Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:07

MarloesHJ schreef:
Het terrein ziet er ook echt niet winters/modderig uit gelukkig.

Nou, hier inmiddels wel... -O-
Kevin gisteren weer les.. maar was bijna niet te doen. Gelukkig zitles, dus heeft niet zoveel ruimte nodig :P

Afbeelding

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:20

Morpheus81 schreef:
Sky_Britt schreef:
Ik voer nu voornamelijk van de grond maar ik wil nog een palletbox aanschaffen om slowfeeder van te maken. Voor nu heb ik voor de afwisseling een hooibal opgehangen en dat gaat verassend goed met 2 paarden. Over de hoopjes op de grond is mijn KWPNer super bazig, maar bij de bal helemaal niet. Als ze allebei aan 1 kant staan houden ze hem mooi tegen voor elkaar :Y)

[ [url=m/EWije3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een leuke bal Sky_Britt! :j :j :j Mag ik vragen waar je die gekocht hebt?

Ik weet niet meer waar ik hem gekocht heb, ik had hem al een aantal jaar in de stal op pension hangen. Ik zie dat ze ze bij agradi en alle bekendere winkels hebben https://www.agradi.nl/hay-slowfeeder-ku ... gKvW_D_BwE.
Vullen is wel iets waar je even handigheid in moet krijgen, ik duw het meestal gewoon door de gaten heen ipv hem open te maken :o

Hier ook erg veel regen gehad de laatste dagen maar nog geen plassen of modder. Het waterpeil van de vijver is nog maar amper gestegen, die pompen we nu steeds bij zodat de waterhoenen niet dakloos worden :+

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:39

En dit is hier dan de bak, geen druppeltje te vinden.
Afbeelding

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:43

Die ligt er mooi bij (zowel paard als bak :D )

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:04

Sneu van de duif DD; hier hoor je inderdaad ook dat ze dan waardeloos zijn en of niet opgehaald worden en het anders einde duif is...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:32

Wij hebben al vaak vermoeide postduiven gehad. De eigenaren hoeven ze vaak niet terug als ze verdwaald of verzwakt zijn. Wij lappen ze zelf op. Eentje was erg beschadigd en had bijna geen veren meer. Die heeft lang bij ons binnen gewoond (want winter en érg koud), tot 'ie weer kon vliegen. Na het opknappen mocht de duif bij een kennis komen wonen. Als ze erg vermoeid of verzwakt zijn, dan hebben ze wel een paar dagen nodig om bij te komen. Ik zou het dier wat meer tijd gunnen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:39

DD: wij hebben ook een keer een week lang een duif op het balkon gehad, was verdwaald door een storm de eigenaar was heel blij dat we haar hadden gevonden en heeft haar opgehaald helemaal vanuit Zeeland. Ze zou niet meer ingezet worden voor de sport, maar voor de fok. Het was een nazaat van zijn kampioensduif ofzo.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 15:17

Hij mag hier mooi nog even blijven als ie dat wil, moet ik alleen even iets van voer regelen, want alleen van caviavoer kan ie waarschijnlijk niet leven :)

Degene waar ik een beetje op gehoopt had (bonte IJslander) heeft afgezegd, dus weer verder zoeken...

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:12

xXutopiaXx schreef:
MarloesHJ schreef:
Het terrein ziet er ook echt niet winters/modderig uit gelukkig.

Nou, hier inmiddels wel... -O-
Kevin gisteren weer les.. maar was bijna niet te doen. Gelukkig zitles, dus heeft niet zoveel ruimte nodig :P

[ [url=m/D0durj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Soms vraag je je af of we wel in hetzelfde land leven?... :+ ;) Hier is het echt mooi weer vandaag. Heb geen foto's van bij ons maar mooi is het wel.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:30

Haha ja, bizar die verschillen!!

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:35

Truedreams schreef:
*\%/* Morgen de sleutel! *\%/*

Super!! *\o/*

Hier is het heel wisselvallig, buien worden afgewisseld met een stralend zonnetje.

