Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: Ongewenste bezoeker bij de weide, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:04

Ik zou maar uitkijken dat je de dader niet verwondt anders krijg je daar ook nog een staartje aan.
Is toch ook met diefstal in huis? Als je de dief verwondt kan die je zowaar voor mishandeling aanklagen in je eigen huis, dus dan zullen de regels rondom erf enzo nog wel erger zijn, niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:07

chimello schreef:
Ik zou maar uitkijken dat je de dader niet verwondt anders krijg je daar ook nog een staartje aan.
Is toch ook met diefstal in huis? Als je de dief verwondt kan die je zowaar voor mishandeling aanklagen in je eigen huis, dus dan zullen de regels rondom erf enzo nog wel erger zijn, niet?

Volgens mij zijn die regels nu aangepast.

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 17:49

love_western schreef:
chimello schreef:

Volgens mij zijn die regels nu aangepast.

Sorry, maar dit is toch wel heel belachelijk! Echt Nederland!

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:07

Dat is pure onzin wat er nu wordt geroepen, als je een inbreker verwond is al sinds jaar en dag mogelijk om je op noodweer te beroepen. In geval van excessief geweld, kan je zelfs op noodweerexces beroepen.

Dus dat is wel goed geregeld in Nederland

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:08

Is het geen idee om zo'n laserpoort te plaatsen :)* ?(of hoe dat ook heet)
Dan gaat er meteen een alarm af als iemand daar doorheen loopt.
Als je 's avonds de paardjes op een wat meer afgesloten stukje kunt plaatsen zodat die creeps door 1 toegang maar kunnen.Daar meteen een camera bij en de taser }> bij de hand!
Als ze plat gaan de smoel even met niet afwasbare verf inkleuren en elders weer droppen!Zijn ze mooi herkenbaar voor een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange tijd :D }:) hahaha

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:03

Douraque schreef:
Dat is pure onzin wat er nu wordt geroepen, als je een inbreker verwond is al sinds jaar en dag mogelijk om je op noodweer te beroepen. In geval van excessief geweld, kan je zelfs op noodweerexces beroepen.

Inderdaad, je mag bv. geen weglopende dief in de rug schieten met een geweer. Maar je mag je wel als je je persoonlijk aangevallen voelt verweren en daarbij de dader dus verwonden.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:08

funnyhorses schreef:
Is het geen idee om zo'n laserpoort te plaatsen :)* ?(of hoe dat ook heet)
Dan gaat er meteen een alarm af als iemand daar doorheen loopt.
Als je 's avonds de paardjes op een wat meer afgesloten stukje kunt plaatsen zodat die creeps door 1 toegang maar kunnen.Daar meteen een camera bij en de taser }> bij de hand!
Als ze plat gaan de smoel even met niet afwasbare verf inkleuren en elders weer droppen!Zijn ze mooi herkenbaar voor een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele lange tijd :D }:) hahaha

die verf houd ik erin :')

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:09

Moeilijk uitleggen dat iemand zijn nek gebroken heeft over touwtjes die jij over de grond zou leggen he.
Ik wil maar zeggen.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:25

Gini schreef:
Douraque schreef:

Inderdaad, je mag bv. geen weglopende dief in de rug schieten met een geweer. Maar je mag je wel als je je persoonlijk aangevallen voelt verweren en daarbij de dader dus verwonden.

Dat is echt niet waar! Als je zelf iemand neer slaat omdat je je aangevallen voelt draai je zelf net zo goed de gevangenis in. De dader behoord daar niet te zijn maar jij mag nooit geweld gebruiken tegen de dader. Het enige wat je mag doen is hem laten gaan en de politie bellen. (Dat hebben wij te horen gekregen na aanleiding van een inbraak hier thuis waarbij we de daders overliepen en meteen de politie hebben gebeld.) gelukkig hebben ze de daders kunnen oppakken na een goed signalement.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:27

3bengels: je mag je verdedigen tegen een dader, dat is wettelijk geregeld. Zie bij noodweer of noodweerexces. En als iemand die rechten heeft gestudeerd weet ik dat meer dan 100% zeker

Dan verteld de politie onzin, maar ja die hebben soms niet eens de ballen verstand van rechten. Bel maar eens met een strafrechtadvocaat

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:29

Ik denk dat Doerak wel weet waar ze over praat. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:30

chimello schreef:
Moeilijk uitleggen dat iemand zijn nek gebroken heeft over touwtjes die jij over de grond zou leggen he.
Ik wil maar zeggen.

Tjah had hij maar niet op het terrein moeten komen.

Daarnaast hoorde ik als je als inbreker gewond raakt, dat dit een risico is als je inbreekt.

