Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ilsey

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 16:53

[***], gelukkig voelt je hond zich weer helemaal goed ondertussen, oef!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:14

Gelukkig gaat het weer prima met hem!

Nu ik nog:
Afbeelding

Ha, ha, ha, heb het nu een beetje goed schoon kunnen maken. Ik kan zo in een Quentin Tarantino film met dit oor :D.

Nee hoor, het valt allemaal mee, maar het doet gewoon zeer. :')

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:23

Auch pijnlijk oor inderdaad dat wordt voorlopig op de andere kant liggen := Fijn dat de hond is opgeknapt !

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 17:50

Dat ziet er niet fijn uit [***]! Fijn dat de hond wel weer zichzelf is, jammer alleen dat dit dan het gevolg is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:07

:D :j
Ben allang blij dat hij het weer doet! Daarnaast is het compleet mijn eigen schuld :o . Ik maak hem helemaal gek met spelen en dan wordt hij zo wild als een bos uien _O- .

Hij kan er dus NIETS aan doen, de schat.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:11

Oh dat ziet er niet fris uit [***]. Met zichtbaar kraakbeen zou ik toch even langs de HA gaan.
Fijn dat de hond weer beter is.

Ik ben ook aan het snotteren. OP het werk ging kinkhoest rond, nou heb ik dat vroeger al gehad maar met mijn geblaf voelt het wel net af en toe zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 18:24

Mijn moeder had het over tetanus. Ik zal morgen eventjes bellen naar de huisarts. Volgens mij is het nog geen 10 jaar geleden.

Beterschap belle!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 01:25

Dank jullie wel.

Vandaag voelde ik me wel wat meer helder in mn hoofd en wilde per se weer met de honden wandelen. Had niet teveel aan, maar kwam drijfnat van het zweet thuis. Wel weer wat trek beiden, dus beiden goed gegeten.
ML is overdag redelijk, maar zakt nu na het eten steeds in elkaar en slaapt de hele avond en nacht door.

ML heeft het meestal 1x pj een paar dagen en ik eigenlijk nooit, dus het is wel vervelend.

ML heeft ook een hoest die echt niet over gaat.

[***], Wat lastig dat auto's zo dicht langs je moeten. Ik zeg eerlijk dat onze paarden niks eng vinden en overal langs gaan, maar ik ben zelf banger voor het verkeer.
Ook zo een reden dat een huis vinden lastig is. Als ik een stuk langs de weg moet rij ik gewoon bijna niet.

Je oor ziet er pijnlijk uit. Zal je nog wel even voelen, denk ik. Mijn zoon heeft precies op die plek een soort barstje al jaren en blijft gevoelig.

Over overlast van honden gesproken. Ik heb echt niet snel last, maar waar we staan, blaft even verderop de hele dag een hond. Ik denk een waakhond van een bedrijf die overdag in een ren zit.
Maar waar we af en toe parkeren om met de honden te lopen ook. Heel mooi gebied, veel grote huizen met grond en dan nieuwe mensen met honden op het erf die non stop blaffen.

Het is lastig. Je kan niet alles beoordelen voor je ergens gaat wonen en buren kunnen ook weer verhuizen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 08:15

Auw, je oor! ziet er pijnllijk uit
Superpony wat lastig ook dat jullie beide ziek zijn, dan blijft ook vanalles liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 08:35

Fijn dat het iets beter lijkt te gaan.

Het blijft altijd lastig om alles te beoordelen als je een huis gaat kopen. Wij woonden gelukkig al redelijk in de buurt dus konden een goede inschatting maken. Al hebben we niet met alle buren een even goed contact. Er zijn nl ook buren die paarden, geiten, honden, papegaaien en katten hebben. Ze maken een zooitje van de omheining, waardoor hun paarden en geiten regelmatig bij ons op het land lopen...… Nadat we een aantal keer hebben geholpen en vriendelijk hebben gezegd dat ze iets aan de omheining moeten doen, is het vorig jaar een keer geëscaleerd, toen het hek weer eens open stond en hun Russische Owcharka http://www.vhbinfo.com/pages/kaukasische-ovcharka.php in volle vaart op mijn toen nog pup afstormde en hem vol in zijn lijf greep. Hij gilde van angst. De Rus stond al bekend als niet helemaal in orde in zijn hoofd, heeft ook al meerdere postbezorgers gebeten.

