'n constant mogelijke belasting te hebben. Maar hij trekt in de wei geregeld weer zelf een sprintje, en dan zie ik er niets aan :+: Zit er toch aan te denken om een arts uit België te vragen voor een second opinion, en misschien toch weer nieuwe röntgenfoto's (laatste foto's zijn uit najaar 2018) om te kijken of we hem misschien toch niet meer moeten ondersteunen, om ergere slijtage voor te zijn.... Zo lastig... M'n binkie :+:

Afbeelding

Konijntjes zijn nu ruim een maandje oud trouwens :D En ze hebben allemaal definitief een thuis <3

Afbeelding

Deze meneer blijft bij mij <3 Nibit <3

Afbeelding

En ook met Jay weer lekker aan het rijden. Tijdje terug een periode niet zo lekker samen kunnen werken met hem, we begrepen elkaar écht ff niet meer, wat aan beide kanten heel veel frustratie opleverde... toen hebben we weer ff flink les genomen en we hebben samen ( :') ) aan mindfullness gedaan en dat heeft z'n vruchten afgeworpen :D Zie hier: zonder zadel en hoofdstel <3 Nou, dat vertrouwen had ik een maand geleden nog niet _O-

Afbeelding

Zo, zijn jullie ook weer bij :D _O-

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:39

Stoer met Jay Utopia, leuke foto.
En wat een snoezige foto’s van de Nijntjes!

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:42

aaaaahh die nijntjes <3

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:44

Wat groeien de konijntjes snel!

Welke arts overweeg je? Voor de ernstige zaken gaan wij naar Equitom (Tom Mariën), niet goedkoop maar wel echt een top paardenarts.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 13:48

Dankjulliewel :+:
Ze groeien inderdaad veel te snel, maar wel ontzettend leuk om zo van dichtbij mee te maken :+:

rover_ schreef:
Stoer met Jay Utopia, leuke foto.

Thanks :D Zelfs een rondje gedraafd, gestuurd én! gespind!! :oo Stond ik toch wel van te kijken dat ie dat begreep van mij :=

Ik overweeg Ruben, van Eculeo. Deze heb ik ook wel eens bij Jay gehad en was ik erg tevreden over. Zit sowieso wel in de 'westernpaardenwereld'. Goed om nog een naam te hebben, dankjewel! Goedkoop is fijn, maar ik beknibbel wel op de andere paarden := Tamme is m'n alles en daar mag m'n hele spaarrekening naartoe als 'm dat beter maakt... :+:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:18

@xXutopiaXx: wat een heerlijke foto's... allemaal :)

Ik heb Fb 'gefopt'; een nieuwe adv gemaakt met maar 4 woorden 'stalling aangeboden' in de kop en als tekst alleen 'bij partikulier'.
Toen dat er na een tijdje nog stond heel langzaam met telkens één zinnetje gaan uitbreiden. En nu staat ong. wel alles er wat ik nodig heb.
Hopelijk levert het ook wat op :)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:21

FB gooit vaak automatisch dingen op slot.
Je kunt bij instellingen wel ergens een klacht indienen en dan gaat het met geluk weer open.

Een foto van een paard lijkt wel al fout.
Heb diverse gesloten advertenties gehad bij gezocht iemand die aan huis mijn paard wil beleren, zelfs al bij te koop zadel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 14:23

Ik had een klacht ingediend, maar dan stond er even 'in behandeling' en vervolgens weer alleen een link om de ad te verwijderen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 15:37

Thanks DD :D
Goed bezig, FB foppen :D +:)+