[FOTO]Show je paddock paradise!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [FOTO]Show je paddock paradise!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:53

En wat heb je als frame pol013?

Hij is wat eten betreft niet helemaal normaal :=

Het kan echter ook gewoon normaal. Maar hij heeft van de buien…..

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:55

Met een groter net overweeg ik ook, dan kun je het frame strak vasttrekken op de bodem.

Ahh, hij wil uitstekende plukjes, dat is makkelijker. Mijn ruin heeft daar zijn merries voor. Zij maken een beginnetje en hij eet dan de rest van het plukje op.
Laatst bijgewerkt door Hilary op 24-03-22 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:56

Hilary schreef:
Met een groter net overweeg ik ook, dan kun je het frame strak vasttrekken op de bodem.

En dan krimpfolie om het frame heen, dempt ook nog.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:57

Ons frame is van hout, Belker, dat scheelt ook al denk ik. Maar krimpfolie ga ik wel in gedachten houden, want ik heb momenteel ook een metalen frame staan om te testen :D

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 13:58

@Daihyo: geen frame. Een envelop hooinet.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:06

Belker schreef:
Hilary schreef:

En dan krimpfolie om het frame heen, dempt ook nog.

Ook nog een optie dan: krimpfolie over het frame en de haken, ruim net er over, frame kort op de bodem vast zetten. Dat is een interessante optie wel.
Ik zoek alleen even naar de krimpfolie. Dat is weer anders spul dan wikkelfolie toch? https://discountoffice.nl/p/wikkelfolie ... p0QAvD_BwE

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:07

pol013 schreef:

Dit is ook zeker nog een optie. De netten heb ik al.
En heel suf, maar netten zonder frame, zou dat ook nog werken? Onze ringbouten zitten onder in de bak.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:12

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:12

Als het frame nog in elkaar gezet moet worden kun je er misschien ook tuinslang of waterleidingbuizen omheen doen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:20

Daihyo schreef:
pol013 schreef:

Dit is ook zeker nog een optie. De netten heb ik al.
En heel suf, maar netten zonder frame, zou dat ook nog werken? Onze ringbouten zitten onder in de bak.

Dat is dus wat ik heb. Een envelop net zonder frame. Gewoon in de haakjes op de bodem vast gelust.
Een frame is misschien iets handiger met vullen? Al heb je dit ook zo gedaan eigenlijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:25

Ja nee, dat is niet wat ik bedoel :D
Ik heb nu een net over een frame gespannen. Maar zou ik datzelfde net niet zonder frame kunnen gebruiken? Dus hooi in de bak, net er over en vastmaken. Omdat de bouten al net boven de bodem zitten, geen probleem met zakken Geen idee of dat überhaupt werkt. Maar is natuurlijk wel heel zacht. En als ik de haken dan wrap, dan maken die ook niet zoveel herrie.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:28

Dan zou ik het frame vervangen door dik touw, anders komt alle kracht op je net en trekken ze die op de bevestigingspunten stuk.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:32

Daihyo schreef:
Ja nee, dat is niet wat ik bedoel :D
Ik heb nu een net over een frame gespannen. Maar zou ik datzelfde net niet zonder frame kunnen gebruiken? Dus hooi in de bak, net er over en vastmaken. Omdat de bouten al net boven de bodem zitten, geen probleem met zakken Geen idee of dat überhaupt werkt. Maar is natuurlijk wel heel zacht. En als ik de haken dan wrap, dan maken die ook niet zoveel herrie.

Dan piept het hooi er vermoedelijk aan de zijkanten uit. En dat hebben paarden zo door.... 8-)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 14:55

tamary schreef:
Dan zou ik het frame vervangen door dik touw, anders komt alle kracht op je net en trekken ze die op de bevestigingspunten stuk.

