De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Baileysdream

Re: De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 00:38

okeoke dankje! zal zeker wel even kijken want als ik het zo lees is dit het wondermiddeltje voor een haflinger :j

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 00:43

Het is echt een wondermiddeltje mandylfmarca!
Kijk maar eens in mijn profiel, dankzij cowboy magic krijg ik Alves zijn staart zo mooi :j

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 08:18

Ik heb gisteren mn witte hondje met de yellowout gewassen, kon t niet laten! :')
En wit dat ze nu is! :+:

Keet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 08:31

Van de Action: Cyclopentasiloxane, Dimethicone, Pafrum, Amyl Cinnamal, Citronellol, Limonene, Hexyl Cinnamal, Linalool.

Van CM: Cyclomethicone, Dimethicone, Panthenol, Hydrolyzed Silk, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Tocophereyl Acetate, Fragrance
[/quote]

Cyclopentasiloxane is een siliconevloeistof die algemeen in schoonheidsmiddelen wordt gebruikt zoals deodoranten, sunblocks, haar nevels en huid zorg producten. Het wordt gemeenschappelijker in haarveredelingsmiddelen, aangezien het het haar gemakkelijker maakt om zonder breuk te borstelen. Het wordt ook gebruikt als deel van silicone gebaseerde persoonlijke smeermiddelen. Het kan in andere cosemetics zoals sunless het looien lotion worden gevonden. Cyclopentasiloxane is verzachtend.

Cyclomethicone
Siliconenderivaat. Siliconen zorgen ervoor, dat men de crème goed kan verdelen en zorgt voor een aangenaam, niet vet gevoel van de huid.

Oh, nu weet ik het ook niet meer. Beide bevatten dus iets van siliconen maar CM heeft inmiddels wel bewezen dat het haar daar niet van afbreekt.
Misschien dan toch maar gewoon proberen en bezien hoe het afloopt. Je moet een scheikundige zijn om dit uit te pluizen

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 09:51

Miss omdat het andere soorten zijn??
Of omdat er in de CM zijde axtracten zitten?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:19

Citaat:
Van de Action: Cyclopentasiloxane, Dimethicone, Pafrum, Amyl Cinnamal, Citronellol, Limonene, Hexyl Cinnamal, Linalool.

Van CM: Cyclomethicone, Dimethicone, Panthenol, Hydrolyzed Silk, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Tocophereyl Acetate, Fragrance

Cyclopentasiloxane is een siliconevloeistof die algemeen in schoonheidsmiddelen wordt gebruikt zoals deodoranten, sunblocks, haar nevels en huid zorg producten. Het wordt gemeenschappelijker in haarveredelingsmiddelen, aangezien het het haar gemakkelijker maakt om zonder breuk te borstelen. Het wordt ook gebruikt als deel van silicone gebaseerde persoonlijke smeermiddelen. Het kan in andere cosemetics zoals sunless het looien lotion worden gevonden. Cyclopentasiloxane is verzachtend.

Cyclomethicone
Siliconenderivaat. Siliconen zorgen ervoor, dat men de crème goed kan verdelen en zorgt voor een aangenaam, niet vet gevoel van de huid.

Oh, nu weet ik het ook niet meer. Beide bevatten dus iets van siliconen maar CM heeft inmiddels wel bewezen dat het haar daar niet van afbreekt.
Misschien dan toch maar gewoon proberen en bezien hoe het afloopt. Je moet een scheikundige zijn om dit uit te pluizen

Even quote gefixt. Was misgegaan per mobiel vanmorgen (zie ook ontbrekende onderschrift)
Was dus niet mijn quote

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:23

mandylfmarca schreef:
maar nu heb ik gehoord van iemand op stal die ook dit magic gel iets gebruikte dat er siliconen in zitten die de manen sneller doen afbreken, nu heb ik er op gelet bij m'n haflinger en het is nog waar ook, |(

Je hebt siliconen en siliconen, Als haren er door af zouden breken zou de helft van de Nederlandse bevolking er kaal bij lopen want in heel veel haarverzorgingsproducten zitten siliconen.

Typfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 17:06

Zijn de producten van Cowboy Magic ook te koop bij de Horse Plaza in Nieuwegein? Weet iemand dat toevallig? Ben er namelijk van de week dicht in de buurt en wil toch ook graag eens één van de producten gaan proberen!

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:59

Volgens mij niet, heb ze daar tenminste nog nooit gezien.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:28

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 18:57

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-11 20:41

Printemps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 15:33

Ik zit er al heel lang aan te denken om cm te kopen maar het is er nooit van gekomen. Na al deze verhalen ga ik het toch ook maar bestellen. Alleen weet ik niet wat, mijn merrie heeft namelijk echt een verschrikkelijke vieze staart met modder en poep erin. Eerst dacht ik aan de detanger en shinen maar die ontklit alleen en De shampoo maakt alleen maar schoon. Wat raden jullie mij aan om te nemen.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:27

Nou dan zou ik het allebei nemen ;) De detangler haal je wel wat viezigheid mee weg, maar als ik het zo hoor heeft die van jou ook wat shampoo nodig. Nu kun je er natuurlijk voor kiezen om de staart nu eerst met een gewone (minder dure ;) ) shampoo te wassen en dan bij te houden met de detangler. De detangler zorgt er namelijk ook voor dat de staart een stuk schoner blijft. Ik heb ze overigens allebei en ben met beiden zeer tevreden :j

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:28

Eline heb jij die conditioner ook??? Hoe is die??
En is het noodzakelijk??

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:29

Ik heb het ook net binnen gekregen :D

Als mijn pony er is probeer ik het uit :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:32

juudii5 schreef:
Eline heb jij die conditioner ook??? Hoe is die??
En is het noodzakelijk??

Nee conditioner heb ik niet. Met alleen de shampoo is het resultaat al verbluffend genoeg :)) Kan me voorstellen wanneer je een paard met veeeel en dikke manen wel nog even in de conditioner zet maar bij die van mij is het echt niet nodig

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:34

Ohh oke :D
Ik heb nu ook alleen de shampoo.. maar nog niet gebruikt.
Wist ook niet of de conditioner echt noodzakelijk was, maar dacht als je alleen shampoo doet dat het vast ook wel goed is met daarna die antiklit ofzo.. :D
Thanks you!

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:43

wij gebruiken het goedje al jaren,, en het groeit prachtig uit,, het werkt echt!

Wij hadden nog 2 andere paarden op stal die altijd ingesmeerd werden ermee,, toen ze na jaren lang niet meer ermee behandeld werden zag je hoe het zn werk had gedaan... nu zijn de manen zeker 10 cm korter en breken sneller af... :j

juudii5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:45

Cheeky alleen de shampoo???

Printemps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 16:51

Ik denk dat ik dan inderdaad ga voor de detangler. Als ik haar staart dan heb gewassen moet ik het er dan meteen in doen om wachten tot het een beetje droog is?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 17:54

ik heb laatst de staart gewassen met de shine in yellow out,daarna met conditioner behandeld en toen de staart wat droger was,detangler erin. je wil niet weten hoe doorkambaar en vol de staart was,echt super

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 21:38

Ik moet nageven dat voor een pony die dag en nacht buiten staat zonder schuilhok ,in weer en wind dus, de manen en staart super zacht blijven :D

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:17

@ juudii: alles, shampoo, antiklit alles... maar moet wel zeggen dat er elke dag antiklit in werd gedaan en dan gevlochten... shampoo was 1x in de week ofzo.. ;)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:36

Snoevie schreef:
ik heb laatst de staart gewassen met de shine in yellow out,daarna met conditioner behandeld en toen de staart wat droger was,detangler erin. je wil niet weten hoe doorkambaar en vol de staart was,echt super

Wat voor conditioner gebruik je? Is die ook van CM?