Marigold schreef:@Sjovir, ik lees hier niet elke dag mee dus weet even niet of je paarden hier pas net staan maar zo ja: de oorzaak van de onrust kan zijn dat de paarden niet in de verte kunnen kijken maar helemaal afgeschermd staan. Heggen en muren. Alleen aan de straatkant open in feite. Terwijl er wel geluiden en andere prikkels zijn die wellicht vluchtgedrag aanwakkeren.
Dat is althans wat mij opvalt aan je terrein waar de paarden staan. Heb het wel vaker gemerkt zelf dat paarden maar ook geiten en dergelijke er niet goed tegen kunnen als ze de boel niet kunnen overzien.
In een stal misschien weer wel maar in een paddock/buiten niet..
Staan hier vanaf april, normaal niets aan de hand, zijn meer van de he we horen wat, laten we gaan kjiken paarden.
Buren compleet huis gebouwd achter de schutting en andere buren serre, geen probleem.. Achter de coniferenhaag is enigste wat ze raar vinden, de zware stem van 1 van de achterburen,specifiek, alleen die
. Van de week kwam onverwahcts (nou ja, ik wist het niet) optocht oude trekkers langs, en men ging het gezellig staan bekjiken. Vandaar dat het zo raar was, normaliter als er al iets eng is rennen ze misschien 1x of zo, maar daarna is het over...
@Lorette, wauw... die bak
@Matheo, ook heelijk stuk zo met je paarden en inderdaad met zonnetje lekker droog.
En je nieuwe shcuilhok denk ik ondertussen goed kunnen gebruiken met al dat water.
@XladyX, gaaf met die rode bomen en groen gras en witte en rode pony.
@Karing, oh dat is fijn dat het hij dat niet heeft.
@Benoite, gaaf zo met die bergen op de achtergrond, zo ander dan hier.
@Kiko, oh, veel lekkerder met die bontvacht eraf met de temperaturen die we hadden. Prachtige ridgeback trouwens, mooi donker van kleur.
slapende paarden ja, dat is soms even huh? Maar hier liggen ze heel veel voor pampus, dus wel gewend.
Die kat
Mjin doornroosjes

Lynn_Nikita schreef:In een ander topic lees ik dat adressen die ewn geregistreerde ubn paardachtigen hebben een brief ontvangen hebben en moeten betalen.
Heeft 1 van jullie al een brief ontvangen?
Ik heb niets gehad, en heb mijn paarden sinds april 2025 hier staan en die toen ook netjes gemeld. Ik verwacht dus nog een rekening.
@Olikea, dat is luxe dat je helemaal los kan gaan met je eigen metselaar in huis. Beniuwd wat het gaat worden.
@Nickeltje, balen dat ze verzakken is inderdaad weer berg werk om op te lossen en lastig met paard alleen over die er niet tegen kan en zichzelf sloopt...
Heps vind achter bljiven ook lastig, niet in die vorm trouwens, ging altijd wel goed totdat Toobs overleed. Maar kan haar wel achter in gewoon ahcter draad zetten en ze vliegt er niet doorheen. En wordt ook wel weer rustiger.
Mijn 2 jarige is er makkeljiker in.
@Boemel, dat is inderdaad van dat frutsel hap slik weg smeer hooi, met die kleine stukjes.
Firma sloop en co is hier bezig..
Eergisteren met voeren, normaal gaan ze meteen op goede plek staan.
Ventje eet voor bji de weg uit de hooibak, want daar kan ik zjin voerbak onderin in vastmaken anders vliegt die meters door de lucht...
En Heps eet bji het houthok, 1 draadje ertussen is zat.
Eerst komt Ventje jolig langsgerend en Heps deed alsof ze het niet meer snapte..
Heps gaat goed staan, dus ik draad dicht doen, sta met rug naar VenteKleuter..
Gaat die dimwit rollen ploft neer net langs het draad met zjin rug, draait om en ja hoor.. voorbenen ene kant paal, achterbenen andere kant en benen tussen linten door.
Plok.. daar ging lint (Schoot los van poorthaak bji waar Heps en ik stonden en 2 isolatoren gemold, maar paard nog heel...
Oke, denk je dan.
Dag later.. gloeiende gloeiende.. 9.46 niks aan de hand.. 9.56.. onderste linten los lagen dwasr over het stukje.
Kon aan de grond zien dat VenteKleuter weer gerold had, dit keer bji het boompje..
Weer 4 isolatoren naar zjin vaantjes, paard nog heel.
vd ponyspycam, ik sta ahcter Heps, deed draad dicht, draai me om, gloeiende ligt ie in de knoop.

Iets met ezel en steen