Bella123 schreef:Hier nog iemand die het paard kent van toen het nog op de manege stond. Ik heb lang zitten dubben of ik wel of niet moest reageren, omdat ik eigenlijk vind dat Yommie en Chantal hier samen moeten uitkomen, en anderen daar in principe niets mee te maken hebben. Alleen Yommie en Chantal weten precies wat er is besproken bij de verkoop/koop van het paard en hoe het gedrag van het paard eerst was en hoe het nu is. Desalniettemin vind ik het jammer dat Yommie niet het hele verhaal vertelt. Yommie heeft het paard namelijk nooit 'bezichtigd' (bij gebrek aan een beter woord) toen het nog op de manege stond, maar heeft het paard ongezien gekocht. Dus van te weinig onderzoek is zeker sprake, er is helemaal geen onderzoek geweest. Ze is niet op de manege geweest, heeft dus ook nooit proefgereden, of zelfs maar het paard uit stal gehaald of gepoetst o.i.d. Verder is er mijns inziens geen sprake van een verborgen gebrek. Ik heb het paard nooit zien weven, ook niet in de wei. Ik ben dus van mening dat het paard dit gebrek heeft ontwikkeld na de verhuizing (waarom weet ik niet, ik heb verder geen verstand van wevende paarden).
Ik hoop dat Yommie en Chantal er samen uitkomen want natuurlijk is dit voor Yommie vervelend maar het is ook voor Chantal vervelend. Als je denkt dat je paard lekker in de wei komt te staan en rustig recreatief wordt bereden en het blijkt om wat voor reden dan ook niet goed te gaan is dat ook voor jou vervelend.
Tot slot is het voor alle partijen prettiger als er respectvol met elkaar wordt omgegaan lijkt me. In sommige posts in dit topic wordt dit nog wel eens vergeten...
Nou dat lag niet aan mij dat ik daar niet heen kon,van chantal moest hij zo snel mogelijk weg,en had ze verder geen tijd dat ik zou komen...
miss een beetje dom van mij achteraf,maar dan nog had ik nog niet het gedrag van hem kunnen zien bij mij...
ik ging er van uit dat ze de waarheid vertelde kwa hoe die was..het enige wat ze niet heeft gelogen is dat hij braaf is met rijden...
mijn dierenarts heeft zelf bevestigt dat hij dat weven niet bij mij is gaan doen,en dat hij dat niet opeens is gaan doen bij mij..plus dat chantal wist waar die terecht ging komen,en er meerder mensen hem zouden buiten en binnen zetten...
Ik kreeg 3 bladzijde getikt over amadeus, toen ze hem kwam brengen ,en niet eerder had ze mij van zijn gedrag verteld...
en al weefde hij alleen met eten ,dan nog had ze me dat moeten vertellen...