Show de huisvesting van je paard!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Re: Show de huisvesting van je paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:03

Wat een super plek zeg, die laatste! Mag ik vragen hoeveel stalling je betaald?

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:33

Mallow schreef:
Isegrim :
Ze staan er nu nog overdag op, maar hoorde toevallig gister van een stalgenootje dat ze de poorten misschien later in het seizoen 's nachts ook open laten!

En ja soms is het best een end lopen, maar ach, goed voor de conditie, en zeg nou zelf, dat is toch genieten door zo'n fantastisch stuk te mogen lopen, met alle tevreden pony's om je heen :D

Ja, absoluut. :j Ik sta bij jullie op de wachtlijst, twijfel alleen nog een beetje omdat ik de faciliteiten voor de ruiters wat magertjes vind. Ik sta nu op zich heel goed, maar niet 24/7 buiten en dat is toch wel ideaal.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:40

Hoe bedoel je magertjes? :) I.p. is alles er wat je nodig hebt, het is alleen geen luxe hoogstandje :P

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:50

Mallow schreef:
Hoe bedoel je magertjes? :) I.p. is alles er wat je nodig hebt, het is alleen geen luxe hoogstandje :P

Ik doel op één kleine rijbak voor een heel groot aantal paarden. Qua kwaliteit is het prima, maar qua kwantiteit laat het wmb iets te wensen over. Maar ik ben erg verwend nu wat dat betreft met een 20x60-bak en een 20x40 bak op iets van 15 paarden waarvan de helft van de staleigenaar.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 15:58

ja klopt, voordeel is echter wel dat hier voornamelijk buitenrij mensen op stal staan. Laat ik t zo zeggen, ik heb het nog nooit meegemaakt dat er meer dan 3 in de bak reden ( incl. mijzelf ).
Wel moet je af en toe op je beurt wachten voor de round pen, maar ik ga dan gewoon wat anders doen. Elke stal heeft wel wat denk ik :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 16:31

Wow wat een gaaf plekje Mallow!
En met de water, echt cool!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 17:22

Calimero_ : ik betaal 305 pm

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-12 17:26

@Mallow: Mooi!!! +:)+

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 08:27

Mooi zeg :)

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 13:07

Hmmm, het topic ligt stil. Iemand nog nieuwe?

Tal1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 21:43

Ergens halverwege dit topic liet ik het inloopstalletje al zien. Inmiddels staan er twee pony's bij ons aan huis...
Afbeelding

De kinderen spelen lekker dichtbij de pony's... Zo gezellig!
Afbeelding

Geen echte luxe, maar het voldoet prima en moet je kijken... hoe luxe is dit om hier lekker van te mogen genieten achter je eigen huis...
Afbeelding

Afbeelding
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 2604_n.jpg

uggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 07:11

mooi !
staat daar best goed
en die laatste <3

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:00

wauw wat komen er mooie stukken langs zeg !!

ik ga binnenkort ook is foto's maken van hoe het er bij ons uit ziet :)

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:24

Waaaauw, ik ben jaloers op het plekje van Mallow! Wat een prachtige plek voor je paard zeg. En met dat water, wat super vet!

de pony bij de laatste hebben ook een lekker plekje! En die laatste foto *smelt* :~

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 10:35

Wat een leuk topic! Ik zal het even omhoog helpen :D

Mijn merrie staat op mijn droom stal 1 km van mijn huis af :D Waar __PSM__ ook staat :D
Het heet landgoed groeneveld. 8 hec land voor 12 stallen. Onbeperkt ruwvoer op stal en indien nodig ook op het land.
Longeerring is nog in aanbouw!

