Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:47

monsera schreef:
Rij je alleen in de bak of word hij ook als paddock gebruikt? Loopt hij Dan wel door de hele bak of ziet hij dan ook spoken?

Bak is ook paddock, hij loopt er dan wel gewoon in.
Het maakt ook geen verschil of ik alleen rij of mijn dochter ook met haar pony. is vooral aan 1 kant, rechts achterin. Met longeren schiet hij er vaak ook tussenuit om erna blazend snurkend als een arabier met staart omhoog rond te sprinten.
Vorig jaar eens een bijrijder laten testrijden die eerst heel stoer was maar erna zei wel onzeker te zijn, dat was met rijden echt drama. Ook een aantal maanden een instructrice erop laten rijden, hier deed hij het ook. Bij haar en mij is het wel wisselend, ene keer 10 keer schrikken, week erna niks. Ik ben nu 2 jaar verhuisd hiervoor deed hij dit niet, is pas echt vanaf ik hier woon.

In de wei heb ik nu 3 keer gereden, 2 keer ging het prima, de 3e keer schrok hij dus ook, eerste keer kon ik niet ontdekken waarvan, de 2e keer van de buurman. Als hij eenmaal geschrokken is ziet hij overal sproken en schrikt wel overal sneller van.
Ik blijf dan vooral aan de kant rijden waar het wel gaat,, probeer het vooral te negeren en gewoon te rijden en ontspannen te blijven zitten. Veel belonen en zodra het beter gaat de cirkel weer vergroten. Dat lukt de ene keer wel, de andere keer niet

Ik heb vanalles geprobeerd.
Hij staat nu 2 jaar op deze plek, dag en nacht buiten, stal open dus kan schuilen hoe hij wil. Krijgt onbeperkt voordroog en nu dan de musclebuilder. Met magnesium merkte ik ook geen verschil
is aan de ene kant een binnenvetter maar ook weer heel extrovert.
Doet soms aan luchtzuigen, heeft echter geen maagproblemen.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 20-05-21 14:52, in het totaal 2 keer bewerkt

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:48

DubbelFun schreef:
@ga: maar ook al kun je nu al maaien dan heb je aan het hooi pas over een week of 6 iets...

Zeker waar, maar hoe langer ik wacht met maaien, des te langer moet ik ook wachten tot het klaar is. En dus meer pakken hooi bijkopen.

Ach, aan het weer kan ik toch niks veranderen, dus afwachten maar.

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:15

Die kittens zijn echt super leuk :) mooi kleurtje ook.

Net toch maar even Boon gezadeld voor een rond 'heuveltjes'.... maar verder dan het zandpad kwam ik niet. Ik kreeg haar schoenen niet aan en er bleken ook 2 schroefjes uit, dus maar zonder. Dat was dus geen succes. op het gras liep ze als een tierelier, maar op het zand wilde ze echt niet lopen. Het fietspad(teer) was een soort middenweg; niet van harte maar ook niet 'auw'.
Dus we waren snel weer thuis.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:26

Lastig LN, je zou bijna aan aardstralen of stroom gaan denken......
Het kan zoveel oorzaken hebben dus ook zoveel oplossingen........

Balen DF.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:29

Zo alles bij gelezen, veel mensen geklust :)

die kittens, echt te lief :D

Lynn, ik zat ook aan wateraders of zo te denken, maar niet iedereen geloofd dat.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:42

Het zijn echt loopeenden! Nog nooit van gehoord haha. Je wordt blij als je naar ze kijkt. Het ziet er tegelijkertijd ook een beetje dommig uit ofzo, maar dat kwam misschien omdat ze zich een beetje dommig gedroegen.

Ik geloof echt wel in aardstralen en wateraders. Ook de invloed daarvan op dieren. En geloof ook in wichelroede werk. Gaan we volgende week zien of dat terecht is haha. Hebben onze toekomstige waterput laten wichelroedenen (of hoe je het noemt ;-)).

