Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:20

Mijn tante (80jaar) heeft een IJslander. Heb daar al een paar keer mee gereden. Een paar weken geleden zijn we naar Atorka geweest, omdat tante eens met een andere IJslander wilde rijden (ze gaat op reis naar ijsland om met ijslanders te rijden daar). Daar hadden ze een leuke drafbaan. Vond het zeker wel leuk om te doen, maar geef mij toch maar een quarter. :D

Wauw en die reetjes <3.

Onze paardjes hebben zondag voor de eerste keer op de nieuwe weide gestaan. We brengen ze morgen nog eens een keertje over en weer. En vrijdag/zaterdag verhuizen ze dan echt.
Dan kunnen ze terug 24/24 7/7 buiten. *\o/*

Wij hebben ook een camera (ELRO cam). Daar kan een geheugenkaartje in, dan kun een aantal uur terug zien. Via een app (OM GUARD) op je gsm krijg je een waarschuwing als er beweging is (kan je ook uitzetten) en dan kan je die beelden met beweging terug zien. Je kan ook gewoon live kijken.

Jadybabe

Re: Het Paarden-aan-huis-tips-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:17

Even een vraagje ik kan het niet meer vinden. Laatst hadden jullie het over een toplaag voor de bak van katoenvezels ofzo, weet iemand die naam nog? Kan ik daar eens naar kijken, zit nog te denken wat voor toplaag ik erbij zal doen. All weather tuft, kokos of dat andere spul.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 11:57

caily herken het wel

mijn Welsh cob ruin was een scheitert, wel de baas in de kudde, net als die van jou, maar altijd waakzaam en op buitenrit snel een bommetje.
Was enorm lenig dus draaide op een dubbeltje .
Enige wat hielp was goed rijden met de benen, sluit de kant waar hij niet heen mag.
en heeeeeel veeeeel geduld :j
Een bang paard heeft ze goede dagen maar meestal komt dat omdat wij meer rust hebben en goed nagedacht hebben hoe en wat we gaan aanpakken die dag.

Ik zeg altijd, paardrijden is een kwestie van deurtjes open en deurtjes sluiten, met zowel benen als handen.
Moet hij naar rechts sluit je linkerhand en been en open je je rechterhand en rechterbeen.
Het sluiten is heel belangrijk!
Vaak gaan mensen trekken aan de binnenteugel, zogenaamd vragen maar eigenlijk sluiten ze daardoor juist de binnenkant en omdat ze de buitenkant niet sluiten, vraag je eigenlijk aan je paard om over de buitenschouder weg te lopen.

Ga maar eens recht op je paard zitten , houdt linkerteugel tegen de hals en linkerbeen tegen je paard en geeft ruimte op je rechterteugel en steek je rechterbeen af.
Ieder paard zal naar rechts gaan.

Hoe verder je komt des te meer leer je te spelen met de 4 deuren zodat je ook kan gaan wijken, traver, appieren enz

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:16

Ja, dat heb ik inmiddels mogen voelen, nu op zoek naar goede begeleiden om dat verder te ontwikkelen. Het stomme bij Bo is, buiten is hij dus de braafheid zelf, als er eens iets is schiet hij ook niet in de blinde paniek. Zou er een kind op weg durven sturen :o

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 13:58

ik ben echt heel saai dan met mijn kwnp/ zangersheid. Maar daar kan ik in de 'traditionele' wedstrijdsport toch echt het best mee uit de voeten.

Ik heb wel ooit een mini stukje mogen rijden op een ijslander. Was wel een leuk wiebel loopje.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:14

Na weken zagen/klagen/bellen/mailen waren eindelijk de papieren van ons krediet op de bank.
10weken heeft de bank hiervoor nodig gehad. 7 meer dan beloofd.
Eindelijk is het dus zeker dat we volgende week donderdag de sleutel krijgen! *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:24

Nou fijn dat het rond is. Kunnen jullie zo weer aan de slag :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:28

Het begin van een oneindig takenlijstje. :+

Potten verf en de omheining staan al klaar. :Y)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:35

Kirr...YAY!! *\o/*

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:37

En maak er net zo'n leuke rapportage van als de laatste keer :D

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:40

Afbeelding

Afbeelding
Hier is het grote genieten ook begonnen.
2weken keihard geklust maar wij en de paarden zijn over. Ook een hond uit asiel erbij en mn droomplaatje is compleet.
Paarden gaan nu 2 uur de wei op.. steeds beetje meer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:41

Zo te zien hebben de paarden en de hond harder geklust dan jij :D

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 17:42

Wauw, erg mooi florie.
Kan me voorstellen dat het genieten is!

