Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
meggiemeg schreef:Als ik last had van mijn rug ging ik juist paardrijden, werkte mijn rug los op de een of andere manier.
.
, tijdens het poetsen zag ik dat merrie rechtsvoor een dikke kogel heeft. Volgens mij niet ernstig. Niet warm, niet pijnlijk, niets te zien qua lopen, ze belast het volledig, maar om er dan toch op te gaan zitten, gaat mij dan net weer te ver. Dus heel even aan de longe gehad, beetje coolinggel erop, lekker gepoetst en weer bij haar mannen gezet. Ik kijk het even een paar dagen aan, al zegt mijn gevoel dat het morgen al niet meer dik is. Stel dat het wel iets serieus is, als in een mega peesblessure dan is rust toch de aangewezen therapie, dus ik zie het wel.
) aan het verven. 
Voor iedereen die het nodig heeft!
Citaat:De SRR - Nieuws
De SRR – het onafhankelijke exameninstituut voor Ruiter- en Menbewijs
Al sinds 1977 neemt de SRR als het enige instituut de examens voor Ruiter- en Menbewijzen af. En met succes, ruim 108.000 Ruiterbewijs- en 40.100 Menbewijskandidaten zijn inmiddels geslaagd. En de SRR blijft dit doen. De SRR staat immers voor veilige en verantwoorde paardensportbeoefening.
Wat verandert er?
De prijs van het examen wordt inclusief het SRR-lesmateriaal en de examinator. Je bent dus goedkoper uit.
Er bestaat geen (gedwongen) automatisch lidmaatschap
De expliciete verplichting van het hebben van een veiligheidscertificaat vervalt, met dien verstande dat de examenlocatie dient wel te voldoen aan de SRR- en SVP-eisen.
Het door de SRR nieuw afgegeven Ruiter- en Menbewijs heeft onder de huidige regels een onbeperkte geldigheidsduur.
Als je ooit je Ruiter- of Menbewijs behaald hebt, en je wilt de nieuwe SRR pas, die onbeperkt geldig is:
Stuur dan een mailtje of briefje met je gegevens (Ruiter- of Menpasnummer, naam en adres en geboortedatum)
Maak € 17.50 over op onze bankrekening NL42ABNA 0552815802 t.n.v. SRR en vermeld hierbij nogmaals je gegevens (Ruiter- of Menpasnummer, naam en adres)
Je ontvangt per post je nieuwe SRR-pas, met een onbeperkte geldigheidsduur.
De SRR-pas is geldig bij alle natuurgebieden waar deze verplicht is.
De SRR adviseert een goede Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. In het verleden was u hiervoor via de SRR verzekerd bij Hippo International. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website http://www.hippo-international.nl/ruiter-menbewijs

Tinky12 schreef:Waren jullie al op de hoogte??Citaat:De SRR - Nieuws
De SRR – het onafhankelijke exameninstituut voor Ruiter- en Menbewijs
Al sinds 1977 neemt de SRR als het enige instituut de examens voor Ruiter- en Menbewijzen af. En met succes, ruim 108.000 Ruiterbewijs- en 40.100 Menbewijskandidaten zijn inmiddels geslaagd. En de SRR blijft dit doen. De SRR staat immers voor veilige en verantwoorde paardensportbeoefening.
Wat verandert er?
De prijs van het examen wordt inclusief het SRR-lesmateriaal en de examinator. Je bent dus goedkoper uit.
Er bestaat geen (gedwongen) automatisch lidmaatschap
De expliciete verplichting van het hebben van een veiligheidscertificaat vervalt, met dien verstande dat de examenlocatie dient wel te voldoen aan de SRR- en SVP-eisen.
Het door de SRR nieuw afgegeven Ruiter- en Menbewijs heeft onder de huidige regels een onbeperkte geldigheidsduur.
Als je ooit je Ruiter- of Menbewijs behaald hebt, en je wilt de nieuwe SRR pas, die onbeperkt geldig is:
Stuur dan een mailtje of briefje met je gegevens (Ruiter- of Menpasnummer, naam en adres en geboortedatum)
Maak € 17.50 over op onze bankrekening NL42ABNA 0552815802 t.n.v. SRR en vermeld hierbij nogmaals je gegevens (Ruiter- of Menpasnummer, naam en adres)
Je ontvangt per post je nieuwe SRR-pas, met een onbeperkte geldigheidsduur.
De SRR-pas is geldig bij alle natuurgebieden waar deze verplicht is.
De SRR adviseert een goede Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. In het verleden was u hiervoor via de SRR verzekerd bij Hippo International. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de website http://www.hippo-international.nl/ruiter-menbewijs
http://www.srr-nederland.nl/
BernetteO schreef:O Psyllium kuurtjes... praat me er niet van... Ik geloof dat ik die jas echt nooit meer schoon krijg...
Shetlief bliefte het spul niet, niet met appelmoes, niet door de brokken, niet door de muesli. Uiteindelijk kreeg ik het alleen met een heel klein beetje slobber naar binnen. Maar dan werd er wel een uur over gedaan om de emmer leeg te eten... Pfft!
Kirrr, wat fijn dat Hidalgo nu een fijn baasje gevonden lijkt te hebben!
Karev, netjes geknipt hoor!
Inderdaad weer mooier weer! Hier helaas een dagje achter de computer...
Heeft er iemand nog een tip om hooi te voeren? Wij hadden een houten palletbox omgebouwd tot hooi hokje (twee dichte wandjes aan gemaakt en een dak tegen de regen; dat was voor toen we nog onbeperkt voerden).
Helaas vonden ze dat mooi knaag en sloop-materiaal... Gevolg: de gemiddelde inloopkast kom je nog lastiger in dan hun hooi ding. Maar met twee kanten minder is het ding een stuk minder stabiel geworden.
Slowfeeders kan ik hier helaas niet goed ophangen, en de ervaring leert dat de paarden nu zo gevoerd worden dat ze max 1 uur zonder hooi staan, en dat is dan alleen op dagen dat ik later ben dan normaal. Ik ben dus eigenlijk gewoon op zoek naar een grote stevige bak waar ik het in zou kunnen doen. Liefst een beetje hufter-proof. Iemand suggesties?
Beer heeft slijm opgehoest vanmorgen
Sinus nu al een stuk minder gevoelig.