Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:48

Het wordt een klein beetje een knoeiboel bij de tractorband, daarom doe ik er ook niet teveel in, dan eten ze het in ieder geval helemaal op.
In de winter knoop ik er ook nog weleens een net in.

biancaaaa

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 13:51

Ik heb best ervaring met de easyfill netten (met een ring erin) maar die zijn wellicht wat klein in de groep. Heb ooit een duurder net (Cavalo X strong net) aangeschaft omdat het paard zijn netten sloopte maar die hield het nog geen week uit. Daarna weer terug naar de "standaard" netten. Op de groep heeft hij nu een grote hooiruif met dak en daar ligt ook een net over dat nu al een aantal maanden meegaat en goed blijft. Kan wel eens vragen waar ze die hebben gehaald?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:13

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:15

Kennen jullie het probleem van een paard tegenkomen wat je niet uit je gedachten kunt krijgen, wat totaal niet is wat je zoekt en wat je eigenlijk op dat moment ook helemaal niet kunt gebruiken?
Jep, het is weer zover :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:21

Yep... erg herkenbaar :') :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:21

Yep, zo ben ik aan de bonte gekomen :)
Ik was niet aan het zoeken naar een ander paard (had er al 2), maar had een leuke website gevonden en ik bleef maar bij dat paard uit komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:24

Nee joh helemaal niet....

ik wou geen witte, kleine, hete merrie... Dit is het resultaat:

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 15:27

Ik heb zelf niet eens een huis dus het kan gelukkig nu echt niet :')

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:33

heb ons 'gezelschaps'ponietje erbij gekocht voordat de stal af was (en het huis) en die heeft uiteindelijk dus nog 2 jaar in pension gestaan := het is wel een heel leuk ponietje :')
dus... alles kan judith :))

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 17:39

HEEEEEL erg herkenbaar:

Ik wilde een ruin, liefst vos, liefst spring/dressuurbloed door elkaar, jaartje of 4.

Kwam thuis met een dressuurgefokte merrie van 2,5, donkerbruin. :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:36

En wederom zat de Buienradar er naast. Speciaal gewacht tot 'die wolk' weg was en toen gaan wandelen. We waren nog geen 200 meter op het zandpad of de bui brak los. Maar ze heeft weer even gedraafd op het gras en op het teer en ze liep goed zonder hoofdknikje (vanochtend liep ze ineens wat kreupelig).

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:48

Jammer dat je weer in een bui zat DubbelDun :(

Wat bijzonder die witte mus! :D Ik heb hier al veel gezien, verschillende spechten, vlaamse gaaien en zelfs een ijsvogel die in de vijver aan het vissen was, maar een witte mus nog nooit.

Ik voer nu voornamelijk van de grond maar ik wil nog een palletbox aanschaffen om slowfeeder van te maken. Voor nu heb ik voor de afwisseling een hooibal opgehangen en dat gaat verassend goed met 2 paarden. Over de hoopjes op de grond is mijn KWPNer super bazig, maar bij de bal helemaal niet. Als ze allebei aan 1 kant staan houden ze hem mooi tegen voor elkaar :Y)

Afbeelding

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:48

JudithO schreef:
Kennen jullie het probleem van een paard tegenkomen wat je niet uit je gedachten kunt krijgen, wat totaal niet is wat je zoekt en wat je eigenlijk op dat moment ook helemaal niet kunt gebruiken?

Do tell :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 19:54

Jade schreef:
heb ons 'gezelschaps'ponietje erbij gekocht voordat de stal af was (en het huis) en die heeft uiteindelijk dus nog 2 jaar in pension gestaan := het is wel een heel leuk ponietje :')
dus... alles kan judith :))

Niet als je midden in een emigratie naar Canada zit ;)

Het gaat om een Zangersheide hengstveulen wat ik afgelopen zaterdag heb voorgebracht voor iemand anders.
Ik ben totaal geen grote-paarden-mens, klein als ik ben met mijn 1,64m.
Maar het karakter van dat beestje is echt prachtig!
Dus tja, ik zit op mijn handjes en ga er echt niks mee doen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:46

Jezus wat gaan jullie hard :+ poging tot bij lezen gedaan maar we hadden vanmiddag kinderfeest dus er blijft niks hangen behalve dat jullie het over hooinetten hadden.
Ik heb altijd deze https://www.agradi.nl/kerbl-hooi-net-wit.htm maar die gaan hier ook geen jaar mee. Hangen wel in weer en wind buiten. Ze stinken ook nooit, maar misschien omdat ze buiten hangen?

Ik wil nu ook graag kleinere netten op hoogte hangen maar moet nog even goede plekken vinden

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 10:35

Ik blijf hooinetten een ellende vinden in alle opzichten. Ik kwam altijd met een half pak hooi in mijn kleding weer thuis, en het is een rotklus om te vullen. Ik probeer nu hooi in hoekbakken in de schuilstal en op stal heb ik nu van die hooiopeningen zodat ze buiten de box hooi eten. Kijken hoe dat bevalt. Op stal buiten de box hooi voeren bevalt tot op heden super. Scheelt enorm veel hooi bende in de box. Ik heb er geen netten oid overheen, maar ik heb niet te indruk dat ze veel sneller eten dan uit een hooinet.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:20

Afbeelding

Ohhhhhh jullie ook zoveel regen? Onze vijver doet in ieder geval wat ie moet doen (vullen met overtollig regenwater vanaf het gras) :oo

We kunnen straks als het droog is makkelijker bepalen waar we moeten draineren hahaha.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:24

Doet me ietwat aan een golfbaan denken :)

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 13:37

JudithO schreef:

Ja zeker. En toen kreeg ik haar ook nog aangeboden, heb geen nee kunnen zeggen :o
Madam staat hier nu vrolijk in de wei te lanterfanteren :D

Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:23

Wauw, jullie gras ziet er inderdaad prachtig uit Olympia! _/-\o_ Als een biljartlaken

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:33

DubbelDun schreef:

Laat dat nou altijd mijn droom zijn geweest: flink racen over een golfbaan :+

xXutopiaXx schreef:
Wauw, jullie gras ziet er inderdaad prachtig uit Olympia! _/-\o_ Als een biljartlaken

Dank :)
Na de eerste keer maaien anderhalve week geleden, schiet het de grond uit. En wordt het nu ook een dichter pakket. Maar dat mag ook wel, want volgens de berekeningen moesten er ongeveer twee zakken van 10 kilo op, maar dat zijn er 5 geworden :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:42

Olympia96 schreef:
Laat ik dat nou eens van dichtbij hebben meegemaakt....
Ergens werd een golfbaan aangelegd en het gras was net lekker aan het groeien toen er van een naburige stal een stuk of wat paarden ontsnapten... enfin daar heb je verder niet veel voorstellingsvermogen voor nodig hoe dat veld er naderhand uit zag :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:47

Hahaha heel veel extra holes vermoed ik ;-)

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 14:48

Olympia96 schreef:
DubbelDun schreef:

xXutopiaXx schreef:

Dank :)
Na de eerste keer maaien anderhalve week geleden, schiet het de grond uit. En wordt het nu ook een dichter pakket. Maar dat mag ook wel, want volgens de berekeningen moesten er ongeveer twee zakken van 10 kilo op, maar dat zijn er 5 geworden :D

Hahaha zo herkenbaar dit!! Ik heb met het doorzaaien van de kale plekken met de hand volgens mij meer zaad gebruikt, dan dat er verder over het hele weiland met machine is gebruikt :))

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 15:22

En dat spul is al zo duur, maar hier gaat er ook meer overheen... niet dat het helpt want het blijft kaal.