Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 07:52

Dat is inderdaad wel goedkoop. Ik betaal 50 euro voor zo n grote baal. Voor kleine baaltjes 3,50. Wordt het ook gebracht. Maar dit jaar zal t mss wel anders worden, als het niet een x opdroogt. 2 jaar geleden heb ik ook baaltjes van 5,50 moeten kopen. Vind ik ook belachelijk, maarja. Moet er wel hooi zijn....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 08:45

Grote baal hier momenteel 100-
gelukkig via via voor 65- nog 4 gevonden en nog 30 kleine baaltjes voor 3- maar daar vragen ze ook al 5- voor op andere plekken .

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:18

Goedemorgen,

Ik had eerst ook grote balen... Natuurlijk veel goedkoper...hier 45,- thuisgebracht.... Maar ik had elke keer gekloot.dan stiekels erin, stoffig of schimmel... Dat ik nu maar definitief ( ook na virale luchtwegonsteking Ikja ) overgestapt ben op kleine baaltjes... Dan zie ik wat ik koop.

Die luchtwegonsteking was nog maar zo niet weg... Longen zijn nu schoon, maar een week geleden... Nog wel wat irritatie in de keel hoorbaar.... Ik heb nog steeds medicijnen. Mocht wel gewoon rijden...

Opisop: zonder enting etc... Kwam ik op 68 euro uit... Maar bedacht me dat er nog 10,- per paard mestafvoer bij kwam... Dus 78 per paard... Per maand... De andere waren prijzen berekend per jaar...
Dus dat is idd een stuk goedkoper dan 215 pension.

Nou ik ga zo op pad naar Piet Bakker... Klassieke dressuur met mijn ijsco... Ik ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:46

Om heel eerlijk te zijn zou ik echt niet weten wat ik exact kwijt ben aan de paarden :o . Ik weet wel dat het goedkoper is dan op pension en mijn pensionstal was niet duur (160,= p.m) en dan moest je zelf je krachtvoer kopen.

In de zomer staan ze 24/7 op het land en voer ik voor de "leuk, lekker" elke dag wat hooi van vorig jaar bij. Heb mijn eigen baaltjes van eigen land en ik denk dat ik daar wel een winter mee toe kan.

Hypotheek is vanwege de rente een stuk lager dan bij het vorige huis *\o/* . In de winter ben ik behoorlijk wat meer geld kwijt en dan met name aan vlas. Ik doe absoluut niet zuinig en dat betekent dan ook dat het wel wat kost. Ook ruwvoer krijgen ze onbeperkt dus als mijn "eigen" hooi op is dan moet ik het kopen. En dan kijk ik alleen naar kwaliteit, niet naar de prijs. Mest laat ik 1x p.j ophalen en kost zo'n 200,=. Het gemak dat ik daar van heb weegt voor mij niet op tegen gehannes met een aanhangwagen en het zelf wegbrengen.

Voor nu zijn we aan het kijken naar een mooie houten omheining voor de paddock (44X16) ipv schrikdraad. En dat is duur :roll: , maar goed we hebben flink wat offertes opgevraagd en gaan het ook zelf plaatsen (volgens mij schreef Wendy daar ook al iets over), want "laten plaatsen" is behoorlijk duur.

Veel plezier bij Piet Bakker! Lijkt mij ook nog weleens leuk om te doen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:05

Het was ook heel leuk bij Piet Bakker.... Hij was erg enthousiast over mijn IJslander en met name de draf...dus ik ook blij... ( het was bij de Oliver Stabels... Voor jou ook redelijk in de buurt denk?)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 15:36

Leuke foto's monmaster! Oliver Stables is voor mij goed te doen. Ik heb daar eens een WE clinic gehad.

Was dit eenmalig of ga je vaker bij Piet lessen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:41

Rijden ziet er netjes uit en bodem ziet er mooi uit.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 16:48

Gaaf hoor, ik ken Piet Bakker vooral van het lange teugelen.

