Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Van de Action: Cyclopentasiloxane, Dimethicone, Pafrum, Amyl Cinnamal, Citronellol, Limonene, Hexyl Cinnamal, Linalool.
Van CM: Cyclomethicone, Dimethicone, Panthenol, Hydrolyzed Silk, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Tocophereyl Acetate, Fragrance
Cyclopentasiloxane is een siliconevloeistof die algemeen in schoonheidsmiddelen wordt gebruikt zoals deodoranten, sunblocks, haar nevels en huid zorg producten. Het wordt gemeenschappelijker in haarveredelingsmiddelen, aangezien het het haar gemakkelijker maakt om zonder breuk te borstelen. Het wordt ook gebruikt als deel van silicone gebaseerde persoonlijke smeermiddelen. Het kan in andere cosemetics zoals sunless het looien lotion worden gevonden. Cyclopentasiloxane is verzachtend.
Cyclomethicone
Siliconenderivaat. Siliconen zorgen ervoor, dat men de crème goed kan verdelen en zorgt voor een aangenaam, niet vet gevoel van de huid.
Oh, nu weet ik het ook niet meer. Beide bevatten dus iets van siliconen maar CM heeft inmiddels wel bewezen dat het haar daar niet van afbreekt.
Misschien dan toch maar gewoon proberen en bezien hoe het afloopt. Je moet een scheikundige zijn om dit uit te pluizen
mandylfmarca schreef:maar nu heb ik gehoord van iemand op stal die ook dit magic gel iets gebruikte dat er siliconen in zitten die de manen sneller doen afbreken, nu heb ik er op gelet bij m'n haflinger en het is nog waar ook,
juudii5 schreef:Eline heb jij die conditioner ook??? Hoe is die??
En is het noodzakelijk??