Die kliko's kan je niet gewoon in de winkel halen, toch?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
YvonneNEL schreef:ja. ik vul het aan de bovenkant. en onderaan aan de voorkant kunnen ze het er uit halen. sommigen doen er een net voor om toch het slowfeeder effect te hebben. daar heb ik geen ervaring mee. ik vind het prima zo.
wat bedoel je tot bloedens aan toe? das nie goed. dan gaan wij inderdaad naar de huisarts of alternatieve geneeswijze/homeopatie. Heb je dat gedaan voor je paard dan? ideetje voor het slopen en schuren is misschien een stroomdraadje omleiden om de bak heen (wel op de hoeken stroomgeleiders doen dan) dan kunnen ze veilig aan de onderkant eten en gaan ze niet schuren/slopen aan de bovenrand. andere afleidingen in het land zoals speelbal oid. een leeg land is zo saai... dan ziet zo'n voerbak er zeer aantrekkelijk uit om mee aan de haal te gaan.... ieder paard is anders natuurlijk. en misschien heb je dit allemaal al uitgeprobeerd... alleen maar ideetjes. kijk maar....
pmarena schreef:Hooikussens op de grond leggen dat werkt prima
Met mazen van 3 cm moeten ze wel raar doen om er in te komen. Misschien dat het paarden met ijzers met iets te lange takken wel lukt maar zonder ijzers zou ik me daar totaal geen zorgen over maken
Alleen zijn hooikussens naar mijn mening wel èrg irritant om echt uit te voeren hoor... je moet ze elke keer open en dicht rijgen en er mee slepen.... en ze moeten inderdaad wel op een beetje een schoon / droog stukje liggen anders smeren ze het hooi steeds door de viezigheid
We hebben hier 2 hooikussens liggen die we voor de gein wel eens vullen en neergooien ergens in de wei / op de track , zodat ze daar wat mee kunnen rommelen en gooien (weer eens wat anders) maar het echte voeren dat gebeurt toch gewoon via de hangende netten : VEEL praktischer