Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:51

Mijn KWPNer van 1.69 had ook 205 als dekenmaat.
Hij lijkt echt groot. Heeft niet veel gewerkt?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:56

Hoe bedoel je heeft niet veel gewerkt? :)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:00

Was het een paard die vol in training stond of wat recreatief gereden werd?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:03

Hij stond tot vorig jaar vol in training en liep nog parcoursen van 1,25 a 1,30m en is sinds april vorig jaar recreatief gereden door een meisje van 14. Heeft meer op de wei gelopen dan effectief iets gedaan eigenlijk. Springen heeft ie buiten met mij 2 keer niet meer gedaan.
Ik wil hem nog graag een seizoen of 2 uitbrengen op jumping als dat gaat lukken. Maar niet heel hoog. 65 of 85 cm. Het is absoluut geen dressuurknol. In stap en draf bijna niet nageeflijk te krijgen tot je gaat galopperen. Dat is echt zijn ding.

Lisa_vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:12

Oke, danku. Misschien moet ik dat even iets minderen dan haha! dat vind ze erg lekker, maar ze groeit dus maar even minderen.
Heeft ze vanavond nog geluk aangezien ik net 2 handjes in de week heb staan. Bofkont!!

Wat een knoeperd zeg!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:18

Och 2 handjes zou ik me niet te druk om maken hihi

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:23

Hij zag er namelijk niet uit alsof hij de laatste tijd echt veel gewerkt had (bespiering)
Als hij braaf is, kan hij ook als paard van Sinterklaas dienen in december.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:28

Die is echt aan de maat yontkeke. Veel plezier met haar.

Morgen komt de tandarts langs voor mijn Shetlander Devita. Bijna 29. Ze maakt op het moment behoorlijke proppen van het hooi. Hij komt kijken of er nog iets aan te doen is. Maar gezien de leeftijd betwijfeld hij dat wel.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 22:44

Mooie leeftijd. Mijn oudste pony's zijn hier geboren in 2003.
Dus die hebben nog een hele tijd te gaan!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 03:49

Fabster: http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... ema/101841
Sowieso al 3 paarden in mijn omgeving die met dit spul van tot bloedens toe open schuren en vele dekens naar met een leuke bos manen dekenloos op de wei gingen. Ben echt heel lovend, maar mag hopen dat mijn paarden hun manen gewoon laten zitten :o

kvulden, persoonlijk zou ik stoppen met de veulenbrok en kiezen voor geen of een sobere brok bij Rosie, dat maakt nog wel eens verschil wbt jeuk ook. Maar elk paard/Tinker is anders, dus ik durf er absoluut geen geld op in te zetten. En oja, heb je Pb gelezen en niet beantwoord. Geeft niet hoor, ik heb de set gewoon te koop, als hij weg is, is hij weg en anders hoor ik "ooit" wel weer van je.

Gefeliciteerd Kirrr *\o/*

Hier de Tinkers 24/7 buiten met onbeperkt hooi. Ze kunnen nog wat grasjes knabbelen op de weide, dus met redelijk weer wil ik wel eens ze een paar uur zonder hooi laten staan als het uitkomt. Daarnaast krijgen ze als ze iets gedaan hebben (dwz als ik ze mee heb genomen uit de wei voor wat dan ook) 1/4 schep Subli Ponybrok. Ze hebben zo'n grote rode liksteen.

Kom Karev maar jaartje hier brengen, ik vind staart bijknippen al even flink slikken. Al zou ik stiekem een Tinker met Fjordenboog wel een keer tof vinden :Y)

Happy Yontheke met grote Ami

Bo heeft ook dekenmaat 205, of 215, geen idee. Weet alleen dat 195 te klein was

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 05:58

karev schreef:
Huh tinky? Ging over de bieten pulp vraag van Lisa. Of ze daar van aankomen. Ik zeg dus ja

Het rantsoen hier overigens.
12 kg hooi verdeeld over 2 beurten. Onbeperkt stro. Marstall force en wiesenfasern met een beetje muesli om de force Door te mengen. Dit is voor toet een handje en voor karev 2.

Als ik in een hele goede bui ben krijgen ze een beetje slobber..

:+ Ik was abuis...was in de war met de zaadjes voor Vliegje...niet helemaal helder meer zeg maar :O

Lekker aan de maat Yontheke...wat is zijn schofthoogte?Of had ik dat gmist :o

Kirsten,hopelijk kan hij freetschuur van Devira nog fatsoeneren.

