Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:04

Een amerikaan op LPG is voor mij goedkoper dan mijn (niet zo nieuwe) diesel auto.
Zeker met trailer achter mijn auto loopt de bak gewoon leeg. Terwijl een amerikaan niet ineens het dubbele gaat gebruiken met trailer.
Zit alleen een beetje met het parkeren.. moet vaak nogal op kleine/smalle plaatsen zijn/parkeren.

Materiaal van van craenenbroek is leuk, maar verwacht er niet teveel van.
Onze grondboor heeft het na een jaar opgegeven.. Prijs rond de €100.
Onze nieuwe kost + €1000. Je voelt wel duidelijk verschil in kwaliteit etc.

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:05

Het paard is super braaf en rustig dus weinig steun is niet zo'n probleem. Mijn vriendin zoekt juist iets wat voelt als "zo min mogelijk zadel". Ze rijdt nu zonder maar valt/glijdt er steeds (zachtjes) af. Fijn dat jij er zo blij mee bent, de drukverdeling schijnt ook goed te zijn dacht ik.

Bedankt vd link abby! Zadel is te groot voor ons en te lang voor de pony denk ik. Het is ook merkloos denk ik? Dat willen we liever ook niet. Kieskeurig he :P

Nog wel spijt dat ik mijn BM heb verkocht. Een boomloos voor erbij vind ik toch wel erg handig. Het was een 16 inch dacht ik, eigenlijk nog wat te groot daarom misschien toch maar beter. Koop nog wel een keer een andere denk ik.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:06

@zapje: zoiets heb ik ooit via de duitse ebay gekocht. Scheelt een stuk :D
Ik heb hem een aantal keren voor de wei gebruikt en met het mes er onder ging die als boter onder de draden langs door alle bossages heen :D
Ik heb alleen elke keer ruzie om hem aan te krijgen en het verwisselen van de verschillende hulpstukken gaat ook niet echt heel soepel. Maar alles doet het wel. Vooral dat kantelbare hegding is heel handig bij een wat hogere heg :D

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:26

Een bosmaaier: stiel of stiega
De stiega hebben we zelf
daar zit een hondamotor in.

Ik heb hier nog kunnen rijden... Klein buitje gehad.... Anderhalf uur weg geweest. Zonnetje schijnt hier eigenlijk best lekker.

Zadel: ik heb een Christi bb... Zit heerlijk, maar ik vraag me af of dat iets is voor een heel groot paard... Lijkt mij al snel te klein... Je mag er niet mee lichtrijden

Afbeelding

Anke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:33

Hier druk aan het inpakken en alles aan het regelen.
We gaan naar Andalusië op vakantie.

Klinkt leuk zo multifunctioneel. Echter heb ik er geen goede ervaringen mee.

Als je het geld hebt, stihl!
Ik ben blij met de Cranenbroek.
is met alles zo, prijs/kwaliteit.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:36

Zapje schreef:
Het paard is super braaf en rustig dus weinig steun is niet zo'n probleem. Mijn vriendin zoekt juist iets wat voelt als "zo min mogelijk zadel". Ze rijdt nu zonder maar valt/glijdt er steeds (zachtjes) af. Fijn dat jij er zo blij mee bent, de drukverdeling schijnt ook goed te zijn dacht ik.

Drukverdeling is goed op mijn merrie. En ik hou het als een havik in de gaten, want dat is bij heel wat zadels al mis gegaan. Ik laat haar elk kwartaal ook checken, of het nogsteeds goed gaat op die rug. Maar tot nu toe dus wel en ik rijnzo n 2 x per week 15-20 km ritten.

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:22

Citaat:
Dan is 84 niet je bouwjaar zeker? Want ik ben van 71 en ik heb mijn rijbewijs gehaald het jaar nadat het automatisch E erbij krijgen was afgeschaft...

