Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lara_Silver schreef:Yesorno schreef:Mijn paard komt s ochtends in de molen en sowieso 1 a 2 uurtjes in de paddock per dag.
Daarnaast wordt ze ook nog elke dag gereden.
Wow en dat alles zonder weidegang?
Tancreda4 schreef:Lara_Silver schreef:Weidegang is geen noodzaak hoor in de winter (vind ik). Mijne gaan ook al een tijdje niet meer het land op, dat is veelte nat en trappen ze zo kapot. Daarom moeten ze het met de paddock en hooi doen (wel hele dagen, en vannacht blijven ze weer buiten).
Verder; kaalgeslagen stukje grond vind ik veel beter dan 20 uur in een 3x3 (of iets grotere als je geluk hebt) stal. Uiteraard wel in combinatie met ruwvoer gift. Mijne staan in een zandpaddock (geen gras) 24/7 buiten, maar hebben wel nagenoeg onbeperkt ruwvoer.
Tancreda4 schreef:Weidegang is geen noodzaak hoor in de winter (vind ik). Mijne gaan ook al een tijdje niet meer het land op, dat is veelte nat en trappen ze zo kapot. Daarom moeten ze het met de paddock en hooi doen (wel hele dagen, en vannacht blijven ze weer buiten).
Verder; kaalgeslagen stukje grond vind ik veel beter dan 20 uur in een 3x3 (of iets grotere als je geluk hebt) stal. Uiteraard wel in combinatie met ruwvoer gift. Mijne staan in een zandpaddock (geen gras) 24/7 buiten, maar hebben wel nagenoeg onbeperkt ruwvoer.
Tancreda4 schreef:Ja tuurlijk, vandaar ook mijn tweede stukje dat ik heb getypt ook. Echter doe jij het over komen: "En dat zonder weidegang??" of weidegang heilig is, dus op GRAS lopen. Terwijl dat naar mijn inziens helemaal niet echt nodig hoeft te zijn.
Ik had vorig jaar enkel de mogelijkheid tot enkele uren buiten, daar was ik al heel blij mee. Soms moet je wel roeien met de riemen die je hebt. Ik ben blij dat ik nu ben verhuisd en ze sowieso buiten komen hele dagen en ik niet zelf meer hoef te haasten (meerdere keren naar stal) om ze buiten te hebben.
Jammer is dat zoveel stallen de ruimte en mogelijkheden niet geven. Ik zou op die manier ook geen paarden willen houden(daarnaast betaal je voor die optie vaak ook nog eens veel meer, raar systeem eigenlijk)
tine10 schreef:20 uur op stal is nogal lang..
Thirty schreef:Tinky12 schreef:
Is lang maar niet iedereen heeft de mogelijkheid om zijn/haar paard langer in de weide/paddock te laten en de mogelijkheid voor een andere stal waar dit wel kan is niet altijd een optie.
Neem dan geen paard.
je neemt toch ook geen hond als je die 20 uur per dag in een bench stouwt.
joyce B schreef:klopt, dat zeg ik dus ook, de afwisseling. Maar verspreid over de dag in verschillende omgevingen is ook afwisseling, zorgt voor beweging en helpt tegen verveling!
Het is niet altijd zo zwart wit. Een kale paddock zonder voer of vriendjes, of met slechte bodem of in de regen zonder schuilmogelijkheid kan ook saai en dieronvriendelijk zijn. Dierenwelzijn hangt van meer factoren af. Dus moet je naar het complete plaatje. Niet alleen in uren en of die in een stal of buiten zijn.
Tooske schreef:Yesorno schreef:Mijn paard komt s ochtends in de molen en sowieso 1 a 2 uurtjes in de paddock per dag.
Daarnaast wordt ze ook nog elke dag gereden.
Voor in de winter is dit toch helemaal niet slecht? Snap niet dat iedereen hier zo over valt...
In de zomer hopelijk wel weidegang.
Soprano schreef:Ik schrok toch wel hoeveel paarden er enkel uitkomen om te rijden, maar 1-3uur![]()
De mijne staat zomer en winter 24/7 buiten (met schuilstal) wij wonen in een heel moerassig gebied dus het is hier heel snel een modderboel maar ze hebben ook steeds een plek waar ze droog kunnen staan en die modder deert hen niet hoor, ze racen er even goed door en niets zo leuk als een modderbad! (baasje vindt dit wel iets minder)
En dan krijg je dit dushttp://i1265.photobucket.com/albums/jj5 ... C_0316.jpg vuil als een zwijn maar o zo gelukkig, mijn tinker is echt niet gemaakt om op stal te staan, maar welk paard wel natuurlijk