Tarieven verzorgster/bijrijdster

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:18

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en wil nu ook even reageren.
Ik kamp zelf al een tijdje met wat lichamelijke problemen waardoor ik dus niet kan rijden. ( ik kan wel meer niet, maar dat even terzijde ).
Ik heb dus nu de keuze gemaakt om een bijrijder te zoeken omdat ik toch wil dat mijn paardje haar beweging krijgt. Ik heb er ook over zitten denken om mijn paardje te verkopen alleen vind ik dat eigenlijk geen optie, ik kan het allemaal goed bekostigen en ik heb haar inmiddels al weer zo'n tijd dat ik haar ook niet meer zou willen missen. Bovendien zou ik het oneerlijk tegenover paardlief vinden want er is in het verleden al genoeg met haar gesold.
Ik vraag dus geen geld aan mijn toekomstige bijrijder maar wel toewijding. Ik verwacht wel dat als ze gaat rijden dat ze even de bak mest en het hooi in de bak bijvult als ze klaar is ( als dat nodig mocht zijn).
Lijkt mij geen verkeerde oplossing en een win-win situatie voor beide.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:25

Quellian schreef:
Maar buiten dit alles... een vergoeding hoeft toch geen reden te hebben?

zo helemaal mee eens, :j . ik zie hier mensen reageren dat ik denk, jongens; denk eens even verder dan je eigen tuintje...iedereen is anders, elke situatie is anders ,veroordeel niet wat een ander doet. als je een gratis bijrijdpaard wil prima..lekker naar zoeken,maar heb respect voor iemand die een bijdrage wil, wat de reden voor die bijdrage ook is. [en ik heb al vele goede redenen voorbij zien komen]

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:42

Nargini schreef:
@ Sees: Waarom denk je dat ik niet meer op de manege rij :D En toch vind ik dat anders, de manege is een bedrijf. Bovendien krijg je al wel les voor dat geld, wat niet inbegrepen zit in de prijs voor je bijrijdpaard.
Ik vind het een heel net bedrag wat je vraagt hoor :)

Maar dan nóg is rijden op een manege, als je het lesaandeel er uit haalt, vaak duurder dan wat hier in de regio gevraagd wordt ;). En tel daarbij op dat je over het algemeen meer plezier hebt van een bijrijdpaard. Mijn bijrijders mogen namelijk ook een rit gaan maken van 4u voor hetzelfde geld, ze mogen springen voor hetzelfde geld, wedstrijden rijden voor hetzelfde geld etc etc. Op een manege is het een uurtje in een groepje en that's it.

Ik zei overigens niet dat jij niet meer op de manege reed hoor, het was meer in zijn algemeenheid bedoeld ;).

Ik vind het ook een net bedrag (aan de lage kant hier in de regio) en mijn bijrijders gelukkig ook ;).

Overigens wel fijn dat je ouders snappen dat paardrijden gewoon het allerleukste is wat er is :D.

Quellian, toen iemand mij laatst vroeg of ik nog een paard zou kopen als die van mij er ooit niet meer zouden zijn (god forbid ... ;( ), zei ik ook heel resoluut nee. Het lijkt me heerlijk om gewoon een bedrag neer te tikken, mijn ding te doen en weer naar huis te gaan :D en verder geen zorgen te hebben :D.

Stoltur, dat is een prima oplossing voor jullie beiden maar ook dát vind ik een iets andere situatie. Als ik zelf niet meer kón rijden, zou ik waarschijnlijk ook gewoon dolblij zijn als iemand voor 7 dagen alle zorg van mij overnam.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 11:48

idd, sees, ik denk dat er een heleboel mensen voorbij gaan aan t feit hoeveel kopzorgen een paard je geven kan, gewoon de vrijblijvendheid van betalen ,rijden en weer naar huis zonder na te hoeven denken over smid,tandarts, hoe t voeren ,waar te stallen,ontwormen, risicos op van alles, welke veearts,enten...en ga zo nog maar even door -en voor de antibetaalmensen weer gaan reageren met dat weet je van te voren en had je er niet aan moeten beginnen.... ; voor alles is een keuze ,en als die keus gemaakt is moet je dat respecteren en accepteren zo ook de vraag om een bijrijder die betaald, en de bijrijder die niet betalen wil. in mijn ogen: voor niks gaat de zon op ;)

