Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 07:49

Mooi LN, nu begint het wachten.

Olympia, ik als nuchter persoon geloof er ook in. Fijn dat hij wat heeft gevonden. Wij hebben hier eentje die vraagt €50 de meter en vertelde dat we 30 meter diep moesten. Nu iemand via via en die vraagt voor een pul op 7 meter diep €300. Mij benieuwen.

Prairy

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:08

Wij hebben er één op 12 meter laten slaan uiteindelijk, en ik moest 320 betalen.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:13

kvulden schreef:
Sinds dat we drie win geleden een kip kwijt waren deden we het nachthok dicht omdat we er 2 bij hadden gehaald. Die gingen nog niet echt op stok. Dus als ze dan nog los liepen, zetten we ze binnen. Gisteravond vergeten het hok dicht te doen. Vannacht werd ik wakker omdat ik een kip hoorde. Ik naar buiten. Alle kippen weg. Ik zag er eentje liggen. Vanmorgen vond ik ze verspreid op het erf. Alleen een kale nek.

Oh wat erg ;( lijkt me vreselijk om je dieren zo aan te treffen!

Keuken ziet er mooi uit! Mooie mix tussen landelijk en modern.

@Robijntjah: zal wel genieten zijn ineens een piste :D

Wij gebruiken onze regenwaterput om de paarden water te geven. Beregenen van gras doen we dan weer niet, dus met de grote regenwaterput komen we ruim toe.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:49

Ah nee kvulden, wat verdrietig ;(

Fijn dat hij besteld is Lynn, mooi vooruitzicht!

Jolijn blij met de nieuwe bak :D

Hier komt zo de DA toch maar even naar de pony kijken, want ik durf zelf niet zo goed een beslissing te nemen :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:51

AAh wat rot van de kipjes ;(

Mooie keuken!

En heerlijk een bak.

Succes dadelijk met de DA

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:03

@kvulden: och wat sneu ;( Maar het is idd snel raak, wij en ook alle buren hebben het al eens meegemaakt.
@robijntjah: wat een lekkere ruimte om wat te doen.
@lynn: mooie keuken en vooral die moderne houten schouw vind ik erg mooi.

Jasmijn liep na een nacht 'bloot' op stal toch wel erg stijf, ondanks de dikke laag houtkrul. Dus ik denk dat die een dekentje in de koudere nachten nog echt wel nodig heeft.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:07

Mooi die keuken. En de schouw ook!

Ja tot een meter of 12 kunnen ze het spuiten. Dat is zo ontzettend veel goedkoper.
Wij moeten laten boren, ook vanwege leem. Dat is echt geen grapje.

Oh kvulden, wat vréselijk naar!

Vraagje aan de Lava+ gebruikers: hoe hebben jullie het spul verspreid? Het is echt heel fijn gemalenAfbeelding

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:18

Ik heb alles bijgelezen maar vergeet vaak weer te reageren
keuken komt week 36
niet heel erg aangezien alles nog gemaakt moet worden ( geen plafond, hele vloer eruit en opnieuw storten, muren eruit, afvoer maken, stroom en water aanleggen en raam dichtmetselen)

wat naar voor de kipjes, maar zeker ook voor jullie om ze zo aan te treffen
Lava geen ervaring mee, is net cementpoeder zo
wat een schattige kittens
mooie rijbak, zul je vast veel plezier van hebben
put spuiten heb ik wel ervaring mee 9 meter, boren is veel duurder en was het bij mij niet waard

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:19

Belker schreef:
Lastig LN, je zou bijna aan aardstralen of stroom gaan denken......
Het kan zoveel oorzaken hebben dus ook zoveel oplossingen........

Hoe kun je zoiets meten of bekijken? Het is echt elke keer aan de rechterkant van het perceel, Ik weet het bijna ook niet meer en ben al geneigd om maar niet meer in de bak te rijden nu

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:28

Wat een mooie keuken, heel gaaf zo!
Ach, wat sneu van de kipjes. Dat lijkt me zo'n naar gezicht.

DF: ik liep alweer hopelijk achter met reageren maar waar heb jij ontstoft hooi gevonden hier in de regio?
Ik heb eigenlijk alleen goede ervaringen met Venhorst, maar dat je inderdaad 2 weken van tevoren moet bestellen is nog wel eens lastig.

Phoe, dat lava is inderdaad heel fijn. Ik zou echt niet weten hoe je dat moet strooien.

Ik ben heel benieuwd Olympia. Ik heb daar eigenlijk helemaal geen ervaringen mee.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:35

Lynn_Nikita schreef:
Belker schreef:
Lastig LN, je zou bijna aan aardstralen of stroom gaan denken......
Het kan zoveel oorzaken hebben dus ook zoveel oplossingen........

Hoe kun je zoiets meten of bekijken? Het is echt elke keer aan de rechterkant van het perceel, Ik weet het bijna ook niet meer en ben al geneigd om maar niet meer in de bak te rijden nu

Met een wichelroede.
Waar wij eerst onze bak wilden maken zat ook een negatieve plek. Dat werd ons afgeraden door die man met de wichelroede. Nu hebben wij daar ook weer een heel andere oplossing voor, maar ik denk dat ik dan helemaal niet meer serieus genomen word :D

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:38

Wat sneu van de kipjes ;(
Lijkt mij vreselijk om ze zo aan te treffen.

Gisteren met de ruin naar buiten geweest met mn buurman. Hij was nu al stuk rustiger dan vorige keer in een groep van 4.
Er waren alleen overal koeien en die vindt hij eng, hij wist gewoon niet meer waar hij moest kijken _O-

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:42

Welke fourage handel halen jullie jullie hooi ook alweer vandaan?