Caily...ik heb jarenlang Ökazon gebruikt maar was hier niet meer voldoende dus toch maar dekentje erop.Ik ga je linkje eens bekijken :)

Hier is hij trouwens een stuk goedkoper als je meerdere verpakkingen tegelijk wilt kopen :)

http://dijkersdiervoeders.nl/wsh-hippo-ex-cema

Anders is Agradi er het goedkoopst mee (tot op heden).

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 07:55

Krijg je bij de Paardendrogist voor die 78 euro nou de olie én het poeder of 1 van beide? Want bij die andere krijg je dan alleen het poeder voor 64 euro? Op zich wil ik het wel een x proberen. Snap alleen even niet hoe het werkt en of je olie en poeder nodig hebt of dat het niet uit maakt. En of het nog in combi kan, want ze krijgt ook glucobalance en algae vitalis.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:12

Bietenpulp geef ik ze hier thuis ook. Voor een extra vol gevoel. En degene die ik dikker wil hebben. Geef ik wat meer ervan.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 08:19

Fabster schreef:
Krijg je bij de Paardendrogist voor die 78 euro nou de olie én het poeder of 1 van beide? Want bij die andere krijg je dan alleen het poeder voor 64 euro? Op zich wil ik het wel een x proberen. Snap alleen even niet hoe het werkt en of je olie en poeder nodig hebt of dat het niet uit maakt. En of het nog in combi kan, want ze krijgt ook glucobalance en algae vitalis.

Je krijgt een pakket...de olie en poeder.Vergeet niet dat er bij de E64,- nog E7,- verzendkosten komen (als ik het goed heb gezien) Hier bestellen zou alleen voordelig zijn als je meerdere pakketten tegelijk besteld.Wil je 1 pakket bestellen,ben je bij Agradi het goedkoopst uit ;)

Dit wordt alleen als pakket verkocht omdat de olie en poeder gecombineerd gebruikt moet worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:30

Gefeliciteerd Kirrr *\o/* , dan is het uiteindelijk toch nog snel gegaan.

Zo yontheke, dat ziet er leuk uit +:)+ , heel veel plezier met Ami.

Hier geen nieuws. Het is mooi, rustig, droog weer. Ik ga zo maar eens even naar de manege mijn dressuurkunsten oefenen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:56

Hier ook mooi weer, maar heeft vannacht toch meer geregend dan ik had gehoopt. Mijn rug lijkt beter, maar ik durf toch nog niet op mijn paard te klimmen. Dus ik hoop in de ring wat te kunnen doen. Eens zien hoe die er bij ligt.

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 09:57

Rustig aan he Fabster..beter nog een dagje rustig aan doen.

Hier ook stralend weer, heerlijk. Maar wel alles zeiknat. :') We gaan zo naar het bos, daar heb ik wel zin in, eens zien hoe de slingerpaadjes erbij liggen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:04

Als ik last had van mijn rug ging ik juist paardrijden, werkte mijn rug los op de een of andere manier.

Lekker hé zo'n mooie dag tussendoor, geeft weer zin om van alles te gaan doen, maar helaas mag naar de zon kijken vanuit mijn kantoor. Tussen de middag lekker met de honden naar het bos.

Maandagmiddag bezig geweest met het gallagher apparaat, hij was ineens van mening dat de heining niet meer goed was... Kon niet vinden waarom er iets niet goed zou zijn, dus dinsdagmorgen nog een keer alles langs gelopen, 1 draad veranderd (die al 3 jaar zo zat en toen wel werkte) en nu hebben we wel weer overal stroom op staan. Gisteren merkte de oude merrie dat direct weer dus nu staan ze allebei druk te overleggen naast elkaar jut en jul en maar te wijzen naar de heining want daar klopt toch iets niet volgen hun.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:08

De zo'n breekt nu lekker door.

Caily ik geef de veulenbrokken omdat de oude eigenaar dat heeft aanbevolen. Maar ik zou het kunnen proberen. Zei gaf aan dat het wel goed was omdat nog bij te geven voor de groei. Ik heb hier nog een zak staan van een ander merk. Zou dat nog verschil maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:10

Hahaha meggiemeg, ik heb dus gelijk beeld bij jut en jul!

