Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Foreverkliek

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 18:56

Thanx allemaal! Ik was zelf überhaupt niet van plan om ook maar 1 euro in welk onderdeel van dit project te stoppen. Het gebeurd tenslotte niet op mijn verzoek al zal ik wel blij zijn met een nieuwe bodem. Die moet ik anders vrij snel op laten knappen. Maar het gaat dan dus om het verplaatsen van de bak met nieuwe drainage en bodem, hekwerk verplaatsten, er moet voor de paden die dan moeten komen nieuwe hekken gezet, de schuilstal moet misschien verplaatst (en daar is een wijziging of uitzondering op het bestemmingsplan voor nodig) en het weiland moet dan geegaliseerd (moet eigenlijk toch al :o ) en op de plek van de huidige bak moet dan zwart zand gestort en moet er opnieuw gezaaid worden.
Morgen komt hij praten of wij mee willen werken aan dit hele circus. Op zich best (nieuwe bodem *\o/* ) als hij betaald. Zal ik maar roepen dat hij op zo'n 30.000 euro moet rekenen?

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:14

Ik zou lekker wat hoger gaan zitten, maar vooral eerst even peilen hoeveel ze verwachten dat het gaat kosten. Kun je gelijk zien of er 1000 euro verschil tussen zit, of 10 000.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 20:22

Je hoeft geen 'vast' bedrag te noemen, zeg 'iets tussen de 30 en 40K' want dat je nog geen prijsindicatie hebt kunnen opvragen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 06:40

Gefeliciteerd Elan

Wat slim met een dompelpomp, dat ga ik onthouden.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:05

Echte liefde en ochtendrituelen. Altijd leuk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:08

Haal ik mijn paard weg bij de shetlanderhengst die hem terroriseert en omdat hij continue onder de wonden en kneuzingen stond. Bijt mijn springpaard hem aan flarden op de paddock, trapt ie zichzelf aan, heeft een diepere wond achteraan op zijn achterbeen waarvan ik geen flauw idee heb hoe hij er aan komt. Stoot hij zijn hoofd ook nog eens open tegen zijn voerbak.

Echt af en toe denk ik bij dat paard echt :') :(:) :roll: :evaw:

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 08:26

Handig toch die paarden :+

Nog twee maanden denk ik en mijn dikkies kunnen ook naar huis! :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:34

Loop veel weer pagina's achter.
Gisteren eindelijk kunnen laten hooien van het stukje aan huis. Dit hooi is voor de koeien. Maar dan kan het gras eronder eindelijk terug ademen en groeien, zodat mijn paard gras heeft als ze terug naar huis gaat.
Afbeelding

Voorlopig doet ze het nog steeds goed en rustig op de stalling. Ik vind het heerlijk om elke dag te kunnen rijden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:49

Vanaf hoeveel m2 kan het uit om land te laten hooien, iemand enig idee? Het gras bij het huis wat we op het oog hebben staat kniehoog. Is ongeveer 2200m2.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:04

Of is rendabel is om te hooien is afhankelijk van wat een baaltje normaliter in jouw omgeving kost, dat verschilt heel erg per streek.

Hier betaalde ik 2,40 om mijn landje te laten hooien en betaal ik 4,50/5 euro als ik een baaltje moet kopen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:09

Waar haal jij je hooi dan DubbelDun? Vind er veel verschil in zitten per baaltje met wat ik betaal en zover zitten we niet uit elkaar.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:21

Dat is veel geld DD voor een baaltje.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:25

Gisteren heel braaf mijn weide in 2 stukken verdeelt zodat ik grasjes kan kweken. Sta ik effe met de buurvrouw te praten is die stiekenerd over de tussenheining gesprongen, leuk een jachtpaard :D dus net braaf de heining verwijderd. Heeft geen nut dan.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:26

Cruising is gewoon van de werkverschaffing! ;)

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:27

Wat een verschillen in prijs voor hooi. Betaal hier 3.60 voor een baaltje, wel zelf ophalen en gebruik voor Quarter en Shet 5 baaltjes per week.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:37

Ik wacht nog op antwoord van de boer of hij wil hooien voor ons, ga dus maar op zoek naar een ander. Straks maar eens een rondje rijden of ik iemand kan vinden :P iedereen is op het land bezig.

