Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:36

jippie5 schreef:
Met al die tuttende bokkers is er hier toch vast wel iemand met een foto van voor en na de greenspot remover? Ik ben erg benieuwd! :D

Helaas, geen witte paarden hier :P

Gister wel heerlijk gewassen, geen voor en na foto's gemaakt want ik wou alleen na de training haar hals afspoelen maar toen werd ze wild en werd ze helemaal nat dus toen heb ik de shampoo er maar bij gepakt :')

Nibbit

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:29

Ik vind de greenspot remover ideaal als je paard gewassen is maar daarna bijv in de trailer weer een poepvlek krijgt.
Een vies of stoffig paard krijg je er niet mee schoon dan smeer je het alleen maar uit tot een beige vlek..

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:32

Even een vraagje aan jullie.. ik denk dat jullie wel ervaringen hebben (en sorry als het al eens gevraagd is, ik heb niet heel het topic doorgelezen.)
Ik heb een tinker merrie, met een staart (natuurlijk :D ) Ik vermoed dat die eigenlijk wit hoort te zijn, maar daar zie je nu echt helemaal niks van.
Ook heeft deze dame krulhaar dat enorm in dreads draait (zelfs dreads in haar sokken)

Wat zou ik daar het beste voor kunnen gebruiken.
Zat zelf te denken aan Groene biotex, dan zilvershampoo, en dan een of andere creme spoeling..

Is dat wat?

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:40

Olikea schreef:
Even een vraagje aan jullie.. ik denk dat jullie wel ervaringen hebben (en sorry als het al eens gevraagd is, ik heb niet heel het topic doorgelezen.)
Ik heb een tinker merrie, met een staart (natuurlijk :D ) Ik vermoed dat die eigenlijk wit hoort te zijn, maar daar zie je nu echt helemaal niks van.
Ook heeft deze dame krulhaar dat enorm in dreads draait (zelfs dreads in haar sokken)

Zat zelf te denken aan Groene biotex, dan zilvershampoo, en dan een of andere creme spoeling..

Is dat wat?

Ik maak altijd een sopje (warm water) van groene biotex, zilvershampoo en betadine. Daar laat ik het 10 minuten in weken en de staart is een stuk schoner. Soms is hij zo vies dat ik hem 2 keer moet wassen, maar met 1x het bovenstaande sopje is het al net zo schoon als 3 gewone wasbeurten. :)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:44

dan ga ik dat eens proberen.. denk dat ik wel 5 wasbeurten nodig heb om hem weer schoon te krijgen := :=

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:19

Olikea schreef:
dan ga ik dat eens proberen.. denk dat ik wel 5 wasbeurten nodig heb om hem weer schoon te krijgen := :=

De staart van mijn haffie is ook permanent geel hoor :D. Na een wasbeurt of twee is het 1/2 dagen wat meer richting wit, en daarna weer geel en met een beetje geluk bruin

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:28

Momenteel is ie aardig bruin.. maar het zou kunnen dat er nog wat vosse strengen tussen zitten.. dat weet ik dus niet..
Ze tilt haar staart niet goed op bij het plassen, dus die is echt ranzig..

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 10:08

Karma schreef:
1 van mijn paarden, bruin, heeft zoveel zand e.d in haar vacht, dat als ik haar borstel, ze grijze plekken krijgt. :+ Krijg het er niet uit.
Zit niets anders op dan wassen.

Krijg op YouTube wel tutorials over het invlechten van staarten, niet hoe je de basis mooi in toom houdt maar waarschijnlijk geef ik niet de juiste zoekwoorden op.

smart mane/ smart tail.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:17

jippie5 schreef:
Met al die tuttende bokkers is er hier toch vast wel iemand met een foto van voor en na de greenspot remover? Ik ben erg benieuwd! :D

Hier heeft iemand een foto geplaatst :) Is na de Greenspot remover van Cowboy Magic.
[VSW] De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.
Pagina 4.

shunasammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:01

Olikea schreef:

Is dat wat?

