Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Strohalmpje

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:32

Ja ik heb ook een beetje onderschat hoe lang het duurt voor je weer echt een mooie grasmat hebt. Maar moet zeggen dat hij hier nu met al die regen echt wel een stuk dichter trekt en een stuk dieper wortelt.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:50

Ik wil in onze stal heel graag zo'n voerrek/wand zoals veel in de opfok worden gebruikt. Dan ligt het ruwvoer buiten de stal. Nilay is namelijk zo'n vieze die over zijn hooi plast.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 16:59

Strohalmpje schreef:
Ja ik heb ook een beetje onderschat hoe lang het duurt voor je weer echt een mooie grasmat hebt. Maar moet zeggen dat hij hier nu met al die regen echt wel een stuk dichter trekt en een stuk dieper wortelt.

Gruwelijk prijzig idd. Ik had weinig verwachtingen en we hadden tijd (paard komt pas in de herfst). Maar dat het nu al zo goed gaat had ik niet gedacht.

We hebben 2e Pinksterdag gezaaid met zo’n speciaal graszaaitrekkertje. Daarbij volgen we braaf de instructies van de groenmannen. Hebben dus al 1 keer gemaaid met een heel licht zero-turn machientje. En dat moet dit weekend nog een keer.

Daarna met een iets zwaardere versie en ook nog een keer iets van ehmmmmm rollen ofzo? Zal wel de boel aandrukken denk ik dan. Iets met een klok en klepel. :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 18:28

DubbelDun schreef:
Olympia96 schreef:
Laat dat nou altijd mijn droom zijn geweest: flink racen over een golfbaan :+
Laat ik dat nou eens van dichtbij hebben meegemaakt....
Ergens werd een golfbaan aangelegd en het gras was net lekker aan het groeien toen er van een naburige stal een stuk of wat paarden ontsnapten... enfin daar heb je verder niet veel voorstellingsvermogen voor nodig hoe dat veld er naderhand uit zag :)

In een van de Asterix-strips (Asterix & de Britten) scheuren Asterix en Obelix met paard en wagen over een grasveld waarvan de eigenaar net met veel zorg een grasspriet heeft afgesneden en de legendarische woorden spreekt “als het nog 2.000 jaar goed gemaaid wordt, wordt het een fijn gazon”.
Heerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 21:56

Zelfs mijn niet gezaaide gras komt terug :+

Leuk ook om te zien dat een vijver op het diepste punt dus echt wat doet!

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:04

Hier is het dus helemaal niet nat nu. Snap er niks van, afgelopen weken zat ik steeds met water en jullie niet en nu andersom :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:06

Hier is het ook niet super nat hoor maar gisteren goed gemiezerd bijna de hele dag.

Truedreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 22:07

*\%/* Morgen de sleutel! *\%/*

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 00:30

Truedreams schreef:

Veel plezier! *\o/*

Hier zag ik mn merrie en de nieuwe ruin vanavond kriebelen :D

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:05

Hier heeft het wel geregend, maar rustig aan, ook niet echt veel.
Hier geen plasje te zien ook.

Truedreams, je ware dromen mogen nu uitkomen.
Veel plezier en geluk op je nieuwe stekkie.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:43

Geen plasje te zien? Wow. Ik heb complete vijvers. Het mag nu wel eens klaar zijn.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 08:43

Hier was het juist voor het eerst nat in de paddock. De hele dag door buien en twee plekken waar het water bleef staan. Die moeten we dus nog een beetje ophogen, zodat het beter wegloopt naar de heg. Ik heb vanmorgen nog niet gekeken, maar ga er vanuit dat het nu wel weggezakt is.

Succes en veel plezier vandaag, altijd leuk om sleutels te krijgen!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:04

Hier is het zand nog wel nat en af en toe een plasje in de voetafdrukken, maar verder valt het mee.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:20

Bij ons is het super nat. Gisteren de hele dag geregend, flinke buien ook. Paarden maar weer onder de regendekens, mijn oudje stond helemaal te trillen.

Mijn zadelkamer wordt mooi joh! Ik wacht nog op planken en de bestelde kistjes voor daarop maar ben er tot nu toe heel blij mee! Zal binnenkort eens foto’s maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:27

Jaaaa bij mij ook eindelijk regen van betekenis *\o/* *\o/* *\o/* . De bak staat blank en dat vind ik uiteraard niet leuk, maar we hebben dit water echt nodig. Woensdag een fijne 10 mm en gisteren en vannacht in totaal 45 mm.
Vandaag nog wat buien en dan lijkt het wel weer wat rustiger te worden.

