hier ook paar keer gesleet dit jaar met de pony's afgelopen weekend helaas te weinig sneeuw en nu alles al weer weg
ik hoor verschillende berichten over het weer aankomende dagen de één heeft het morgen over sneeuw, de ander over regen en dooi mijn gsm geeft droog maar bewolkt boven 0 aan maar einde middag regen lastig dus, ben er benieuwd naar omdat ik vrijdag wil lessen maar de bak te bevroren was hiervoor paarden moeten ook nog geent, dus dat zou morgen mooi kunnen als ik vrijdag toch niet kan lessen
Het houdt maar niet op met de sneeuw. Ik vind het wel prachtig en het is ook niet blubberig. Als het dit weekend gaat dooien dan mogen ze op de grote wei blijven met nog oud gras. Dat kan nu niet omdat het water daar bevriest. Ik heb met de langlaufskis achter het paard gehangen,helemaal geweldig,maar geen fotos, Had mijn handen vol om me te laten trekken en te sturen. Ik denk dat het met skis nog beter gaat, kun je beter sturen. Voel me net een kind dan(oeps ben 46)
Hier is de blubber, gelukkig, nu ook weg Al is het nu wel weer met water slepen, ach het is ook nooit goed in Nederland
En Pluisbeer, je bent nooit te oud om je kind te voelen!
twinducklin
Geplaatst: 18-02-13 21:12
Hier schijnt alweer twee dagen heerlijk het zonnetje. Helaas melden ze morgen weer regen maar voor nu het weekend genoten van de zon. Mijn merrie dacht hier hetzelfde over en lag heerlijk van het zonnetje te genieten toen ik kwam
de wei droogt weer heerlijk, heb ook weer heerlijk de gebruikte stukken glad gesleept. Hopen dat ze de wei snel met mest kunnen injecteren, kan het gras weer groeien!
kevje06
Geplaatst: 18-02-13 21:15
vandaag ook heerlijk genoten in het zonnetje. morgen iets regen maar niet heel veel begreep ik en woensdag weer zon en droog.
jammer dat de loonwerker de wei nog te nat vind want ik wil graag van mijn volle mest container af, die puilt uit en had gehoopt dat hij 15 februari wel zou komen maar helaas.
Hier heerlijk weer en fijn kunnen rijden! Lagere gedeeltes van de wei ook nog blubber..
Shaggy09
Geplaatst: 19-02-13 16:12
Stal weer extra dikke laag stro Warm water in emmers gieten, stro eroverheen zodat het water in beweging blijft.
CouCou
Geplaatst: 20-02-13 09:48
Hier al een aantal dagen heeeerlijk weer. In de nacht vrieskou, en overdag rond de 9-10 graden. Paardjes staan ook heerlijk te genieten. En ik ook trouwens!
Hier is het iniedergeval droog maar het heeft wel flink gevroren. Zo maar eens kijken of de waterslang het nog doet, laten we het hopen en anders gaan we weer ff met emmertjes water sjouwen. Als het goed is blijft het de hele week vriezen hier. Prima als het maar droog blijft.
CouCou
Geplaatst: 20-02-13 10:05
Oja hier is 's morgens ook de slang bevroren. Maar beter vrieskou en droog dan al die regen en sneeuw. T is hier zo nat geweest. Had gewoon zeepaardjes..... Nu zien ze er gelukkig weer als normale paardjes uit
Inderdaad lekker droog zo met die vorst. Paardjes blijven zo lekker schoon. Vijver kapot gehakt in de wei en door een paar verdwaalde sneeuwvlokken rondje bos gedaan: tot nu toe een winter om te genieten! Eerste winter dat hij 24/7 buiten staat en het bevalt goed.
haha ja hier ook , ahh nog even dan is het weer voorbij!
CouCou
Geplaatst: 23-02-13 22:58
Nou niet alleen de waterbak is bevroren, maar ook mijn waterleiding van de douche is bevroren.... en ik krijg dat kreng niet ontdooid....
woensdag zat ik nog in 20 graden in de zon en nu -8 met oostenwind en gevoelstemp naar mijn mening -20..... heb t wel gehad met de winter.....
Simonesimone
Geplaatst: 23-02-13 23:45
Aaaaa morgen sneeuw en gevoelstemperatuur -10! Hier ook de waterleiding weer bevroren dus heb vandaag weer 'lekker' emmers water gesjouwd. Jammer dat die verwarmde waterbakken zo duur zijn anders had ik ze meteen aangeschaft.
Ja erg he vooral na vorige week. Had alle dekens net af maar gister weer om gedaan.
Anoniem
Geplaatst: 19-03-13 12:57
Ik meld mij hier ook! Pony 3 jaar in mijn bezit, heeft hiervan 2 jaar 24/7 buiten gestaan, 1 jaar de nachten op stal en sinds gisteren weer 24/7 buiten wegens luchtwegproblemen. Zal weer even omschakelen zijn voor mij dat hij de nachten weer buiten is, mijn eigen mindset moet ook weer even om... Gelukkig is het nu niet meer zo koud,wel nat helaas...