Ik voel mij niet geweldig op moment en heb moeite mijzelf in de benen te houden. Merk dat ook direct aan Lona, die is dan extra voorzichtig en houd mij in de gaten. ( zou er nu eigenlijk op moeten kruipen, om een rustig ritje te maken :+ )

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:11

Fabster fijn dat het vandaag beter met je rug lijkt te gaan!

Kirr wat fijn! Dat zal wel een opluchting zijn :) Was het nu dan de bedoeling dat je zelf voor een nieuw paard gaat kijken?

Karev netjes geknipt! Ik deed dat vroeger ook wel eens voor een vriendin, vond het altijd wel leuk :D

Yontheke leuke nieuwe (grote!) aanwinst! Nog helemaal happy mee? :D

Vandaag een dagje mooi weer hier! :D

Ik heb het even gemist geloof ik maar wat is precies de bedoeling van dat zaad voeren? Alleen vanwege zand in de darmen? Ik zal het bij die van mij ook weer eens testen. Ik voer niet op het zand maar ze lopen wel het jaar rond op zand dus in de gaten houden kan vast geen kwaad.’

Mijn paardenbeesten krijgen onbeperkt voordroog en dieetmuesli van Subli. Oudje krijgt ook subli seniores priores, zonnebloemolie en gekookt lijnzaad, alleen schiet dat er steeds een beetje bij in dus daar moet ik weer regelmaat in gaan brengen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:15

ohjajoh6 schreef:
Hahaha meggiemeg, ik heb dus gelijk beeld bij jut en jul!

Ze zijn het vaak met elkaar eens en staan dan te overleggen met elkaar en wijzen dan met hun hoofden naar datgene waar ze het over hebben. Moet daar vaak om lachen, zal eens kijken of ik het op video kan zetten. Is echt grappig om te zien. Als de een wat ziet dan kijkt die achterom om de andere er bij te halen en staan ze samen te kijken en te overleggen. Vandaar jut en jul. Als de een gaat drinken moet de ander ook. Maakt niet hoever ze dan bij de drinkbak vandaan zijn het moet dan samen.

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:18

Zo daar wordt een mens vrolijk van! Lekker weertje zeg. Bak was alweer een zwembad, hoop dat die vandaag weer een beetje droogt.

Super Kirr, snap dat je bij bent!Feli met de verkoop.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:24

Caily schreef:
kvulden, persoonlijk zou ik stoppen met de veulenbrok en kiezen voor geen of een sobere brok bij Rosie,

Veulenbrok heeft een hoog Vit-A gehalte en dat hebben jonge paarden tot 3 jaar hard nodig voor de broodnodige bot-aanmaak !!
Als de veulenbrok idd voor de jeuk zorgt zul je hier toch een vervanger voor moeten gaan bijvoeren.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 10:31

Zo even bijgelezen, nu nog proberen op alles te reageren wat ik heb kunnen onthouden.

Daan, Hidalgo was officieel van mijn vriend. Mijn palomino gaat ook terug de verkoop in.
Bedoeling is van 2 veulentjes aan te kopen, eentje voor mij en eentje voor mijn vriend. Die kunnen dan lekker samen opgroeien.
Cream is van 1999 en Washaki van 2002, dus mag stilaan wel een opvolging beginnen denken.

Yontheke, wow die is wel heel groot. Maar als je erop zit misstaat het niet vind ik.

Na jullie verhalen moet ik misschien toch ook eens een kuurtje doen. Paarden krijgen hooi in stal of uit bakken.. nooit in of boven het zand. Dus ze krijgen normaal amper zand binnen. Staan overdag wel op een zandpaddock.. maar geen grasjes die ze kunnen uittrekken en ze hebben onbeperkt hooi, dus of ze staan te eten of ze liggen te slapen.

Karev, netjes geknipt. Vind dat altijd wel vet bij een Fjord die manen!

meggiemeg, haha dat ken ik hier ook. Ze weten heel goed wanneer er wel of geen elektriciteit op staat.

Ik geef ook bietenpulp. Snap niet waarom je die duurdere versie zou geven.
Enkel als het vriest geef ik geen pulp. Merrie geeft dan echt aan dat ze te weinig eten gekregen heeft.

Aan wat denken jullie als je paard ineens water bij de mest heeft? Mest is verder wel goed.