20x60 bak
Afbeelding

Hele dagen op het land, nu de zomer maanden 24/7 buiten en ook in de winter overdag op het land (ook bij veel regen en sneeuw!)
klein deel van het land
Afbeelding
Afbeelding

stallen
Afbeelding
mijn merrie van bijna 1,80 heeft een stal van 3 bij 4,80 1 zijde vol ramen dus lekker licht en een buitenluikje
Afbeelding
deuren staan het hele jaar open dus lekker fris in de stallen!
Afbeelding

We zitten 400 meter vanaf de club. Met agterberg bodems, binnen 20 bij 120 wat ze in 2e gedeeld hebben. En buiten 30 bij 80 wat ook in 2en gedeeld is. Waar altijd wel springmateriaal klaar staat :D
Afbeelding

En 200 meter verder rijden we het bos in :9
Ik heb hiervoor op andere stallen gestaan domweg omdat ik nooit geweten heb dat deze stal hier zat (zit achter een groot landhuis en dus niet te zien vanaf de weg) Mijn paard en ik staan hier helemaal op onze plek! Je betaald wel voor de plek maar ik zie aan mijn paard dat ze dol gelukkig is hier!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:13

Dat klinkt goed vooral de hoeveelheid weidegang zelfs in de winter.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 11:33

Ja dat vond ik heel belangrijk! Heb nu meerdere malen een stal meegemaakt waar ze wel buiten beloven maar niet of weinig buiten doen (padock) ik ben per 1 feb dit jaar na ruim een jaar van stal verhuisd ivm te veel op stal staan bij minder weer en ik was over meer dingen niet meer tevreden naar een stal waar ze direct vanaf dat ik daar stond 3 a 4 uur per dag in de padock stond. www.mdamsma.nl Dat was ook een hele fijne stal werd super voor mijn paard gezorgd ik kon er van op aan dat ze iedere dag buiten kwam! maar voor mij ook erg duur (wel alle fassiliteiten voor mij, molen binnen en buiten bak, alle zorg voor het paard, direct aan de hei etc ) en op dat moment kon ik minder rijden dus dan word het helemaal kostbaar. Toen kwam ik per toeval de stal tegen waar ik nu dus sta en ben ik daar heen verhuisd (scheelt me totaal meer als 100 euro per maand) en mijn grote merrie heeft sneller last van stijve spieren dus beweging is gewoon super voor haar! Ze heeft lichamelijk nog nooit zo goed gefunctioneerd als nu op deze stal! Dus heb er zelf ook meer plezier van! Met in de winter padock had ik ook genoegen genomen maar ook in de winter gewoon op gras met hooi er bij vind ik echt super!

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 13:06

Wat een mooie plekjes komen er langs! Op het moment hebben wij een huurhuis met weinig luxe voor de paardjes. Hopelijk hebben we over een paar jaar een plekje waar we alles helemaal naar wens kunnen maken.

De stal (wordt nog wel een keer een nieuwe gebouwd maar dat hangt af van de huurbaas). Zoals je ziet is het wel aan vernieuwing toe:

Afbeelding

Achter het raampje de zadelkamer en aan de linkerkant is een uitloop waar ze altijd heen kunnen. Als het niet te nat is, hebben ze ook altijd het stuk gras aan de voorkant erbij.

Afbeelding

Het hoekje om

Afbeelding

Naar de achterkant van het huis. Op dit kale stuk zetten we ze ook als het gras op het andere stuk moet bijkomen of te nat is.

Afbeelding

De put is bij ons keukenraam, heel gezellig!
http://img803.imageshack.us/img803/9985/dsc0555it.jpg
http://img32.imageshack.us/img32/8043/dsc0529fq.jpg
http://img822.imageshack.us/img822/7415/dsc0527ur.jpg

En een paar uur per dag gaan ze op de grote wei (tot aan de bomenrij)

Afbeelding

Zoals je ziet weinig luxe maar ik ben blij zolang de paardjes blij zijn en volgens mij hebben ze het wel naar hun zin :)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 16:02

Wat een leuk topic, kwam hem vandaag pas tegen, maar alle pagina's met veel plezier doorgelezen :D Wat een mooie huisvesting hebben sommige mensen. Zo'n HIT-actief stal vind ik ook echt geweldig, helaas zou ik niet weten waar ik dat hier zou moeten zoeken. En sommige mensen hebben het thuis ook zo mooi voor elkaar :j Als ik het zelf allemaal voor het zeggen zou hebben, dan zou ik het wel weten, maar helaas blijft dat een droom :') Voor alsnog ben ik zeer blij met waar wij nu staan :D

