Het was heerlijk weer vandaag, 2 uurtjes buitengereden met een vriendin en nu net mijn dochter nog op haar pony is de bak. Krijg ik goede zin van, van zulk weer
We hadden vanmiddag heel veel zon. Heerlijk! Ben het het 11 jarige dochtertje van mijn vriend voor het eerst naar het bos geweest. Brave en blije paarden
Daarna nog naar Epplejack geweest. Die hebben tegenwoordig een enorme outlet. Ik had een fijne rijlegging gekocht en mijn vriend een hele bult kleding.
De paarden konden vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer in de wei. Heerlijk!
En Mirtje was vandaag super knuffelig, maar heeft wel de stroomdraad op een katrol kapot gemaakt
Het was idd lekker weer. Ik heb ze even zonder deken laten lopen, even rollen en kriebelen. Verder alvast 1 wei bladluw gemaakt en kalk gestrooid. Komende week met de 2 binnen weidjes verder. En er mogen nog 60 planten de grond in…….
DubbelFun
Geplaatst: 18-12-23 10:19
@belker: je hoeft je niet te vervelen dus.
Ik moet de wei ook nog redelijk bladvrij maken, maar wilde dat eigenlijk gewoon met de grasmaaier doen met de opvangbak er achter óf ik laat de bak er af en ga het mulchen.
@boemoel: het was er idd weer voor.
Vandaag nog een redelijk mooie dag, morgen wordt het weer prut
Het mulchen is mij vorig jaar niet goed bevallen. Maar er staan hier ook echt veel bomen, bosrand dus. Vandaar dat we alles maar naar het bos toeblazen.
Dat is ook waar ik tegen aan hik; dat er zoveel mulch ligt dat het niet goed afgebroken wordt. Nadeel is nu ook dat het haast niet droogt en de maaier dus snel vastloopt op het maaisel.
Hier is mulchen op de wei ook niet bevallen. Ook rondom bomen dus veel blad. Moet er binnekort ook even met de zitmaaier en bladveger overheen.
DubbelFun
Geplaatst: 18-12-23 11:09
Gezien de motregenkaart is er ook weinig hoop dat het vandaag droog blijft/droger wordt.
Verder ben ik me aan het bedenken om het hier wolfproof te maken (voorzover dat mogelijk is). 3/4 van de omheining is al 175 en kan makkelijk 1 a 2 stroomdraadjes bovenop komen. Het is de voorkant langs de oprit wat een probleem is. Ophogen van het gaas daar is technisch geen probleem (is nu 1.20) , wat wel een probleem gaat geven is de ligging van de mestput en dat ie ook af en toe geleegd moet kunnen worden, de poorten om bij de paarden te komen en het feit dat het met 2 mtr hoog gaas langs de oprit op een gevangenis gaat lijken.
Het andere alternatief is dat de stallen voorzien gaan worden van gaas zodat beide paarden niet meer met het hoofd over de deur kunnen hangen én dat ze met donker naar binnen gaan. Dat laatste stuit me nog het meest tegen de borst omdat ze dan in de wintertijd 18 uur binnen staan
Df wat een zorgen! Zou je niks kunnen met stroomdraad rondom de mesthoop? Dat je die gewoon los maakt zodra ze komen legen?
Hier is de wolf gelukkig nog geen issue maar als dat wel zo wordt ga ik ze ‘s nachts op een kleiner stuk houden. Ook al stuit me dat enorm tegen de borst
Ben nog steeds ziek, halve nacht op de bank gezeten omdat ik zo enorm aan het hoesten bleef. Ben er wel klaar mee
Ik had al een idee om langs de mestput een kantelbaar hek te maken, dat naar beneden geklapt kan worden als de mestput geleegd moet worden. Verder heb ik het hier in de groep gegooid, maar zoals verwacht is er niet 1-2-3 een snelle oplossing.
Het is idd erg lastig denk ik om het echt goed te kunnen doen. Je moet met zoveel rekening houden dat het niet alleen maar een hoog hek plaatsen is. Denk dat de doorgangen nog het lastigste zijn en vooral als je dan ook nog met voertuigen erin moet en ook nog moet kunnen draaien of iets.
Ik zag net iets waar ik simpelweg wel iets mee kan https://www.onlineschrikdraad.nl/gallag ... stuks.html Rondom het hoge deel kan ik die paaltjes deels vastmaken aan de bestaande palen van 1,70 en dan nog een stukje uit laten steken en het schuine deel naar buiten laten wijzen. Op het lage deel (nu 1.20) kan ik ze er bovenop zetten en het totaal wordt dan 1.70 en met het schuine deel naar buiten. Als ik dan bij de mestput op de hoek een houten paal in de grond slag en daar er ook eentje op vast zet kan ik die makkelijk verwijderen als de put geleegd moet worden. Dan moet ik alleen nog iets voor bij de ingang verzinnen.....
@DuoPenotti: ik snap dat je geen zin hier hebt in nóg een discussie er over, maar als je nog goede ideeën hebt over 'beter wolfwerend' dan kunnen meer mensen er iets aan hebben (en waarderen )
Voorlopig heb ik de bestelling geplaatst en hopelijk komt die morgen/overmorgen en kan ik er mee aan de slag. Het zal hopelijk mijn nachtrust verbeteren, of het idd afdoende gaat zijn zal de toekomst uit wijzen.
Ik ga zo de grasmaaier maar eens uit de schuur halen en kijken of ik het blad redelijk van de wei af kan krijgen, want de zon laat zich vandaag niet meer zien vrees ik.