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:48

Mij benieuwen Olympia.
Ik krijg hopelijk morgen iemand over de vloer voor een put. Wij hebben een pomp, aangesloten op een bron 17 meter diep, maar a. We hebben geen idee hoe de leidingen lopen en b. Als we de pomp aanzetten gaat hij wel wat pompen en stopt dan......... Stoppen we geld en tijd in die bron of laten we een nieuwe slaan en sluiten alles aan zodat we weten hoe het loopt.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:25

Mijn buurvrouw kwam hier met haar wichelroedes, blijkbaar lopen hier heel veel leylijnen. Ik heb ze ook even mogen proberen en kon het ook. De plek waar we onze grondwaterput hebben laten slaan, ligt ook op een water ader. Daar kwam ik toen achter. Vond het wel geinig in ieder geval.

Kittens zijn schattig en loopeenden heel grappig :D Ik heb 2 muskuseenden nu, heerlijk rustige (stille) eenden zijn dat. Eentje is een harde werker, die gaat het halve perceel over op zoek naar beestjes haha. Komt ook, als de poort toevallig open staat, naar het huis toe, nieuwsgierig ding.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:27

Dank voor alle leuke reacties op de poezels <3

Wichelroedenen :') Ben benieuwd ook zeg!! :D

Wij hebben wel ook een grondwaterpomp, maar er zit zoveel ijzer in 't grondwater hier -O- Nu twijfelen we of we 1. er een ont-ijzer-iets tussen gaan zetten of 2. echt alleen maar 's avonds/'s nachts gaan sproeien, zodat niet alles zal verkleuren... want we zien het nu al op het stroomdraad...

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:04

Hooi bestellen: komen jullie met loader?
Ja we komen met loader.
Staat ie hier zonder loader :+ naja dan maar met de hand. Gelukkig had ik niet super veel besteld :')

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:14

@maartje: dat is idd ook niet handig.
Hier moet sowieso alles met de hand, want er kan niks komen tot de ingang van de schuur en ik moet het altijd ín de schuur leggen, want iedereen stoot zijn hoofd daar.

@xXutopiaXx: dan is je put waarschijnlijk niet diep genoeg. Buurman had er hier ook last van en heeft hem toen dieper laten slaan.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:29

Maartje_M schreef:
Hooi bestellen: komen jullie met loader?
Ja we komen met loader.
Staat ie hier zonder loader :+ naja dan maar met de hand. Gelukkig had ik niet super veel besteld :')

Ohja ook een keer met strokorrels gehad haha oké dan stapelen we effe 1000kg over joh

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:03

DF stomme was nog wel dat hij zelf zei: oh, ja, dit was wel veel makkelijker geweest met de loader, want die kan daar prima komen :+ maar goed, volgende keer maar weer vragen dus :')

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 19:13

Een waterput dieper slaan mag niet overal. Wij zitten hier boven een drinkwaterlaag en daar mogen we niet in boren. Daar boven is het allemaal ijzerhoudend. We gebruiken het voor sporadisch sproeien en als douchewater nu we nog in de caravan wonen.

Voor de planten kan ijzer trouwens geen kwaad. En savonds en snachts sproeien zal op het oxideren geen invloed hebben. Dat is immers een reactie met zuurstof en dat is er in het donker ook.

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 20:03

Lynn, 2 stallen terug was ik op een pensionstal met mijn merrie waar ze ook nooit op haar gemak was. Ze schrok niet met rijden, maar ze had een box met deur richting het erf en bleef naar voren schieten om te kijken wat er gebeurde als ze iets hoorde. Heb er driekwart jaar gestaan en is nooit over gegaan, bleef onrustig. Na verhuizen was ze direct op haar gemak in nieuwe stal.
Achteraf gezien denk ik dat ze moeite heeft gehad met dingen die ze wel hoorde maar niet kon zien - de achterwand had tralies en contact met een ander paard, maar de zijwanden waren dicht. Heb er toen wij stal bouwden dan ook voor gezorgd dat er aan alle kanten van de stal een raampje zit en zij in de middelste box staat met aan twee kanten tralies. Super relaxt op stal hier.
Maar was op die locatie dus gewoon ‘iets’ wat niet kon wennen voor haar. Wel heel lastig, ook omdat het niet duidelijk is wat er dan is.

