Tapijt als ondergrond bij modder?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:16

Dank je ga ik dat ook proberen, gewoon met de haren omhoog toch?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 20:32

Icecrystal schreef:
[ [url=m/Zdmdo2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VjW7fN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog even 2 foto's van mijn tapijt paddock! Nog steeds onwijs blij mee.

Ziet er super fijn uit! Wat voor tapijt is het?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 22:48

missanita84 schreef:
Dank je ga ik dat ook proberen, gewoon met de haren omhoog toch?

:j . Heb de randen wel ingegraven en het blijft Super liggen

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 02:37

Geryon schreef:
Icecrystal schreef:
[ [url=m/Zdmdo2.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VjW7fN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog even 2 foto's van mijn tapijt paddock! Nog steeds onwijs blij mee.

Ziet er super fijn uit! Wat voor tapijt is het?

Ben ik ook heel benieuwd naar. Ik heb weer gereageerd op marktplaats. Iemand heeft 3 mooie stukken tapijt liggen, vorige waar ik op gereageerd had heeft niet geantwoord en staat nu op gereserveerd. Het valt nog niet mee...
Ik heb nu 1 stuk liggen en dat bevalt echt heel goed, had nooit gedacht dat het zo goed zou werken :wow:

Fiorini

Re: Tapijt als ondergrond bij modder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:42

Waarschijnlijk een hele domme vraag van me, maar een tapijt uit dik vilt, zou dit ook voldoen denken jullie? Dat kan je hier in Belgie spotgoedkoop krijgen (en nog in alle kleurtjes ook, haha!)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 19:00

Persoonlijk vind ik vilt niet geschikt omdat het te grof geweven is en langs de randen groeit er erg snel gras doorheen.

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 23:42

Gewoon vilt? Zoals waar heel vroeger dekjes van gemaakt waren? Dat spul? Dat ken ik niet als tapijt.
Mijn naaldvilt bevalt echt prima. Nog steeds blij met de droge voeten.

Op een plek lag een plasje water na alle regen. Toch niet helemaal goed gevlakt. Heb ik van de week dat plekje opgevuld. Ligt hij nu daarnaast. -O-
Ik denk dat ik het maar even laat. Grote kans dat ik hem blijf verplaatsen. En hij trekt toch vrij snel weg. Bovendien zijn die grote stukken die ik heb niet licht op te rollen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:16

Als jullie tapijt kopen hoeveel zijn jullie dan ongeveer per m2 kwijt?

Ik kan nu twee stukken krijgen wat uit komt op €2,45 m2

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:20

Dat is een mooie prijs zolang het goede stevige kwalilteit is.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:22

Dat weet ik nog niet, heb het nog niet gezien. Maar ik weet niet of ik het wel herken wat goed is en wat niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:32

Het is nieuw ??

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:41

Ik heb je een pb gestuurd :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:52

En beantwoord :D

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 23:28

Ik weet eigenlijk niet goed of het hier nog wel thuis hoort, want kunstgras is toch weer net anders dan tapijt. Maar het kunstgras ligt *\o/* hier op de foto nog niet helemaal goed, maar toen het wel definitief lag was het donker. Vrijdag komen ze zand brengen voor erover heen en dan komend weekend de afrastering in orde maken en dan is eindelijk de paddock af! Zo benieuwd of het werkt zoals we hopen!

Afbeelding

En mag ik meteen om jullie mening vragen? de stal is omgetoverd tot ponystal (deuren even snel in grondverf gezet die we nog hadden staan) maar in welke kleur zal ik de stal gaan verven/beitsen? Ik neig naar donkerbruin/zwart maar welke kleur de deuren dan? (Komt nog dakgootje aan)

Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 00:06

Is die haag er achter groenblijvend? Want dan is goed donkergroen het mooist (valt goed weg tegen elkaar). Donkerbruin kan ook, zwart valt vaak meer op dan je denkt. Alles 1 kleur verven staat het rustigst.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:26

Ik zou de stal houtkleur laten (olie of beits), scheelt aanzienlijk in werk als er een nieuwe laag bij moet. De deuren zou ik de kleur van het dak doen.

Je hekje gaat zo niet handig open, dat zou ik aan de andere kant laten scharnieren.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:49

Slim dubbeldun om het hekje om te draaien. Ik had er nog helemaal niet bij stil gestaan dat deze onhandig open gaat nu.

