Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

2misty2

Re: Wat is de huidige slachtprijs van een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 10:07

Je kan niemand vertrouwen nu nee dus goed van je dat je erg voorzichtig bent.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:21

ik volg het topic al vanaf het begin, maar heb nooit gereageerd. Hierbij wil ik je toch even heel veel sterkte wensen...wat een lange weg en wat ongelooflijk goed wat je allemaal aan het ondernemen bent. Succes en ik hoop dat die mandy gevonden wordt!!!

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 11:36

Ook ik lees al mee vanaf het begin en het verhaal wordt steeds gekker, het lijkt wel een film idd.

Ik wil je veel succes en sterkte wensen met je speurtocht naar Mandy. Hopelijk krijg je uiteindelijk gerechtigheid.

Fable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 12:54

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-06 17:01

Fable schreef:
Nog een advertentie van mandy riedel (wel uit 2004)

Uit de advertentie: very good pedigree, nice colored mare, easy to handle , ride and healthy with new vet.check, schooled and competed sucessfull in high dressage level

Hihi. En dan nu de Mandyaanse vertaling:
Slachtpaard met vervalste pedigree, leuk kleurtje, maar onhandelbaar in de omgang en met rijden, uiteraard ziek met recent vervalste dierenartsverklaring, kent geen ruiterhulpen, en is daarom ook nooit uitgebracht in wat voor een discipline dan ook.

Ok, vooruit, we gooien ter illustratie nog even een verhaal de bokt-ether in: Je zou er een "365 mandy verhaaltjes voor het slapen gaan" reeks van kunnen maken.

Mandy en haar even lieve man gingen immigreren naar Canada. Maar zaten met een aantal slachtpaarden opgescheept die ze aan de straatstenen niet kwijt raakte. Dus wat doe je, je zegt tegen een vriendin van je (P. K. te O) die op zoek is naar een betrouwbare pony voor haar jonge kinderen dat ze een heel leuk betrouwbaar al wat ouder paard in de aanbieding heeft. Hoewel ze de merrie uiteraard graag zelf wilde houden, kan ze toch niet mee, en mag ze haar zelfs gratis hebben zodat haar kleine kindjes er nog veel plezier van kunnen beleven. Mevrouw is er erg blij mee, en ziet uit naar de grote brave belofte, en na enkele weken wachten komt de merrie de trailer uit. (nogmaals, P.K. is een echte vriendin van haar, niet zomaar een kennis ofzo) Het paard is zwaar ondervoed en verwaarloosd. Staat op veel te lange hoeven en ziet eruit alsof ze elk moment om kan vallen. Paard blijkt ook al 20 jaar te zijn. Op eigen kosten lapt ze het gratenpakhuis weer op, en dan is het zover, er kan op gereden worden! Ze gaat er eerst zelf op zitten en dan blijkt het een hardcore renpaard te zijn die nooit geleerd heeft NIET te rennen. En al helemaal niet te stoppen. Paard kan alleen in hysterische rengalop en is niet te hanteren of te stoppen. En dat was het dan. Ze confronteert Mandy ermee, en zegt dat ze dit paard niet wil, en de hysterische nerveuze volbloed uiteraard levensgevaarlijk is voor haar kleine kinderen. Het paard doet dus niets meer, eet alleen maar, kost alleen maar, en moet eigenlijk gewoon met pensioen. Mandy gaat mokkend accoord dat ze dan wel voortaan de pensionkosten zal betalen. En we voelen het al aankomen: Ze heeft tot op de dag van vandaag geen cent ontvangen maar betaald wel elke maand voor een nutteloze grasmaaier, en weet ze uit ellende niet meer wat ze met het paard aanmoet. En heeft nog steeds geen leuk paard/pony voor haar kinderen.
En.. Mandy heeft weer een vriendin minder.. (mocht ze er nog 1 overhebben dan) Erg aso en onverantwoord als je weet dat het paard bedoeld is voor kleine kinderen toch zo'n onberijdbaar paard te geven. Ookal was ze gratis. Straks had ze wel haar kinderen er eerst opgezet, en dan waren de gevolgen niet te overzien.

Fable schreef:
Nog een met waarschijnlijk al oude contact info...

Mandy en haar man waren al 5x verhuisd. Dit was hun op 1 na laatste adres. Daarna gingen ze naar de anemonenstraat, en toen Canada verblijden met hun komst. Waar ze nu gewoon doorhandelen...

