Weet je zeker dat ze nooit een dag binnen blijven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
sympie schreef:klopt helemaal Mindim!! Door al dat gezeik en gezaag hebben wij de onze gewoon verkocht!! Mensen zijn veel te veeleisend, en vinden alles maar vanzelfsprekend! En het zinnetje: " dat weten ze op voorhand als ze eraan beginnen" daar krijg ik al helemaal het **** van! Ik nodig iedereen uit om het eens een paar maanden te doen!
Geen beetje respect, en onder het motto, ' ik betaal dus ik mag alles' .... denken ze dat de ganse pensionstal van hun is,... en als je ze dan buiten gooit omdat het echt niet meer te doen is, gaan ze leugens verspreiden omdat hun ego gekrenkt is...
ze zijn niet allemaal zo, maarCitaat:als je mensen hoort vertellen dat ze al op vele stallen hebben gestaan, dan weet ik al genoeg hoor!
NOOIT MEER
Nikass schreef:Dat vind ik erg bevooroordeeld. Je kunt ook om andere redenen vaak verhuisd zijn.
Overigens ken ik het type mensen dat jij beschrijft: op de grote volpensionstallen hier in de buurt. Alles wordt al voor ze gedaan en dan is het nog niet goed genoeg. Je betaalt je er ook blauw dat is natuurlijk ook weer zo, maar het zijn de types van de dure dekjes en peesbeschermers en paarden hele dag op stal. Die hebben hun paard voor de show. Maar dan nog denk ik dat het aan de stalhouder is om een goede screening te doen en als mensen zich niet aan de regels houden kun je het gesprek aan gaan, veranderd het niet, dan zet je ze eruit. Maar daar ontbreekt het stalhouders vaak aan: ze kunnen wel goed voor de paarden zijn en alles organiseren, maar duidelijk kunnen communiceren met je klanten hoort er ook bij.
Communicatie is een groot probleem. Vraag ook bokker Nelleke maar naar de stalhouders in regio Amsterdam. Samen kunnen we er een boek over schrijven.
sympie schreef:Vjestagirl schreef:Tuurlijk, tis een paard, geen suikerklontje!
nou, de mijne niet hoor, ik zie mezelf al bezig met al die dekens, geschoren paarden enz....
Sees schreef:Citaat:Nikass, jeetje jij betaalt inderdaad ook veel voor wat je zelf allemaal nog doet. Maar goed, als je fijn staat is dat wel wat waard hoor en eea is ook regiogebonden geloof ik.
Citaat:Denk dat je een hoop kosten en werk over het hoofd ziet. Alle materialen en spullen om mee te kunnen werken moeten ook aangeschaft worden (of ooit daarvoor eens). Water ziet iedereen als gratis als het uit een eigen wel komt, alleen die pomp komt ook niet uit de lucht vallen en zal moeten worden aangelegd door een bedrijf en het oppompen van het water kost stroom. Onderhoud van de bak d.m.v. slepen kost tijd en ook die materialen zijn ooit aangeschaft, plus dat een bodem niet eeuwig mee gaat en eens in de tijd groot onderhoud vergt met de nodige kosten.
Wat denk je dat het kost aan hypotheek om een dergelijk spul te kunnen hebben? Plus alle overige dingen die elke keer weer aangeschaft moeten worden omdat er een plank is gesneuveld of een stuk van de omheining.
sympie schreef:[
Hanneke84 schreef:Citaat:Tot er een topic wordt geopend waarin iemand schrijft dat de hond de hele dag op de wc moet blijven en zijzelf lekker kerst gaan vieren. Hond moet niet zeuren want hij krijgt gewoon zijn porties eten daar.. En het is maar een dagje hoor, gaat ie niet dood van! En ik zorg dat ie het daar heel goed heeft, krijgt een frisse mand na een halve dag en een extra kluif. Prima geregeld toch? Eet smakelijk.. Nou moet je kijken hoe de bokt reacties dan zijn... Wellicht zeggen mensen weer dat het niet hetzelfde is, maar is dat wel zo? Lekkere kerstgedachte, ikke ikke ikke.
sympie schreef:vrije beweging met soortgenoten, nee, ze staan zelfs elk appart in een wei... alle paarden lopen appart in de wei ( en ook de pensionklanten willen dat zo, want het zou zo maar eens kunnen gebeuren dat hun paard getrapt zou worden van een ander...)
op slechtere dagen worden ze gereden of gelongeerd, of ze gaan in de stapmolen. Of ze blijven een keer een dag in de stal ja, kan ook. Oja, en ze krijgen nooit snoepjes...
Ojee, ben nu vast en zeker een slechte eigenaar!!
Maar dan wel eentje die nooit geen DA nodig heeft, want ik heb nooit iets voor met die van mij! Dus zo slecht hebben ze het wel niet denk ik dan
joyce B schreef:En die 1000 euro is dus een tegemoetkoming voor haar hogere hypotheeklasten en investeringen omdat zij graag haar paarden aan huis wilde hebben en meer ruimte hebben gekocht of gehuurd dan ze zelf nodig hebben. Hadden ze niet die paarden aan huis genomen of had ze buiten de deur die tweede baan genomen dan hadden ze er veel meer aan over gehouden. Zeker op uurbasis.
RedPassion schreef:Hoe vaak je een DA nodig hebt is de graadmeter van hoe goed/slecht een paard het heeft.Wat een tunnelvisie.
Vanmorgen las ik dit toevallig: http://horses.nl/artikelen/overdreven-z ... -dan-goed/
Esmeej333 schreef:Dus? Tsja ik vind dat geen excuus op mijn paard 36 uur op een stal te laten staan. Jij weet waarvoor je het doet, mijn paard niet.
sympie schreef:vrije beweging met soortgenoten, nee, ze staan zelfs elk appart in een wei... alle paarden lopen appart in de wei ( en ook de pensionklanten willen dat zo, want het zou zo maar eens kunnen gebeuren dat hun paard getrapt zou worden van een ander...)
op slechtere dagen worden ze gereden of gelongeerd, of ze gaan in de stapmolen. Of ze blijven een keer een dag in de stal ja, kan ook. Oja, en ze krijgen nooit snoepjes...
Ojee, ben nu vast en zeker een slechte eigenaar!!
Maar dan wel eentje die nooit geen DA nodig heeft, want ik heb nooit iets voor met die van mij! Dus zo slecht hebben ze het wel niet denk ik dan