Paard dat weeft

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 13:36

Yommie schreef:
Dus als ik aan mijn onderzoek plicht had gehouden ,dan had ik geweten dat Amadeus weefde? waarom is weven dan een verborgen gebrek?

en het is niet kort door de bocht dat je wel een zadel kan kopen voor zo veel geld,en niet je paard wilt/kan stallen voor 175 per maand...
het is net waar jeje prioriteiten stelt...

Als je zegt dat het weven zó erg is, had je het wsl wel kunnen weten als je een beter aan je onderzoeksplicht had voldaan.
Daarbij kan het zo zijn dat het paard niet bevalt (terwijl je het paard niet goed heb uitgeprobeerd) en onder het mom van weven terug zou moeten...De rechter zal dat gerust ook wel mee laten wegen of onderzoeken wat nu werkelijk het geval is.

Ik weet niet of ze haar prioriteiten goed stelt, maar om te zeggen dat mensen met materiaal geld over hebben is gewoon niet altijd waar. Het is gewoonweg geen feit dat ze die stalling kan betalen omdat ze een duur zadel heeft.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 13:38

superwoman schreef:
Yommie schreef:
Dus als ik aan mijn onderzoek plicht had gehouden ,dan had ik geweten dat Amadeus weefde? waarom is weven dan een verborgen gebrek?

en het is niet kort door de bocht dat je wel een zadel kan kopen voor zo veel geld,en niet je paard wilt/kan stallen voor 175 per maand...
het is net waar jeje prioriteiten stelt...

Als je zegt dat het weven zó erg is, had je het wsl wel kunnen weten als je een beter aan je onderzoeksplicht had voldaan.
Daarbij kan het zo zijn dat het paard niet bevalt (terwijl je het paard niet goed heb uitgeprobeerd) en onder het mom van weven terug zou moeten...De rechter zal dat gerust ook wel mee laten wegen of onderzoeken wat nu werkelijk het geval is.

Ik weet niet of ze haar prioriteiten goed stelt, maar om te zeggen dat mensen met materiaal geld over hebben is gewoon niet altijd waar. Het is gewoonweg geen feit dat ze die stalling kan betalen omdat ze een duur zadel heeft.

Nou laten we het er dan maar bij laten dat jij daar een andere mening over heb als ik:)

Tat_jana

Re: Paard dat weeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:07

superwomen.. het paard onder het zadel bevalt prima..
maar de rest erom heen is horribel..
en het weven is inderdaad DE druppel om hem terug te doen :)
zoals yommie al in het begin van het topic aangaf wilde ze een paard zonder stalgebreken.
en dat is dit paard zeer zeker niet.
en ik ben ook van mening.. dat yommie dit weef gedrag nooit had kunnen zien als ze naar tinte ging.. mits er op dat moment nar horen zeggen gevoerd werdt :)

nomorebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:16

Uhm, weven is een van de verborgen gebreken en zal dus nooit in een keuring naar voren komen....ook karakter komt niet naar voren in een keuring. Hoogstens was slijtage op de gewrichten naar voren gekomen. Maar nu hoor ik de TS of een van het vriendinnen zeggen dat het weven de druppel is.....Als het zo wordt gesteld dan zeg ik op mijn buurt ook dat je naar iets op zoek bent om hem toch terug t ebrengen...nog even los van het feit dat de vorige eigenaar verstek heeft laten gaan aan haar informatieplicht. Ik denk dat je dit onderwerp beter kan sluiten, wat het wordt nu beetje moddersmijten.....

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 14:31

OKHannes schreef:
Uhm, weven is een van de verborgen gebreken en zal dus nooit in een keuring naar voren komen....ook karakter komt niet naar voren in een keuring. Hoogstens was slijtage op de gewrichten naar voren gekomen. Maar nu hoor ik de TS of een van het vriendinnen zeggen dat het weven de druppel is.....Als het zo wordt gesteld dan zeg ik op mijn buurt ook dat je naar iets op zoek bent om hem toch terug t ebrengen...nog even los van het feit dat de vorige eigenaar verstek heeft laten gaan aan haar informatieplicht. Ik denk dat je dit onderwerp beter kan sluiten, wat het wordt nu beetje moddersmijten.....