Tja die heg.. dat is best nog een dingetje.. hij bestaat gedeeltelijk uit taxus namelijk. Helaas zijn onze buren er nogal aan gehecht en mag de heg niet vervangen worden door een andere groenblijvende heg. We zijn nu van plan om de heg tot de erfgrens terug te snoeien en er een windbreekgaas doek voor te spannen en daarvoor dan iets moois zoals een beukenhaag ofzo. De afrastering staat er nu 1,5 meter vanaf en er komt nog een extra hoge draad boven zodat ze er niet bij kunnen. Dit is overigens alleen ten hoogte van de wei. Bij de paddock is het overal conifeer en het kleine stukje taxus wat daar staat komt een dichte schutting tegen welke in dezelfde kleur gebeitst gaat worden als de stal.

We zijn er wel over uit dat we de stal gaan beitsen ipv schilderen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:58

Taxus wil je idd niet in de buurt van paarden hebben.
Als hij over de erfgrens groeit mag je hem idd snoeien (misschien gaat ie dan 'per ongeluk' alsnog wel dood 8-)
Ik vrees dat winddoek niet 'dicht' genoeg is om niet doorheen te groeien, dan zul je echt dik zwart plastic (landbouwplastik) moeten nemen. Beter nog is vijverfolie, dat heb ik ook langs een stuk haag van de buren gespannen en zit ondertussen al dik 5 jaar.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:04

Denk je dat de taxus door winddoek heen groeit ook als er verder bijna geen licht meer bij komt (door nieuwe heg ervoor)? Mmm landbouwplastic heb ik nog niet over nagedacht.
Hoewel ik het niet erg vind als de heg het niet overleefd wil ik toch graag de buren wel te vriend houden We wonen hier pas een kleine maand dus een beetje goodwil tonen mag wel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:10

Gezien de giftigheid van Taxus zou ik daar geen enkel risiko mee nemen.
Winddoek heb je in verschillende dichtes, maar geen enkele soort is 100% dicht, plastic is dat wel.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:16

Stille meelezer, misschien is gronddoek een goede optie ipv windbrekersdoek. Is stevigermateriaal maar wel winddoorlatend, plastic lijkt me windgevoelig. Vind het er super netjes uitzien, en daie grasmatten gaan je denk ik echt goed bevallen hoor.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:17

Winddoek ik sterk en dicht genoeg hoor. Wij hebben dat hier in het verleden ook gebruikt om de bomen te beschermen tegen de paarden en andersom. Dit waren grote coniferen dus minder giftig als taxus maar toch iets wat je liever uit de buurt houd. Bij ons groeide er niets doorheen.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:19

Ik heb mijn tapijt hier en daar verplaatst, nu ook een strook op een al nat deel gelegd.
Dat is dus bepaalde geen succes, tapijt is nu een soort van "verdwenen" oeps...
In het voorjaar wil ik toch eens gaan kijken naar kunstgras.

Zou prachtig zijn als ik de hele track kan bekleden met kunstgras. Voorin het ik dan een tegelplateau waar ik voer en achterin de inloopstal met daarvoor een heuvel wit zand, daar kunnen ze dan lekker liggen. Overigens kunnen mijn paarden in de winter ook gewoon op de weide. In de zomer zet ik ze 's nachts op de paddock om ze iets op rantsoen te kunnen doen.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:25

Wow tapijt, dit klinkt interessant!

Ik was nog op zoek naar een manier om thuis een stuk paddock te voorzien die het hele jaar bruikbaar is, maar als ik dit zie, kan ik gewoon tapijt op mijn weiland leggen, daar een beperkte dropping zand op doen en het is klaar?
Wow! :)

Ziet er allemaal wel mooi uit!

SonShine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:50

Wauw wat een idee! En het lijkt ook nog eens heel goed te werken.
Het ziet er inderdaad ook heel mooi uit! Als het straks weer wat droger is hier dan wil ik dit toch ook eens proberen!
Jullie doen er niet allemaal zand overheen omdat het door de paarden er ook opgelopen wordt maar merken jullie dan verschil met hoe het blijft liggen en hoe lang het tapijt mee gaat?