(Ik ga altijd stuk van het lachen als mijn paard iets "sloopt" en je haar dan, al wijzend op het gesloopte, vraagt waarom dat nu moest. Die verbaasde maar schuldige blik in die ogen.
)Wat voor wagen heb je te koop staan?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
)

'k kan gelukkig rond toeren op de ijslanders van een vriendin, in afwachting tot een eigen. Natuurlijk heeft mijn eigen paard een draf waarbij 'ie super hoog opgooit
Blijf het kleine paardjes vinden waar ik mezelf te groot voor vind 
zit ook flink wat power in hoor
wil ik dat wel gaan doen...

Dus ik heb gewoon iemand nodig die zegt nu moet je dit of dit doen (teugel korter/langer, binnen-/buitenbeen eraan, naar voren of juist terug rijden enz.), maar ook de nodige rust en ontspanning weet te brengen als meneer zijn onzekere en sensibele kant laat zien. Want als je hem dan door drijft wordt hij levens gevaarlijk. Ik mis onder het zadel niet het gevoel, dat is niet anders dan op de grond, wel de ervaring om kordaat op de goede manier te kunnen handelen; het gevolg van enkel bossloffen tot op heden, veel beleerd hoor, maar allemaal gewoon mee naar buiten als ze in alle gangen voorzien waren van rem en stuur...
en maar weer heel voorzichtig proberen, toen was hij gewoon braaf en ontspannen. Wat nou sensibel...
Dus ik wederom slang op de grond, kraan aan.... en meneer doet niks
Met veel belonen en wat lekkers heb ik al zn sokken kunnen wassen, hij keek niet op of om. Vandaag na het rijden afgespoten terwijl hij los stond, snapt iemand het nog? 
Ik herken sommige trekjes ook wel in mijn merrie.
Pareili heeft goede dingen, maar soms vind ik het iets teveel een commercieel spelletje en kan ik Voest ook erg waarderen. Binnenkort komt hier iemand van de Eddy Modde kant. Mijn merrie is ook een geval apart. Die lijkt heel braaf en makkelijk, maar is een passief dominant geval, met een hoog tolerantie gehalte. Treed je buiten haar comfortzone wordt ze bloedlink, tot achterover laten vallen en gericht slaan aan toe. Bij haar geldt echt hoe minder ik doe, des te meer doet zij, en vice versa. Heel veel belonen, niks straffen tenzij het echt niet anders kan. Ze is een import geval en zal daarom altijd een bepaalde reserve behouden, hoort ook bij een alfamerrie van middelbare leeftijd. Maar voor de rest kan ik inmiddels lezen en schrijven met haar en weet ik waar de gevoelige punten zitten (en andersom
). Ik begon met Bo met dezelfde strategie maar in sommige gevallen lijkt dat niet op te gaan. Het is soms net of hij ahw kortsluiting krijgt. Want als hij dat extreme gedrag achterwege laat, dan lijken hij en mijn merrie erg veel op elkaar. Tevens moet ik wat duidelijker leiding nemen, ondanks dat hij het in de wei wint van mijn merrie (op een nette manier wel hoor, ze kunnen het goed vinden) is hij buiten de wei lang niet zo verstandig en vol zelfvertrouwen als mijn merrie.
(en zo te lezen is dat zo).
. Ik had verleden week woensdag in eens 2 mooie hazen op mijn terras. Ze liepen heerlijk met zijn tweetje te scharrelen vlak langs mijn raam. Modena is ook een mooi paard!
gezicht als er van die volwassen mensen op zo'n dier zitten. Ik weet dat het dier het makkelijk aankan, maar ik vind het plaatje gewoon niet mooi.