Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:49

Oh ja dat is balen vd hooilading. Jammer!

Hier zijn de eerste 2 rollen mooo grof, lang en droog. Hopelijk hele jaar zo stabiel. Dan zit ik gebakken. Na alle hooiellende, heb ik dan nu een vaste gevonden. Haast te mooi om waar te zijn.

Die vijver is wel gaaf zo. Ben benieuwd hoelang dat water helder blijft.
Ons zwembad is inmiddels toch groen geworden. Tijd voor verschonen.

Warm is het. Zou eind juli 40 graden worden...wat een zotteboel dit weer.

Hier longeles en zitles gegeven in de ochtend.
En in de middag binnen een les bodywork met 3-en.

Nog wat gemaaid met de bosmaaier en verder niet veel meer gedaan.

Pups dus lekker lui. Fijn dat ze zo makkelijk zijn.

Mijn afgespeende baby's die nu klaar zijn voor de verkoop, zijn ook lui met dit weer

Afbeelding

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:01

Chasey, fijn dat je vader terug thuis is. Hopelijk hersteld hij goed!

MizzMontana, ohhh ben benieuwd naar je pup!

Paddockroosters wil ik straks ook. Ik wil op één zijde van de track een pad maken met paddockroosters zodat ze daar altijd met redelijk droge voeten kunnen staan/lopen. Niet heel de breedte maar gewoon een pad van een meter breed. En dan beide hoeken waar het ruwvoer gegeven wordt wil ik wat meer voorzien van paddockroosters.
De rest van de track niet, maar bij extreme regenval zoals afgelopen voorjaar kan ik de rest dan tijdelijk even afsluiten.

Hier heeft mijn man vrijdag graszaad gemaaid, maar hij vertrouwde het niet i.v.m. de warmte. Begon toch te smeulen en hij bleef plaatsen blussen en uittrappen. Dat lukte niet dus maar snel de brandweer gebeld en die heeft het geblust. Ze zijn toch een uur bezig geweest omdat het steeds aan bleef gaan.

Ahhh Anke die zijn leuk!!!

NienkeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:29

Hoi allemaal. Met veel vreugde sluit ik mij eindelijk aan bij dit topic :D. Geheel onverwachts hebben mijn vriend en ik een oud boerderijtje kunnen kopen met 8200m grond. 1 augustus is de overdracht en ik hoop 1 oktober mijn paard te kunnen verhuizen, eventueel met shet erbij maar het liefst 2 op pension (er komen gelijk 3 stallen) :+.

Ik ben nu al weken de topics aan het doorspitten (ja echt alle 4, ben bijna klaar) maar wil me alvast melden zodat ik misschien ook wat vragen kwijt kan straks hihi. Zal uiteraard ook zoveel mogelijk jullie supporten! Het wordt een spannende en zware tijd met de verbouwing, paardenzooi en ook nog een nieuwe baan per 1 september. Maar de droom komt uit! En dat al op mijn 22ste, ik ben een gelukkig mens _/-\o_

Voor de geinteresseerden: onze droomplek ligt in Beilen, midden-drenthe. Er komen 3 ruime boxen op de deel, een bak van 20x40 en een paddock van 20x40 met daartussenin een pad naar de wei van zo'n 5000m2. Het is allemaal niet supergroot maar met goed management moet het voor 3 paarden prima te doen zijn.

cabochon1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 23:51

Wil graag even een opmerking maken over de dazen vallen.
Bij de Paardendrogist verkopen ze spuitbussen met dazen lijm,750 ml zit er in een bus.
Daar kan je heel wat emmers mee vol spuiten.(Scheelt veel geknoei)
Zelf heb ik ook de ballen erbij gekocht,vond ik net wat mooier staan dan emmers.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 00:45

Chasey, wat fijn dat het beter gaat met je vader!

Welkom aan nieuwe leden!

Hier is het ook warm vandaag... heb helemaal geen zin om naar buiten te gaan want het is heerlijk koel in huis. Maar ik moet nog een weide slepen, onkruid uit de bak trekken, stallen mesten, weide en tuin sproeien, en Jake rijden...