Ik heb mij toen ontzettend boos gemaakt en naar de hond staan schreeuwen en ben snel mijn schuur in gevlucht toen mijn hond los was. Hij kwam in volle vaart achter mij en mijn hondje aan. De buren hebben mij uiteraard ook horen schreeuwen en die kwamen intussen naar mijn erf om hun hond op te halen. Ik ging uit mijn dak en later kwam buurvrouw terug om te praten. Ik was woest en heb aangegeven dat ik er schijtziek van ben dat ze niet voor hun dieren zorgen. Toen werd zij ook weer boos natuurlijk :D . Ze gaf aan dat ik niet kan verwachten dat iedereen hetzelfde doet voor zijn dieren als dat ik doe en dat ze het heel druk hebben, geen tijd en geen ruimte. Zwanger, haar vader is overleden, box staat vol met spullen dus paarden kunnen niet binnen 8)7 en nog veel meer rare excuses. Zij zijn van mening dat ze ALLES voor hun dieren over hebben. En ze geloven zelf ook dat dat zo is. En omdat ze zoveel van dieren houden, fokken ze met regelmaat een nest katten of honden......

Intussen is de Rus afgemaakt omdat hij de buurvrouw in haar been heeft gebeten, hebben ze 2 Bull Mastiff pups, 4 keeshonden (waar ze nestjes mee fokken) en ik denk dat ze met de Bulll's ook gaan fokken. Ze doen helemaal NIETS met deze dieren. Lopen alleen maar in de tuin. Ik vind het gewoon zielig. Ook hebben ze 2 friezen en 2 shetlanders. Ik heb al een aantal keer gezegd dat ze de dierenarts moesten bellen voor de friezen. 1 fries lag een keer een halve dag op dezelfde plek in het land, toen buurvrouw bij het dier ging kijken en weer wegliep heb ik gebeld om te zeggen dat het niet goed is en dat er een dierenarts moest komen. Dit heeft ze toen wel gedaan. Fries had een mega hoefzweer en was bevangen. Ook de shetlanders zijn beide hb. De friezen hebben lange hoeven, niet dramatisch slecht, maar het is niet goed. 1 van de friezen heeft de hele zomer al diarree, er hangt allemaal mest in zijn staart. De geiten hebben een heel vies nachthok, volgens mij hebben ze dat al een jaar niet schoongemaakt.
De andere buren hebben al vaak geklaagd over de honden. Die laten ze rustig om 2 uur 's nachts los in de tuin en dan blaffen ze er lustig op los. Ik woon gelukkig ver genoeg van ze af om mij er echt aan te storen, maar de andere buren hebben zelfs al een aantal maal de politie gebeld.

Van mijn man mag ik er niets meer van zeggen omdat ze dan weer boos worden en het probleem daar niet mee is opgelost.
Intussen hebben we weer normaal contact als in, goeiedag zeggen en dat is prima. Maar ik baal wel van die dieren, zo sneu. Heb er weleens aan gedacht om 144 te bellen, maar dan weten ze direct dat ik het ben geweest. Ik ben de enige die dicht bij hun dieren in de buurt kan komen.

Maar goed, zo zie je maar dat je nooit alles in de hand hebt. :D :D .

Zo is een heel verhaal geworden.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 09:21

O mijn God [***], dat klinkt echt als een slechte aflevering van animal hoarders, zeker met dat puppies fokken er bij.
Lastige situatie hoor, zou de dierenpolitie het erg genoeg vinden om echt in te grijpen of krijg je inderdaad alleen maar meer burenruzie er door? Daar zit je ook niet op te wachten.
Toch maar blijven confronteren denk ik als er echt weer zo’n situatie is als met de Fries en dat er een DA bij moet komen.

Apart he, hoe mensen verschillend kunnen denken over goede zorg voor hun dieren.
Ik voel me al schuldig als ik de stallen een dag met de Franse slag uitmest en de hond een uur later uitlaat dan normaal :o

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 10:39

Jeetje [***] dat is ook heftig := ik kan mij voorstellen dat dit enorm frustrerend kan zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:06

Het is niet ernstig genoeg voor de dierenpolitie. Ze hebben voldoende te eten en te drinken.

Toen we er net woonden zijn we daar weleens in huis geweest voor een kop koffie. Ik verging van de stank...… Hele grote papegaai op een soort boomstam midden in de kamer, overal lag voer, stront en veren. En nog een ander vogelbeest in een kooi. In de tuin stond een hok met een uil :j . Daarnaast hadden ze 7 katten. Er stonden een stuk of 6 kattenbakken die overliepen van kattenpoep. Ze had "een beetje achterstand" vertelde ze mij toen. Ze hebben een soort raskatten waar ze ook af en toe mee fokken. Op dat moment hadden ze 5 honden. 2 Engelse bulldoggen, De Rus, en 2 keeshonden.