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:44

Oh men wat gaan jullie snel.. ik lees even een paar dagen niet en jullie zijn 7 pagina’s verder .

Ik ga morgen maar even bijlezen en reageren.

Ik zag net een herinnering van vorig jaar, doen waren we het net ingezaaide land aan het beregenen. Nu wil ik eigenlijk wel een föhn om alles droog te krijgen :D :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:04

Hier is het nu perfect eigenlijk. Maar zaterdag gaat er weer behoorlijk wat vallen zag ik...

Kijk nou <3
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:10

DubbelFun schreef:
@xXutopiaXx: dan is je put waarschijnlijk niet diep genoeg. Buurman had er hier ook last van en heeft hem toen dieper laten slaan.

Onze put is 30m diep, maar onze overbuurman heeft een put op 80m diep, en die heeft nog steeds ijzer in z'n water... -O-

Jolijn <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:14

Hier moet er nog eens iemand komen kijken naar de waterput :')

Ik hou jullie nauwelijks bij overigens. Ben blij als het weekend is.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:21

Heerlijk Robijntjuh.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 06:57

xXutopiaXx schreef:
DubbelFun schreef:

Onze put is 30m diep, maar onze overbuurman heeft een put op 80m diep, en die heeft nog steeds ijzer in z'n water... -O-

Jolijn <3 <3

Die kleine beestjes van jou, zoooo lief!

Nog 1 week en dan weten we of de wichelroedeloper gelijk heeft. Wij moeten tot 20 meter. Zitten dan op een kruispunt van wateraders en zouden 30 kuub per uur hebben. En schoon water.
Om daar te komen moeten we vanaf 12 tot 18 meter door een keiharde leemlaag. Dat laatste wordt de grootste uitdaging. Onze buurman had die uitdaging ook. Die zat uiteindelijk met veel pijn en moeite op 100meter. Het is te hopen dat de boormachine dit aankan.

Ben zo benieuwd! Ik put aangaande deze man maar uit 1 ervaring van mijn oud-collega. Maar hij doet dit werk dagelijks meerdere keren. Heeft ook gecheckt toen wij onze stad gingen bouwen of die plek goed was qua straling, omdat paarden zo gevoelig zijn daarvoor.

Anyways ik ben een beetje ‘een nuchtere zweefpersoon’ op sommige vlakken. Geloof in deze dingen, maar we gaan zien of dat terecht is haha.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 07:08

Onze nieuwe keuken is goedgekeurd door ons en is besteld. Toch de schouw maar dan moderner en kastjes erin verwerkt. Komen vooraan op eiland geen greepjes en aan de schouw ook niet en andere spoelbakAfbeelding

Zwart graniet blad met ingebouwde spoelbak zoals deze en ook deze kraan maar dan in rvs
Afbeelding

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 07:35

Sinds dat we drie win geleden een kip kwijt waren deden we het nachthok dicht omdat we er 2 bij hadden gehaald. Die gingen nog niet echt op stok. Dus als ze dan nog los liepen, zetten we ze binnen. Gisteravond vergeten het hok dicht te doen. Vannacht werd ik wakker omdat ik een kip hoorde. Ik naar buiten. Alle kippen weg. Ik zag er eentje liggen. Vanmorgen vond ik ze verspreid op het erf. Alleen een kale nek.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 07:35

Heel mooi lynn. Hoe snel komt die?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-21 07:36

Wat verdrietig kvulden.