Maar ook al kan ik zelf in de cel belanden, die inbreker gaat er aan. Sorry had maar niet in moeten breken. En dan gewoon in de bos dumpen. Laat hem maar bewijzen dat ik het was.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:38

Douraque schreef:
3bengels: je mag je verdedigen tegen een dader, dat is wettelijk geregeld. Zie bij noodweer of noodweerexces. En als iemand die rechten heeft gestudeerd weet ik dat meer dan 100% zeker

Dan verteld de politie onzin, maar ja die hebben soms niet eens de ballen verstand van rechten. Bel maar eens met een strafrechtadvocaat

Ja bij noodweer wel maar dan moet de dader je wel eerst aangevallen hebben. Maar jij mag niet als die kerel op de vlucht slaat hem alsnog onderuit slaan. Dan moet je hem laten gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 19:50

3bengels schreef:
Douraque schreef:

Ja bij noodweer wel maar dan moet de dader je wel eerst aangevallen hebben. Maar jij mag niet als die kerel op de vlucht slaat hem alsnog onderuit slaan. Dan moet je hem laten gaan.

http://zakelijk.infonu.nl/juridisch/514 ... -niet.html

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:01

Vallen zetten is echt geen noodweer of noodweerexces... je bent van te voren met bewuste intenties bezig om iemand te verwonden...

Ik ben zeer benieuwd of doerak jurisprudentie heeft dat dit wel van toepassing kan zijn

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:04

Gewoon ontkennen dat jij dat draadje bv hebt gespannen daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:04

Neon schreef:
Vallen zetten is echt geen noodweer of noodweerexces... je bent van te voren met bewuste intenties bezig om iemand te verwonden...

Ik ben zeer benieuwd of doerak jurisprudentie heeft dat dit wel van toepassing kan zijn

Volgens mij mag je gewoon een draadje om je land heen zetten. Heeft de vriend van mijn moeder ook. Alleen er staat stroom op zodat zijn hond er niet overheen gaat. Alhoewel ik struikel dan liever over het draadje dan dat ik word aangevallen door zijn hond.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:09

Ja... maar maak dat de rechtbank maar wijs dat dit de reden van die draad is..met al deze info openbaar op internet

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:31

3 bengels: ik snap eigenlijk niet waarom je eerst zegt dat mijn bericht niet waar is, om dan een paar minuten later exact hetzelfde te zeggen.

Eerst zeg ik dit en jij antwoord daarop met 'niet waar':
3bengels schreef:
Gini schreef:

Dat is echt niet waar! Als je zelf iemand neer slaat omdat je je aangevallen voelt draai je zelf net zo goed de gevangenis in. De dader behoord daar niet te zijn maar jij mag nooit geweld gebruiken tegen de dader. Het enige wat je mag doen is hem laten gaan en de politie bellen. (Dat hebben wij te horen gekregen na aanleiding van een inbraak hier thuis waarbij we de daders overliepen en meteen de politie hebben gebeld.) gelukkig hebben ze de daders kunnen oppakken na een goed signalement.

En dan zeg je dit:
3bengels schreef:

Beetje grappig toch? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:36

Neon schreef:
Ja... maar maak dat de rechtbank maar wijs dat dit de reden van die draad is..met al deze info openbaar op internet

Ja dat is misschien niet zo handig. Want als ze hier niks had gezet had ze het op haar hond(en) kunnen gooien.

Genoeg mensen hier die een draadje om hun land heen hebben voor de honden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:43

Maar je mag toch gewoon een draadje spannen? Het is ook niet strafbaar als ik ergens loop en over een draadje struikel.. (als het op eigen of openbaar terrein is)

Ik weet natuurlijk niet hoe het zit als een inbreker over een draadje struikeld..

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-14 20:59

Doe maar rustig jongens :+ , het kost teveel moeite om een draadje zo veel keren per dag los te halen. Ivm paarden naar de wei, paarden naar de stal, kruiwagen met voer, kruiwagen met mest uit de wei etc. Dus die komt er niet. Concreet heb ik vanaf komende week een alarmsysteem op de stalling, nu al een babyfoon en vl week ook sensorlampen verspreid over de drafbaan, zo is zowel rechts, midden en links verlichting bij ongewenste bezoekers. Daarnaast nu al uiteraard alles op slot aan hekken en uitgangen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:07

Volgens mij is het gewoon zo dat jij je huis en haard mag beschermen.
Het zou wat zijn als een inbreker jou aanklaagt voor persoonlijke schade!
We leven nog steeds in NL en niet in de USA. ;)

Ik zag eerder een post staan over een honkbalknuppel als sleutelhanger: hier in Rotterdam een veelgebruikt item door zelfstandigen. :j

Vandaag kreeg ik een folder binnen van de V & D: die hadden een drone in de aanbieding voor 130 euro bestuurbaar op Iphone-achtige dingen.
Geen idee of er een camera op zit en wat de haalbare afstand is, maar als je zoiets veilig vanuit huis naar de inbrekers in de wei toe kan sturen, zullen zij zich zeker bekeken en niet veilig voelen.
Misschien een gek idee, maar in dit geval misschien wel een handig iets?
@ TS; heel veel sterkte. :(:)
Laat je niet gek maken, adem in, adem uit, koppie erbij.

BrendaRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:34

Ohja, over zo'n babyfoon, wij hebben er een waarbij je ook als je een bepaald knopje indrukt, dat je dan kan praten (en bij de andere hoor je dat dan), die zijn ook wel handig, als je iets hoort... :O :O :O

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 21:39

Neon schreef:

Ja dit is dus wat ik bedoel. Ik wil echt geen herrie schoppen maar stel er gebeurt echt wat met deze persoon, dan kan TS dus fijn in de problemen komen. Ik gaf dat voorbeeld in huis alleen ter illustratie.
Ik zou het heel erg vinden als zo'n smeerlap zoiets nog tegen TS kan gebruiken.