Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:09

Nee hoor de meeste bomen zijn op die foto al weg :+

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:12

Wat een schatje Chasey <3
Kan je alvast wennen aan de weer slapeloze nachten :P

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:34

DubbelFun schreef:
@robijntjah: mooi ruimte om te rijden.

@Lynn_Nikita: schuifdeuren of gewone deuren ?

schuifdeuren gaat niet passen helaas, dan wordt de doorgang alsnog te klein en ik wil eigenlijk het grootste deel kunnen openen om vol te proppen met stro. gewone deuren kan misschien wel maar waar laat ik die maken? lassen of hout? Is nu van damwand gemaakt dus als er gewone deuren komen dan denk ik ook met damwand, 1000/ 1500 wil ik er eigenlijk aan uitgeven, 2e hands poort is ook prima

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:36

Chasey wat een moppie, hebben jullie Oscar ook nog? Herders zijn mijn favoriete

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:44

@lyn: over welke opening hebben we het dan ??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:50

foto toegevoegd:
achter de kunstof kast is nog de achtermuur van de garage maar die is zo afgebroken. Ik heb het liefste de opening zo groot mogelijk voor de tractor

Mijn hooiopslag heeft aan de achterkant alleen een deur opening en aan de voorkant was altijd al sprake om daar een poort in te maken, maar daar heeft 2 jaar lang nog een garage voorgestaan Die is nu weg en alleen de achterste muur staat er nog en opening is dichtgemaakt met landbouwzeil.
Ik plaats nu de pakken stro er plak voor plak in door de deuropening aan de achterkant, de voordroog heb ik nu afgerold en ook door de opening naar binnen gekregen. Hoop werk en rommel elke keer.

Rijbak verplaatsen heeft trouwens ook geen nut. Ik heb in de wei les gekregen en ook hier schoot hij er een aantal keren tussenuit. Ik was laatst aan het twijfelen om die te verplaatsen aangezien hij in de bak weg blijft schieten en dat in de wei niet deed. Wel voorgenomen om eerst een aantal maanden "test"te rijden en maar goed ook.
Duif die voor ons wegvliegt vanuit het gras doet hem niks, de buurman die in zijn tuin loopt is een pirouette en wegstuiven

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 16:54

Is jou buurman wellicht naar naar hem toe geweest? Of reageert hij ook op andere dingen?

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:57

DubbelFun schreef:
Kun je niet eentje van de rest er bij zetten (en dat wisselend zodat niet dezelfde telkens de klos is) ??

ik zet er straks mijn ruin even bij, maar ze staat natuurlijk op een klein stukje dus dat is ook niet ideaal om ze samen op te hebben := DA komt vrijdag ochtend even kijken want die vond een steigerende pony ook niet zo'n succes :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:58

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:00

belle_boef schreef:
Is jou buurman wellicht naar naar hem toe geweest? Of reageert hij ook op andere dingen?

Buurman aait hem elke dag over de draad, hij is niet de trigger ( nou ja, toevallig vandaag dan terwijl die alleen langsliep)
Tijdens het rijden blijft hij wegschieten, om echt vanalles en niks, de ene keer is iets zichtbaar voor ons, de andere keer niet. Mijn rijbak kan ik vaker voor de helft niet gebruiken ( achterste helft bij het bos) en nu met de wei idem Hij blijft wegschieten en omdraaien en spanning opbouwen. Ik zet hem dan aan het werk en vermijd die hoek ,kort de bak af en gebruik dan ongeveer de helft. Ene keer krijg ik hem op die helft wel weer ontspannen gereden, soms blijft hij spoken en soms kan ik gewoon de hele bak door en is er niks aan de hand. Ik kan niet bedenken wat dan wel of niet anders is. Hij is ontzettend sensitief.
Ik hoopte dat het aan de bak en die enge hoek lag waardoor ik dus laatst op het idee kwam om eens in de wei te rijden en dat ging toen goed maar kon dus ook toeval zijn. Dat blijkt nu maar weer

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:04

@lyn: en hij heeft geen 'druivenpitjes' in zijn ogen/iris ??

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:35

DubbelFun schreef:

nee, heeft hij niet
Ik voer nu al nav tips hier de musle builder met magnesium, hij krijgt verder geen krachtvoer, buiten is hij wel wat kijkerig van afgezaagde boomstammen maar springt 1 pas opzij maar niet zo in paniek als ik de bak en loopt verder gewoon door. Met een andere ( handige) ruiter doet hij het ook, met een onzekere andere ruiter is hij gewoon gevaarlijk en wordt het alleen maar erger.
Verder is hij verkeersmak, gaat onder een vliegengordijn door , datboeit hem niet , ik kan een paraplu openklappen op hem daar geeft hij niks om, van die zwemdrijvers / noodles die her en der in de wei en bak liggen kijkt hij niet op of om, maar kan om niks ( in mijn ogen niks) omdraaien.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:17

Prairy, haha ja dat is ook nog een idee ;)

DF, een Duitse Herder :)

Robijntja, wow stonden er nog meer?