Ik zou nog 1 pak hebben en dan heb ik wat anders nodig, nu blijkt dat pak er niet meer te zijn.

Ik ben op zoek naar onbemest natuurhooi wat lang stengelig is.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:46

@niwla: https://fouragehandeldeboer.nl/product/ ... ine-balen/
Ik had een bericht op Fb geplaatst waar ik wat proefbaaltjes kon afhalen, maar daar heeft ie nog niet op geantwoord, dus ik zal hem ook eens bellen. Overigens brengt ie ook 75 baaltjes thuis tegen vergoeding. Dat is ook ergens op de site te vinden.
Ik ken hem helemaal niet en vind het wel vreemd dat ie aan de Stationsweg in Ede zou zitten ??

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:51

Lynn_Nikita schreef:
Onze nieuwe keuken is goedgekeurd door ons en is besteld. Toch de schouw maar dan moderner en kastjes erin verwerkt. Komen vooraan op eiland geen greepjes en aan de schouw ook niet en andere spoelbak[ [url=m/plWfAD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zwart graniet blad met ingebouwde spoelbak zoals deze en ook deze kraan maar dan in rvs
[ [url=m/7r31en.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Echt iets om naar uit te kijken. Ik kijk steeds naar de foto's van onze nieuwe keuken, moet nog zo lang wachten helaas :D

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:51

kvulden schreef:
Sinds dat we drie win geleden een kip kwijt waren deden we het nachthok dicht omdat we er 2 bij hadden gehaald. Die gingen nog niet echt op stok. Dus als ze dan nog los liepen, zetten we ze binnen. Gisteravond vergeten het hok dicht te doen. Vannacht werd ik wakker omdat ik een kip hoorde. Ik naar buiten. Alle kippen weg. Ik zag er eentje liggen. Vanmorgen vond ik ze verspreid op het erf. Alleen een kale nek.

Oh hier ben ik altijd zo bang voor, echt een nachtmerrie lijkt het me.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 09:59

Ahh die arme kippies :(

En ik zag nog wat schattige kittens!

Wat een naar probleem dat je paard gewoon niet aan één kant van de bak wil.

Loonwerker is gisteren helaas niet geweest, vandaag ook niet. Dus het werk ligt weer een aantal dagen stil.
Ik kan niet wachten tot het klaar is ;)
Geduld....

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:02

Oh, die heb ik ook wel eens voorbij zien komen DF. Met name omdat zij ook kleine baaltjes voordroog aanbieden. Maar daar staat bij dat je het op kunt halen in putten. :o?

Balen Chasey! Omdat het te nat is?

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:16

Chasey schreef:
Ahh die arme kippies :(

En ik zag nog wat schattige kittens!

Wat een naar probleem dat je paard gewoon niet aan één kant van de bak wil.

Loonwerker is gisteren helaas niet geweest, vandaag ook niet. Dus het werk ligt weer een aantal dagen stil.
Ik kan niet wachten tot het klaar is ;)
Geduld....

ah balen zeg.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:21

Ach kipjes... Sterkte. Hierhoren we ook geregeld vossen. Ik ben best bang dat zo iets bij ons ook eens gaat gebeuren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 10:47

@niwla: putten is me iets te ver om hooi te halen :)

Net voor de bui weer binnen. Zo is er een zonnetje en zo regent het. Wel nog even een ander plekje kunnen vinden voor de schuurmat. Niet dat ze hem gebruiken, maar dat is weer wat anders :)

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:45

Mooie keuken LN.

Jakkes wat verdrietig van de kippen Kvulden.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 11:57

Afbeelding

Ik weet niet of ik mij al eerder gemeld had? Maar eind van de maand komt mijn ruin eindelijk naar huis toe! We zijn de laatste hand aan de omheining aan het leggen zoals stroom op het draad en dan nog de hekken in de buitenomheining en als de eik volledig in het blad staat snoeien ze hem een stuk terug. Maar wauw wat een schaduw geeft dat ding. Ik heb de weides zo ingedeeld dat tegen het eikel seizoen ik makkelijk een pad kan afsluiten zodat ze niet volledig alle eikels kunnen eten. De track loopt in een L vorm en de schrikdraad omheining hebben afgeronde hoeken. We hebben alles met de hand gezet en afgesteld :') dat doen we niet nog eens denk ik :') eind van het jaar trekken we de 4 weides open en zaaien we het volledig opnieuw in. Tis wel een beetje zielig zo :')

Ik vind stroom op het draad krijgen nog wel een dingetje. In heb een stopcontact in de garage en ondergronds draad gekocht. Maar hoe ik de connectie apparaat-ondergronds draad-wei maak ben ik nog niet helemaal aan uit :') hoe zit dat bij jullie?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:01

Gewoon de koper/ijzer-draadjes in elkaar draaien. Overigens als de stekker om het geheel stroomvrij te maken niet direkt op de route naar de paddock/wei ligt is het handig om ergens een aan/uit-onderbreker te maken.

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:03

DubbelFun schreef:
Gewoon de koper/ijzer-draadjes in elkaar draaien. Overigens als de stekker om het geheel stroomvrij te maken niet direkt op de route naar de paddock/wei ligt is het handig om ergens een aan/uit-onderbreker te maken.

Is het zo simpel :')

Hij zit aardig op de route. Moeten even een deur door die naast t hek zit. Dus dat valt mee. Ik meende zelfs dat broer lief een ‘klik aan klik uit’ systeem wilde testen. Onder t mom van ‘dan us het huis slim :')