Oh maar dat is eigenlijk ook nog wel een idee om er ipv metaal een dik stuk touw doorheen te vlechten en daar de elastieken aan vast te zetten.
Ik ga lekker experimenteren :D
Genoeg ideeën in ieder geval!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 16:17

Ik heb dus net frames gemaakt omdat de paarden overal hun neus tussen duwde, met van die strepen in de haren op de neus als gevolg dat ze er uitzagen alsof ze elke dag mishandeld werden :+ plus dat ik bang was dat het een keer fout zou gaan als 1 met zijn neus ergens vast bleef zitten..
de eerste dag stond mijn Arabier net als jouw Haflinger te rammen met dat frame dat ik dacht oei.. maar dat was gelukkig alleen de eerste testfase. Nu hij weet dat er geen kieren ontstaan..

Ik heb de netten heel ruim in het frame zitten, zo dat het frame niet helemaal hoeft te zakken en het frame zit behoorlijk strak in de kist. Wel houten kisten, maar nu maakt het geen geluid als ze eten.

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 17:43

ik heb niet alles gelezen dus excuus als het al besproken is, maar kun je niet ipv een frame gewone netten in de bak leggen en die vastzetten met een musketon oid? Dan kunnen ze hooguit aan het net trekken, maar heb je geen herrie

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 18:31

Wij hebben karabijnhaken aan netten die we aan ringen in de bak klikken, dat rammelt ook.

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:49

Ik heb een gat in de bak en maak het touw van mn hooinet vast aan de onderkant van de bak met een knoop :+

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:51

Heb hier nu halve ibc vaten met heel ruim net er volledig omheen, eigen stoppen we het vat dus in het net. Sluiten af met elastiek wat we rijgen. Heb er even geen foto van maar als iemand wil pb maar. Dacht eerst dat ze niet tot de bodem konden eten maar net is los genoeg en hooi altijd op. Bak wordt soms wel wat verplaatst maar dat is altijd minder herrie dan al de andere “rammelende” hooinetten, gek werd ik daarvan (& de buren ook) plus dat ze hier nu helemaal niet meer tussendoor kunnen eten, en dat gaf voor mij de doorslag.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 10:05

Een rubber mat op de bodem van de bak zou al een stuk helpen en als de randen ook hard tegen de zijwanden aankomen zou ik daar ook rubber tegenaan doen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:45

Ik heb geen ervaring met grote voerbakken dus ook geen tips :=

Hier vandaag een nieuw snackplekje gemaakt en de kruidentuin ingezaaid, we hebben weer tevreden dames :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:54

@_sharonnn dat snackplekje ziet er leuk uit! En ik vind dat tuinhuisje er ook erg leuk bij passen :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:00

Heerlijk dat het weer groen wordt hè? <3
Net nog wat spullen naar de nieuwe plek gebracht. Morgen gaan we echt van start :):)

ricojoreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:12

Hier ook geprofiteerd van het prachtige weer! De eerste binnenomheining staat inmiddels, ik dacht genoeg te hebben aan 40 paaltjes totaal, maar dan heb ook ook niet 1 over := Dit stukje zijn al 19 paaltjes, ze staan 3 passen uit elkaar..
Afbeelding
Afbeelding

Dit is het volgende project, het 2e stukje binnenomheining, hier mogen de overige paaltjes heen. Heb het eerst afgezet met prikpaaltjes, zodat ik weet waar de paaltjes moeten komen, aangezien ik alleen ben mag ik dat met de hand gaan doen :')
Afbeelding

Oh ja, leg je draad niet op een vochtige plek, want de binnenkant wordt week en dan krijg je dit :+ Denk dat ik het om een latje wikkel, want dit is drama :')
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 16:19

Oei, dat zit lekker in de knoop :=
Maar tof projectje! En ja, kost veel paaltjes hè. Ik had al uitgerekend zo'n 100 paaltjes voor binnen nodig te hebben :oo
Ik maak dan ook de keuze om een deel met prikpaaltjes te doen (rechte wei/track) en alleen de kronkelpaaltjes met hout te doen. Dat deel ligt namelijk in het zicht. De rechte wei niet, dus dat is prima. En wordt in 1e instantie op bakgrootte uitgezet. Kan zijn dat ik dat later nog wil aanpassen en dan zijn prikpaaltjes ook wel fijn :j
Alleen de ingangen/hoeken doen we met 2 paaltjes en op het midden aan beide lange zijdes een houten paal. Zodat we er eventueel 2 weitjes van kunnen maken.