Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

palousa_boy

Re: Jullie winterparadijsjes voor de 24/7 buiten paarden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:02

Hier is het wel wat vochtig onderhand, maar (nog) niet zo erg als bij jullie. De bronnen lopen wel weer wat harder maar dat is niet erg

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:10

Ik moet ook zeggen dat ik er zoooooooo blij mee ben. Wilde geen juichsmiley plaatsen omdat ik dat een beetje banketstaaf vond voor de ploeteraars, maar ik van binnen juich ik wel :') . We zeggen het ook werkelijk elke dag weer tegen elkaar: "Wat heerlijk hè, de stenen!".

Mijn man twijfelde nog weleens, hij wilde het stuk bij het huis liever gras houden (welk gras haha, er was alleen maar modder). Godzijdank kon hij over het verlies van zijn geliefde gras stappen ( :') ) en de voordelen van bestrating inzien. En nu weet hij al niet meer waarom hij twijfelde :D .

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:12

Als je de paarden aan huis hebt en zulke ingrepen kunt doen lijkt mij dat zalig.
Ik ben al erg blij met mijn afdakje verhard met treinbilzen :D
Zo kunnen ze in ieder geval wel met droge voeten en beschut staan. Al hebben ze de stallen natuurlijk ook nog.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:14

Haha NiFallor: je mag juichen hoor! Super toch dat je zo'n goed plekje hebt :)

Hier blijven we het tegen elkaar zeggen: van zodra we een eigen stuk hebben giet ik het vol beton! :')

Zonder gekheid, de investering in de steenschotten was het tot nu toe meer dan waard. In mijn werkkleren op nette schoenen de paarden hooi kunnen geven ipv zoals je zegt met je laars in de blub blijven steken. Hoe blij je kan zijn met de kleine dingen.

:(:) voor de mensen met water en modder.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:35

Rocamor schreef:
Winterhel? Jongens het is Nog maar herfst. ..

het mag van mij direct -10 vriezen! Die natte zooi is echt niet fijn

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:35

karev schreef:
Rocamor schreef:

Maar wel eerst even opdrogen zodat ik alles kan vlakken ander is een bevroren kraterlandschap ook niet fijn :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:43

karev schreef:
Rocamor schreef:

Maar dan eerst wat droger, zodat ik mijn tonnen met ijsselmeerzand eindelijk kan laten komen. (en dan mag gaan sleuren met wateremmers omdat de zelfdrinkers dan bevroren zijn :(

Hoe houd je je water een beetje dooi trouwens?

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 10:57

Rocamor schreef:
Hoe houd je je water een beetje dooi trouwens?

Ik heb een kuubskrat. Daar houden ze zelf een wak in. Bijvullen is dan wel even werk. Maar ik sluit de buitenkraan af en sluit m weer aan als ik water nodig heb. Miet ik wel een slang van binnen halen, maar is goed te doen.

Voor automatische drinkbakken heb je speciale slang die de boel verwarmt. Zo bevriest ie niet en blijft ie t doen.

Een kraterlandschap vind ik trouwens minder erg dan de blub. Zijn maar kleine stukjes krater, meestal. Dus goed te doen hier. Doe mij die -10 maar, hoor!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:00

Ik ga zo naar de ravage kijken jee wat heeft het geregent vannacht!.

Ik ben zo blij dat ik mijn rijpony nog in pension heb staan met alle luxe.

Maar die andere 3 op de wei.. ik zal maar zwijgen het zal wel puizooi zijn

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:07

Ik ben net terug. Rock moest zijn medicijnen hebben. Was bang dat ik nu tot halverwege de kuiten in de bagger zou staan. Maar de storm bleek veel water de sloot in geblazen te hebben. Het viel me absoluut niet tegen (oke, dat betekent dat de bak voor 1/3 onder water (blijft) staan en het stuk voor de stal net als afgelopen weken nog steeds wegzakt tot over je enkels.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 11:34

Ik kan iedereen betegelen aanraden zal straks eens een foto maken, hier met de zandgrond die ik in de zomer vervloek is het echt op 1 hoekje na overal droog

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:12

Vanmorgen viel het hier ook mee, maar om 9 uur is het weer gaan regenen en niet meer opgehouden. Dus terug bij blub...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:32

Fabster schreef:
Vanmorgen viel het hier ook mee, maar om 9 uur is het weer gaan regenen en niet meer opgehouden. Dus terug bij blub...

Ik lees je bericht en dacht, hoe regen, wat regen, het is hier droog.

NOT -O-

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:36

_O- ja, wat een ellende. Maar goed, nu is wel goed duidelijk wat er gedaan moet worden. Zodra het ook maar een beetje opdroogt, gaan we maar aan de slag.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:46

Hier ook nog in de modder hel. .
En eigenlijk hebben we het zelf ook nog eens erger gemaakt afgelopen week door er tig maal doorheen te lopen.

Maar alles voor een goed doel.. Nu is wel alles leeggehaald en aan de kant gezet en kunnen ze gaan verharden... :) ..