Caesar

Re: Tarieven verzorgster/bijrijdster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:00

In onze regio is het fenomeen verzorgers en bijrijders niet zo omdat wij in een dunner bevolkt gebied zitten. Toch heb ik sinds ik op mezelf woon serieus nagedacht over een bijrijdster en inmiddels is ze nu al een paar maanden aan de slag. Ik kamp zelf regelmatig met rugklachten en kan niet elke dag rijden.
Dan is de keuze of je paard verkopen of een bijrijdster zoeken zodat je wel de dagen kan rijden dat je kunt n krijgt je paard toch de nodige aandacht en beweging.

Ik ben wel kritisch als het daarop aankomt. Ik verwacht gewoon een verzorgster die mijn paard en mijn spullen behandeld alsof het de hare zijn. Kom ik erachter dat dingen gebeuren die niet met fatsoen gaan (lees: verzorging, behandelen tuig etc) dan zou dat wel een reden zijn om de "samenwerking" te stoppen.
Echter heeft ze op een dag dat ze niet kon rijden (want ze mag alleen met aanwezigheid andere personen rijden) mijn zadel en hoofdstel gepoetst. Dat kan ik heel erg waarderen.

Mijn bijrijdster betaalt geen vergoeding. Ze komt 2 of 3 dagen in de week en laat dit altijd netjes weten of we stemmen het even af. Heb dan wel graag dat ze ook even de stal mest en zorgt dat er weer een fris bedje ligt, maar verder heeft ze geen taken, behalve mijn paard lekker verwennen.

Mocht ze lessen willen etc. dan is dat gewoon voor eigen rekening, maar omdat ze regelmatig les krijgt is dat nu niet aan de orde. Ik moet zeggen dat deze constructie en afspraken voor mij prima werkt. Door lichamelijke klachten en tijdgebrek heb ik haar nodig en ik kan haar lekker zelfstandig laten rijden. Hebben we allebei al een hoop winst toch; met als doel: een paard met voldoende aandacht!

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:04

Knollentuin, idd!! En hoevéél zorgen, tijd, geld en geregel het met zich mee zou brengen, kon ik van tevoren echt niet bevroeden... :o .

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:12

Caesar schreef:
Heb dan wel graag dat ze ook even de stal mest en zorgt dat er weer een fris bedje ligt

Daar heeft mijn bijrijdster dus geen omkijken naar, die hoeft niets te doen buiten het rijden om.

Inderdaad Knollentuin, de zorgen... het regelwerk... de slapeloze nachten.... de tranen...

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:16

Ik ben stille meelezer.
Heb jaren lang voor verschillende mensen gereden en heb zelf nooit wat hoeven te batalen. wel deed ik jaren lang stallen, weilanden uitmesten, mee op concoursen om te helpen, enzovoort.. Bij vele mocht ik de eerste maanden niet eens paardrijden en moest ik mij eerst maar eens ´bewijzen

Nu heb ik zelf een paard en zou ik niet weten wat ik zou moeten doen ALS ik een bijrijder zou moeten hebben. Ik kan mij in vele meningen die hier beschreven staan, erg goed vinden.
Vroeger zei ik altijd, ik ga er niet voor betalen, ik help de ander toch?
Maar ik sta zelf nu in vol pension. ALS ik al een verzorger zou hebben, zou ik denk ik wel een bedrag vragen. verzorger hoeft geen enkele stal te doen, niet te voeren enzovoort. Wij hebben een binnenbak en buitenbak en kunnen erg mooi naar buiten toe. verzorger hoeft dus eigenlijk alleen maar te rijden / verzorgen, kan in de winter ook gewoon doorrijden dus heeft geen 'winter stop' eigenlijk heeft verzorger dan alleen de lusten en niet de lasten. Ik denk dat ik dan wel een klkein bedrag zal vragen.

Trouwens, even offtopic, Ik denk dat het betalen voor een verzorgpaard echt van de afgelopen jaren is. Ik heb het de afgelopen 10 jaar steeds meer zien worden, of ligt dat nu aan mij???

