Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Olympia96

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:47

Wat een ellende Greendragon en Delaja: beterschap!

Ff heel wat anders, Kojack stond jouw paard op de Wobbesheerd?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:06

Olympia96 schreef:

Ja klopt! Die heeft op de Wobbesheerd gestaan, jaren geleden.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 16:45

kojack schreef:
Olympia96 schreef:

Ja klopt! Die heeft op de Wobbesheerd gestaan, jaren geleden.

Ik spiekte in jouw profiel en zijn naam deed een belletje rinkelen (omdat ik hem zo'n bijzondere kruising vond). Heb hem toen inderdaad wel eens gemasseerd :D

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:39

kojack schreef:
Delaja, wat bagger zeg! Ik hoop dat de da kan vertellen wat het is en dat het allemaal meevalt.

De dierenarts kon gelukkig heel snel en goed vertellen wat het is, het meevallen is een ander verhaal. Om het kort te houden: ze wordt donderdag ingeslapen.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:40

Oh nee! Wat erg! Je hebt haar toch ook pas net? Sterkte...

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:41

Delaja schreef:
kojack schreef:
Delaja, wat bagger zeg! Ik hoop dat de da kan vertellen wat het is en dat het allemaal meevalt.

De dierenarts kon gelukkig heel snel en goed vertellen wat het is, het meevallen is een ander verhaal. Om het kort te houden: ze wordt donderdag ingeslapen.

Wat erg! Veel sterkte :(:)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:50

Flew schreef:

Nog geen twee maanden. Wat dat betreft een voordeel dat het nu gebeurt, hoe langer, hoe meer hechting. Maar het doet nu al flink pijn. De enige troost is dat haar laatste twee maanden fijn zijn geweest en dat er geen andere optie is die eerlijk is voor haar.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:51

ow wat erg, ik las net de vorige pagina en wilde al succes wensen. verdorie. Wat is de oorzaak? iets wat ze al langer had of gewoon domme pech

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 17:51

Oh delaja wat enorm verdrietig.
Heel veel sterkte ;(

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:04

Delaja schreef:
kojack schreef:

Oh wat bagger zeg! Sterkte

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:06

@Delaja: hè bah wat een rot bericht. Sterkte !!

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:13

Olympia96 schreef:
Ik spiekte in jouw profiel en zijn naam deed een belletje rinkelen (omdat ik hem zo'n bijzondere kruising vond). Heb hem toen inderdaad wel eens gemasseerd :D

Oh! Jij was vaak met Inge mee toch? Ik moest 3x kijken voordat ik je herkende haha.

Ja judoka, mijn maatje met wie ik een haat/liefde verhouding had haha. Judoka is trouwens verkocht. Ik kocht hem als dressuurpaard maar hij bleek erg goed te kunnen springen en ontzettend gelukkig te worden van crossen. Ik werd (springen etc vind ik eng) dat niet en heb er uiteindelijk voor gekozen om hem te verkopen aan onze bijrijder die een mega klik met hem had. Hij zou bij ons thuis met dressuren niet gelukkig worden. Vond dat ik niet egoïstisch moest zijn en aan hem moest denken en heb hem dus verkocht. Ik heb altijd geroepen dat ik hem nooit zo verkopen, het viel me ook erg zwaar.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 18:42

He bah wat een naar bericht zeg! Heel erg veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:40

Jeetje, heel veel sterkte :(:)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:44

Wat een naar bericht, veel sterkte gewenst!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 19:59

Delaja schreef:
Flew schreef:

Nog geen twee maanden. Wat dat betreft een voordeel dat het nu gebeurt, hoe langer, hoe meer hechting. Maar het doet nu al flink pijn. De enige troost is dat haar laatste twee maanden fijn zijn geweest en dat er geen andere optie is die eerlijk is voor haar.

Bah wat vreselijk |( . Heel veel sterkte morgen.... :(:)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 20:14

Delaja schreef:
kojack schreef:

Heel veel sterkte!

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:04

Sterkte Delaja, wat een super triest nieuws. ;( Hoe kan dat nu zo plotseling?

