monsera schreef:Rij je alleen in de bak of word hij ook als paddock gebruikt? Loopt hij Dan wel door de hele bak of ziet hij dan ook spoken?
Bak is ook paddock, hij loopt er dan wel gewoon in.
Het maakt ook geen verschil of ik alleen rij of mijn dochter ook met haar pony. is vooral aan 1 kant, rechts achterin. Met longeren schiet hij er vaak ook tussenuit om erna blazend snurkend als een arabier met staart omhoog rond te sprinten.
Vorig jaar eens een bijrijder laten testrijden die eerst heel stoer was maar erna zei wel onzeker te zijn, dat was met rijden echt drama. Ook een aantal maanden een instructrice erop laten rijden, hier deed hij het ook. Bij haar en mij is het wel wisselend, ene keer 10 keer schrikken, week erna niks. Ik ben nu 2 jaar verhuisd hiervoor deed hij dit niet, is pas echt vanaf ik hier woon.
In de wei heb ik nu 3 keer gereden, 2 keer ging het prima, de 3e keer schrok hij dus ook, eerste keer kon ik niet ontdekken waarvan, de 2e keer van de buurman. Als hij eenmaal geschrokken is ziet hij overal sproken en schrikt wel overal sneller van.
Ik blijf dan vooral aan de kant rijden waar het wel gaat,, probeer het vooral te negeren en gewoon te rijden en ontspannen te blijven zitten. Veel belonen en zodra het beter gaat de cirkel weer vergroten. Dat lukt de ene keer wel, de andere keer niet
Ik heb vanalles geprobeerd.
Hij staat nu 2 jaar op deze plek, dag en nacht buiten, stal open dus kan schuilen hoe hij wil. Krijgt onbeperkt voordroog en nu dan de musclebuilder. Met magnesium merkte ik ook geen verschil
is aan de ene kant een binnenvetter maar ook weer heel extrovert.
Doet soms aan luchtzuigen, heeft echter geen maagproblemen.