Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
funnyhorses schreef:Ik kwam net per toeval handelsstal iwaarden op internet tegen.
Het eerste wat ik dacht toen ik de foto's zag; jeetje wat lopen die beesten bescheten onder het zadel.Geen een paardje loopt ook maar iets nageeflijk,allemaal een onderhals en de ruiters stralen ook geen ervaring uit.
![]()
Na de zoekfunctie gebruikt te hebben hier op Bokt zei het me al genoeg,schijnt idd geen goeie handelsstal te zijn.Ik zou alleen al afgaand van hoe de foto's eruit zien niet eens de moeite nemen om er heen te gaan.![]()
Als Tip wat anderen ook al zeiden,ga naar een vertrouwd adres,laat je paard keuren en stel idd een contract op zodat je niet met ellende komt te zitten.
Jin159 schreef:Ik zou uitkijken naar het karakter, dan kom je vanzelf wel eens iets tegen. ik heb al problemen met een shetlander. en ik ben 1.63 ongeveer. dan zou ik een shire of tinker toch sterk afraden. fjorden, haflingers etc zijn ook leuke paarden.
Jin159 schreef:Ik zou uitkijken naar het karakter, dan kom je vanzelf wel eens iets tegen. ik heb al problemen met een shetlander. en ik ben 1.63 ongeveer. dan zou ik een shire of tinker toch sterk afraden. fjorden, haflingers etc zijn ook leuke paarden.
Mindim schreef:Kijk even hoe het paard daar gehouden wordt. Ik heb een tinker en die kan echt niet op stal staan, die verveelt zich daar te pletter en breekt de tent en zich zelf af. Dus als een paard gewend is buiten te lopen de hele dag, kan het plaatsen in een manegestal de hele dag wel eens voor vervelend (logisch) gedrag zorgen.
Ga niet uit van de karakterstandaarden van bepaalde rassen. Niet alle tinkers en shires zijn de vriendelijke reuzen zoals men altijd beweerd. Beginnerspaarden zijn het ook niet per definitie, ze hebben een erg sterke wil en daar moet je wel mee om kunnen gaan. Het gedrag is net als bij andere paarden, per paard verschillend.
Shires en tinkers eten niet veel krachtvoer, maar heel veel ruwvoer en ook dat is tegenwoordig niet goedkoop, informeer bij de manege ook of ze meer hooi aan jouw paard willen voeren of dat je dan meer moet betalen.