DubbelDun schreef:Ik heb ook 4x4 en eentje van 6x6 en eentje van 3,5x3,5, kleiner levert hier echt frustratie op. Dan gaat ze kappen naar het net en heel hard trekken. Slowfeeden is leuk, maar het moet geen 'paardje pesten' worden.
Dat is mijn ervaring ook. Ik heb verschillende netten en ook zo'n hooizak. Voor de lekkere trek gooi ik ook nog een tractorband vol met los hooi, als die op is zijn ze veroordeeld tot de netten.
Ik heb verschillende merken geprobeerd. Die van de paardendrogist zijn vrij sterk. Ook heb ik echt een hele mooie bij equiculinair gekocht, maar wat een belabberde service..... Ik koop daar nooit meer iets.
@idifix ik heb mijn spullen in een lege box. In de winter gaan ze naar de schuur in een kast. Ben inderdaad bang voor schimmel.
Ik heb 1 jaar kleine pakjes hooi opgeslagen in 2 boxen van 3x6 mtr, maar mijn ervaring is dat het echt te laag en te klein is, ik heb een golfplaten dak en geen condens, maar het hooi had veel slechte pakken, vooral de zijkanten en bovenop. Het is natuurlijk vaak zo dat de boven en zijkanten vaak wat slechter zijn ook als het in een grote hooischuur ligt, maar bij ons werkte het echt niet. Dat jaar heb ik veel hooi weg moeten gooien helaas. Terwijl het echt super mooi en droog in de pakken is gegaan. Toen een aantal jaar bij de boerenbuurman in de hooischuur (zo'n schuur waar een kleine 3000 pakken hooi in liggen) mijn hooi opgeslagen, dit ging echt veel beter. Dit jaar weer in midi balen in plastic laten wikkelen, zodat ik alles bij huis kan opslaan. Als alles goed gaat , heb ik straks nog een mooie 2e snede en dan heb ik voor een jaar voorraad.
Ja, die witte mus, ik had er ook nog nooit van gehoord. Voor zover ik heb kunnen vinden is het geen albinisme. Dit vond ik op internet:
Deze Huismus is weliswaar (bijna) helemaal wit, maar het is geen albino.
Er zijn wel vogels die albino zijn, maar dan hebben ze naast een totaal wit verenkleed ook rode ogen en omdat de pigment ook in de huid ontbreekt ook een roze snavel en poten. Deze Huismus heeft donkere ogen en je ziet bovendien nog een enkel bruin veertje hier en daar.
Ik hoop dat hij vandaag nog even komt.