Oja, mocht Dak iemand definitief verwonden (nu is iedereen er redelijk zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Effe afkloppen) dan hou ik Mandy ook persoonlijk verantwoordelijk. Zij wist wat voor een monster het was, en maar tegen mij zeggen dat de vorige eigenaar er vast verkeerd mee omgesprongen was en dat ik nu een heel leuk braaf paard had. Zij heeft hem 2 dagen op stal gehad, en toen ik kwam kijken was hij zoooo braaf. Haar zoon van 6 had hem nog gevoerd en geaaid.) In het contract stond dat Dak alleen de oren in zijn nek legt, als karakterprobleem. Verder niets.
Ik zit me steeds af te vragen waar in nou het meest boos om ben. Dat wisselt steeds. Allereerst dat ze hem op de trailer van Tsjechie naar Duitsland/Nederland gezet heeft wetende van zijn aandoeningen. Maar misschien ook wel dat er ernstige ongelukken hadden kunnen gebeuren door zijn woedeaanvallen, en dat zij hem toch gewetenloos als braaf paard verkocht. (en degene die zegt dat paarden niet opzettelijk mensen willen verwonden, wil ik graag uitnodigen voor een crashtest.)
Ik ben blij dat ik hem niet meteen heb laten inslapen, als je ziet hoe ontzettend lief en leuk hij kan zijn. Was vroeger "zijn lekkerste plekje" het feit dat ik 10 meter bij hem vandaan was. Nu is dat kriebelen aan zijn neus, zijn oren, zijn hals, zijn schouder, zijn boeg, zijn kont en zijn staart. Hij gaat er helemaal voor staan, en kan dat langer volhouden dan ik spierkracht heb. Hij kan extreem aanhankelijk zijn. Zo'n schatje!! Lovers
(maar op mindere dagen zijn zijn lekkerstje plekjes zijn tanden in mijn vel... )

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:52

jeetje Rivano! ik heb net ter opfrissing het verhaal nog weer doorgelezen!

Ik heb wel het gevoel dat jullie op deze manier snel dichterbij kunnen komen!
Ik hoop echt dat jullie haar te pakken krijgen...en voor nu, succes met je paard!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 10:41

We gooien er even een 'Wist Je Datje' in.

Wist je dat...

~ zich weer een gedupeerde bij mij gemeld heeft.
~ een bokker relevante inside information gevonden heeft op een compleet nieuw vlak.
~ die ontzettende rechtsbijstandverzekering van mij.... SPONSOR IS VAN DE WERELDRUITERSPELEN! En niet zomaar de sponsor, maar de WORLD PARTNER.
Jeetje... behoor ik geheel tot de doelgroep, moet ik nog hemel en aarde bewegen om ze mijn belangen te laten behartigen! Knipoog

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 11:09

hmmm weer interessante ontwikkelingen haha

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 12:49

Ben vooral erg nieuwsgierig naar je tweede Wist U Dat?-je: een bokker relevante inside information gevonden heeft op een compleet nieuw vlak. Kan er geen kleieieieiein tipje van de ZEEEER interessante sluier opgelicht worden??
En je laatste WUD?-je: Is toch eigenlijk te gek voor woorden dat jij dan zo'n moeite moet doen......Na ja.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 14:24

Toch wel leuk al die contacten die je op kan doen via Bokt....

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:03

Waar bokt al niet goed voor is! Ik hoop echt dat je er zo langzamerhand een eind aan kan breien en echt van Dakje kan gaan genieten.
Waarschijnlijk doe je dat nu ook al wel, maar goed, er blijft toch altijd nog een verhaal in je achterhoofd hangen denk ik..

kinsealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:50

Lees ook al een tijdje mee, onwaarschijnlijk verhaal, maar helaas niet onwaarschijnlijk in de wereld die paardenhandel heet!
Heel veel succes en super dat je zo doorzet! Zulke mensen moeten echt aangepakt worden.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 06:33

Jaan81 schreef:
Ben vooral erg nieuwsgierig naar je tweede Wist U Dat?-je: een bokker relevante inside information gevonden heeft op een compleet nieuw vlak. Kan er geen kleieieieiein tipje van de ZEEEER interessante sluier opgelicht worden??
En je laatste WUD?-je: Is toch eigenlijk te gek voor woorden dat jij dan zo'n moeite moet doen......Na ja.
Ben het helemaal met je eens. Tong uitsteken Begin nu toch ook wel heel erg nieuwsgierig te worden daarnaar.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 14:49

Goh ik heb weer even bijgelezen, veel succes, en super dat je zo doorzet ondanks alle hindernissen!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 21:29

Zo.. denk dat dit weer een lang verhaal gaat worden. Ik ben al niet kort en bondig, maar heb nu weer vanalles te vertellen.