Ik ben wel blij dat het wat regent, anders krijgen we de palen over 10 dagen nooit de grond in.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:05

MarloesHJ schreef:
Soms vraag je je af of we wel in hetzelfde land leven?... :+ ;) Hier is het echt mooi weer vandaag. Heb geen foto's van bij ons maar mooi is het wel.

Haha echt he :')

Hier trekt al het water gelukkig ook snel weer weg, bijna de hele track was al weer droog na een aantal uren droog. En nu net komt zelfs het zonnetje even door :D

DubbelDun schreef:
Hij mag hier mooi nog even blijven als ie dat wil, moet ik alleen even iets van voer regelen, want alleen van caviavoer kan ie waarschijnlijk niet leven :)

Degene waar ik een beetje op gehoopt had (bonte IJslander) heeft afgezegd, dus weer verder zoeken...

Wat jammer zeg! Hopelijk meld zich snel iemand die goed past en wel doorgaat!

Wij hebben overigens ook wel eens een duif gehad en dat de eigenaar heel blij was dat we belden.

Truedreams, overdracht helemaal goed gegaan :D ?

greendragon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 17:55

Hier in het voorjaar ook een duif waarvoor de eigenaar een eind kwam rijden om op te halen. Die was ook blij dat ie terecht was. Wat er daarna mee gebeurt weet je natuurlijk nooit, maar dan komen ze ook niet ophalen denk ik maar.

Iemand vroeg hoe het met mijn merrie ging?
Nou ja, vandaag eindelijk duidelijk wat de oorzaak van haar kreupelheid is. Ik had gisteren maar met de Lingehoeve gebeld en ze konden vandaag gelijk langs komen met een mobiele rontgen.
Gister stond ze zooo slecht. :(
Echt continu voorbeen naar voren zetten, niet willen belasten. En ze begon echt moe te worden in haar lijf daardoor. Hing een beetje in de andere benen, zakte door haar heup. pfff heftig vond ik dat hoor.
Maar het zit dus niet in de schouder. Ze heeft last van de collateraalbanden in de voet. Ook niet echt een fijne blessure, maar in ieder geval een goede kans op herstel, al kan het heel lang duren.
Wel moet ze voorlopig op ijzers. De hoef is zo breed en plat dat ze aanraad met een ijzer de hoef bij elkaar te houden, zeg maar. Met als doel dat de bandjes niet continu onder druk worden gezet en het kan herstellen. Er zit ook ruimte bij de hoefwand die er niet hoort en er zat een ontsteking die nu open is gemaakt.

Ik heb nog nooit een paard op ijzers gehad dus dat was wel even slikken. En voorlopig alleen op het harde, niet in de bak, niet in het weiland. En bute blijven geven...
Geen fijn nieuws natuurlijk, maar ook een soort opluchting. Ze stond er zo sneu bij, dat ik echt bang was voor einde verhaal. Maar ze mag nog even mee . Nu nog pijnvrij en mobiel zien te krijgen.

Ik kreeg wel complimenten. Voor 28 jaar ziet ze er nog super uit. En ook op de foto's geen enkele opmerking. geen artrose of andere zaken.. Dus wat dat betreft kan ze nog 28 jaar rond...

Verder is het gewoon pet hoor; dit jaar al een konijn en drie kippen kunnen begraven. Van de week mijn katertje van nog maar 14 jaar die een tumor in zijn bekkie blijkt te hebben en niet lang meer heeft. Merrie kreupel... Veel slechter kan het niet worden he... Ben ook wel even heeeel moe nu. Hoop dat de tweede helft van het jaar beter gaat worden.

Volgende week gaat de zon weer schijnen. Ik moet eigenlijk nog een mesthoop kwijt op het land.. Had ik natuurlijk beter vóór de regen kunnen doen, maar dat was ff geen optie met al dat gedoe hier. Het gras groeit hier ook als een malle. Wel goede kans op een tweede snee hooi dit jaar, als het zo door gaat.