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:19

joyce_eddy schreef:
Ik ben stille meelezer.
Heb jaren lang voor verschillende mensen gereden en heb zelf nooit wat hoeven te batalen. wel deed ik jaren lang stallen, weilanden uitmesten, mee op concoursen om te helpen, enzovoort.. Bij vele mocht ik de eerste maanden niet eens paardrijden en moest ik mij eerst maar eens ´bewijzen

Nu heb ik zelf een paard en zou ik niet weten wat ik zou moeten doen ALS ik een bijrijder zou moeten hebben. Ik kan mij in vele meningen die hier beschreven staan, erg goed vinden.
Vroeger zei ik altijd, ik ga er niet voor betalen, ik help de ander toch?
Maar ik sta zelf nu in vol pension. ALS ik al een verzorger zou hebben, zou ik denk ik wel een bedrag vragen. verzorger hoeft geen enkele stal te doen, niet te voeren enzovoort. Wij hebben een binnenbak en buitenbak en kunnen erg mooi naar buiten toe. verzorger hoeft dus eigenlijk alleen maar te rijden / verzorgen, kan in de winter ook gewoon doorrijden dus heeft geen 'winter stop' eigenlijk heeft verzorger dan alleen de lusten en niet de lasten. Ik denk dat ik dan wel een klkein bedrag zal vragen.

Trouwens, even offtopic, Ik denk dat het betalen voor een verzorgpaard echt van de afgelopen jaren is. Ik heb het de afgelopen 10 jaar steeds meer zien worden, of ligt dat nu aan mij???

10 jaar geleden was het hier ook al, maar ik denk dat de stalling ed vooral ook veel duurder is geworden.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:20

Nu heb ik sinds kort een bijrijdster. Topmeid. Ze helpt me uit de brand, want ik mag tijdelijk niet rijden. Dus, ik gaaf haar twee tot vier keer in de week les op mijn paard. Ze gebruikt alleen mijn spullen, andere wil ik ook niet. Ik vraag hiet niks voor, zij helpt mij dus ik help haar. Echter als ze iets stuk maakt mag ze dat betalen, dat heb ik wel afgesproken. Mijn spullen (enpaarden) zijn duur, en ik ben er zuinig op. Dat verwacht ik ook van haar. En dat doet ze vervolgens ook netjes, want zij is blij met deze kans. Dit is natuurlijk een schoolvoorbeeld van een win-win.
Zou het zo zijn, dat zij puur voor de lol kwam, terwijl ik er zelf geen noodzaak bij heb, dan mocht ze ook betalen. Wat Sees en Quellian ook zeggen, als je er zelf niet per definitie mee geholpen bent (maw je gunt een ander het genoegen van jouw paard, omdat het kan) zou ik het ook zakelijker bekijken.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:58

Quellian, oh the sheer amount of tears... ;(.

Fancy_Mike, nou idd. Ik zie het precies zoals jij, zit ik omhoog, dan zou ik ook niks vragen. Soms vraag ik mijn bijrijder extra of ik vraag mijn exbijrijdster van de shet, dan hoeven ze uiteraard niet te betalen.

Soms vraag ik de vorige eigenaresse van mijn haf en die blijft steevast vragen of ze een vergoeding moet betalen :D (hoeft ze uiteraard niet) maar die wéét wat een geregel en kosten het met zich meebrengt.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:04

Leuk al die meningsverschillen ;)

Billie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:06

knollentuin schreef:
idd, sees, ik denk dat er een heleboel mensen voorbij gaan aan t feit hoeveel kopzorgen een paard je geven kan, gewoon de vrijblijvendheid van betalen ,rijden en weer naar huis zonder na te hoeven denken over smid,tandarts, hoe t voeren ,waar te stallen,ontwormen, risicos op van alles, welke veearts,enten...en ga zo nog maar even door -en voor de antibetaalmensen weer gaan reageren met dat weet je van te voren en had je er niet aan moeten beginnen.... ; voor alles is een keuze ,en als die keus gemaakt is moet je dat respecteren en accepteren zo ook de vraag om een bijrijder die betaald, en de bijrijder die niet betalen wil. in mijn ogen: voor niks gaat de zon op ;)

Haha mee eens, een paard geeft veel kopzorgen, bloed, zweet en tranen :')
Maar zonder gekheid, een bijdrage heeft daar imo niks mee te maken, dat is het risico van het houden (op 2 manieren) van een paard.
Mijn bijrijdster hoeft die emotionele schade niet financieel te dekken ;) :=