Wij hebben de schuilstal open gekregen vandaag dus de paardjes kunnen schuilen :D
Nu nog 4 weken en dan gaan we aan de paddock beginnen.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 17:39

[***]: Ze hebben vaker een clinic van Piet bakker, ik denk niet dat hij voor mij alleen komt.... Zou best wel een poosje bij hem willen lessen. De kracht van hem is dat hij misschien drie dingen zegt... Maar waar je wel direct iets mee kunt.

Bedankt voor de complimenten dames...
WE heb ik eens bij Annemarie Lub gedaan... Maart meen ik...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:39

Rustig hier.

Ondanks de buien heb ik heerlijk buitengereden vandaag. Bijna 5 uur op het paard gezeten. Benieuwd of ik morgen spierpijn heB. Ook nog de eerste keer in een groep met 5 vreemde paarden maar Zoals verwacht ging het super. Op het terras zat hij nog net niet op mijn schoot.hij stond onder de parasol op het terras aandacht te trekken. Heerlijk paard!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:41

Monmaster, Fijn dat de clinic goed ging :D

Lynn, zó das wel erg lang in 't zadel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:05

Lieve dames en heren;

Mocht iemand van jullie iets van een woonboerderij (of mogelijkheid om er chalets te plaatsen = voor 3 single dames) met genoeg grond voor ongeveer 10 paarden weten, te huur, of op basis van huur/koop, stuur mij een pb...

Mijn dank is verpletterend, alleen al voor het meekijken en denken. :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:28

Dat klinkt alsof er plannen zijn, Ojajoh! +:)+

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:32

Maakt de regio nog uit Ojajoh?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:38

Denk dat wij een beetje uit de richting zitten ohjajoh :P

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:39

Klinkt spannend ohjajoh! Ik zal eens opletten.

Hier ook heerlijk gereden dit weekend! Alleen met twix, kliek hoest en gooit er nu elke keer slijm uit. Viespeuk! Heb gister de derde pot sputolysyn open getrokken. Is het daarna niet over gaat hij lekker naar de kliniek.

Gelukkig heb ik ook een twix! Gister 2 uur in het bos geweest. Maar 1x een kwartier stilgestaan! We gaan vooruit! Ze is zelfs door een plas gestapt! Ik was heel trots ondanks dat we 2x zijn natgeregend. Had ze doorgelopen was het maar 1x geweest. Vandaag met haar naar de binnenbak geweest. In stap begint ze lekker te ontspannen in draf en galop werken we daar nog aan zeg maar..... Geeft niet, ik heb nog 20 jaar de tijd met haar.

Goed weekend dus! Nog 1 week werken dan ga ik 3 weken paarden knuffelen. En nog wat andere klussen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:47

Ja stoer he! Word er ook helemaal enthousiast van, maar nog niet zo makkelijk omdat het wel huur moet zijn. En Nederland, want 1 van ons kan om bepaalde redenen het land niet uit. Best jammer, want anders had ik nu al in Duitsland gaan zoeken...
Waar in Nederland maakt ons dan weer niet uit.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 19:52

Spannend. Hoop dat jullie iets vinden

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:23

@ohjajoh6: klinkt leuk. ik hoop dat je iets vindt.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:28

Ik hou mijn oren en ogen open Ohjajoh!
Fijn dat je weer een beetje vooruit kunt kijken!

Verder zag ik nog leuke clinic-foto's en positieve buitenrit-verhalen! Goed bezig! :j

De heren hebben paddock-arrest. Vandaag de laatste restjes van de wei gegeten en de andere wei is nog veel te nat. Ik heb maar wat kunstmest op de wei gegooid in de hoop dat het nog wat gaat worden.. Het is nat, kapotgetrapt en op plaatsen ligt nog heel lang gras.. We zullen zien.