Ben stiekem wel benieuwd naar hoe het daarna eruit ziet.
De wei zal wel gedeeltelijk blubber blijven maar in ieder geval rondom stal alles verhard...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:08

Hier ook vanaf vanochtend 9u al non-stop regen, paardjes blijven dus op de betonnen paddock, helaas geen wei voor ze. Die staat nu voor ruim de helft echt onder water, jammer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:21

Wij hebben ook erg veel stro afval, maar om ze nou op beton te laten liggen lijkt me ook niet zo verstandig.
We hebben nog een stuk wei dat er mooi bij ligt, alleen is het wachten even op de laatste Esdoornbladeren.
Daarna gaat de boom eruit en mogen ze als het gevroren heeft op dat stuk.
Ben blij dat onze paarden niet veel rennen, lijkt me niet bevorderlijk voor de hoeven en pezen op het harde.

Sinds kort hebben we trouwens hooinetten hangen op 3 plekken en de paarden hebben ieder hun eigen plekje.
Ze doen nu een uur á anderhalf uur langer met hun hooi! Ideaal, al is het wel iets meer werk om te voeren nu, maar dat nemen we voor lief.

Een donkere foto (alleen nachtlampje aan) van de webcam.
De hooinetten hebben we strategisch opgehangen; kleintje staat het laagst in rang, dus het dichtst bij de uitgang.
Ook hebben we er rekening mee gehouden dat de hooinetten niet de grond raken als ze leeg zijn, zodat ze zichzelf niet kunnen verwonden.
Afbeelding

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 14:57

KBK...zijn rubber matten/tegels niet iets om in de investeren in de toekomst?
Ik heb zelf momenteel 7cm dikke tegels liggen en is een stuk zachter dan beton,water doorlatend en isolerend.

Gebruik je minder stro maar ze kunnen wel heerlijk liggen :j

Gezellig zo met z'n allen in de stal :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 15:02

Daar zijn we inderdaad naar op zoek. :j
We houden marktplaats goed in de gaten.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:28

Inderdaad wat een hel vandaag.. Alles onder water. Alle blubber was gewoon over de betegeling gelopen, dus tegels waren net zo blubberig. Nu weer alles dicht gezet, ze zullen zich weer even moeten redden met alleen betegeling. Maar m'n wei is niet meer te redden helaas. Was er niet vroeg genoeg bij.. Wat een prutweer..
Ik ben er klaar mee, mijne gaan op pension tot ik ooit een eigen huis met grond heb en fatsoenlijk kan investeren..

Paarden zijn er overigens niet ongelukkiger om.. Die staan lekker in de gietende regen hooi te happen, interesseert ze niets :+ en nadat ik alle modder weg geveegd had konden ze ook weer gewoon droog staan. Zonder betegeling zou het hier momenteel ook niet kunnen en ik sta nog wel op erg droge zandgrond. Maar ze lopen alles stuk momenteel.
Laatst bijgewerkt door _suus19_ op 30-11-15 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:35

Na vanochtend is het ook wel veel erger geworden. Mijn rock stond weer meer en lage temp. En te rillen. Morgen moet ik voor mijn werk en eind rijden. Kan ik gelijk een goede regendeken voor hem halen. Hij redt het anders niet.

Suus kunnen jouw paarden op pension dan wel naar buiten? Of moeten ze dan op hok?

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:49

Vervelend! Sommige paarden lijken idd toch echt een dekentje nodig te hebben. Kan een hoop verschil maken.

Haha voor mezelf zou ik ze het liefst 24/7 droog en schoon op stal hebben, met een fijne warme droge binnenbak :+ helaas kan mijn geweten dat niet aan en komen ze dus op een stal waar ze ook de regen en drek in gaan ;)
Op pension is ook alles nat, en is ook niet te rijden in de bak, maar heb ik er iig minder werk aan. Geen super luxe pension, maar wel naast huis dus makkelijker en even opwarmen tussendoor gaat dan ook beter of even snel draadje dichtdoen als de wei te nat wordt etc.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:59

Heb een nieuw topic voorstel

Regenparadijsjes van 24/7 paarden.. My god zeg wat een weer :(
De oudste wilde niet eens meer naar buiten na het voeren in de schuur..

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:44

Het is echt niet te doen wat een prut maar bij ons tot nu oppervlakkig modder.
Weides heb ik op tijd dicht gegooit.
Toch uit medelijden een baal stro in de schuilstal gegooit.
De mama van mijn veulen is vandaag verkocht dus vond hem best zielig nu
Zie ons puinparadijs die paddocks heb ik vandaag nog gezet in die regen.
Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 23:28

Ik denk met spijt aan het huis waar we mee bezig waren vóór we dit huis kochten. Die had een enorme varkensschuur. De biggenstal was 10x10 en ik zag daar de binnenstal al in. Helaas ging dat huis toen niet door. Voor de paarden had dat wel lekkerder geweest...

Hier staat ook alles onder water. Het is gelukkig wel weer gaan stormen. Dus misschien waait er weer wat droog.