Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LadySpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:23

37l of 60 l

Higoma145

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 10:23

ik heb de samla, daar past iets van 85/90 liter in, dus bij mij 4 zakken muesli en in mijn andere bak 3 zakken brok :)

Amanda__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 11:23

_Cher schreef:
Janine001 schreef:
Ik wou graag nog een dekenrek gaan maken.
ziijn hier ook mensen die een dekenrek in hun zadelkamer hebben? Zou ik daarvan een foto mogen? En hoe hebben jullie die gemaakt?

Dit wil ik ook graag dus ben ook wel benieuwd naar suggesties. :)
Op de stalling waar mijn paard eerst stond hadden ze ronde houten balken aan 2 ketting aan het plafond gehangen en daar hingen ze dan de dekens overheen. Ze hadden er een stuk of 8 hangen dus daar kun je wel veel dekens op kwijt zeker als je er meerdere over mekaar hangt. Ik vond het opzich wel handig maar het neemt wel veel ruimte in beslag en die heb ik hier niet zo heel veel.

wij hebben een steigerpijp en die met een draaiklem aan een andere steigerpijp vastgezet en die kun je dan ronddraaien,erg handig.

caroline_max

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:13

Heeft iemand enig idee hoe breed ik moet rekenen voor mijn zadelsteunen? Ik heb een western en een dressuur zadel en wil ze graag naast elkaar hangen. Ik heb een kast die (binnenmaat) 114 cm is, zou ik dan beide zadels naast elkaar kunnen hangen, of zouden jullie ze dan toch boven elkaar doen? Mijn kast is nu in de maak trouwens, zal als het bijna af is even foto's maken, zit nu onder de verf :P

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 16:14

Boven elkaar, 114 cm is te krap :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 17:24

Mijn zadelkast is 60 cm breed, twee dressuur/spring zadels naast elkaar zou dus moeten passen. Alleen.. hoe breed een westernzadel is, geen idee!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 21:59

Die voorbakken zijn ideaal! Ga toevallig morgen naar Ikea :) dus gelijk maar even kijken.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:10

Thanx, ik denk dat ik ze toch maar boven elkaar ga hangen idd. Dat kan ook, en dan heb ik niet dat ze erg dicht of erger nog te dicht op elkaar hangen :P. Die bakken van de IKea heb ik vandaag ook gekocht, past een hoop in.

Net de kast van binnen geverft, morgen op hangers/dekenrek jacht en dan hoop ik dat komende week alles erin kan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:18

chalinka schreef:
mijn zadelkamer voor (paar weken geleden)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

en vandaag:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
wat er is verandert:
-houten balken zijn weg & zadels liggen nu op 4 sgragen (of hoe heet dat?)
-alle dekjes in een bak
-de andere bak ligt vol reserve hoofdstellen en zo
-ik heb nog een bak met dekens, maar die stond buiten en was blijkbaar niet waterdicht :( (lagen dekens en dekjes in, maar ze zijn gewoon nat, nog te gebruiken) maar waar ik die ga zetten? zou het niet weten

het is eigenlijk vroeger een stalletje geweest voor in noodgevallen (plank er voor en we hadden een stal) maar aangezien er 3 grote stallen werden gebouwd, ging de schuilstal gewoon hooiopslag worden & hier werd dan een grote deur in gezet (hout) die op slot kon (vroeger spreek ik ook maar over 1 zadel & de rest lag in zo'n grote blauwe ton)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-12 22:19

fjordido schreef:
Nou het is nu al een stuk netter en overzichtelijker. Balen van je dekjes en dekens

gelukkig dat ze nog allemaal bruikbaar zijn, want anders was het meer dan 100 euro aan dekens naar de vaantjes

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-12 16:30

Janine001 schreef:
Ik wou graag nog een dekenrek gaan maken.
ziijn hier ook mensen die een dekenrek in hun zadelkamer hebben? Zou ik daarvan een foto mogen? En hoe hebben jullie die gemaakt?

Mijn vader heeft voor mij ooit voor mij een dekenrek gemaakt. ik ga kijken of ik daar foto's van heb, ik sta nu op een pensionstal en t dekenrek is op mijn vorige stal blijven liggen dus kan er helaas geen foto's van maken als die er niet zijn

r_lolita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 19:40

Wij hebben een simpele zadelkamer. we hebben een soort van ''kar'' met 2 deuren. aan de ene kant hebben we een zadelkamer best een ruime ( voor 6 paarden) en de andere kant een kleine kantine. aangezien wij alleen een weiland schuilstal en bak hebben. maar wel erg leuk! en heel veel ruimte.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:17

chalinka schreef:
chalinka schreef:
mijn zadelkamer voor (paar weken geleden)
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