Ach iedereen heeft nou eenmaal een mening en daar kunnen mensen weer van leren..want als je dus een paard koopt,en meteen ziet weven ,of luchtzuigen of weet ik ut..niet denken zoals ik van "misschien vliegt het wel over" hij moet nog wennen etc,maar ala minute melden 8-)

popeye2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:06

@ OKHannes: inderdaad stoppen dit topic. Helaas heb ik al 10 pagina's geleden dit gevraagd via mail aan een moderator. Echter niets op teruggehoord.

Eigenlijk was ik al van plan niet meer te reageren toen, alleen is dat nu zo moeilijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 15:58

Ik ben ook wel heel benieuwd hoe dit af gaat lopen hoor , en ben vast niet de enige , dus openlaten voor updates zou wel fijn zijn :)

Ik ben echt erg nieuwsgierig !

Aan de ene kant lijkt het heel simpel : paard weeft , is verborgen gebrek dus omdat dit niet gemeld is door de verkoper moet het paard teruggenomen worden.

MAAR : het paard blijkt dus altijd al geweefd te hebben , behalve dan waarschijnlijk op de momenten dat Chantal erbij was , daar zullen we maar even vanuit gaan ;)

In dat geval had de TS het wellicht met wat onderzoek (vaker het paard bekijken / op proef nemen / whatever) wel erachter kunnen komen.

En bovendien is het paard al (begrijp ik) verkocht met zwakke knieën (vanwege ander probleem) dus de TS wist dat het beestje niet 100% perfect was lichamelijk. Ik weet niet in hoeverre de eventuele slijtage van het weven hier nu nog iets aan toevoegt omdat je al "korting" hebt gekregen op een been-probleem ? :)

En daarbij dan nog dat het beestje tegen de tijd dat het echt menens wordt en wellicht voor een rechter komt , misschien niet eens meer weeft. Ik kan me voorstellen dat een rechter dan kan zeggen : dan is het probleem toch over.

En ook nog eens dat het stiekum wel heel duidelijk is dat het weven gebruikt wordt als reden , terwijl het duidelijk tussen de regels door te lezen valt dat het beestje gewoon qua karakter totaal niet bevalt , en het weven "gebruikt" wordt om een miskoop weer terug te draaien. Want ook al zou dat weven totaal verdwijnen , dan wil de TS het paard nog steeds niet.

Dat zal een rechter vast ook wel aanvoelen en ik ben wel benieuwd wat dan de uitspraak uiteindelijk zal zijn als je uitkomt bij een zaak met aan de ene kant een verkoper die zegt : ik heb hem nooit noemenswaardig zien weven en heb hem voor een meeneemprijsje verkocht , en aan de andere kant een koper die een inmiddels wellicht niet meer wevend paard heeft maar het dier toch niet wil hebben omdat het karakter helemaal niet bevalt.

Ik ben wel benieuwd wat daar de regeltjes voor zijn , als je als particulier een paard koopt van een andere particulier , en het dier blijkt binnen een bepaalde termijn een totaal niet passend karakter te hebben.

Heb je dan een recht om de koop ongedaan te maken ?
Of zegt de rechter dan : eigen schuld , dan had je zelf maar een proeftijd af moeten spreken ?

Ik denk echt dat het nog heel anders kan gaan lopen naarmate het hele gedoe langer duurt , het paard zal met de juiste zorg vast nog wel een heel stuk bij gaan trekken en dan heb je op het moment van een eventuele rechtszaak het toch over een heel ander paard....dat op dat moment misschien helemaal geen reden meer geeft om de koop ongedaan te maken.
En dat een rechter de TS wellicht in het gelijk stelt , maar het toch niet nodig acht om het paard terug te geven daar het op dat moment wel voldoet en inmiddels alweer gewend is aan zijn nieuwe huis , dus het voor het dier beter is om te blijven.

Ik weet niet in hoeverre dat nog van belang kan zijn ?
Misschien klets ik wel onzin hoor en zou zoiets nooit gebeuren , maar ik kan het me best voorstellen als het wèl gebeurt.

