Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:20

Er komen dagelijks aardig wat ruiters langs, niet zo verwonderlijk met een grote pensionstal als buur :)
De fietsers zijn er minder blij mee, zeker na een mooi weekend.... soms tel ik 20 hopen van mijn huis tot het kruispunt.

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:22

Is toch wel een soort van gezellig, zo'n paardengebied, mooie uitrij mogelijkheden dan ook.

Zojuist is de hoefsmid van de dierenkliniek geweest om mijn merrie therapeutisch beslag te geven. Maar het verhaal kreeg weer een andere wending.. . Bij het schoonmaken van de voet kwam hij nog een hoefabces tegen, net onder het puntje van de straal. Dat is dus een ander abces dan die aan de zijkant langs de hoefwand.
Dus die is nu heel voorzichtig open gemaakt en uitgedrukt. Nu staat mevrouw dus met een ingepakte voet.
Nu moet dit eerst genezen, week of 2, want anders kunnen er geen ijzers met zooltjes onder... grr... HS gaat nu met de DA nog over leggen wat dit betekent voor het behandelplan. Dat hoor ik dan volgende week denk ik.

Nou ja, ze was in ieder geval heeel braaf bij de hoefsmid. Ik hoop dat het legen van dat nieuwe abces ook weer wat pijnverlichting geeft. Dat moet ook echt pijn hebben gedaan.

En nu ga ik even een karretje poep scheppen. Die mestbult moet leeg, want de tweede bult is vol. Ik heb het achterste weitje gemaaid, Daar stond vooral hoog, lang oud gras, wat de paarden niet meer wilden eten. Daar gaat dan die mest over heen. Even slepen en dan kan het weer gaan groeien.

Niet dat ik er wat aan heb, want nu mijn merrie even niet in de ongelijke weide mag, mijn shet ook maar een paar uurtjes per dag met grasmasker mag lopen, heb ik nu al weer veel meer gras dan ik nodig heb. Toch maar zelf een paar schapen kopen ofzo...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 16:41

@greendragon: gelukkig heeft de smid dat abces gevonden voor er zooltjes onder gingen. Nu maar hopen dat dat snel beterd.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 06:14

Gisteren 2 van deze palletboxen op de oop getikt voor €20 per stuk,koopje! Gaan we mooie hooibakken van maken :D

Afbeelding

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 08:34

Die zijn wel fijn ja. Blijft fijn geen water in staan.

Greendragon, dijn dat het er nu uitkwam, balen dat het de rest van de behandeling tegen houd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 09:30

Mooi kleurtje en door de gaatjes blijft er idd geen water in staan.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 14:07

@greendragon, wat een pech zeg :(:)
Hopelijk snel en goed herstel!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:06

Net terug van een rondje hei, maar het was al weer aardig warm. Boon vond het iig niet nodig om zich druk te maken en ik kwam wéér een groep van Willem tegen, maar nu tegemoet ipv achterop. Dat is toch iets makkelijker passeren :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:11

Ik ben jaloers, duurt nog wel ff voordat ik weer zo kan rijden :Y)

Greendragon: hopelijk knapt het snel op!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:06

Wat is het rustig hier! Iedereen lekker van 't mooie weer genoten de afgelopen dagen?! :D

Greendragon: wat een verhaal.. kan niet anders dan dat dit al verlichting geeft!! Hopelijk knapt ze uiteindelijk goed op.. je hebt al wel flink genoeg pech gehad inderdaad.. :(:)

Maartje: mooie vangst! :D

Truedreams al lekker bezig!! Dat gaat vlot! :D +:)+ Ben nog steeds benieuwd naar foto's haha :D

Hier ook een hoop collega's jaloers op ons plekje, en zeker nu met het vele thuiswerken! Maar ook genoeg die het niet zo zien zitten.. werk nagenoeg alleen met mannen, en al die beesten om hun heen..... :') Maar gelukkig zijn er ook een paar die een vriendin hebben gehad met een paard en het stiekem toch wel leuk vonden :P Of gewoon echte natuurmensen :j :+:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:08

Een paard die op de wei staat en er vanzelf weer af komt lopen als je met een kruiwagen hooi aan komt :)
Ik hoefde zelfs niet te roepen :D

Alhoewel ik het hooi in de stal gooide én ze een hekel aan regen heeft (ook mét regendeken op)...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:20

Ah wat sneu Greendragon... Hopelijk knapt ze wel snel op nu!

Ik zit vandaag op kantoor, geen idee of het thuis al heeft geregend of niet := Hoop niet te veel in ieder geval want de dames moeten eigenlijk wel echt aan de bak vandaag.