Gisteren de eerste les gehad met Graulann. Grondwerk met als doel braaf meelopen aan het halster. Hij deed het uiteindelijk heel braaf. Vandaag mocht hij weer even aan het werk, maar daar dacht meneer anders over. Hij moest even flink uitproberen, maar uiteindelijk fijn kunnen afsluiten. De grond is alleen een drama.. Ik had de modderspetters tot in mijn oren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:15

@ohjajoh: spannende plannen! Ik houd ook mijn oren open. Het huis van de buurman hier is te koop, daar kun je qua stallen e.d. makkelijk 10 paarden kwijt. Alleen in mijn ogen wel te weinig wei. Maar ik denk niet dat hij het wil verhuren :n
Heb je een idee qua budget?
@monmaster: dat ziet er uit als een fijne les, straalt rust uit :)
@[***]: ik had het idd over omheining. Jullie gaan dus ook weer aan de slag?
@lynn: dat is een lange rit! Lekker hoor.

Wij hebben onze rit vanmorgen wat ingekort wegens dreigend onweer. Wel lekker gereden. Maar echt lange ritten zitten er niet in, telkens onweer. Gisteren zelfs hagel.
De wei ligt er door al dat water wel super bij, elk nadeel heeft zijn voordeel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 21:30

Lief dat jullie allemaal mee willen kijken!

ongeveer 1.500,- per maand. Toch wel 2 hectare wei en genoeg stallen, huis waar we alle 3 in kunnen of als dit er niet is, de mogelijkheid om chalets te plaatsen. Huur is wel een vereiste en inschrijven moet ook gewoon mogelijk zijn, dat wij wel iets kunnen opbouwen. En in Nederland, regio maakt niet uit.
Ik weet het moeilijke opdracht, dus ik vind het echt geweldig als jullie je oren en ogen open willen houden.

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:05

@kvulden deel staart kwijt _-:( dat is balen zeg. hopen dat het echt niet iemand is die heeft zitten knippen

@janine: ach gossie wat een schattig veulentje

wormenkuren: laat ik eigenlijk altijd over aan de dierenarts. doe gewoon wat hij zegt :D

hier goed nieuws... de financiën zijn eindelijk rond van onze nieuwe woning en krijgen 22 augustus de sleutel. Ik durf nu ook echt na te denken over stallen enzo. moet vergunning nog aanvragen, dus als jullie tips hebben over de aanpak hiervan dan graag. Ik wil 2 x 2 stallen tegen over elkaar zetten achter de bestaande schuur. Officieel mag ik geen extra oppervlak meer bouwen volgens bestemmingsplan, maar volgens de rijksregels nog wel en zou ik dus een vergunning moeten aanvragen planologisch in strijd met bestemmingsplan. Heeft iemand dit ooit gedaan?

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:07

Jaaaa weer internet :+

Heel veel gelezen, goed en slecht nieuws.
Hier is het eigenlijk hartstikke droog, maar wel veel wind. Dus na een bui droogt het weer snel.
Wij hebben en regeling met de buurman, hij mag al het gras gebruiken voor de schapen of koeien, om te kuilen en mest uit te rijden, mits we maar genoeg voordroog krijgen voor de winter. Nu staan er 6 ronde balen naast de stal klaar, vorig jaar had ik aan 4 genoeg, maar dat was geen winter.

Nu de jongste hier ook naar school gaat, heb ik iets meer tijd over, dus vaker om een rondje. Wel moet ik nu 2 paarden rijden, 1 van mezelf en de hb merrie, omdat ik medelijden met haar heb. Is de eerste keer dat ik met hb te maken heb, maar het lijkt rustig, ze loopt niet kreupel en dus 3 x per week aan het werk en beperkt weidegang met strookbegrazing.
Gisteren rondje polder geweest, vandaag rijles gegeven aan een meisje die iets autistisch is, merkte ik in het begin niets van, maar na een paar weekjes, zie ik het toch. Tristan doet het wel braaf, hoe beter ze wordt, hoe brutaler hij wordt, maar wel heel lief . O:)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 09:05

Jenny ik zou bij de gemeente langsgaan om een overleg te plannen. Er gaat volgens mij trouwens best wat tijd zitten om zo'n vergunning te krijgen (tenminste hier in de buurtgemeente) dus ik zou er nu vast mee beginnen als dat mogelijk is.