Prijzen van hooi verschillen soms idd wel erg. Vaak ook net hoe veel hooi je koopt enzo. Prijs per baal is dan vaak ook minder interessant dan de prijs per ton. Zware balen zijn dan duurder dan lichte balen, terwijl dat over de kwaliteit niets zegt. Soms betaal je bijvoorbeeld veel voor een baal vol met zand.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:01

Hier zit je volgens mij rond de €4,50 voor gewoon pakje hooi.
Wat een verschil inderdaad. Kun je nog beter vervoer huren en van verder weg halen zowat ja.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:08

Zou bijna een handeltje van hier uit beginnen :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:17

Ik heb diverse adresjes. Vink is duur en lang niet de kwaliteit die ik zoek, boertje tegenover tuincentrum is meestal net zo duur als Vink, soms iets goedkoper. Heeft vaak wel een goede partij 'kalverhooi', maar die verkoopt aan iedereen dus daar grijp ik later in het seizoen meestal mis. Laatst bij een camping aan de Otterloseweg geweest; was nog 1e snee, dus teveel graszaad. Die had lichte baaltjes voor 4,50. Verder nog een adresje in Bennekom, daarvan had ik vorig jaar uitstekend hooi van de 2e snee, ook voor 4,50 en ik heb daar een optie voor de 2e snee van dit jaar. Hopelijk dezelfde kwaliteit.

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:19

Ik heb hier de vorige keer 4 euro per pak betaald. Een groot deel waren hele grote pakjes, dus kon ik langer meedoen. Nu het gras begint te groeien voer ik 0.5 pakje per paard, dus heb ik nog even voorraad liggen.
Binnenkort een voorraad voor de winter aanleggen, ik heb op internet ook hooi voor 3-3.50 euro per pakje gezien, maar heb nu iemand om de hoek waar ik een aantal pakjes kan reserveren.
Ik vind het dan niet erg om wat meer te betalen.

Hebben jullie ervaring met een te mulle rijbaan.
Ik kan niet rijden in de bak omdat de bodem te mul is, ben nu bezig met verschillende bedrijven aanschrijven. 1 opperde grindtegels en daarop een nieuwe laag zand, maar dat klinkt niet alsof in mijn budget past.
Een andere stelde voor om vrijblijvend een handje zand op te sturen, zodat ze dat beter kunnen bekijken.
Het liefst heb ik polyvlokken er door heen, maar de vraag is of de bodem daar stabiel genoeg voor is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:26

Zand opsturen geeft het beste beeld, maar waarschijnlijk zal de oplossing ook niet goedkoop zijn.
Grindtegels zou ik er nooit onder willen, dan kun je beter stukken tapijt een 20/25 cm onder het zand leggen. Daar gaat iig nog het water goed doorheen en het geeft toch stevigheid.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:27

Ik lees al een tijdje gewoon mee.
En nu las ik dat er in de eerste snee teveel graszaad zit. Kan dat kwaad of wil je dat zelf liever niet.

Gisteren schrok ik me rot. Ik liet de paarden los naar de weide om te grazen. Staan ze ineens met zijn tweeen van een bult te eteb. Dus ik snel kijken. Hebben de burem grote bulten kort versnipperd gemaaid gras in de weide gepleurt. Heb het er snel uitgehaald. Maar ze hebben er wel wat van binnen gekregen! :(

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-16 11:31

Grindtegels zou ik ook nooit doen. Idd zand opsturen. Of wat zand met mij ruilen. Die van mij is te nat om echt fijn te kunnen rijden.

Oef, zou toch eens een babbeltje met de buren aanknopen. Neem aan onwetendheid. Hier voerden de buren brood, op zich prima, maar toen ik beschimmelde kapjes vond toch maar gezegd liever van niet.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:32

Ja ik ga het ze zeggen hoor. Ik denk dat ze het uit beste bedoeling hebben gedaan. Maar toch. Zoiets zou ikzelf nooit zomaar doen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:35

Pfoe, ik kreeg net een telefoontje: er is een vrachtwagen met hout naar ons onderweg voor de omheining. Iets sneller dan verwacht... :+ Hebben ze mazzel dat ik thuis ben.