Dit weekeind een wilg vanuit de tuin naar de paddock verplaatst, maar ik ben bang dat die het niet gaat redden... Maar in de tuin moest hij echt weg, hij groeide letterlijk naast het betegelde pad dus dat zou hoe dan ook fout gaan. Even goed in de gaten houden en anders ga ik hem snel nog even stekken en mag hij in het najaar opnieuw de grond in. Hij groeit wel enorm snel namelijk dus dat vind ik wel fijn

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 12:45

Hier zou het al de hele dag regenen, maar de stoep is nog niet nat geweest.
En ik wel juist wel weer een bui :)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:26

Hier giet het al de hele ochtend :=

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:28

Volgens mijn app zou het hier ook al een tijdje hard regenen :+

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:30

Nou inderdaad een verhaal zeg greendragon! Hoop dat het snel beter gaat.

Maartje een wilg kan over het algemeen best wat hebben. Goed nat houden en dan komt het vast goed!

Het weer was inderdaad fantastisch dit weekend! Ik ben met een vriendin een nachtje bij de Cantharel geweest. Wat was dat heerlijk!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:40

Penotti je mag onze regen wel hebben. Hier regent het al de hele dag bijna non stop..
Ik heb ons dagje uit maar even verplaatst.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:42

Oh echt, iemand zei het eerder al, klein landje grote verschillen.

Nu moet ik zeggen, het drupt hier nu, maar de stoep is nog niet egaal nat.
Kijken of het door gaat zetten.
Maar volgens buienradar regent het al uren :D
Die zit er echt zo vaak naast de laatste tijd.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 13:43

Strohalmpje schreef:
Maartje een wilg kan over het algemeen best wat hebben. Goed nat houden en dan komt het vast goed!

We hebben hem een paar keer flink water gegeven, maar alle blaadjes worden helemaal dor... Nu werden ze dat ook toen we gingen stekken bedenk ik me net, dus misschien dan toch maar gewoon laten staan en hopen dat het in de grond nieuwe wortels schiet?

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:06

Ja zou het zeker nog even de tijd geven! Weghalen kan altijd nog ;-)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:18

Flink regen hier, heerlijk! Zeker omdat het niet koud is en er bijna geen wind staat.

Helaas wat minder leuk nieuws hier. Idalia is kreupel, op een manier waar je eng van wordt als je het ziet. Zaterdag dacht ik nog dat ze zich verstapt had, als ze wegstapte of draaide zat er een knikje in het linker achterbeen, maar niet zo dat ik zoiets had van die is echt kreupel en daar moet met spoed een dierenarts bij komen. Zondag meende ik iets verbetering te zien, wat mijn vermoeden van verstappen alleen maar bevestigde. Gisteren in de ochtend vertrokken en vanmiddag thuis gekomen. Zit er een enorme knik in de beweging en zie je ook in stap en draf echt een duidelijke hapering. Van dichtbij ook een rij bulten vlak boven de hoef gezien, die zaten er zaterdag zeker weten niet... Uiteraard meteen de dierenarts gebeld, die komt ergens vanmiddag...

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 14:32

Oh Delaja dat is inderdaad niet fijn ik hoop dat het meevalt vanmiddag... sterkte

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:13

@delaja: jeetje... schrikken. Sterkte!

Hier is net de 'gemeente' weg die een aantal bomen 'gezogen' heeft. Uit een eik grenzend aan de PP hebben ze 2 nesten verwijderd. En ik heb nog zo goed lopen kijken of er iets in zat. De PP net toch maar even dicht gedaan, want ik wil nu eerst kijken of er niets op de grond ligt.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:39

Oh als ik al die ellende hoor van die pokke rupsen ben ik zo blij dat ik geen enkele boom op mijn gebied heb staan behalve die uit de kluiten gewassen 30 jaar geleden geplante kerstboom :=

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 15:44

Truedreams gefeliciteerd met jullie nieuwe plekje!

Greendragon, wat een pech zeg :(:)

Delaja, wat bagger zeg! Ik hoop dat de da kan vertellen wat het is en dat het allemaal meevalt.

Hier zijn we de afgelopen dagen bezig geweest met de stal. De zijkanten zijn zo goed als dicht. De voorkant is voor de helft dicht, daar moeten alleen nog planken tegenaan.
Vanmorgen hadden we de hoefsmid op bezoek, die is echt te gek! Mijn jongste dochter mocht helpen met het vijlen van de hoeven van haar shetje <3

We hebben al de hele dag regen hier, ik heb rond 3 uur de pony´s maar binnen gezet, die stonden heel zielig te kijken bij de uitgang :D

Ik heb besloten dat ik de paddock toch een stukje groter wil zodat ik er kan longeren en de kids er met de pony kunnen rijden. Ik ben op zoek geweest naar die paddockplaten maar dat vind ik teveel aan de prijs. Ik ga nu iemand laten komen voor een offerte voor het aanleggen van de paddock, ik ben echt heel erg benieuwd wat het gaat kosten.