Is groene zeep wat? Daarmee krijg ik altijd alle staarten en witte sokjes schoon! Nadat je de staart schoon hebt gekregen zou ik inderdaad iets van crèmespoeling of olie gebruiken.

Sunke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:27

Gisteren met het lekker warme weer een paar paarden gewassen
Voor :
Afbeelding
Na :
Afbeelding

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:38

Uhm, daar is ie nog nat, toch? :+

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 22:52

Hij ziet er wel echt top uit Sunke!

Die van mij mocht dit weekend ook weer strak in pak:

Afbeelding

Sunke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:42

jippie5 schreef:

Hij was inderdaad nog een heel klein beetje nat, maar ik was wel trots op het resultaat :o

@Laurie wat een mooie detailfoto

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 08:45

Sunke schreef:
jippie5 schreef:

Hij was inderdaad nog een heel klein beetje nat, maar ik was wel trots op het resultaat :o

@Laurie wat een mooie detailfoto

Wat een knapperd is het dan zeg <3

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 13:16

Hier dan eindelijk fell pony Sissi. Altijd het tutten waard, niet alleen om haar prachtige manen maar ook om haar gekke hoofden die ze trekt en het kroelen wat ze doet. Ohja en het is een ontzettende glimworm.

Vanuit de paddock, manen vast los gedaan
Afbeelding
Manen uitgeborsteld
Afbeelding
Weer in de vlechten
Afbeelding
Na het poetsen
Afbeelding
Dan hard aan het werk
Afbeelding
Daarna lekker buiten uitstappen/ wandelen. Trekkers? Who cares :p
Afbeelding

Heerlijk meisje <3

ManonvanEs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 15:26

Wauw wat een mooierd lijkt wel een fries <3

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 18:36

Shiny! Die van mij staan altijd weer spik en span op stal <3 Mét net geverfde muren! :D
Afbeelding
Afbeelding

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 16:13

Hihi in de stallen ben ik ook zo'n schoonmaak freak :D Deze zomer nog eens schilderen, was vorige zomer gebeurd maar witte muren worden zo snel weer vuil :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 17:34

Ik moet nog 4 weken wachten maar dan kan kan ik ook eindelijk weer heerlijk tutten. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 21:17

Voor wedstrijd ben ik een vreselijke tut, elk haartje moet goed liggen, zadeldoek spierwit, laarzen glanzend gepoetst, elke keer hetzelfde to do-lijstje opstellen en afstrepen, voorbereiding en reistijd ruim getimed..

Terwijl in mijn auto het er bijna constant bijligt alsof er een kernbom aan hooi, stro, zand en stof is ontploft. In huis is het niet zo erg, maar er ligt wel een immense hoop strijk te wachten, de vaat staat (gewassen) in de vaatwasser en overal hangen kleren te drogen. En er moet eigenlijk dringend een keer geveegd en liefst ook gedweild worden :+

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 08:33

Mijn bonte pony gisteren helemaal gewassen. Deken op, staart ingepakt en op stal gezet. Ga zo die kant op en de schade bekijken :P

Dan nog even de puntjes op de i zetten en straks een fotoshoot!

Mooi al die shiny paarden! <3

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 08:49

Mijn dekens zijn ook weer allemaal gewassen. Ik kan atlijd wel huilen als iemand mijn paard met haar verkeerde deken buiten heeft gezet en ze is gaan rollen! Verschrikkelijk.. Haha, alles moet netjes en schoon xD

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:43

Mijn jonge ruin vandaag ook weer lekker getut

Afbeelding

Afbeelding

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:23

SharonIndezz wat een knapperd zeg!
Heb mijn merrie ook nog eens gedaan vandaag maar geen foto's genomen.
Ze was zo vuil dat ik er aan wou beginnen :D