Vandaag weer even met buurmeisje en shettemans gespeeld. Zonder zadel rijden, om tonnetjes heen. Die pony wordt steeds braver. *D Ze springt erop, eraf.. Staat op zijn rug... het doet hem helemaal niets. Lekker meerennen in galop door de bak.. Pff het is dat ie dat bijten maar kan niet laten, anders zou het echt een ideale kinderpony zijn.. ok, een dressuurpony gaat het nog even niet worden. Hij heeft zeg maar wat overtuiging nodig om in beweging te komen en de goede kant op te lopen. Maar wie weet, dit had ik ook al niet verwacht... lekker dooroefenen.

Vandaag heerlijke regen gehad! goed voor het gras!

Mijn merrie is na het openen van beide hoefzweren weer helemaal opgeknapt <<) Het heeft drie dierenartsen, een hoefsmid en een paar rontgenfoto's gekost. Ik wil de rekening niet zien....
Ik ben nu snel de buut aan het afbouwen, maar ze loopt zowel op harde als in de bak weer als een kieviet... Ik hoop dat het doorzet, maar een blij paard voor nu is heel wat waard. Ik denk dat het advies om ijzers met wigjes om de c-bandjes te laten herstellen , wat mij betreft , niet doorgaat. Ik heb mijn eigen hoefsmid nog uitgebreid gesproken. Ik ga mijn merrie met hoefschoenen ondersteunen. heel regelmatig laten bekappen of het zelf weer meer oppakken en haar ook zoveel mogelijk haar gang laten gaan in de wei. Ik kijk het dus nog even aan hoe het de komende weken gaat, zonder pijnstilling straks...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:16

Ik gebruik al járen hoefschoenen met buitenrijden, zonder loopt ze echt niet lekker.

Verder raak ik een beetje gefrustreerd van FaceBook. Ik probeer nu al diverse malen om de vraag voor een paddockmaatje op een lokaal dierenhoekje te krijgen en elke keer wordt ie er door Fb afgegooid omdat ie niet 'volgens de regels' zou zijn.
Maar ik zie aan de regels écht niet wat van toepassing zou zijn !!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 21:27

Delaja heel veel sterkte.... wat een rot bericht....

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:32

Sterkte Delaja, wat schrikken zo plotseling!

Greendragon voor jouw positief nieuws, fijn!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:34

Zo, eindelijk tijd om wat uitgebreider te typen.
Merrie stond kreupel met een knik in het achterbeen. M'n onderbuik gevoel zei vanmiddag toen ik het zo slecht zag direct al dit is niet goed. Dierenarts erbij die hier in de regio door iedereen wordt aangeraden vanwege haar kunde en eerlijkheid naar de paarden. Die kon gelukkig vandaag al komen.
Binnen vijf minuten zei ze al dit is een pees probleem. Aanhechting van de pees bij de kogel is waarschijnlijk helemaal stuk. Eieren op de benen op die plek, door het vocht veel spanning aan de achterkant waardoor de banden die de boel nog een beetje bij elkaar houden continu onder druk staan en herstel al moeilijker maken dan bij een "gewone" peesblessure. Daardoor een slechte prognose, maar met bijvoorbeeld shockwave therapie zou er wel een kleine kans zijn op herstel.
Echter wees ze me ook op de andere drie kogels, die zien (en hebben er nooit) er ook niet goed uit, heel rommelig en met vocht, dat kon ik zelfs als leek zien toen ze wees waar ik op moest letten. Haar conclusie was dan ook dat als dit nu niet was gebeurd, het waarschijnlijk binnen korte termijn alsnog was gebeurd, volgens haar had dit paard maar een kleine trigger nodig om een blessure als deze op te lopen.
Mede daarom, een enorm risico op herhaling of soortgelijke blessures aan de andere benen en het feit dat dit paard nog weinig vertrouwen heeft in mensen en aanraking en zich dus niet gaat laten behandelen aan de achterbenen zonder volledig platgespoten te worden, besloten om haar al dat lijden en dokteren te besparen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 22:42

jemig wat heftig zeg, sterkte.... ik las dat je haar nog niet zo lang had. Eerder was niets zichtbaar?

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 04:47

Heel veel sterkte delaja!

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 05:54

Mer1980 schreef:
jemig wat heftig zeg, sterkte.... ik las dat je haar nog niet zo lang had. Eerder was niets zichtbaar?

Nog geen twee maanden. Ze is altijd stijf geweest, maar zeker niet kreupel.