Karin, Zeg dat wel, het is alsof we nu al een baby hebben ;)

Lynn, Jazeker is Oscar er nog! Die ouwe sok. Is bejaard, maar vindt de puppy leuk!
Zal morgen eens kijken of ik een foto van ze samen kan maken.

Wat naar dat je paard zo reageerd op de buurman.
Is het misschien de manier van bewegen? Nick houdt de overbuurvrouw ook altijd in de gaten, maar die staat ook altijd in de tuin te werken, voorover ;)

DF, wat betekenen die druivenpitjes? Nick heeft dat wel.
Van die friemels in zijn pupil.

edit.
Vijver tot nu toe.
Afbeelding

Afbeelding

En de binnenbak is gevuld met zand uit de vijver, leem is apart gehouden.
Nog niet glad gemaakt, want het is nog erg nat.
Afbeelding

En ons zitje wordt goed gebruikt :')
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:46

Wordt hard gewerkt Chasey!

Nou Jonique kon het echt waarderen dat Cheetah er even bij stond :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:55

Nog veel meer :')

Hahahahahhaa ik zie het Maartje :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 20:57

Echt, kreng dat het kan zijn _-:(

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:45

Wat een droppie Chassey.
De poel en binnenbak schieten goed op.

Maartje, kom je aan met je goede gedrag.

Balen LN. Is hij gezond, kan het iets lichamelijks zijn? Wat balen dat hij zo wisselend is.

Wel bijgelezen en de rest kwijt, sorry.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:17

Super leuk puppy!

Mooie grote vijver. Geweldig om te zien gebeuren hè?

Bij het schrikken de paard: heb je er al eens een hartslagmeter aangehangen om te kijken wanneer de spanning begint op te bouwen? En hoe ernstig die opbouwt en hoe snel hij er weer van af is? Die informatie kan ontzettend nuttig zijn.

Paarden schrikken nooit om niks. Maar soms is het heel erg zoeken waar het hem in zit en wat de juiste aanpak is.

Onze nieuwe tuin hulp. Super handig en de paarden zijn er ook wel blij mee geloof ik.
Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:27

Malenka, briljant. Die had ik vroeger ook moeten hebben hahaha.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-21 22:28

Malenka schreef:
Super leuk puppy!

Mooie grote vijver. Geweldig om te zien gebeuren hè?

Bij het schrikken de paard: heb je er al eens een hartslagmeter aangehangen om te kijken wanneer de spanning begint op te bouwen? En hoe ernstig die opbouwt en hoe snel hij er weer van af is? Die informatie kan ontzettend nuttig zijn.

Paarden schrikken nooit om niks. Maar soms is het heel erg zoeken waar het hem in zit en wat de juiste aanpak is.

Onze nieuwe tuin hulp. Super handig en de paarden zijn er ook wel blij mee geloof ik.
[ [url=m/eE4j7m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die wilde ik ook nog ophalen. Waar en hoe gebruik jij hem voor?

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:49

Kijk uit, zijn scherp. Weet ik uit ervaring :x

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 23:16

Ik gebruik hem om het gras en de distels langs de randen bij de jonge aanplant weg te halen. Het werkt makkelijk en snel. Ik ben nu gestopt omdat het anders te veel gras was voor de paarden.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:00

Lynn_Nikita schreef:
DubbelFun schreef:

nee, heeft hij niet
Ik voer nu al nav tips hier de musle builder met magnesium, hij krijgt verder geen krachtvoer, buiten is hij wel wat kijkerig van afgezaagde boomstammen maar springt 1 pas opzij maar niet zo in paniek als ik de bak en loopt verder gewoon door. Met een andere ( handige) ruiter doet hij het ook, met een onzekere andere ruiter is hij gewoon gevaarlijk en wordt het alleen maar erger.
Verder is hij verkeersmak, gaat onder een vliegengordijn door , datboeit hem niet , ik kan een paraplu openklappen op hem daar geeft hij niks om, van die zwemdrijvers / noodles die her en der in de wei en bak liggen kijkt hij niet op of om, maar kan om niks ( in mijn ogen niks) omdraaien.

Rij je alleen in de bak of word hij ook als paddock gebruikt? Loopt hij Dan wel door de hele bak of ziet hij dan ook spoken?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:06

Een handsikkel is handig, maar je hebt er wel een bepaalde 'slag' voor nodig toch ??

Een herder had ik e niet in gezien, wel aan getwijfeld, maar de pup die ik laatst zag (herder) had toch veel dikkere poten en flaporen :)

Flinke vijver en handig om dat zand in de binnenbak te doen.

Ik denk dat die schimmels elkaar meer op zoeken :D

Straks de lekkende dekens van Jasmijn terug sturen, dan mag ik voor dat bedrag iets anders uitzoeken.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:13

Fijn dat het opgelost wordt DF maar wat balen van de dekens. Hoe doetJasmijn het nu? Groeit haar vacht weer?

Gisteren was ik naar de Efteling en dus gesloopt. Gisteren hebben ze ook een wei gefreesd maar zaaien was helaas geen optie door de hagel. Maar straks wel een fijn stukje erbij.
Afbeelding