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 13:15

Billie1 schreef:

Nee dat hoeft financieel niet gedekt te worden, kán ook niet financieel gedekt worden.
Maar ik denk dat je het in de verkeerde context leest :) Als bijrijdster heb je niet die zorgen. Of anders gezegd; hóef je zulke zorgen niet te hebben :)

Vorig jaar was het spannend of Quell verkocht werd en mijn bijrijdster vond het heel erg en zou eerste koper zijn, maar zij kán ook haar handen eraf trekken en zeggen: 'succes met de verkoop, ik ga vast een ander bijrijdpaard zoeken'. Het IS niet haar probleem.
Zij heeft vast niet -net als ik- dagen lopen janken :D

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 15:07

@quellian Dus...wat bedoel je daar mee. Eigenaar is altijd degene met de meeste lasten, verzorger heeft alleen de lusten...zoiets. Komt bij mij over als of het bijna een opgave is, niet ontspannen in ieder geval (slachtofferrol) en dat terwijl het hebben van een eigen paard zo mooi is, en wat prachtig als je dat met iemand kan delen. Overigens heb ook jaren een verzorg paard gehad (betaald) en heb hier ook de nodige tranen en zorgen om gehad, tis net hoe je als persoon in elkaar zit. Emotie is namelijk persoonlijk.

Maar je doet het goed hoor *\o/*

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:22

Billie1 schreef:

Dat hoeft ook niet maar ik neem aan dat jij als paardeneigenaar ook wel de vele voordelen inziet van het bijrijder ZIJN (niet hebben).

Casus (uiteraard hypothetisch) bijrijdster: vrijdag: bijrijdster komt op stal, constateert dat paard koliekerig is, belt eigenaar, wacht, eigenaar belt, wacht, eigenaar komt, bijrijdster blijft nog even overleggen en gaat dan naar huis, eet lekker hapje samen met lover, krijgt sms van eigenaar met update, gaat 's avonds lekker stappen.

zaterdag: slaapt de volgende dag uit, krijgt smsje van eigenaar met update, brakt lekker uit, wipt even langs bijrijdpaard, spreekt af met vrienden, gaat slapen.

Zondag: doet weinig, belt even met eigenaar bijrijdpaard, vraagt of het ermee te maken kan hebben dat paard een dag geleden een halve zak slobber heeft verorbert zonder water omdat ze de stal niet goed had dichtgedaan, biedt uiteraard excuses aan, voelt zich schuldig, wipt even langs stal, gaat naar huis, eet met lover, kijkt film, gaat slapen.

Maandag: wordt wakker om te gaan werken, luncht met collegae, krijg smsje van eigenaar, paard moet geopereerd worden, belt even met eigenaar, gaat naar huis, vertelt verhaal tegen lover, gaat met lover uit eten, stuurt smsje aan eigenaar voor statusupdate, geen reactie, gaat slapen.

dinsdag: krijgt 's nachts sms van eigenaar, leest de volgende ochtend: paard heeft de operatie niet overleefd... schrikt, huilt kort, vertelt verhaal tegen lover, stuurt sms naar eigenaar hoe erg ze het vindt, gaat op zoek naar nieuw bijrijdpaard...

Eigenaar: vrijdag: zit op werk, krijgt sms van bijrijdster, schrikt zich wezeloos, overlegt met chef, kan niet direct weg, belt lover of hij van werk weg kan, belt vriendin of zij van werk weg kan, belt moeder of die van werk weg kan, belt DA voor overleg, DA neemt niet op, belt bijrijdster, belt DA weer, vraagt met tranen in ogen aan chef of ze aub weg mag, chef stemt in áls ze nog één ding doet, rondt project af, racet naar stal, belt onderweg lover, wordt geflitst, komt aan op stal, krijgt update van bijrijdster, controleert paard, huilt, belt DA, belt andere DA, spreekt met DA af, haalt paard uit stal, zegt gedag tegen bijrijdster, huilt, gaat lopen met paard, belt lover dat ze laat is want DA kan pas over een uur komen, huilt, zet paard weer op stal, belt pensionhouder, overlegt met stalgenoten, haalt paard weer uit stal, gaat wandelen met paard, belt DA weer, situatie verslechterd, huilt, zegt gedag tegen laatste stalgenoot, gaat weer wandelen met paard, lover komt, brengt jas en eten, belt DA weer voor advies, eet drie happen, gaat wandelen met paard, DA komt, behandelt paard, hoort conclusie aan, huilt, haalt stal compleet leeg, stuurt bijrijdster sms, blijft nog 1 1/2u om te kijken of behandeling aanslaat, gaat naar huis, eet drie happen, gaat terug naar stal voor controle, loopt klein rondje met paard, gaat naar huis, piekert, draait, valt in rusteloze slaap, wordt 's nachts wakker van wekker, gaat naar stal met lover, loopt klein rondje met paard, gaat naar huis, slaapt amper die nacht.

