Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kvulden schreef:HippoLogic schreef:Ik heb net een muurbevestiging (easy loading hay hoop) gekocht. Iemand van stal kwam ermee. Haar paard verspilt enorm veel hooi (direct erop pissen en het dan laten liggen) en ze mocht dat ding ophangen en dat de stalhulp het vulde. Normaal moet je je eigen netten vullen.
De staleigenaar vond het zo'n uitkomst dat ze het mij aanraadde en nu hoef ik niet meer elke dag om de netten naar mijn paard (ze staat verder in volpension). Hebben jullie ook zo'n ding?
Ik heb er een video van gemaakt. Je moet je eigen net eraan hangen. Ik heb een met 1,5 inch mazen.
[ Video ]
Ik ven erg benieuwd hoe. Ik ben wel voor het zelf bouwen.
eestheer schreef:[ [url=m/N6GNX1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/2A3giE.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn bijrijder heeft deze zelf gemaaktSuper handig, en snel te vullen!
Wil nu een slowfeeder gaan maken voor in de wei, zodat hij 's nachts buiten kan blijven.. Maar ik heb twee vraagjes..
1. hoe vaak vullen jullie je bakken?
2. Hoe houden jullie het hooi droog?
Coentjuh schreef:Mijn vraag was niet helemaal duidelijk denk ik, dus probeer het nog een keer en wat duidelijker te verwoorden.
Paard eet makkelijk een 10 kg hooinet met maas 5x5 in 1 nacht leeg. Ik wil graag naar een maas 3x3 gaan.
Maas 3 x 3 bestaat in:
- SMALL (4 à 5 kg hooi)
- LARGE (8 à 10 kg hooi)
Als ik LARGE zou nemen, betekent dat ik deze 1 x per dag hoef te vullen (tenzij hij deze weer zo snel op eet en ik beter 2 x een SMALL kan voeren per dag).
Wat is jullie ervaring met 'snelheid leegeten hooinetten maas 3 x 3'?
eestheer schreef:Dank je voor de snelle antwoorden! Ik heb inderdaad zelf nog een kliko, en over nagedacht om daar een slowfeeder van te maken.. Vraag me alleen af in hoeverre het slecht voor ze is om in een "schuine houdeing" te eten
Die IBC-vaten vind ik ook wel een idee..
Ik kan helaas maar 1x de bak vullen, en vrees dat mijn staleigenaar niet voert als hij niet op stal staat
Makkelijke zou ik dan ook vinden dat hij dan gewoon onbeperkt hooi heeft!
Misschien eerst maar met de kliko proberen en als dat niet bevalt kan ik altijd nog een IBC-vat aanschaffen