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 05:46

Goedemorgen :n

Wij hebben vaker duiven gehad en zijn altijd opgehaald.

Overdracht goed gegaan. Gelijk aan het slopen gegaan. Vandaag weer vroeg erheen en dan worden de stallen gemaakt **\O/**

Het is een hemelse plek! :wow:

Volgend weekend komen de paarden thuis wonen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 05:56

Greendragon wat een pech achter elkaar zeg :( hoelang mag ze niet in de weide? Heb je een losloop gelegenheid op het harde?

True dreams wat gaaf dat het begonnen is en je volgede week je paardjes allemaal thuis heb staan! Wij gaan over een week nummer 4 verhuizen (en wijzelf in oktober).

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 07:06

Gefeliciteerd met de overdracht Truedreams! Wil je foto's met ons delen?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 07:10

Gefeliciteerd met de overdracht!

Ik liep hier gister avond door de weide met zonsondergang en daar kan ik zo ontzettend van genieten, nog elke dag <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:29

Gefeliciteerd Truedreams. Lekker genieten!

greendragon, wat een ellende voor jou. Hopelijk knapt je paardje snel wat op. Probeer te genieten van de leuke dingen.....

Maartje_M, ja dat is elke keer weer fantastisch! Ik heb elke dag een beetje vakantie zeg ik altijd tegen mijn collega's......

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:32

greendragon, wat een pech. Maar gelukkig wel een prognose dat het beter kan worden.

Truedreams, ik vind jou naam nu zo leuk. Geniet er van! En klus ze.

Maartje, ja dat blijft genieten.
Wij gaan nooit op vakantie en mensen begrijpen dat zelden en dan zeg ik, wij kamperen elke dag al bij de boer :D

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 08:40

Truedreams schreef:
*\%/* Morgen de sleutel! *\%/*

Gefeliciteerd!

Greendragon, zou fijn zijn als de blessure met ijzers op te lossen is

Hier heeft het wel geregend maar de bak is zoals altijd weer droog ivm schuin aflopen. Vooraan in de paddock staan wat plassen waar Diva ruin niet doorheen wil maar die loopt dan om, wil geen natte voeten
Morgen veulens knotten waarvan 1 amper manen heeft iemand tips?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:14

@Truedreams: Gefeliciteerd. Het grote werk kan beginnen :)

@penotti: ik zeg altijd dat ik al in een huisje op de hei woon... waar zou ik nog naar toe moeten :)

Lekker zonnetje hier, paddock mooi droog.
De domme duif wil nog steeds niet vliegen en lijkt het prima naar zijn zin te hebben tussen de cavia's :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 12:35

Ik heb even een klein rondje gereden. Kwam nog in een kudde schapen terecht en Boon ging murmelen naar ze alsof het veulens waren... zo lief <3
Verder op de groep van de Mill Ranch ingehaald die ook op weg naar huis waren. En ik wilde er voorbij zodat ik eerder de weg over kon, maar ze dachten dat ik bij de groep hoorde dus hebben we even gekletst :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 12:49

DubbelDun schreef:
Ik heb even een klein rondje gereden. Kwam nog in een kudde schapen terecht en Boon ging murmelen naar ze alsof het veulens waren... zo lief <3
Verder op de groep van de Mill Ranch ingehaald die ook op weg naar huis waren. En ik wilde er voorbij zodat ik eerder de weg over kon, maar ze dachten dat ik bij de groep hoorde dus hebben we even gekletst :)

Nou ben ik wel benieuwd waar jij zit. Ik heb twee jaar in die regio gewoond en reed vanaf de oscarhoeve altijd vlak langs de mill ranch om naar de hei te gaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 12:56

Ken je het tuincentrum wat daar zit?? Daar zit ik tegenover :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:15

DubbelDun schreef:
Ken je het tuincentrum wat daar zit?? Daar zit ik tegenover :)

Ja! Ik ben daar echt vaak langs gereden. Even snel in je oude paddock maatje advertentie gespiekt, ik herken het inderdaad van de foto's :D