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 05:55

-O- Bah... super verkouden... totaal geen goede combinatie met warmte en zwangerschap. Heb geen oog dicht gedaan, ben er benauwd van. Toen maar de paarden vroeg buiten en de stallen gedaan. Mijn witte lag nog gestrekt maar ik kon hem overtuigen om toch uit de veren te komen :D

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 06:37

Spuitbussen, dat is handig! En dan gewoon over de dode dazen heen spuiten. Ieuw, smerig, maar afkrabben is waarschijnlijk nog vuiler :D

Beterschap Jeannaa

Jeetje wat spannend Delphi! Was het al binnen gehaald of is het op het land gaan smeulen?

Welkom Nienke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:07

En als je daar geen zin in hebt: bij de action kosten zwarte emmers nog geen euro de stuk.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:17

@jeanna, we kunnen elkaar de hand schudden, hier ook verkouden en last van mn holtes. Hoe verzin je het met dit weer!

@selka, zonde van je water, zeker als het ook nog niet eens geleid heeft tot een lekker modderbad :=

Hier heb ik vannacht regen gehoord *\o/*
Heb alleen nog niet naar buiten gekeken dus geen idee of t ook echt wat nut had haha.

De spuitbussen voor de dazenvallen ga ik even onthouden.
Altijd het proberen waard om ze zelf te maken en dan later evt te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:18

Welkom NienkeK en gefeliciteerd!!!

Oh bah Delphi, brand...… fijn dat het tijdig geblust kon worden.

Beterschap Jeannaa.
Hier nog steeds kurkdroog, gras begint nu toch geel te worden en ik word zelf intussen zeer sloom en vervelend van de warmte :o . Heb eerlijk gezegd nergens zin in. Maar goed, het is mooi weer dus eigenlijk mag ik niet klagen.

Nu eerst maar even een stuk met de hond lopen. Misschien daarna nog met mijn jongedame rijden en daarna de dagelijkse klussen maar oppakken.

Ik ben ook erg benieuwd naar puppie foto's :o

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:18

MiniMeLona schreef:
En als je daar geen zin in hebt: bij de action kosten zwarte emmers nog geen euro de stuk.

Die zijn hier constant uitverkocht, super irritant haha.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:24

Hier heeft t gisteren ook geregend. Op de buienradar zag het er veelbelovend uit, maar in het echt heeft het net de stof even plat gelegd. Nu schijnt de zon alweer, dus de stof os zo weer terug.

Ik hoor iedereen over nog heter volgende week. Ik zie daar op weeronline nog niks van. Hoop maar dat dat zo blijft, want 40 graden gaat helemaal nergens over

Steeds bergen emmers weg gooien, omdat ze bij de Action toch bijna niks kosten, is wel erg millieu onvriendelijk ;(

Gisteren ging mijn ouwe Leo echt keihard onderuit, nadat Caj hem even weg joeg. Nou miet ik zeggen, dat hij wel heel overdreven reageerde, maar hij knalde op de bestrating tegen de voerbak (ibc vat zonder plastic bak). Gelukkig staat hij nog en lijkt er, op het eerste gezicht, niks ernstigs. Na mijn vakantie (als de beurse plekken weer weg zijn) de osteo maar eens laten kijken. Ik schrok me dood. Dat beest is al 27.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 07:54

Wel moeilijk om haar op de foto te zetten, ze is steeds zo dicht bij mij, en als ik naar achteren loop, loopt ze mee.
Gelukkig hebben we een goed voorbeeld voor haar.

Afbeelding

NienkeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:19

Ah gut wat een leuk stel <3
Niet normaal toch die droogte, hier in de omgeving geen groen gras meer te bekennen.

Zijn hier mensen die water uit sloot/kanaal tappen om te sproeien? Mijn wei straks ligt naast een kanaal, hoop iets te kunnen bedenken om een sproeier aan te sluiten maar mijn boerenmateriaal kennis is niet zo groot nog :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 08:42

Ach gut, wat een humpie <3 <3 <3 .

Fijn dat de andere hond haar zo lief behandelt!

Veel plezier.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:01

Welkom Nienke! Jullie pakken het meteen goed aan! :D Momenteel is sproeien uit oppervlaktewater op veel plaatsen verboden.
Sterkte voor de zwangeren met dit weer, vorig jaar liep ik er ook zo bij dus ik voel met jullie mee!
Agossie MM, wat zoet <3
Phoe Fabster, dan ben je in éen klap 10 jaar ouder. Eng altijd dat soort dingen.

