Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

detour schreef:Wat wil je nu eigenlijk zeggen met dat vingertje en naar jezelf kijken, superwoman?.. Ik snap niet precies waar je heen wilt?..
detour schreef:Inderdaad- geen weidegang- geen paard.
Ik vind het pure egoisme en dierenmishandeling als je een paard houdt zonder dat het weidegang krijgt (ik bedoel dan ook het hele jaar door).. Vind een paddock een paar uur per dag met genoeg ruwvoer ook niet voldoende.
tita schreef:Citaat:Tita: Dat is niet kort door de bocht de heel dag bewegen is voor een paard een basis behoefte.
en dan vermelden dat je geen paard mag nemen als je geen weidegang kan aanbieden in de winter...geloof me dan kan hier bij iedereen zijn knol wegdoen ivm kleigrond en uitwaarden.
Laat je paard lekker verzuipen omdat ie buiten moet staan.
En er is geen ander optie in dit gebied....alle woonplaatsen liggen ook in de uitwaarden en moesten aantal jaren geleden ook evacueren.
goh en wat lees ik nou krijg jouw paard nou wel of geen gras
runningkawa schreef:rijden doen we allemaal sw...en iedereen kan daar verbetren, wel of geen plek voor buiten zetten, is dus gelijk voor iedereen
Wel is gewoon bekend dat een paard een kudde dier is en zijn hele spijsvertering en afvalstoffen afvoeren gemaakt is op beweging.
Eigenlijk kun je daar niet eens over discusieren....

detour schreef:tita, kennelijk lees je mijn verdere reacties niet...
Ik gun LADPR genoeg, hoor, don't worry, sterker nog; ik vind dat ieder voor zichzelf moet bepalen wat acceptabel is voor een paard of niet. Ze is zelfs via mij aan d'r ruwvoerhandelaar gekomen.![]()
In die zin vind ik het prettig als mijn mening daarin ook gerespecteerd wordt.
Citaat:detour schreef:
Inderdaad- geen weidegang- geen paard.
Ik vind het pure egoisme en dierenmishandeling als je een paard houdt zonder dat het weidegang krijgt (ik bedoel dan ook het hele jaar door).. Vind een paddock een paar uur per dag met genoeg ruwvoer ook niet voldoende.
Citaat:de grond in nederland is idd te nat, dus al diegenen die een paard willen houden kunnen de grond ook behandelen, lees: draineren, zodat je wel aan de voorwaarden voldoet.
alleeeeeen, dat kost geld, en daar gaat het in veel gevallen op stuk.
Rijan_ schreef:ik heb een bak en me paardjes staan nu lekker buiten ik heb ook niet veel gras staan wel wat maar daar
kunnen ze 1 uurtje opstaan 2x en soms 1x in de week langer kan niet..
en de rest van de dag staan ze lekker buiten als het regent licht er aan hoe hard..
dan gaan ze naar binnen![]()
en ze komen echt niks tekort mijn paardjes hebben er vreden mee ;)
detour schreef:Sjonge jonge wat ben jij kort door de bocht, Tita, je trekt wel erg snel conclusies! Voor mij is het idd een vereiste, gras, al is het maar een deel van het jaar!![]()
Waarom moet jij je daar zo druk over maken? Mensen hebben nu eenmaal verschillende ideeen, toch?
Maargoed, als ik verder lees lijkt het erop dat je dus ook vindt dat ze gras nodig hebben. dat mag toch? Maar misschien denken sommige mensen daar anders over en dat moet ook kunnen..
.Citaat:Citaat:
detour schreef:
Inderdaad- geen weidegang- geen paard.
Ik vind het pure egoisme en dierenmishandeling als je een paard houdt zonder dat het weidegang krijgt (ik bedoel dan ook het hele jaar door).. Vind een paddock een paar uur per dag met genoeg ruwvoer ook niet voldoende

Dus: IN de lente, zomer, herfst en winter geen sprietje gras!