Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

rover_ schreef:HH: heb je een analyse van het hooi? Als eiwitgehalte niet hoog is, eten ze er meer van. Bij hoger suiker vaak ook omdat ze dat lekker vinden.
Paarden hier eten zo 20kg per paard is mijn ervaring, vind 35 kg voor 3 zelf echt weinig overigens..

Nickeltje schreef:H_H, kun je er plakken stro doorheen mengen?
Dat zet bij ons de rem er een klein beetje op?
Happy_Hippie schreef:Na mijn vorige bericht over het hooi voeren heb ik 3bakken en aantal netten bijgehaald.
Heb uitgerekend dat deze 3 paarden samen 35kg hooi per dag moeten ongeveer verdeeld over 2x hooi geven is 17,5kg ongeveer.
Nu heb ik dus 6 plekken waar netten ophangen (maaswijdte van 2,5cm, erg klein dus).
Maar dit is gewoon binnen 3,5uur helemaal op…
Tja en vond een van de bakken na een uur al op zen kant![]()
[ Afbeelding ]
Hoe doen jullie dit want ik weet het niet meer, ik wil het makkelijker maken zodat me enkel ‘s ochtends en ‘s avonds hooi hoeven te geven in combinatie met mesten en voeren.
Dingen om mee te spelen in de bak doen ze niks mee helaas.
Onze merrie is extreem gevoelig voor maagzweren en willen ze dus ook niet te lang zonder hooi houden maar hier is bijna niet tegenop te voeren zo.
Ze zijn overigens allemaal aan de dikke kant.
_Lorette_ schreef:Jouw 2-jarige is dan behoorlijk groot, of niet?
Ook nog even mijn zadelkamer showen na de make-over:
https://youtube.com/shorts/GXAg6EAnRV8? ... 3DUXHoxJI-
, geen idee hoe groot hji nu is, maar flink groter dan Heps, bedoeling was ook grote maat fjord aangezien ik 1.87 ben
Lynn_Nikita schreef:Hier staat ook weer en kneusje gestald, ze is recent aangekocht en zou op de markt verkocht worden as maandag maar ze is in te slechte staat en nu heeft de eigenaar besloten aan te laten sterken en dan zelf te verkopen.
Een hele lieve merrie, maar echt een skelet. Zou door het afspenen komen maar dit is wel extreem en weet niet of dat het hele verhaal is, maar voor nu een dekentje op en voer erin
_Lorette_ schreef:Ik vind oortjes verschrikkelijk. Heb het liefst een schreeuw-instructeur, in positieve zin dan.
Dais_ schreef:Weet iemand nog een goede aanbieding voor psylliumvezels? Ik geef per kuur aan 4 paarden zo'n 10 kilo dus het gaat best hard
zou familie van de mjine kunnen zijn...
zelfs mjin altijd eet, fjord eet daar minder van dan van lekker hooi (staat nog hele dag te eten hoor, want je zou toch eens niet te dikworden).