Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Gini schreef:Lacherig? Ik denk dat paardenmensen de personen bij uitstek zijn die alles twintig keer bestuderen, ervaringen vragen op het internet, hele studies uitvoeren voordat ze ook maar iets in de buurt van hun paard laten. Voer, stalstrooisel, god, zelfs de voedingswaarden van het droge hooi wordt tot in de puntjes bestudeerd. Ik gooi er dan even een luchtige noot van he, het moet geen goud zijn dat we in de stal gooien.
Nogmaals, ik denk dat veel paardenmensen meer bezig zijn met wat goed voor hun dier is dan menig veeboer. Jij verkoopt bv. kippenstropulver, dat ga ik niet in mijn stal gooien. Ik weet niet wat de wettelijke bepalingen zijn voor kippen. Verder maak je het op je site ook duidelijk dat de stropulver voor niets anders gebruikt mag worden dan stalbedekking en dat jullie niet verantwoordelijk zijn voor schade bij ander gebruik. Wat wilt dit zeggen? Mijn paard neemt altijd een paar happen strokorrel wanneer ik vers gestrooid heb. Met gewone strokorrel is dat geen probleem, maar bij jouw stropulver dus wel?
Sjarett schreef:Beste Wouterweets, ik denk dat er nog geen paarden zijn overleden doordat er een stro korrel in de stal is gebruikt die ziektekiemen bevatte.
Ook heb ik nog nooit gehoord dat er een paard is overleden doordat het gewone stro in de stal ziektekiemen bevatte van een vos of vogel.
Ik denk dat onze paarden nog gezond genoeg zijn en voldoende weerstand hebben om deze ziektekiemen te weerstaan.
Kippen staan wat dat betreft veel verder van de natuur af, die worden gehouden in stallen waar vaak niet eens daglicht komt, laat staan dat ze voldoende ruimte buiten hebben om te scharrelen zoals ze van nature willen.
Dat is ook de reden voor mij dat ik het met mijn paarden en paardenervaring bij een paardenforum hou en niet ga buurten bij een kippenforum.
Wat zou ik daar te zoeken hebben![]()
Tenzij ik misschien belang zou hebben om een andere markt aan te boren om mijn producten te verkopen....
mirim schreef:Eigenlijk heb ik niet eens veel zin om te reageren....maar heb je niet een beetje ( misschien een heel klein beetje) het idee dat je je op glad ijs bevind wouterweets?
Wil je echt iets toevoegen op paardengebied dan moet je echt kennis van zaken hebben en geen dingen van internet plukken en interessant lopen doen. Eigenlijk wil je alleen maar je producten verkopen...en dat mag. Maar doe het dan eerlijk en niet door andere producenten naar beneden te trappen.
Uiteindelijk zal je dan alleen je eigen kuil graven.
DubbelDun schreef:@kamsel: en jij vind dat een steekhoudend argument ??
Ik denk dat waar stalstrooisel gegeten wordt er altijd kans is op DA-kosten en strokorrels maken daar geen uitzondering op.
Verder mag het gemakkelijker zijn om uit te mesten, minder opslag/afvoerruimte nodig hebben, maar dat maakt het nog steeds niet goedkoper dan ander stalbeddingen.
Persoonlijk vind ik het stoffen tijdens droge periodes een groot nadeel en dat ze het eten uiteraard.
DubbelDun schreef:@kamsel: en jij vind dat een steekhoudend argument ??
Ik denk dat waar stalstrooisel gegeten wordt er altijd kans is op DA-kosten en strokorrels maken daar geen uitzondering op.
Verder mag het gemakkelijker zijn om uit te mesten, minder opslag/afvoerruimte nodig hebben, maar dat maakt het nog steeds niet goedkoper dan ander stalbeddingen.
Persoonlijk vind ik het stoffen tijdens droge periodes een groot nadeel en dat ze het eten uiteraard.
wouterweets schreef:Een goede strokorrel stoft nagenoeg niet. .
kamsel schreef:Ik vind het argument "strokorrels zijn goedkoper dan ander strooisel want je hebt lagere dierenartskosten" absoluut een onzin argument. Ik snap alleen niet waarom ww dan afgebrand wordt en bv agrodieren er geen opmerkingen over krijgt.
Voor mij is stro op dit moment het best, arbeidstechnisch gezien is het me ook alleszins meegevallen.
mirim schreef:Ik ben drie jaar lang teststal geweest voor verschillende soorten bodembedekker.
De strokorrels bevallen mij echt als beste. Ik heb twee pony's staan met longproblemen, zij staan op de strokorrel uitstekend.