Zaterdag: wordt voor de wekker wakker, springt snel onder douche, weigert ontbijt, racet naar stal, haalt paard uit stal, paard lijkt weer zieker, belt semi-huilend DA, krijgt antwoordapparaat, gaat lopen met paard, belt lover, belt DA, DA komt, huilt, smst bijrijdster, blijft hele dag op stal, praat bijrijdster bij als die komt, riedeltje van de dag ervoor herhaalt zich...

Zondag: zie zaterdag.

Maandag: staat om 6u op, slaat ontbijt over, gaat naar stal, vindt paard in zeer verslechterde toestand, belt DA, belt lover of hij aub wil komen, belt werk dat ze niet komt, heeft lak aan commentaar chef, belt vader of hij paard naar kliniek kan rijden, belt stalgenoot of zij paard naar kliniek kan rijden, is wanhoop nabij, bedankt pensionhouder duizendmaal dat hij paard naar kliniek wil rijden, belt stalgenoot of ze haar trailer mag lenen, belt DA om aan te geven hoe laat ze denkt op kliniek te zijn, belt ouders met de vraag of die de hond uit kunnen laten, gaat met pensionhouder trailer halen uit opslag, laadt paard met pijn en moeite op, eet onder dwang half koekje, komt op kliniek aan, meldt zich aan balie, wacht, loopt rondje met paard, leidt paard opvoelbox in, hoort DA aan, huilt, belt verzekering of operatie gedekt is, overlegd met lover als dit niet zo blijkt te zijn, belt ouders voor overleg, stemt in met operatie, gaat wachtkamer in, huilt, smst bijrijdster, wacht, hoort tussentijdse update aan, wacht, gaat onder zwaar protest naar huis, eet drie happen, is rusteloos, kijkt op telefoon, belt ouders voor update, belt kliniek voor nieuws, wacht, kijkt op telefoon, wacht, neemt telefoon op, hoort verhaald DA aan, roept lover uit bed dat hij zich aan moet kleden, racet naar kliniek, meldt zich, wacht, ziet DA, klampt zich aan hem vast, wacht, krijgt update, zakt in elkaar, schreeuwt, huilt, strompelt naar paard, slaat armen om de nek, huilt uren bij paard, wordt weggetrokken door lover, drinkt slokje water, gaat terug naar paard, huilt, knipt stuk van staart af, bedankt verdoofd DA, kijkt nog een laatste keer bij paard, staart voor zich uit in auto, reageert verdwaasd op vragen van lover, laat zich uitkleden en in bed leggen door lover, smst bijrijdster, staart uren naar het plafond, voelt zich geamputeerd, verlaten, hulpeloos verloren, meldt zich dag erna voor onbepaalde tijd ziek, krijgt rekening DA, sluit lening af, treft betalingsregeling, is nog tot maanden na overlijden paard niet de oude...

Lang verhaal ;) maar als we het toch hebben over de lusten versus de lasten... Sommige dingen zouden wellicht iets anders verlopen maar dit schetst goed één van de verschillen tussen een bijrijder en eigenaar en uiteráárd is dit niet een reden waarom een bijrijder moet betalen maar mensen zonder paard lijken soms geen idéé te hebben van wat het allemaal inhoudt.

freakish1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:57

pfffff...... Heftig verhaal! Hoop het zo nooit mee te hoeven maken.
Maar ik denk idd dat dit een hele reële situatie is!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:15

@Sees, zo zou het bij mij dus echt nooit gaan.
Als er iets met mijn verzorgpaard zou zijn (waar ik dus niet voor betaal) ben ik degene die meer past in het beeld wat jij schetst van de eigenaar. (Oke behalve dan de dierenarts kosten).
De eigenaar zou het ook heel erg vinden, maar ik heb veel meer een emotionele band met mijn verzorgpaard.

