Stro-korrels?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 01:52

De verplichte update van de,trekruiter,.
En het woordt zegt het zelf,uitgeziekt en mooi weer,echte trekruiterdag!
het gewoon onderhoud,de barry stal ligt na 1 week super egaal ,en de homburg stal gewoon 1 zak erbij.en 1/2 kruiwagen eruit!
5 min werk,en de rest was ,gaan rijden voor mij.
Eerst met de barry,na 4 mnd verplichte stilstand(door sesambeenbreuk,linker voorkogel).
Halfuurtje licht werk,en mooi correct gebleven.
En dan met den Homburg 1h45 min gaan rotsen in de duinen en aan t'strand van De Panne.
Gewoon Zalig!
Groeten,
het trekruitertje

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 07:18

Jannepauli schreef:
Dus.. dames als jullie willen overstappen naar Strovan kan ik het je aanraden - we kunnen dan een 'Veluwe-groepje' vormen, da's handig voor Bellinco en krijgen we snel geleverd!

JP, lijkt me een goed plan. Ik heb nog 18 zakken oude Top-korrel, maar daarna moet ik 'over'.
Alleen denk ik dat de overige mensen hier in het topic, dan nog niet zo ver zijn om te bestellen.
En jij hebt net een hele pallet besteld, dus dan ben je ook zo een tijd verder. Ik weet niet hoeveel boxen je hebt.

Trekruiter: had jij afgelopen week de boxen nu helemaal leeggehaald?

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 08:38

Jannepauli schreef:
Dan heeft DHP een slecht marketingbeleid zou je zeggen want ondanks dat ik tot over m'n oren in de paarden zit, kende ik het product niet! :+

Nee, niet dat ik weet. Ik weet alleen dat toen zij dit net hadden, de 'paardenwereld' afwijzend reageerde, in de trant van 'wat een boer niet kent, vreet ie niet..' Er zijn zoveel produkten die DHP heeft (kijk alleen al naar het managementsysteem en software) die in de algemene 'paardenwereld' niet bekend zijn; tis een kwestie van 'sta je ervoor open of niet'. Nu is de 'paardenwereld' over het algemeen heel erg gesloten, dus vandaar dat er veel producten niet bekend zijn.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 08:41

PhiaBink schreef:
Jullie hebben het over om de stal helemaal leeg te halen???? Als je elke keer de vieze plekken weg haal en dan wat nog schoon is weer als onderlaag en dan wat nieuw bijstrooien, dan ververst het zich zelf. Lijkt me ook duurder om na 2 maanden de stal leeg te halen en weer opnieuw te beginnen.

Ik ga er ook aan. Ik heb nog even afgewacht hoe het Imker beviel, maar ze heeft me overtuigd. Onze grootste smeerlap staat op gehakselt stro. Dit is tot nu toe het beste waar ze op heeft gestaan. Ik heb er totaal 3 op gehakselt stro staan en 1 bijna 2 jarige op stro. De 2 jarige blijft op stro. De andere gaan ook op strokorrel als het bij de smeerlap goed bevalt.

Het is bij onze fouragehandelaar net zo duur als gehakselt stro, dus kan ik de kosten goed vergelijken.

Hey Phia!
Jij weet waarschijnlijk ook dat strokorrels al heel lang bestaan: Hans wilde er destijds echter niet aan en dankzij hem de FNRS ook niet (althans de aangesloten maneges).

diana1

Re: Stro-korrels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 09:39

@ Phia,
Ik heb hier een smeerpoets die ik ook op gehakseld stro heb gehad maar ik ben erg blij dat ik nu op korrels over ben gestapt! Echt top.

Het blijkt maar weer wat voor invloed een organisatie kan hebben op iets (de korrels dus) wat jaren later blijkt een zeer goed product te zijn. JAMMER van al die "verloren" jaren en die grote berg afval die dus niet nodig was geweest.

Love_Nola_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:48

Sorry als het al gezegt is,, maar het is toch de bedoeling om er een beetje water overheen te spuiten?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:02

Ja, 10-20 liter water per stal ( met een gieter - of tuinslang - met sproeikop)

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 13:35

Love_Nola_xx schreef:
Sorry als het al gezegt is,, maar het is toch de bedoeling om er een beetje water overheen te spuiten?

Neem even de tijd en moeite om mijn en Imker haar "korrelstallen verslagen" te lezen. Word je een hoop wijzer vwb de gebruiksaanwijzing van de strokorrels.
Foto's en update vanochtend zijn geplaatst op mijn website: http://www.paardenvragen.come2me.nl

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:00

Vandaag of anders morgenochtend worden de korrels geleverd *\o/*

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:01

Update van vandaag is weer onderweg.
Fotoupdates zullen dinsdag en vrijdag volgen, aangezien ik deze week druk ben met wedstrijden.

