Hoe lang komt jou paard er per dag uit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jeske81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:09

Mijn paard is 14 jaar.

Bij fokker kwam ze elke dag buiten van 10 uur tot 5 uur. Ik ben haar toen 3 a 4 dagen in de week gaan rijden, terwijl er een veulen bij stond of drachtig was en zo ook wedstrijden gaan rijden.
Toen ik dr gekocht had, kwam ze op een stal waar ze maar een half uur in de zomer naar buiten mocht per dag. Ik reed haar elke dag een uurtje. Toen er een stapmolen kwam ging ze daar ook regelmatig in, maar dat mocht niet meer dan 4 x per week van de eigenaren.
Nu staat ze weer een aantal jaren aan huis en komt ze elke dag buiten. Hoelang hangt van t weer en seizoen af. Maar meestal vanaf half 10 totdat t donker wordt. De laatste tijd rij ik niet zoveel meer, druk met studie en problemen met gezondheid gehad. Maar daarvoor reed ik 5 a 6 dagen per week.

Kristienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 15:15

Ik heb een 4jarige ruin en een merrie die nu alweer 12 jaar is.
Ik rij ze eigenlijk elke dag, ze krijgen meestal 1 keer of soms 2 keer in de week een rust/speel dag. Dus dan hoeven ze niet aan het werk.
Vooral bij die 4jarige is het belangrijk dat er nu veel regelmaat in zit. Hij gaat nu ook mee op concoursen en dat is allemaal nieuw voor hem, dus hij moet zeker niet teveel energie hebben. Want dan heb ik mijn handen vol, haha. Maar hij doet het wel heel goed :D .
Naast het rijden doe ik ze nog wel eens los in de binnen of in de buitenbak. Of ze gaan in de stapmolen of aan de longe.
De 12jarige doe ik ook wel vaak op de wei, maar bij die 4jarige is dat lastig omdat hij bijna overal uitspringt.
Dit is ook al een probleem met het gewoon los doen, daarom doe ik dat ook altijd als ik al gereden heb. Dan is hij veel rustiger.
;)

Merry98

Re: Hoe lang komt jou paard er per dag uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:38

11 jarige nrps ruin.
komt vanaf 10 uur smorgens tot 5 uur smiddags buiten op t weiland.
in de winter periode in de paddock smiddags van 1 tot 5.

xGucci

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 16:43

mijne staan 24 uur behalve als ze de op wedstrijd moeten ofzo dan staan ze een nachtje binnen,
en in de winter worden ze elke dag in de binnenbak losgegooid en als het lekker weer is buiten een paar uur.

fenna2324

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 17:05

Ik heb een verzorgpony, een shet:D die loopt gewoon dag en nacht buiten, in een weiland.
Hij staat best ver weg dus er komen niet elke dag mensen (er wonen daar wel mensen voor vers wate r en hooi enzo als dat nodig is..)maar hij word niet elke dag gereden, hij is denk ik ongeveer 9 jaar oud:P