~ Om te beginnen ligt er een brief van de rechtsbijstandverzekering. Die durf ik nog niet open te maken. Doe ik morgen.
~ Heb ik via 'een bekende stoeterij uit Duitsland' 2 namen gekregen van 2 bedrijven die Mandy's man willen aanklagen. Eentje is al bezig (of heeft zelfs al een rechtszaak), de ander weet ik niet zeker hoe ver die zijn. Ik heb op internet de bijbehorende telefoonnummers gevonden, dus volgende week ga ik alles bellen...
~ Ga ik ook bellen naar de KWPN om te informeren of hun mijn paspoort ook aangetekend terug sturen. (Dat was voor de DNA registratie, je weet wel dat gedoe dat het stamboek van Dak in Tsjechie zit en dat ik daardoor een DNA probleem had, etc. etc.) Het paspoort is op 8-8-2006 daar afgeleverd. (tracktrace) Maar kan nu niet gebruiken dat dat ding kwijtraakt ofzo. Dat past wel in het verhaal. Maar eigenlijk durf ik niet te bellen want straks IS hij al kwijt...
~ Wilde ik nog wat kwijt over het fenomeen: "Oprechte bokker." Het is 'irritant' dat ik van mensen mail/PB heb gehad die hemel op aarde bewogen om me te helpen, dat ik maar vooral alle info die ik had naar ze op moest sturen, want hun hadden de middelen om Mandy op te sporen. Vervolgens doe ik dat (maar gezien mijn vertrouwen in de algemeenheid al geschaad is, heb ik naar niemand alles gestuurd. En al helemaal niet delen mijn mailwisselingen met Mandy waar naar gevraagd werd.) En dat je daarna nooit meer iets van ze verneemd, ook niet als je daar meerdere keren per mail naar vraagt of ze al iets wisten. Absolute radio-stilte. Was dus alleen sensatiezucht.
Maar goed dat ik ze niet 'beloond' heb met mijn hele dossier. (Is wel mandy achtig: Iets heel liefs aanbieden, en ondertussen een verborgen agenda hebben die om het ikke ikke draait.) MAAAAAAAR er waren er 2 die wel degelijk met super info gekomen zijn!!! En die maken alles weer goed!!! Dan moet ik die paar rioolratjes maar voor lief nemen.
~ Dan was vandaag de 'Petra Vlasblom bij Dakkie dag'. Wist echt niet wat ik moest verwachten, want dat weet je bij hem nooit. Ik zag het al helemaal voor me dat hij het makke schaap ging spelen, en zij zich af zou vragen waarom ze in hemelsnaam gekomen was. Dat ik zwaar overdreef enzo. En jaa hoor. Meneer gedroeg zich voorbeeldig. Zijn toneelspel van makke lieve kinderpony. Toen hij even geen aandacht kreeg begon hij wel met zijn negatieve aandachttrekkerij. Maar daar hield hij zelfs na een tijdje mee op. (er is nu wel een stuk van zijn hoef af, maar OK.) Om toch iets van negatief gedrag te krijgen had ik hem op de binnen poetsplaats vastgezet. Succes gegarandeerd leek me. Maar nee, 'Mister voorbeeldig' liet een knap staaltje opgevoedheid zien. Nou, dan ging ze wel met hem loswerken. Ook dat ging super en ze had al snel een join up. Ze had al wel door dat hij respect en rust nodig had, en dat hij mishandeld geweest was. Dat kon ze merken aan zijn lichaamstaal. Toen verslapte even zijn aandacht en die wilde ze weer terugkrijgen door op haar plaats een sprongetje te maken. Hij liep dus los, zij had alleen de leadrope en ik stond buiten het afgezette deel. En dat was letterlijk 1 sprongetje teveel. Want hij viel haar accuut aan. Zonder waarschuwing, zonder iets. *BOEM* Er bovenop. Hij stond 1 meter voor haar, zakt door zijn achterbenenen neemt dan met de voorbenen van de grond een sprong naar voren waarbij hij met zijn voorbenen maait en met opengesperde tanden richting haar nek aanviel. Ze verloor