Veel plezier vandaag truedreams!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:36

Truedreams schreef:

Veel plezier vandaag!!! :D :D :D

Hier is het weer helemaal bagger :') Alsof we net uit de winter komen, zoveel modder is er... :r Maar, het gras doet 't goed inderdaad!! Al zat ik er ook aan te denken om de wat dun begroeide stukken ook weer door te zaaien, maar ik blijf bezig.. man wat is dat zaad duur inderdaad!! :oo Niet leuk meer :')

Olympia96 schreef:
Daarna met een iets zwaardere versie en ook nog een keer iets van ehmmmmm rollen ofzo? Zal wel de boel aandrukken denk ik dan. Iets met een klok en klepel. :+

Rollen is om het gras te 'pesten' heb ik geleerd :P Dan gaat 't beter wortelen en krijg je een sterkere grasmat :D

Hilary schreef:
In een van de Asterix-strips (Asterix & de Britten) scheuren Asterix en Obelix met paard en wagen over een grasveld waarvan de eigenaar net met veel zorg een grasspriet heeft afgesneden en de legendarische woorden spreekt “als het nog 2.000 jaar goed gemaaid wordt, wordt het een fijn gazon”.
Heerlijk.

Die is leuk ja :D

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:55

Veel plezier vandaag Truedreams!

Hier wel vrij veel water gehad de afgelopen dagen. Had vanochtend echt plassen in de wei, dus de paardjes staan weer even een dagje op het zand.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:09

Blijft toch altijd grappig die enorme verschillen binnen toch zo'n relatief klein land! Hier is het ook zeiknat, ook echt al meerdere keren de kruiwagen echt leeg moeten gooien omdat hij volliep.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:23

Wij hebben de nattigheid alleen in de winter, als het groen niet groeit en daardoor veel minder opneemt er door de warmte/zon ook niets verdampt. In de zomer alleen droogte. Er staat hier nog geen enkele plas... De kleigrond is nog niet eens zacht.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:11

Ik heb eigenlijk hetzelfde als Lorette qua grond. De grond ziet er uit als zandgrond terwijl wij klei/keileem hebben als grond en is nog loeihard. Ook echt niet nat nu. Gisteren ook vrijwel droog geweest en nu ook weer droog met blauwe lucht en wolken. Stonden van de week wel wat plassen maar niet noemenswaardig en was binnen no-time weer weg. Terwijl dat in de winter hier altijd lang blijft staan. Het terrein ziet er ook echt niet winters/modderig uit gelukkig.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:17

Sky_Britt schreef:
Ik voer nu voornamelijk van de grond maar ik wil nog een palletbox aanschaffen om slowfeeder van te maken. Voor nu heb ik voor de afwisseling een hooibal opgehangen en dat gaat verassend goed met 2 paarden. Over de hoopjes op de grond is mijn KWPNer super bazig, maar bij de bal helemaal niet. Als ze allebei aan 1 kant staan houden ze hem mooi tegen voor elkaar :Y)

[ [url=m/EWije3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is een leuke bal Sky_Britt! :j :j :j Mag ik vragen waar je die gekocht hebt?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:38

Ik heb een vraagje... voor mensen die bekend zijn met de duivensport...

Er is hier een duif geland met een nummer. Beestje lijkt in orde loopt goed, maar wil niet weg vliegen. Afgelopen nacht heb ik hem in het hok bij de cavia's gedaan zodat is 's nachts geen maaltje zou worden voor een roofdier en ik hoopte dat ie vanochtend weer op krachten was om door te vliegen. Maar hij wil nog steeds niet vliegen. Hij slaat wel zijn vleugels uit, maar stijgt niet op.

Hij heeft een nummer, dus ik kan hem melden, maar... Ik heb gehoord dat als een duif ergens land en te moe is om op tijd terug te vliegen dat de eigenaar hem ophaalt en vervolgens zijn nek omdraait omdat ie voor de sport niets waard is.
En dat gun ik hem ook niet, het is best een handtam beestje en pas een jaar oud.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:43

Als zijn nek omgedraaid wordt, zou ik de ring eraf knippen en vrij laten. Als dat mogelijk is. Anders is het ook zo sneu.
Beestje is gewoon uitgeput. Kan ie wel drinken?

Veel plezier en succes met jullie huis true dreams

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:43

Ik zou hem gewoon nog wat tijd gunnen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 11:46

Hij kan het caviahok in en uit als ie wil en zit nu in het overdekte stuk wat voer te eten. Binnen staat ook water en vannacht heeft ie op een huisje zitten slapen (en schijten :D )
Als ie weg wil dan kan hij zo wegvliegen.