Misschien ook wel de moeite waard om uit te zoeken Yommie :)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:32

Nou sorry, maar ik verkoop nooit een paard met een proeftijd. Je mag hier zo vaak komen kijken als je wilt, maar verder niet.
En zo zijn er denk ik veel.. Want aan een proeftijd kleven veel te veel risico`s (wat als dier wat sloopt, oploopt, ziek wordt, overlijdt etc etc). Dus dat kan nooit als argument gebruikt worden tegen Yommie. M.i. is de zaak heel duidelijk en simpel. Paard weeft, dit is niet gemeld, en geaccepteerd alszijne een verboren gebrek en verkoopsontbindende voorwaarde. Jammer dat de verkoper het tot een dure rechtzaak laat komen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:47

Als verkoper zou ik ook niet veel voelen voor een proeftijd :)

Maar als koper dek ik mezelf in door een paard niet ZONDER proeftijd te kopen , dus op die manier bescherm je jezelf.

Wil een verkoper het dier niet op proef doen dan is het jammer en kijk ik naar een ander paard.

Zowel voor het paard als mezelf wil ik zeker weten dat het "werkt" en dat het dier anders gewoon weer fijn terug kan en welkom is bij de verkoper :)

Misschien ziet een rechter dat ook wel zo : als je geen proeftijd bedingt dan weet je zeker dat je het paard wilt en neem je bewust het risico.

Zeker als je zo haastig een paard koopt en hem ook nog eens niet zo vaak komt bekijken....dan neem je toch heel bewust een bepaald risico.

Ook al is een paard bij de huidige eigenaar nog zo geweldig , het gaat erom dat het goed werkt bij de nieuwe eigenaar en op de nieuwe stalling , en dat kan best wel eens tegenvallen.

Daarom wil ik persoonlijk wel zeker weten dat een dier weer terug kan als het niet goed "past" zodat ik niet met een flippend beestje blijf zitten.

Natuurlijk ben je niet verplicht om het zo aan te pakken , maar het is wel zo verstandig , dat zie je nu maar weer.

En kies je ervoor om het anders te doen , dan neem je toch eigenlijk bewust een groot risico.

Je HOEFT het paard immers niet te kopen zonder proeftijd , je kiest er zelf voor.

Ik kan me best voorstellen dat een rechter zulke overwegingen ook nog meeneemt , zeker als het weven inmiddels in de praktijk al niet meer voorkomt tegen de tijd dat die rechter er aan te pas komt....

Lijkt me gewoon iets om over na te denken :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:39

pmarena die eerste post daar denk ik idd ook aan.
Zo zwart-wit als een geborgen gebrek is het niet (meer)

Een proeftijd is vaak wel te regelen, in de zin van vaker komen kijken,rijden en verzorgen van het paard.(desnoods onder toezicht) Een paard verplaatsen in de proeftijd is vaak niet te doen - helaas ziiten er teveel risico's aan voor de meeste mensen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:55

Dat is ook zo , de risico's zijn groot , maar dan nog : als je accoord gaat zonder proeftijd neem je een extra risico , je HOEFT het niet te doen :)

Ik wilde voor Rena van mij ook een proeftijd. Verkopers wilden dat niet. Nuja , jammer dan , dan kijk ik wel verder. Ik neem dat risico niet dat ik misschien ineens met een ongelukkig , onhandelbaar beestje zit.

Het is dat de verkopers zich een tijd later bedacht hadden en ik nog geen ander paardje op het oog had. Anders had het toch echt niet doorgegaan.

En er vallen in goed overleg best prima afspraken te maken :)

Kost wel wat moeite maar dan heb je tenminste niet zulk gedonder waar uiteindelijk vooral het paard de dupe van is....

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:00

Maar daarom zeg ik ook, je mag zo vaak komen kijken/rijden als je wilt.. maar paard verlaat pas het erf als aankoopsbedrag betaald is. En komen er in de tussentijd kijkers die wel meteen willen betalen, ja jammer dan, maar die gaan dan wel voor. Straks wijs ik die af, koop jij uiteindelijk het paard niet, en zit ik er nog steeds mee.