bijna haar evenwicht, stond toen stil, en toen hield Dak ook op. Hij heeft haar niet geraakt. Dus was het niet echt, tja, hoe zeg je dat. Als hij haar echt had willen verwonden dan had hij dat wel gedaan. En ik... tja.. ik schrok me helemaal K.A.P.O.T! Hij was zo (voor zijn doen) braaf tegen haar, normaal moet hij niets hebben van vreemden. Dus ik was al verbaasd dat ze relatief goed in zijn buurt kon komen. Hij probeerde haar wel steeds weg te duwen, en zat gewoon wat geirriteerd haar richting op te doen. Af en toe laten merken dat hij haar niet in de buurt wilde. Steeds heen en weer draaien. Boos kijken, etc. Hij stelde haar aanwezigheid niet bijzonder op prijs zeg maar. Maar dat is bijzonder mild in vergelijking hoe hij anders tegen vreemden doet. Na het incident, heeft ze met hem gestaan en weer rustig gemaakt. Daarna was de therapie dat ze hem ging aanraken. Daar bleef hij geirriteerd onder. Ze wilde bijvoorbeeld haar hand op zijn voorhoofd houden, maar hij bleef alle kanten oplopen, en naar doen, en lelijk kijken, en wegdraaien en vanalles om eronderuit te komen. Ze zei dat de meeste paarden na een tijdje opgeven en de rust van haar hand over zich heen laten komen. Maar Dak gaf niet op.
Haar conclusie was duidelijk en kwam niet als een verassing: Dit paard heeft vreselijke dingen meegemaakt (het wordt wel een erg lang verhaal om alles te vertellen wat ze zei, en waarom ze dat denkt, wat ze allemaal gedaan heeft, etc.etc. Want ook uit zijn lichaamstaal kon ze opmaken dat hij getraumatiseerd is en mishandeld.) En dat het de vraag blijft of het ooit wel helemaal goed komt, en dat het bij hem wel erg diep zit, dat hij heel veel boosheid in zich heeft, en tegelijk ook heel triest is, dat hij wel heel graag wil, maar niet weet hoe. Dat hij zich van de eene kant afsluit voor mensen, maar aan de andere kant juist heel nieuwsgierig is. Hij wil wel, maar kan niet/durft niet. En dan vooral bij vreemden. Ik kan 9 van de 10x alles met hem doen, en hem aanraken vind hij heerlijk. Kan hem een uur lang overal kriebelen en dan gaat hij er helemaal voor staan. Maar met vreemden heeft hij hele andere plannen.
Ze komt nu 1x per maand (voorlopig in ieder geval. Ik moet kijken hoe het loopt) en hij krijgt bach bloesems. Dat wil ik toch proberen. Eerst wilde ik het niet, maar ik moet toch iets om hem geestelijk te helpen.
Ik vond 3 dingen:
1) Ik was verbaasd hoe braaf hij bij haar was. (in principe)
2) Ik baalde verschikkelijk dat ik het incident zag. (dat deed echt pijn.) Ik wil niet zweverig doen ofzo, zo ben ik ook niet, al zou je het bijna denken nu ik hem aan de bachbloesems heb, maar op dat moment voelde ik zoveel tegelijk zeg maar, dat ik nu nog pijn in mijn spieren heb. Alsof ik voelde wat hij voelde, en doormaakte wat hij doormaakte. Het was een intense opwelling van verdriet en onmacht, en ik stond erna helemaal te trillen.
3) Na de sessie stond hij nog even lekker in de kleine wei te grazen, en toen ging ik hem halen om in de grote wei te zetten bij Grace. Maar hij deed gewoon ook vervelend naar mij. Zat me ook heel pissig aan te kijken, ik mocht hem ook niet meer aanraken. Zo heeft hij in maaaaanden niet meer gedaan. Alsof hij het me kwalijk nam dat er een vreemde aan hem gezeten heeft. En ik weet niet hoe ik het op moet vatten. Hij zal toch geholpen moeten worden. Hopelijk is zondag alles weer koek en ei tussen ons.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 22:07