Ik ben ook wel klaar met dit weer inmiddels, maar er lijkt nog niet echt een einde aan te komen. Dan zul je zien dat het in heel Europa pijpenstelen regent als ik eindelijk op vakantie ga in september.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:36

Ik ga de eerste week van aug naar Engeland. Daar is t nu ook al lang erg droog (en warm). Dus vrees ook voor mijn vakantie. Ergens barst de hel natuurlijk los.... :')

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:51

Kkinkt inderdaad als een echte droomplek!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 09:52

Oh wat super schattug die pup!

Action emmers steeds iutverkocht? Zeker allemaal dazenlijmsmeerders in jouw buurt. Haha!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:33

Phoe jullie gaan veeel te hard.

Zijn er meer mensen die het wel leuk vinden om het wel te hebben over de tips en trics van paarden thuis houden maar die niet echt tijd hebben om 5 pagina's bij te lezen na een halve dag? Misschien een rustiger/kleiner topic starten naast dit topic?

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:45

Mooie pup, wat is het er voor 1 MizzMontana?

Welkom NienkeK! Spannende tijden komen er aan, succes!

Hier ook last van verkouden zijn, keelpijn en tot overmaat van ramp straks naar de tandarts... voel me net een hamster die zijn wang vol heeft zitten. Nu gelukkig geen kiespijn meer maar dat kan ook door de ibuprofen komen...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 10:55

3/4 grote Zwitser en 1/4 rottweiler.

Nu een betere foto

Afbeelding

Sterkte bij de tandarts

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:02

Leuk NienkeK klinkt als een heerlijk stukje, graag foto's tegen die tijd :D (of ene linkje naar Funda :D)

Hier vanmorgen gewoon alle waterbakken tot de rand gevuld. De boxen laat ik gewoon open naar de weide, als het te warm is kunnen ze binnen staan, alleen de oude shet maakt er gebruik van, de haflinger en mijn paard blijven gewoon in de volle zon staan :=

Leuke honden hoor MizzMontana :D

Hier trouwens geen druppel gehad. Het oosten is vanavond aan de beurt hoorde ik op het nieuws. Ik hoop dat we er wat van meekrijgen. Zul je zien dat NL straks weer overdrijft en dat we en hele moesson krijgen over een paar weken :=

Pol013: Ik vind het wel leuk om alles zo lekker door te lezen := maar een topic met echte tips is handig, maar vrees dat dat net als hier weer heul gezellig gaat worden ;)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:11

Regen? Oosten? :wow:
Keek net op buienradar en hij geeft indd om 16u een fikse bui aan. Mijn ervaring is dat tegen de tijd dat het 16u is de bui verdampt is ofzo :roll:
Ik hoop maar dat hij wel komt al zal het niet veel zoden aan de dijk zetten.

Hebben jullie ineens ook weer zoveel vliegen?
Paarden hier hebben er enorm veel rond de ogen zitten waardoor Puck alweer een drek oog heeft.
Doe ik hem die sliertenfrontriem om, werkt iig iets tegen de vliegen, maar na een half uur heeft ie het ding al weer af.
Zit er aan te denken om hem vast te naaien aan het halster. Zal dat werken?
Rocky gisteren de vliegenkap op gedaan. Al is hij wat te groot, hij houdt hem wel netjes om en staat rustig.
Melle was gisteren een uur lang panisch rondjes aan het rennen door al die rotvliegen maar hij wilde gewoon niet bij me komen.
Uiteindelijk kwam hij wel, deed zn hoofd gelijk naar beneden en kon de kap opdoen om hem vervolgens een uur later weer in wei te vinden.
Hoe kan ik die beesten nu nog helpen als ze steeds alles af doen.

Oh die pup <3 Wat een schatje

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 11:17

Leuke pup hoor!!

Regen regen regen , wij willen regen!!!

Hier hebben we ook iets meer vliegen en dazen de afgelopen dagen maar zal het komen doordat ze regen/water ruiken en dan eitjes willen leggen in de plassen?