Hun weiland grenst aan dat van mij en het ligt er vol met schrikdaadpalen, rollen schrikdraad, er staat al een jaar een kruiwagen in het land, het draad tussen de verschillende stukken is stuk of hangt op de grond. Als ik dat zou doen hangen mijn paarden binnen een dag in het draad, bij de buren gaat dit allemaal goed.
Ook lopen de keeshonden regelmatig over de weg, ik woon aan een 60 km weg. Ik heb alles afgehekt om te zorgen dat mijn hond niet bij de weg kan komen. Dat gaat bij de buren altijd goed. Met regelmaat komen er buren van ± 1 km verderop een keeshond terugbrengen. Volgens mijn buurvrouw kunnen ze er niets aan doen. Het ligt aan de honden, degene die het hek heeft gemaakt, ze hebben het te druk enz enz. Ik heb gewoon mazzel dat ik zo'n lieve hond heb die goed luistert zegt ze dan :') .

Tja het is inderdaad heel apart MizzMontana, ik voel mij ook schuldig als ik een keer korter dan normaal met de hond wandel. Of als mijn paarden in de regen buitenstaan, maar deze mensen hebben het idee dat ze de grootste dierenliefhebbers ter wereld zijn.

Het is echt enorm frustrerend, maar ik luister in dit geval maar beter naar mijn man; Het heeft geen zin om er iets van te zeggen.

Buurvrouw vindt mij vooral arrogant, dus als ik zeg dat 1 van hun dieren ziek is en dat er een dierenarts moet komen, dan wordt ze boos, wie ik wel niet denk dat ik ben??? Ze bellen daarna wel altijd de dierenarts, maar ze zijn oprecht gekwetst dat ik er iets van zeg. Heel vreemd.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:13

Vreselijk [***],ik heb een gelijkaardig akkefietje hier in de buurt.Mensen wonen hier een 500 meter verder.Hun vorige hond een kruising herder heeft al 5x mijn teef gegrepen,de laatste x was hij over ons hek in de tuin gesprongen waarop wij een nieuw hek hebben geplaatst van 2.10 hoog.Alleen halverwege worden de spijlen iets breder.Van de week hing hun kaukaas door die spijlen en had mijn malamute vast.Dat is een flinke reu.Ik heb die achteruit kunnen trekken en binnen kunnen gooien,gelukkig vechten mijn andere reuen dan niet mee.Toen zag ik de hond het pad oplopen waar je achterin onze wei op kan,dus ik ben er voor de zekerheid maar achter gehold en een lijn om die hond gegooid.Ik werk met honden ben op zich niet heel bang,maar wist dat deze ook al mensen had gebeten.Maar gelukkig vond hij me aardig ,dus heb hem thuis afgedropt met de mededeling dat ik hun honden wel zat begon te worden zo.Ik moet wel zeggen dat hij meestal aan een ketting ligt en nu onder de haag had door gegraven.
Ik ben er ook van overtuiugd dat het geen rassen zijn voor hier.

Van je oor niet te veel last?Ik had van de zomer een gat in mijn pols van een honden grapje ,het bloede dus uitgespoeld met water en wat betadine opgekwakt en gedacht dat het goed was tot na drie dagen mijn hand dik was en bleek dus ontstoken te zijn.Zelf vond ik het een wondje van niks maar volgens de huisarts heeft een hond bacterien in zijn bek en sommige mensen zijn allergie's er aan waaronder ik dus.
Onze hoefsmid is toen rond de zelfde tijd overleden aan een honde beet.Hij heeft of had altijd zijn jack russel bij,die was bij een klant in gevecht geraakt met een andere jack russel hij trekt die uit elkaar en word daar bij gebeten.Heeft ook de wond afgespoeld en betadine overgekapt. hij is die zelfde week overleden aan een strepotocokken infectie door de beet.Sindsdien ben ik nu toch voorzichtiger geworden.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 13:54

oei ik heb mijn weide ook goed omheind ivm met de vele onopgevoede honden van de grote hoeveelheden wandelaars die hier lopen tot zelfs hele honden wandelclubs. Het enige wat er nog in kan is een chihuahua :D en daar ben ik met mijn paarden niet zo bang voor.

Wel ooit lang geleden (2003) iemand op stal gehad die Mechelse Herders trainde en een pup mee had (nou ja 7 maanden ofzo) en die was inderdaad braaf met paarden, echter mijn veulen van nog geen 3 weken oud vind hij een mooie prooi, wat ging die hond achter mijn veulen aan. Ik had mijn merrie aan de hand. Veulen vloog angstig tussen de trailers over de dissels heen het had zomaar verkeerd af kunnen lopen. Gaf dat mens mijn veulen de schuld want dan had ie maar stil moeten blijven staan.... De hond was niet meer welkom op stal....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:03

Beatje wat is dat toch met mensen?! Ik vind het behoorlijk asociaal!
Oh bah Mer, dat wil je echt niet voor een veulen!!
Ik zit nu bij de huisarts..... Had even met de assistente gebeld en de foto opgestuurd. Tetanus heb ik in 2012 nog gehad, maar ze belde later terug dat ik antibiotica moet ophalen én dat de huisarts het wil zien. Nou ja, beter dat er dan maar eventjes iemand naar kijkt die er verstand van heeft :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:54

Onze buren zal ik het maar niet over hebben :+ die trekken gewoon 60 meter omheining van je wei omver bijvoorbeeld := ben blij als we dat straks niet meer hebben, al is het uiteraard weer afwachten wat voor buren je er voor terug krijgt..

