Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
horsii schreef:Hier voorlopig nog niet wolf werend.
Komen wel afsluitbare stallen ipv schuilstal.
Wordt echter denk ik zelfbouw.
3 stallen en opslag, 32000 en meer is mij te duur. Offertes vallen tegen.
Gewoon hout met geïsoleerde sandwichpanelen dak.
Succes met al het blad weghalen, rot klusje.
Fijn dat het wat beter gaat Marjan.
DubbelFun schreef:Gezien de motregenkaart is er ook weinig hoop dat het vandaag droog blijft/droger wordt.
Verder ben ik me aan het bedenken om het hier wolfproof te maken (voorzover dat mogelijk is). 3/4 van de omheining is al 175 en kan makkelijk 1 a 2 stroomdraadjes bovenop komen. Het is de voorkant langs de oprit wat een probleem is.
Ophogen van het gaas daar is technisch geen probleem (is nu 1.20) , wat wel een probleem gaat geven is de ligging van de mestput en dat ie ook af en toe geleegd moet kunnen worden, de poorten om bij de paarden te komen en het feit dat het met 2 mtr hoog gaas langs de oprit op een gevangenis gaat lijken.
Het andere alternatief is dat de stallen voorzien gaan worden van gaas zodat beide paarden niet meer met het hoofd over de deur kunnen hangen én dat ze met donker naar binnen gaan. Dat laatste stuit me nog het meest tegen de borst omdat ze dan in de wintertijd 18 uur binnen staan
Karin_deB schreef:Ja bij mij is het ook exclusief fundering.
Ik heb vorige week met mn man een rekensom gemaakt wat alles bij elkaar gekost heeft (nieuwe mesthoop, fundering, stallen, bestrating, zandpaddock en omheining paddock+bak) we hebben het gauw weer verdrongen![]()