Haha DD, daar denk ik nog even over na. :D

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:38

Wauw wat mooi florie!

Ik zag vandaag iemand iets doen waar je veel lef voor nodig hebt maar wat perfect werkt. Mijn merrie heeft vorige week ontdekt om scherp naar rechts te draaien. Deze persoon gooide het uiteinde van de teugel voor haar neus (aan de rechterkant) op het moment dat ze naar rechts wou duiken. Paardlief kwam dus de teugel tegen en schrok precies genoeg om gewoon door te blijven lopen. Ik stond te kijken en heb haar hartelijk uitgelachen hahaha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 19:48

Klinkt als een variant op mijn 'molen'thema.
Mijn paard wil wel eens sneller voor me uit lopen als ik toe sta, maar konstant aan het halster hangen is niet mijn ding. Dus het uiteinde van het halstertouw speelt molentje voor haar neus. Tever voor me is dus touw tegen de neus en dat gedraai voor haar ogen helpt ook al :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:14

Meestal is 1 goede zwaai genoeg :+

Onee, das sieluhhhg (ofzo)
Volgens alle wilde penny verhalen worden ze dan kopschuw enzo. Heb ik alleen nog nooit meegemaakt.
*Uiteraard geven in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst*

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:17

Ik heb altijd een knoopje aan het uiteinde van mijn halstertouw...1x is ook genoeg dan..

*niet met dat doeleinde trouwens hoor hihi*

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:19

DubbelDun schreef:
Klinkt als een variant op mijn 'molen'thema.
Mijn paard wil wel eens sneller voor me uit lopen als ik toe sta, maar konstant aan het halster hangen is niet mijn ding. Dus het uiteinde van het halstertouw speelt molentje voor haar neus. Tever voor me is dus touw tegen de neus en dat gedraai voor haar ogen helpt ook al :D

Jup dat idee maar dan erop! Ik pieste bijna in mijn broek van het lachen toen ik paardlief haar verbaasde hoofd zag. Die begreep er echt niets van, had precies het gewenste effect. Zij dacht echt dat ze haar ruiter in de maling ging nemen, maar kreeg een koekje van eigen deeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 20:52

palousa_boy schreef:

Volgens alle wilde penny verhalen worden ze dan kopschuw enzo. Heb ik alleen nog nooit meegemaakt.
*Uiteraard geven in het verleden behaalde resultaten geen garantie voor de toekomst*

Yep. Mijn ruin wil ook nog weleens in zijn lieve lompigheid voor me gaan lopen. Sorry voor de echte penny's onder ons, maar dan krijgt hij toch echt een zwieper met het touw voor zijn koppie. Dan is het over. Ennuh kopschuw? Was het maar waar :') . Hij duwt dat grote hoofd rustig tegen mijn buik en moet dan vooral in zijn oren krabben.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:06

Geloof dat we hier wel iets realistischer zijn als penny meisjes hihi

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 21:09

Touwtje is nog vriendelijk...ik zwaai met klompen (met inhoud) :o Geen handen vrij dus voeten nemen het over hoor...al is dat maar zeer zelden nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 05:59

karev schreef:

Denk ik ook wel karev, maar misschien zijn er penny meelezers. ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-05-15 06:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 06:01

[***] schreef:
karev schreef:

Denk ik ook wel karev, maar misschien zijn er penny meelezers.

Mogen bij hetzelfde gedrag ook met klomp kennismaken... :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 06:37

Haha tinky!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 08:04

palousa_boy schreef:

Dat ja. Ik geef mijn 3 jarige handpaard ook een pets(je) met een zweepje als hij mijn rijpaard probeert te bijten. Kan de zweep nu na een paar keer thuis laten. Kopschuw is hij daar niet van geworden. Maar een met een zweep op een hoofd slaan |( :+
En als je in beide handen een paard hebt zijn je klompen inderdaad je enige 'aanwijsstokjes' O:)