De laatste zak van Merkloos is er vandaag ingegaan, nu moet ik over op de nieuwe zakken.

Mijn laatste paard is gister ook overgegaan op Merkloos (van vlas). Hij heeft eventjes proberen te snoepen van de korrels, maar daar maakte ik korte metten mee door (pure) azijn uit een equishine-fles op de korrel te sprayen. Hij was direct genezen. :+
Vandaag heb ik extreem goed deze stal leeggehaald qua mest en de molshoop waar hij geplast had, helemaal uitgespreid door de stal.
Kijken of dat goed is voor de bodem.

Totaal had ik 1 volle kruiwagen van 4 stallen met strokorrel. Niet schlecht!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 16:05

jennyk schreef:

Super !!

Ik zag vanochtend dat ik ook het nodige aan vlas er uit kan halen.
Zal er idd ook meteen maar flink wat azijn over doen dan.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:08

jennyk schreef:

Ja super!!ik wacht met smart op je mailtje dat het er is en waar ik het op kan halen!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:11

Gezellig kunnen we meeten :D

trekruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:03

Fitzroy schreef:
Jannepauli schreef:
Dus.. dames als jullie willen overstappen naar Strovan kan ik het je aanraden - we kunnen dan een 'Veluwe-groepje' vormen, da's handig voor Bellinco en krijgen we snel geleverd!

JP, lijkt me een goed plan. Ik heb nog 18 zakken oude Top-korrel, maar daarna moet ik 'over'.
Alleen denk ik dat de overige mensen hier in het topic, dan nog niet zo ver zijn om te bestellen.
En jij hebt net een hele pallet besteld, dus dan ben je ook zo een tijd verder. Ik weet niet hoeveel boxen je hebt.

Trekruiter: had jij afgelopen week de boxen nu helemaal leeggehaald?

Nee,vorige week,toen er nog sneeuw was.voor de repliek ,zie historie op voorgaande pagina's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:21

Waar de veluwe? Aan de bovenkant of de onderkant ? :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:22

Uhhhh het westen eigenlijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:22

Dus halverwege.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:51

JennyK, waar hadden jullie besteld? Dat is me in alle commotie even ontgaan.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:02

Dolsma zelf denk ik.

Havanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:03

ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met paarden die zo goed als de gehele dag op stal staan...
ze kunnen bij ons niet echt goed naar buiten en mijn paard is een super smeerkees die het niet in 1 hoek doet bijv...
ik vind de resultaten van imker tot nu toe echt super! dus het lijkt me wel wat...
lijkt me ook makkelijker voor de stalhouder waar mijn smeerkees nu staat :o

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:09

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:36

Dag vier is voor mij begonnen. Normaal gesproken zou ik met mijn 'oude' stalbodem al gaan slepen met een extra pak koolzaadstro. Nu ligt mijn stal er nog steeds bij alsof ik 'm gisteren helemaal verschoond heb. Plasplekken zie ik niet - terwijl ik de bodem best wel een beetje moet husselen omdat beide paarden de gewoonte hebben hun mestballen ónder de bodembedekking te verstoppen.

Ik vind tot nu toe dat er maar één nadeel aan Strovan te ontdekken is: het is opeens leuk om de stal schoon te maken! :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 11:49

Nog een paard erbij nemen dan :D

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:52

JP, ik mest nu ook lachend uit.
Vanochtend weer geweldig: uit 4 stallen met strokorrel, kwam slechts één kruiwagen (zonder berg erop) met mest.
Dat had ik met stro of vlas nog niet gehad, al had ik het graag!

De update van vandaag (met foto's) komt zeer waarschijnlijk morgenvroeg.
Dan komt ook gelijk de fotoloze update van morgen (dus 2 verslag-dagen op 1 dag)

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 14:26

Bij mij is net de pallet met strokorrels van de Gebr. Dolsma geleverd. Vanavond gaat het erin en ik ben echt benieuwd ... Ze zouden in de loop van de ochtend komen en mijn zus ging de 1e wacht (ik moest 's ochtends weg) doen en die had Dioos gemest. Denk dat dat rond 10 uur/half 11 was. Om half 12 was ik er en ging mijn zus naar school, maar wat had ze alweer een bende gemaakt van die stal!! Mijn zus had grondig gemest maar die poep lag overal en alles was door elkaar gehusseld (smerig paard!) Staat trouwens op stro.

Dus vanaf vanavond gaan de korrels erin en ik ben erg benieuwd :D