Maar dit is natuurlijk totaal offtopic. Alhoewel niet helemaal. Ik verwacht niet dat een rechter het niet op proef nemen van een paard als nalatigheid zal bestempelen, simpel en alleen al omdat bijna geen enkele verkoper dit zou doen. Vraag me ook af of deze verkoper daarmee ingestemd zou hebben.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 18:01

Weet je wat het rare was ,toen chantal hem bracht had ze een blaadje mee met alles wat ik heb overgenomen van haar ,dus zadel etc..
we hadden niets afgesproken over proeftijd of wat dan ook ,want stom dat ik was geloofde gewoon dat het een leuk braaf paard was die veel had meegemaakt ,dus tijd werd voor een leuk /goed huis..
Dus waarom een proeftijd als ik het paard tot zijn dood wil houden ,want ik vind het ook onzin om dan te zeggen "het klikt niet dus haal maar weer op" je moet een paard dus eerst goed leren kennen ,en dat doe je ook niet na 2 keer kijken...
Maar zij had boven dat papier gezet" zonder proefperiode" en nu weet ik ook waarom..

Want weet je wat me dierenarts net zei over hem "je bent gewoon genaait" dat waren letterlijk zijn woorden :+

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:26

GvD!! Daar ben je mooi klaar mee en nu??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:38

Auw okee , dat "zonder proefperiode" is inderdaad misschien wel over nagedacht...dat zou ook nog wel eens gebruikt kunnen worden. In hoeverre dat voor de rechter interessant is weet ik natuurlijk ook niet , misschien maakt het geen fluit uit :P

Tja die proeftijd daar ben ik dus heel strikt in.
Als ik een dier "in huis" haal dan is dat ook met de intentie het beestje een fijn leven te bieden en zijn / haar hele leven zelf goed te zullen verzorgen.

Maar een dier kan zo anders worden in een nieuwe omgeving / bij een nieuwe eigenaar. En er kunnen ineens problemen zichtbaar worden die er eerst niet waren.
Doordat de verkoper het nooit gezien heeft , of doordat ze het verdoezelt hebben. En dan ben je mooi de sjaak. Mij niet gezien :n

Ik wil niet met een paard in m'n maag zitten dat ongelukkig is bij mij / waar ik ongelukkig mee ben. Dat voorkom je door de zekerheid te zoeken dat het beestje gewoon weer terug mag. Een eigenaar die gek op het beestje is zal zelf ook willen dat het dier gelukkig is en het anders liever terugnemen.

Als ik een dier al een tijdje heb dan is het MIJN dier en voel ik me er verantwoordelijk voor , maar een nieuw paard dat je net kent is nog niet "mijn" en die kun je wat mij betreft zonder schuldgevoel terugsturen mits het diertje dan gewoon weer fijn op zijn vertrouwde plekje terugkomt en gewenst is.
Dan heb ik daar totaal geen problemen mee , het is toch een flinke aankoop :) En daarom wil ik dus alleen in zo'n situatie kopen , zodat ik niet met ee rotgevoel kom te zitten en zo'n beestje ongelukkig maak.

Een eigenaar die er snel vanaf wil is dan al een extra risico , zelfs al neem je een proeftijd.

Dus geen proeftijd èn een eigenaar die er snel vanaf wil...als je dan pech hebt met het dier dan zit je (lang) aan elkaar vast.

Dat kun je verwachten , ook al zou het niet zo horen te gaan.

Zou me niet verbazen als een rechter dat mee laat tellen onder dezelfde noemer als onderzoeksplicht en eigen verantwoordelijkheid van de koper.

Bij Rena ben ik 1 keer wezen kijken , was een pokke-eind weg ;)

En kijken zegt mij ook niet zoveel omdat het dier dan toch op een vertrouwde plek staat en in het ergste geval zelfs gedrogeerd is ofzo :P

Het gaat erom hoe het beestje bij de nieuwe eigenaar functioneert.