Het is al jaren geleden, maar toen kon ik voor school met nog 3 meiden stage gaan lopen in hongarije op een ranch. Super gaaf natuurlijk. Maar denk maar niet dat ik gegaan ben, want paardlief moest bevallen in die periode.
Op vakantie gaan zit er voor mij niet in, want ik kan Ginger niet zo lang missen.
Als Ginger moet bevallen slaap ik op stal voor het geval er iets is.
Ze heeft ooit eens verwondingen opgelopen door iemand anders. Ik ben dagelijks bezig geweest om het weer beter te krijgen.

Zo kan ik nog wel 100 dingen op noemen, maar echt niet alle verzorgers/bijrijders zijn zoals het verhaal hier boven.

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:22

Bovenstaande verhaal (context) kan ik me goed in vinden. Het is niet enkel de lusten voor de bijrijder en de lasten voor de eigenaar, want deze heeft ook zeker de lusten. Maar mocht paard ziek worden, kan de bijrijder zo op zoek naar een nieuw bijrijdpaard (Heb het afgelopen jaar mee gemaakt!). En eigenaar blijft met de zorgen en het financieele plaatje zitten.
Een bijrijder helpt de eigenaar, maar beleeft hier zelf ook veel plezier aan (is de bedoeling).
Of iemand een vergoeding vraagt, vind ik een persoonlijke keuze. De bijrijder moet zelf weten of zij akkoord gaat hiermee.

In het verleden zelf ook altijd gratis gereden. Afgelopen jaren bijrijders (wel 2) wel een vergoeding laten betalen (vooraf in overleg). Maar ben nu op zoek naar een bijrijder die ook wat werk uit handen neemt, hier vraag ik geen vergoeding voor.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:39

Freakish, deels eigen ervaring, gelukkig geen operatie maar wel kliniekopnames...:(:)

Ginger18, ik zeg ook niet dat het zo per definitie zóu gaan maar zo kán het wel degelijk gaan. Een bijrijder kan en zal uiteindelijk op zoek gaan naar een ander bijrijdpaard. En heus wel verdriet en zorgen hebben misschien maar absoluut niet vergelijkbaar met die (over het algemeen) van een eigenaar. Om over de kosten idd nog maar te zwijgen ;( .

TS, klinkt trouwens alsof jij het nu goed voor elkaar hebt. Ik vind €70 voor 3 dagen wel netjes hoor.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:57

Ik denk dat je het daar héél juist omschrijft Sees!

mommy, mijn bijrijdster mag inderdaad héél erg blij zijn dat ze mijn paard mag rijden :D
Ik ben nogal egoïstisch als het om mijn paarden gaat, mijn bijrijdster is dus ook niet 'de eerste, de beste'. Ook zij krijgt ongelofelijk met me aan de haal als ze iets met mijn pony doet dat mij niet aanstaat (dóet ze dus ook niet), dan word ik redelijk vals :) Nl MIJN pony, mensen mogen ernaar kijken en dan houdt het wel op. En gelukkig mag ik dat zeggen, want ik ben de eigenaar :D *wát een luxe* :D

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 18:56

ginger18 schreef:
Ik ben zelf een verzorgster.
Ik hoef niks te betalen, maar daar staat wel tegen over dat als de eigenaar niet kan ik de paarden voer, stallen mest en dergelijke.
Ook als de eigenaar er wel is help ik mee met voeren en dergelijke.
Alles bij elkaar neem ik hem best wel veel werk uit handen en ik zou niks betalen als hij daar nu opeens mee aan zou komen. (Doet hij niet hoor).

Ik kan begrijpen als je paard volpension staat en je echt alleen iemand hebt om te rijden dat je er dan wel iets voor vraagt. Dus dat diegene niet hoeft te mesten en dergelijke.