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:34

Wij hebben gelukkig heel fijne buren, maar we hebben maar aan 1 kant buren en naast onze grond ligt hun akker, dus sowieso weinig buurcontact.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 17:55

Wij hebben 4 ha en het is praktisch overal omheind met Bekaert hekwerk alleen het achterste deel niet.Ik wil het daar ook omheind hebben maar heb mijn man nog niet zover.Onze eigen honden lopen enkel op de wei als ik er bij ben die rennen ook wel eens met de paarden mee maar jagen er niet op.

Dat is ook wat Mer met zo'n jong veulen dan schrik je toch ook wel.
Ik heb zelf eens op een stal gestaan en had toen mijn 6 jarige dochter bij. Daar was een klant en die had een stafford bij die had mijn dochter tegen een muur aan en stond met zijn tanden bloot er voor . Ik heb die hond ook gegrepen en half gewurgd,nu had hij daar de jack van de staleigenaar ook al eens gegrepen.Die hond kreeg ook een stal verbod.Baasje helemaal verontwaardigd dat de hond niet meer mee mocht die heeft ook een andere stal gezocht.

Bij ons heeft het toch al zo hard gevroren dat de waterbakken dicht zijn en mijn slangen ook,Ik pomp normaal water uit een sloot langs de wei,moet nu uit huis het water halen,altijd zo'n gesjouw.Ze hadden gezegd dat het morgen zachter werd maar nu is het nog ijskoud.

Waarom doen ze dat Pb die 60 meter omtrekken?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:06

Was dat niet met een sloot of greppel graven PB?

Ow honden en paarden, verschrikkelijk hoe mensen denken dat hun hond leuk speelt terwijl ze gewoon het paard aanvallen. Helaas tijdens het buitenrijden van de zomer nog meegemaakt

Beatje wauw, dan schik je je toch ook rot!

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:23

Ja dat was idd bij het graven van een greppel op hun wei. Hij was zo dicht bij onze palen aan het graven dat 3/4 gewoon omviel, de rest bleef overeind door de bramenstruiken :+
En niet dat hij sorry zei ofzo, nee hij begon te klagen dat ik in z'n greppel liep toen ik alles aan het opruimen was _-:(

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:31

palousa_boy schreef:
Ja dat was idd bij het graven van een greppel op hun wei. Hij was zo dicht bij onze palen aan het graven dat 3/4 gewoon omviel, de rest bleef overeind door de bramenstruiken :+
En niet dat hij sorry zei ofzo, nee hij begon te klagen dat ik in z'n greppel liep toen ik alles aan het opruimen was _-:(

:D :D Echt? Niet te geloven zulke mensen.... Er loopt echt raar volk rond op de wereld ik ben nu 55 en blijf me verbazen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 19:32

Lynn dat herken ik wel.
Van het zomer was ik lekker aan het buitenrijden (op het ruiterpad) komt er een hond achter ons aan gerend. Vraagt die juffrouw van de hond doodleuk of ik even stil kan gaan staan.
Nou met geen mogelijkheid dat mijn merrie dan nog stil staat en als ik dat wel af zou dwingen is de kans dat ze die hond door alle spanning een trap verkoopt alleen maar groter.

Ooit eens 2 honden rennend achter me aan gehad met twee jachtpaarden, 1 paard onder het zadel en 1 aan de hand mee.
Dat was wel grappig want die paarden geven niets om honden. Ik ben omgedraaid en op die honden afgegaloppeerd, die dropen piepend af met de staart tussen de benen en een gillende baas *D ~~}>

Beatje zo stom als mensen hun hond meerdere malen niet onder controle hebben. Helemaal sneu voor de hond die gepakt wordt, die houdt daar toch vaak een alertheid op andere honden aan over die je niet wil.

Jemig Mer, je zou verwachten dat zo iemand zich de ogen uit de kop schaamt en uit zich zelf zegt de hond voorlopig niet keer mee te nemen, ofwel alleen aangeleind mee te nemen. Groot gelijk dat je na zo’n reactie de hond niet meer mee mag naar stal.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:01

Zo net stro gehaald, we overwegen nu toch een trailer aan te schaffen. Pak past eigenlijk net niet op de aanhanger waardoor het gewicht niet goed verdeeld is en ik niet terug durf te rijden :+
Nu discussie of we voor 1,5 of 2 paards gaan. Wat hebben jullie?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:10

Ik heb 1.3/4 voor hooi ideaal. Passen 40 kleine pakjes in. Voor de paarden wil ik in de toekomst wel een 2 paard.