Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quellian schreef:Maar buiten dit alles... een vergoeding hoeft toch geen reden te hebben?
Nargini schreef:@ Sees: Waarom denk je dat ik niet meer op de manege rijEn toch vind ik dat anders, de manege is een bedrijf. Bovendien krijg je al wel les voor dat geld, wat niet inbegrepen zit in de prijs voor je bijrijdpaard.
Ik vind het een heel net bedrag wat je vraagt hoor
joyce_eddy schreef:Ik ben stille meelezer.
Heb jaren lang voor verschillende mensen gereden en heb zelf nooit wat hoeven te batalen. wel deed ik jaren lang stallen, weilanden uitmesten, mee op concoursen om te helpen, enzovoort.. Bij vele mocht ik de eerste maanden niet eens paardrijden en moest ik mij eerst maar eens ´bewijzen
Nu heb ik zelf een paard en zou ik niet weten wat ik zou moeten doen ALS ik een bijrijder zou moeten hebben. Ik kan mij in vele meningen die hier beschreven staan, erg goed vinden.
Vroeger zei ik altijd, ik ga er niet voor betalen, ik help de ander toch?
Maar ik sta zelf nu in vol pension. ALS ik al een verzorger zou hebben, zou ik denk ik wel een bedrag vragen. verzorger hoeft geen enkele stal te doen, niet te voeren enzovoort. Wij hebben een binnenbak en buitenbak en kunnen erg mooi naar buiten toe. verzorger hoeft dus eigenlijk alleen maar te rijden / verzorgen, kan in de winter ook gewoon doorrijden dus heeft geen 'winter stop' eigenlijk heeft verzorger dan alleen de lusten en niet de lasten. Ik denk dat ik dan wel een klkein bedrag zal vragen.
Trouwens, even offtopic, Ik denk dat het betalen voor een verzorgpaard echt van de afgelopen jaren is. Ik heb het de afgelopen 10 jaar steeds meer zien worden, of ligt dat nu aan mij???
knollentuin schreef:idd, sees, ik denk dat er een heleboel mensen voorbij gaan aan t feit hoeveel kopzorgen een paard je geven kan, gewoon de vrijblijvendheid van betalen ,rijden en weer naar huis zonder na te hoeven denken over smid,tandarts, hoe t voeren ,waar te stallen,ontwormen, risicos op van alles, welke veearts,enten...en ga zo nog maar even door -en voor de antibetaalmensen weer gaan reageren met dat weet je van te voren en had je er niet aan moeten beginnen.... ; voor alles is een keuze ,en als die keus gemaakt is moet je dat respecteren en accepteren zo ook de vraag om een bijrijder die betaald, en de bijrijder die niet betalen wil. in mijn ogen: voor niks gaat de zon op
Billie1 schreef:Mijn bijrijdster hoeft die emotionele schade niet financieel te dekken![]()
Billie1 schreef:Mijn bijrijdster hoeft die emotionele schade niet financieel te dekken![]()
ginger18 schreef:Ik ben zelf een verzorgster.
Ik hoef niks te betalen, maar daar staat wel tegen over dat als de eigenaar niet kan ik de paarden voer, stallen mest en dergelijke.
Ook als de eigenaar er wel is help ik mee met voeren en dergelijke.
Alles bij elkaar neem ik hem best wel veel werk uit handen en ik zou niks betalen als hij daar nu opeens mee aan zou komen. (Doet hij niet hoor).
Ik kan begrijpen als je paard volpension staat en je echt alleen iemand hebt om te rijden dat je er dan wel iets voor vraagt. Dus dat diegene niet hoeft te mesten en dergelijke.
aerdenhout1 schreef:ginger18 schreef:Ik ben zelf een verzorgster.
Ik hoef niks te betalen, maar daar staat wel tegen over dat als de eigenaar niet kan ik de paarden voer, stallen mest en dergelijke.
Ook als de eigenaar er wel is help ik mee met voeren en dergelijke.
Alles bij elkaar neem ik hem best wel veel werk uit handen en ik zou niks betalen als hij daar nu opeens mee aan zou komen. (Doet hij niet hoor).
Ik kan begrijpen als je paard volpension staat en je echt alleen iemand hebt om te rijden dat je er dan wel iets voor vraagt. Dus dat diegene niet hoeft te mesten en dergelijke.
Stel nu dat je een eigen paard zou hebben staan, dan zou je dus ook al deze werkzaamheden moeten doen en voor het paard betalen!
Heel normaal dat je ook veegt, je troep op ruimd en zo nodig de stal even mest!
Nu hoeft dat laatste hier niet, maar verder verwacht ik ook dat ze even helpen paarden binnen zetten, onderdekken enz. als ze er zijn!
En JA ook de pensionklanten helpen daar in mee!