Belker schreef:Wat een droppie Chassey.
De poel en binnenbak schieten goed op.
Maartje, kom je aan met je goede gedrag.
Balen LN. Is hij gezond, kan het iets lichamelijks zijn? Wat balen dat hij zo wisselend is.
Wel bijgelezen en de rest kwijt, sorry.
@Lynn_Nikita;
Jouw paard klinkt als mijn jongste (hij is bijna 9) ik heb hem vanaf dat hij 2,5 jr was, altijd van alles mee gedaan (schriktraining, cowclinic, vreemd terrein (buiten)rijden, extreme trail etc etc) hij blijft sensibel en kan nog steeds schrikken ondanks dat hij iets miljoen keer heeft gezien. Maar het was beheersbaar, ik leerde er mee om te gaan. Tot sept vorige jaar....
Hij had ineens een periode dat hij zo intzettend gestresst was dat ik wilde stoppen met rijden. Hij schrok van van alles en iedereen, en zat vol spanning.
Wat was er nou veranderd; ik heb er sinds een half jaar ongeveer een paard erbij.
De komst van dat nieuwe paard heeft veel impact (stress) op mijn jongste gehad; zijn dinnetje moest v stal verhuizen zodat de nieuwe in die stal kon (ze kwam iets verder v de jongste te staan), en de rangorde moest natuurlijk bepaald worden (mn nieuwe was 15jr hengst en dus altijd alleen geweest, wist dus niet zo goed hoe hij met mn jongste om moest gaan. Bovendien kwam hij nu in een hele andere omgeving dan hij gewend was maar das een ander verhaal).
Sinds een maand nu ongeveer kunnen de jongens eindelijk goed met elkaar opschieten, en staan ze nu hele dagen ontspannen bij elkaar.
Mijn jongste begint nu weer een beetje zichzelf te worden, en zich wat meer te ontspannen.
Maw mankeert je paard niet iets lichamelijk, of ervaart hij misschien ergens stress van? Is er iets veranderd in zijn omgeving? Sommige paarden zijn daar zeer gevoelig voor en uiten zich door te schrikken