en vandaag:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
wat er is verandert:
-houten balken zijn weg & zadels liggen nu op 4 sgragen (of hoe heet dat?)
-alle dekjes in een bak
-de andere bak ligt vol reserve hoofdstellen en zo
-ik heb nog een bak met dekens, maar die stond buiten en was blijkbaar niet waterdicht :( (lagen dekens en dekjes in, maar ze zijn gewoon nat, nog te gebruiken) maar waar ik die ga zetten? zou het niet weten

het is eigenlijk vroeger een stalletje geweest voor in noodgevallen (plank er voor en we hadden een stal) maar aangezien er 3 grote stallen werden gebouwd, ging de schuilstal gewoon hooiopslag worden & hier werd dan een grote deur in gezet (hout) die op slot kon (vroeger spreek ik ook maar over 1 zadel & de rest lag in zo'n grote blauwe ton)

Wat voor bak op wieltjes heb jij daar aan de rechterkant staan? Die lijkt me echt superhandig voor dekens e.d. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 20:52

Anne: goh, mijn grootvader had die bak nog staan en ik mocht die hebben ;)

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 15:11

Ik was al een tijdje van plan om heel mijn zadelkamer eens te herstructureren. Nu ik dit topic zie, ga ik er morgen eens werk van maken. De bedoeling is alles er uit te gooien, opkuisen, verven en nieuw opberg materiaal er in. Ik kan doen wat ik wil, want we hebben de paarden namelijk thuis staan. Ik en mijn broer moeten de ruimte delen, maar soms komt daar wel eens ruzie van, omdat er rommel ontstaat. Ik kwam deze kast tegen op Google. Mijn broer heeft een opleiding schrijnwerkerij achter de rug dus ik ga hem straks eens voorstellen of hij dit niet kan namaken (in zo verre dat het kan). Zou perfect zijn, 2 verschillende delen en 1 gemeenschappelijk stuk voor het materiaal. Ik kan zeggen dat ik al helemaal verlieft ben op die kast <3 . Ik zie het al helemaal voor mij, zou prachtig zijn tegenover de rommel die er nu instaat!

Afbeelding
(afbeelding van Google)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:36

Oeh, wat een gave kasten hier allemaal! Ik denk dat ik vaderlief eens lief ga aankijken :D We hebben hier wel nog enkele van die antieke kasten (eentje met spiegel op de buitenkant, misschien wel leuk idee?) om die dan om te bouwen tot zadelkast. Mijn zadels staan nu ook gewoon in de garage op van die 'bokken' of tafelsteunen. Ik vind deze wel niet erg handig.. Ook komt er zo gemakkelijk stof of spinnenwebben opzitten.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 16:42

<3 <3 <3 <3 <3 <3

Die kast hierboven.

Mijn oom de timmerman gaat binnenkort met pensioen. Als ik nou een bulk geld uitgeef aan hout kan hij vast iets vergelijkbaars beunen. :')

Heel mooi!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:40

WAUW! die laatste!!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:41

de bijpassende prijzenkast is ook niet mis!
Afbeelding

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:54

Oh dat is echt gaaf!!
:~

Fleurrr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:57

Gaaf met die Prijzenkast!
De pony's komen over een maand bij ons thuis en dan krijgen we een extra container voor opslag.
De opslag container wordt onze zadelkamer van 3 x 2,5 x 2,6
Ik hoop hier nog wat extra inspiratie op te doen maar wat mij erg handig lijkt:
Op 1 wand hoofdstelhangers, zadelsteunen en halsterhangers en op de grond de voertonnen, schep grepen etc.
Op een andere wand schappen maken of een stellage neerzetten met bakken / kratten,
Daarop zet ik dan wat erin zit, bv peesjes, borstels, dekjes etc
En op een andere wand misschien schappen of stellage voor de dekens.
Iemand nog betere ideeën?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:00

moet al gaan denken voor kasten hier thuis

nu een vraag: zadelsteunen voor een australian stock zadel, bestaat dat?

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:02

Ooh die 2 hierboven vind ik wel mooi.
Alleen jammer dat er dan tussen die kasten zo een rommel ligt.

Angeline1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:31

Ik wil misschien ook eens zelf een zadelkast bouwen. Van welk materialen maken jullie de kasten?
En als je het van hout maakt welk soort hout is het dan?

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 08:48

Mag ik hier ook eens inbreken? Ik vroeg me af waar jullie kasten staan. Ik heb namelijk een schuur bij mijn stallen waar alles vrij vochtig wordt en leer gaat daar dus in de winter schimmelen. Ik heb verder wel een opbergruimte thuis maar nu sleep ik dus elke keer mijn zadel op een karretje naar stal. Zou wel ideaal zijn als ik het gewoon bij de paarden kan houden. Helpt een kast tegen vocht?

(prachtige kasten trouwens!)