Nee, ik ben nog uit de jaren '50 van de vorige eeuw...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:45

_/-\o_ Respect Wilma84. Helemaal, als je ook nog een aantal keer in de week op je paard stapt...

wilma84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:51

Ik rij gewoon zo'n 4 tot 5 keer per week, heb er 5 aan huis staan en heel eerlijk? Ik merk eigenlijk nog niet zoveel verschil met pakweg 20 jaar geleden. Mijn huidige paard heb ik beleerd toen ik al over de 50 was. Veel rijervaring, weinig talent, gewoon dóóórgaan.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:05

wilma84 schreef:
Ik rij gewoon zo'n 4 tot 5 keer per week, heb er 5 aan huis staan en heel eerlijk? Ik merk eigenlijk nog niet zoveel verschil met pakweg 20 jaar geleden. Mijn huidige paard heb ik beleerd toen ik al over de 50 was. Veel rijervaring, weinig talent, gewoon dóóórgaan.

_O-

Geeft me hoop voor mij! _O-

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:46

Bosmaaier ook van craenebroek met verwisdelbsre kop ( touwtje of messen). Werkt prima zeker voor die prijs

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:07

Ik heb heel erg luxe een bosmaaier voor mijn verjaardag gekregen. Het jaar daarvoor een hakselaar. Erg fijn allemaal!
De maaier is uiteraard eentje op benzine en een Stihl.

Verder heeft mijn man net zijn E gehaald, ik heb zaterdag een trailer gekocht en hij is bereid om me naar plekken te brengen. Paar maanden terug had ik een E les, geen succes kan ik verzekeren! Daar ga ik het najaar wel mee aan de slag.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:15

Heb jij nou een paarse Ghost in he profiel staan, Antheman? _O- Ik word echt heel hebberig van Ghost en de leuke mogelijkheden... :D

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:21

Zaterdag komt de zadelpasservice en zij neemt ook Ghost mee. Ik ben benieuwd :D

Stoer Wilma!! Dat is ook echt mijn droom :D

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:31

Fabster schreef:
Heb jij nou een paarse Ghost in he profiel staan, Antheman? _O- Ik word echt heel hebberig van Ghost en de leuke mogelijkheden... :D

Zeker, maar wat een k u tding. De bar brak %)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:31

En dat profiel moet hoognodig geupdated worden!

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:35

Fabster. Bedoel je mijn zadel? Dat is ons verkocht als 18". Heb t nog nagemeten. En ik pas er met m'n dikke reet goed in en dat lukt echt niet met een 17" :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:37

Maar dan is het dus een Engelse maat 18". De westernmaten zijn kleiner. Engels zit ik op 16,5 / 17"; western 14"

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:46

AbbyBlues schreef:
Fabster. Bedoel je mijn zadel? Dat is ons verkocht als 18". Heb t nog nagemeten. En ik pas er met m'n dikke reet goed in en dat lukt echt niet met een 17" :+

Eh, nee. Iemand anders, denk ik.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:47

Antheman schreef:
Fabster schreef:

Zeker, maar wat een k u tding. De bar brak %)

Wat is de bar? Die 'pommel'? Er is verder niks wat kan breken, volgens mij. Alles kan je dubbel vouwen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:47

Dat metalen ding waar je je beugelriemen aanhing. Liep van de pommel tot de achterkant.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:28

Ik was jullie kwijt geraakt :oo
Schijnbaar per ongeluk het vorige topic ontstipt. Heb niet bijgelezen dus val weer gewoon in.

Caily leuke OP +:)+

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:33

Antheman schreef:
Dat metalen ding waar je je beugelriemen aanhing. Liep van de pommel tot de achterkant.

Ik moet eens kijken, want volgens mij zit dat er niet meer op.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:39

Leuk mijn stal bordje os klaar. Nog even goed aflakken en dan aan de buitenmuur! Afbeelding

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:50

Ben benieuwd wat voor zadel er uit gaat komen. Ik heb een tinkerhengstje staan, niet heel groot maar wel flink breed en kort in de rug... Liefst heb ik een westernzadel voor hem volgend jaar maar geen idee of ik wat passends kan vinden. Hij word dit jaar 4 en wil m volgend jaar pas inrijden