Stel nu dat je een eigen paard zou hebben staan, dan zou je dus ook al deze werkzaamheden moeten doen en voor het paard betalen!
Heel normaal dat je ook veegt, je troep op ruimd en zo nodig de stal even mest!
Nu hoeft dat laatste hier niet, maar verder verwacht ik ook dat ze even helpen paarden binnen zetten, onderdekken enz. als ze er zijn!
En JA ook de pensionklanten helpen daar in mee!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 19:29

ik kijk er zo tegen aan:

Op de manege :

- soms springles, soms dressuur of weet ik het
- een uurtje
- heeeeeeel af en toe buitenrijden
- de helft van de les letten ze niet op jou
- er zijn maneges waar ze de helft stappen, en beetje draven, en 1 xtje galoperen,
- 10-15 euro

Bij verzorgpony:

- Zelf weten of je gaat springen of weet ik het.
- je kan altijd naar buiten
- zelf weten hoe lang je rijd
- zelf weten welke gang je rijd

Je hebt dus veel meer te doen, en je mag veel meer, en is ook veel leuker voor de meeste.
Dan vind ik dat je er echt wel wat voor mag vragen,
( in het algemeen bedoeld! )

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:46

aerdenhout1 schreef:
ginger18 schreef:
Ik ben zelf een verzorgster.
Ik hoef niks te betalen, maar daar staat wel tegen over dat als de eigenaar niet kan ik de paarden voer, stallen mest en dergelijke.
Ook als de eigenaar er wel is help ik mee met voeren en dergelijke.
Alles bij elkaar neem ik hem best wel veel werk uit handen en ik zou niks betalen als hij daar nu opeens mee aan zou komen. (Doet hij niet hoor).

Ik kan begrijpen als je paard volpension staat en je echt alleen iemand hebt om te rijden dat je er dan wel iets voor vraagt. Dus dat diegene niet hoeft te mesten en dergelijke.

Stel nu dat je een eigen paard zou hebben staan, dan zou je dus ook al deze werkzaamheden moeten doen en voor het paard betalen!
Heel normaal dat je ook veegt, je troep op ruimd en zo nodig de stal even mest!
Nu hoeft dat laatste hier niet, maar verder verwacht ik ook dat ze even helpen paarden binnen zetten, onderdekken enz. als ze er zijn!
En JA ook de pensionklanten helpen daar in mee!

Stel dat het mijn eigen paard zou zijn dan zou ik dat met alle liefde en plezier doen. Maar in mijn geval neem ik de eigenaar veel werk uit handen, wat hij zonder mij allemaal alleen zou moeten doen. (moet ik er wel bij zeggen dat hij er 5 heeft staan dus dat is ook nog eens anders dan met 1 paard). Ook hoeft hij zich nooit druk te maken als hij eens op vakantie wil of een dagje weg. Dat lijkt mij toch ook wat waard. Een aantal jaar geleden heeft de eigenaar een hartstilstand gehad waardoor hij 3 maanden uit de running is geweest. Maar hij heeft zich geen seconde druk hoeven te maken over zijn paarden omdat ik en 2 andere die er toen ook reden alles over genomen hebben. Dat zou voor mij als ik een paard zou hebben belangrijker zijn dan een maandelijkse bijdrage.

JJenniferxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:53

Ik betaalde zelf 100 euro per maand aan een leasepaard, hier mocht ik elke dag naar toe en mee doen wat ik wilde. alles was mogelijk.
het was gewoon echt 'mijn' paard.
Maar het is wel veel geld, uiteindelijk had ik aangeboden om te helpen in en rond om stal (klusjes zoals uitmesten, andere pony's poetsen ect.) dat vond ik ook leuk om te doen omdat je ook gewoon lekker bezig blijft zo en niet na een uurtje rijden en verzorgen alweer naar huis toe moet omdat je toch niks te doen hebt.

Als je moet uitmesten en maar 2 of 3 keer per week mag komen vind ik 100 euro wel te veel geld
dan zou ik eerder zeggen rond de 50 euro. :o

Ik vind dat mensen die écht een bijrijder nodig hebben omdat ze zelf te druk zijn maar hun paard niet willen verkopen, niets of weinig moeten vragen, ze hebben iemand nodig, dan mogen ze blij zijn dat er mensen zijn die dit paard beweging wil geven. zoek gewoon een leuke combinatie. dan voel jij je prettig als eigenaar dat je paard de verzorging en beweging krijgt die hij/zij nodig heeft, is de ruiter gelukkig dat ze een paard heeft en is het paard blij dat er iemand is die wel tijd voor hem/haar heeft.