Wij staan sinds april particulier bij een minicamping/ponycamping. Er staan 14 paarden/pony's, waarvan maar 3 in pension. De rest zijn de rijpaarden van de eigenaresse + dochter, pony's voor de campingkinderen en 2 veulentjes. Sinds april zijn de nieuwe stallen nog maar klaar, waar mijn paardje ook in staat. Het zijn buitenstallen van ongeveer 3,5m x 3,5m (gok ik), maar dan ook écht buiten. Daaraan zitten stenen uitloopjes van dezelfde maat als de stal, dus eigenlijk dubbele ruimte en zelf keuze om binnen of buiten te gaan staan. Hier een foto van mn pony slapend binnen :')
Afbeelding
Hier een foto van de voorkant, de mijne staat dus aan de achterkant, in spiegelbeeld. Hier links zit een afgesloten zadelruimte. De paddocks zijn aan deze kant nog niet gemaakt. Ook moet er nog verlichting komen, zowel in de stallen als in de bak :)
Afbeelding

De longeercirkel, die áltijd goed ligt! Ligt súperbodem in en kan heel veel regen aan :j
Afbeelding

En de bak (ik gok 25x40??), die het beste ligt 2 dagen nadat het heeft geregend, maar eigenlijk nooit zwaar, hoogstens wat stuiverig.
Afbeelding

De paarden staan bij ons in de zomer 24/7 en in de winter gaan ze overdag in groepjes in de bak, longeercirkel of als de wei het toelaat (kleigrond) zelfs daarin. Een hele luxe hier in de omgeving, want hier is het trend dat de paarden in de winter alleen maar een stenen "paddock" hebben, niet eens vast aan de stal. Dus het is meestal paar uur paddock in de winter en that's it. Een buitenstal mét stenen uitloop én eigenaar die ze voor je buiten zet in groepjes is echt hier een luxe en ben zó blij dat dat we dat gevonden hebben (met ook nog goede uitrijmogelijkheden -> Walcheren = bos én strand :D ).
Weides hebben we trouwens niet veel, dus de paarden worden bijgevoerd, maar vind het belangrijker dat ze buiten staan en beweging hebben :)
Voor de rest is er natuurlijk het campinggedeelte wat het een gezellige boel maakt op stal, zonder dat je stalgenoten hebt die zich "bemoeien" met hoe je met je paard bezig bent. Sfeer is eigenlijk altijd goed, want de mensen die rond lopen zijn nou eenmaal op vakantie. Nu tijdens het seizoen best druk, maar straks buiten het seizoen om heerlijk rustig :j Pensionpaarden staan trouwens aan de achterkant van de schuur, zodat campinggasten daar niet lopen, maar in principe staan ze altijd op de wei tijdens het campingseizoen en daar komen de campinggasten ook niet :)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:00

Wauw wat een stallen komen er voorbij! Ik ben wel jaloers want sommige boxen zijn groter dan mijn kamer :wow:

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:23

Nath, tis gewoon een top plekkie!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:34

Jessx; kun je niet een flinke laag stro in die stal leggen.
Ziet er niet echt comfortabel uit, als ik heel eerlijk moet zijn :o
Veder wel mooi hoor :)
@ Sieltjuh
Wauw wat een mooie plek :j

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-12 18:42

__PSM__ schreef:
Nath, tis gewoon een top plekkie!

Ja heerlijk :D

Jessx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-12 12:32

Sjors schreef:
Jessx; kun je niet een flinke laag stro in die stal leggen.
Ziet er niet echt comfortabel uit, als ik heel eerlijk moet zijn :o
Veder wel mooi hoor :)
@ Sieltjuh
Wauw wat een mooie plek :j

Er ligt vlas en gedeeltelijk zand dus ze kunnen lekker liggen!