Rena was een wat moeilijker paardje , wat onzeker en loperig en niet helemaal betrouwbaar. Er zat dus al "een luchtje aan" het beestje dat het niet helemaal een lekker ongecompliceerd ding was , en daar waren de verkopers ook eerlijk over +:)+

Ik had er wel een goed gevoel bij en durfde het wel aan om het met haar te proberen , maar zou haar gewoon nooit domweg gekocht hebben op hoop van zegen. Ik wilde gewoon eerst zien dat het beestje het wel fijn bij me zou hebben.

Eerste week was het een drama zo zenuwachtig was ze maar na 2 weken was het me duidelijk dat het wel goed zou komen en besloot ik haar te houden.

Was ze zo'n mafkees gebleven dan had ze mooi teruggegaan , want daar heeft niemand iets aan.

Is even off-topic maar misschien handig voor een volgende aankoop dat je toch echt een paard zoekt waarbij een proeftijd mogelijk is :)

Op mijn voorstel is de proefperiode zo gegaan :

Ik betaalde 2/3 van de afgesproken prijs van tevoren.
Daarna kwamen de verkopers Rena brengen.
Paspoort e.d. hielden zij.

Mocht er dan wat mis zijn met Rena zelf of wilden ze haar niet terugnemen dan had ik tenminste niet het volle pond betaald.
En als ik niet de rest zou willen betalen dan hadden zij tenminste nog de papieren om druk mee uit te kunnen oefenen , en hadden tenminste al 2/3 van de verkoopprijs binnen.

Dat was dus voor beiden een acceptabel risico.

In de eerste 2 weken heb ik Rena door een door mij uitgezochte DA laten keuren. Dat was okee. Als het niet okee was geweest dan hadden ze haar weer opgehaald op hun kosten voor het vervoer , maar de keuring op mijn kosten.

Nu was het dus alleen nog de vraag of Rena ook bij mij paste en er geen drama's zouden zijn , mocht ik toch besluiten niet met haar verder te willen dan hadden ze haar ook weer opgehaald en zou ik dus de keuring betaald hebben + een vergoeding voor het vervoer.

Maar ik heb haar gehouden.

En de resterende 1/3 van het aankoopbedrag betaald , waarna zij de papieren opstuurden , en alles afgehandeld was.

Voor beide partijen prima geregeld en acceptabele risico's :)

Maar dan moet je natuurlijk nog wel een beetje het vertrouwen in elkaar hebben dat de verkopers geen bij voorbaat al ongezond paard leveren waarvan ze weten dat het terug zal moeten en ik als koper toch kosten maak.

En zij moeten erop vertrouwen dat ik geen al te risicovolle dingen met het beestje doe tijdens de proefperiode.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 10-08-09 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:39

Yommie schreef:
Bella123 schreef:
Hier nog iemand die het paard kent van toen het nog op de manege stond. Ik heb lang zitten dubben of ik wel of niet moest reageren, omdat ik eigenlijk vind dat Yommie en Chantal hier samen moeten uitkomen, en anderen daar in principe niets mee te maken hebben. Alleen Yommie en Chantal weten precies wat er is besproken bij de verkoop/koop van het paard en hoe het gedrag van het paard eerst was en hoe het nu is. Desalniettemin vind ik het jammer dat Yommie niet het hele verhaal vertelt. Yommie heeft het paard namelijk nooit 'bezichtigd' (bij gebrek aan een beter woord) toen het nog op de manege stond, maar heeft het paard ongezien gekocht. Dus van te weinig onderzoek is zeker sprake, er is helemaal geen onderzoek geweest. Ze is niet op de manege geweest, heeft dus ook nooit proefgereden, of zelfs maar het paard uit stal gehaald of gepoetst o.i.d. Verder is er mijns inziens geen sprake van een verborgen gebrek. Ik heb het paard nooit zien weven, ook niet in de wei. Ik ben dus van mening dat het paard dit gebrek heeft ontwikkeld na de verhuizing (waarom weet ik niet, ik heb verder geen verstand van wevende paarden).

Ik hoop dat Yommie en Chantal er samen uitkomen want natuurlijk is dit voor Yommie vervelend maar het is ook voor Chantal vervelend. Als je denkt dat je paard lekker in de wei komt te staan en rustig recreatief wordt bereden en het blijkt om wat voor reden dan ook niet goed te gaan is dat ook voor jou vervelend.
Tot slot is het voor alle partijen prettiger als er respectvol met elkaar wordt omgegaan lijkt me. In sommige posts in dit topic wordt dit nog wel eens vergeten...