jeetje weer een hoop nieuws zie ik wel....
Ik denk dat hij erg overdonderd was door wat er vandaag gebeurde en het voor zich zelf ff een plekkie moet geven. Waarschijnlijk is hij zondag wel weer een eindje bijgedraaid.

Misschien een gek idee, maar je zou na een sessie of 2 á 3 misschien nog een zo'n reading kunnen doen. Kijken hoe hij nu dan overkomt.

SpiedSkeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:01

Kan me voorstellen dat je je kapot geschrokken bent zeg! Maar goed, Petra Vlasblom weet nu wel waar ze aan toe is met hem. Ze heeft op deze manier denk ik een duidelijker beeld gekregen, dan dat hij zich als een mak schaap zou gedragen. Dus eigenlijk is het ook weer een klein voordeeltje!
Misschien dat Dakje haar uiteindelijk toch wel gaat accepteren en in gaat zien dat zij hem kan helpen.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 17:05

wat een verhaal seg. Ik heb echt respect voor je.
En je weet alsk iets voor je kan doen pb staat open.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 21:00

zo, wat een verhaal weer zeg! hopelijk komt er iets uit de therapie, en kan Dak weer gewoon zichzelf worden...

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-06 17:20

In de brief van de rechtsbijstand stond niets bijzonders, alleen dat ze de "Mahn-dingus" van de advocaat ontvangen hadden. (dus de claim is door de rechter goedgekeurd en mag nu verstuurd worden. Schiet lekker op... Nors opkijken ) En dat ze binnen 6 weken weer op de zaak terugkomen.

Dak was vandaag nog steeds boooooos. Hij wilde echt niets met me te maken hebben. Ik mocht ook niet naar hem kijken. Haha! Toen ik hem terugbracht naar de wei omdat hij toch niets wilde liep hij gewoon naast me. Maar elke keer als ik opzij keek dan draaide hij zijn hoofd naar me toe en legde zijn oren plat in de nek. Keek ik weer vooruit, dan keek hij ook weer gewoon. Keek ik weer naar hem, dan draaide hij zijn hoofd weer naar me toe met de oren in de nek. En zo liepen we naar de wei... Zelfs mijn met liefde aangeboden winterpeen moest gegeten worden met de oren in de nek. Nee, er kon geen "lachje" af. Ik heb een vreemde aan hem laten zitten, dus nu moet ik het bezuren.
In de rasomschrijving stond al dat ze snel beledigd zijn...

Dan heeft de vrouw die de andere rechtszaak heeft (wegens de vervalste cheques) een cremello jaarling hengst met volle papieren te koop. 2800,- euro. Goede bewegingen en heel lief. Vader is Mistral, moeder komt van Burbon.

Hier een foto:
Afbeelding
Lekker ding!!!

En natuurlijk interessant voor de palominofokkerij.
Paard staat in Tsjechie. Dus alleen voor de echt geinteresseerden die er een reisje voor over hebben.

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 19:35

nou.. succes er mee en ik vind het heel goed dat je dit doet Pling

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-06 20:25

He bah, dit lijkt me echt rot! Wil je voor hem wat goeds doen door Petra Vlasblom te laten komen, krijg jij de volle laag van hem. maar ja, aan de andere kant: Weet hij veel dat jij via/en Petra alleen maar goed wil doen?
Als je denkt aan wat zijn verleden geweest moet zijn, kan je zijn reactie ook wel begrijpen, al blijft het denk ik erg moeilijk.......

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 09:38

zo, dat is ook een bijzonder paardje zeg! wel jammer dat Dak weer pissig is, maar wel begrijpelijk. het komt vast wel weer goed, hihi!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-06 15:44

Jaan81 schreef:
He bah, dit lijkt me echt rot! Wil je voor hem wat goeds doen door Petra Vlasblom te laten komen, krijg jij de volle laag van hem. maar ja, aan de andere kant: Weet hij veel dat jij via/en Petra alleen maar goed wil doen?

Klopt, hij voelt alleen maar vreemde handen aan zijn lijf.
Ik denk er zeker goed aan gedaan te hebben haar te laten komen. Alleen had ik zo'n terugval niet verwacht. Vooral omdat je niet weet hoe lang het duurt.

robunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-06 14:24

ik heb echt respect voor jou zoals je doorzet! ik heb tot pag. 6 gelezen en daarna naar de laatste pagina en vind het egt super zoals je voor dit beestje zorgt echt respect!
ik blijf dit topic ook echt wel volgen!
veel suc6!
Gr. robunny