Nou dat lag niet aan mij dat ik daar niet heen kon,van chantal moest hij zo snel mogelijk weg,en had ze verder geen tijd dat ik zou komen...
miss een beetje dom van mij achteraf,maar dan nog had ik nog niet het gedrag van hem kunnen zien bij mij...
ik ging er van uit dat ze de waarheid vertelde kwa hoe die was..het enige wat ze niet heeft gelogen is dat hij braaf is met rijden...
mijn dierenarts heeft zelf bevestigt dat hij dat weven niet bij mij is gaan doen,en dat hij dat niet opeens is gaan doen bij mij..plus dat chantal wist waar die terecht ging komen,en er meerder mensen hem zouden buiten en binnen zetten...
Ik kreeg 3 bladzijde getikt over amadeus, toen ze hem kwam brengen ,en niet eerder had ze mij van zijn gedrag verteld...
en al weefde hij alleen met eten ,dan nog had ze me dat moeten vertellen...

Lijkt me duidelijk dat je voor onderzoek van het paard op z'n minst eerst moet bekijken voor je het koopt. Een proefperiode is wettelijk niet vastegesteld.

Dat genaaid zijn vind ik nogal overtrokken..
Dat weven had ze idd moeten vertellen.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 18:46

astridelise schreef:
GvD!! Daar ben je mooi klaar mee en nu??

Gaat hij naar de slager 8-)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:49

O sh.t, echt?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:55

OKHannes schreef:

ik geloof dat ij het anders opvat dan ik bedoel.. want het is begonnen met weven en toen kwam zijn karakter ook nog boven ;)
overgens zijn karakter doet niet het paard terug brengen want dat is te veranderen,, maar weven zo goed als niet...

over modder gooien gesproken :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:01

is weven eigelijk een verborgen gebrek?.....was trouwens het voor TS 'onhandelbare'karakter van het paard niet de druppel?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:04

weven is in dit geval geen verborgen gebrek ben ik bang....de verkoper had de koper immers toch vertelt dat het paard weefde als het te eten kreeg?

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:05

Nou... zijn gedrag (niet karakter Tat dat is net weer wat anders haha) vind ik nu ook wel ernstige vormen aannemen hoor.. Brrr het is echt niet het lieve brave paard wat ze beloofd had. Maargoed gedrag valt inderdaad wel te veranderen. Maar hij is alles behalve hetgeen wat zij had verteld.

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 19:06

geerke schreef:
weven is in dit geval geen verborgen gebrek ben ik bang....de verkoper had de koper immers toch vertelt dat het paard weefde als het te eten kreeg?

nee had ze ook niet verteld geerke 8-)

alleen dat hij veel had meegemaakt in zijn leven..en wat dikke knieen had van het bonken tegen zijn stal..verder niets :+

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:06

geerke schreef:

Ja pas toen ie er al stond ;)

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 19:06

Mranena: Je verteld heel veel dingen over hoe goed jij wel niet bent; met alle respect, maar hier heeft TS op dit moment niks aan. Ik vind wel degelijk dat ze bedonderd is door de verkoopster. Dat verkoopster het nichtje van de manegehouder is en er werkt maakt dat ik snap dat er zoveel mensen voor haar opkomen. :D

Ik vind het fijn voor TS dat Noortje duidelijkheid heeft gegeven over het weven vóór Tinte.

Ik denk dat het weven al dusdanig is dat TS (zelfs al had het paard een makkelijk hanteerbaar karakter) het paard al terug wil hebben en dat is haar goed recht, want het paard weeft ook als er geen sprake is van 'voeren, eten geven', dus wel degelijk een verborgen gebrek. Dat het paard naast het weven ook nog eens moeilijk hanteerbaar blijkt maakt het allemaal nog veel vervelender voor iedereen die er nauw bij betrokken is aan de kant van TS.

Ik hoop voor het paard dat het goedkomt met hem en één gelukje voor hem; zolang de zaak nog loopt mag je hem niet eens laten slachten TS. ;)