Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 18:08

Toen ik nog in een portiekflat woonde hebben buren eens blikseminslag gehad in een gasleiding omdat er een bouwstelling tegen de gevel stond en de bliksem daarin in sloeg en toen dwars daar de muur heen. Was wel even paniek in de tent toen en de brandweer rukte met groot materieel uit :)

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:28

SillyB schreef:
hey ladies zag een item over inslaande bliksem, hebben jullie eigenlijk een bliksemafleider aan je wei hangen? ik heb het nooit eerder gezien bij mijn pensionstallingen maar toen ik mn stroomklok kocht werd het wel ernstig aangeraden

Mijn schrikdraadapparaat is een x opgeblazen door de bliksem. Toen ik een nieuwe kocht, gelijk een bliksemafleider gemonteerd.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:45

Wij hebben er geloof ik wel een op de stroom.

De hoefbevangen pony stond net te steigeren toen ik aan het rijden was :\ ik zou haar het liefste weer hij ff rest zetten, in de hoop dat ze daar rustiger is, maar dan heb ik weer het risico dat ze veel te veel ‘moet’ lopen... misschien toch maar even de DA langs laten komen om te voelen hoe erg het is

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 09:10

@maartje: altijd moeilijk om te weten waar je nu wel goed aan doet. Over het algemeen is rustig lopen bij HB wel goed voor de doorbloeding in de hoeven. Dan wordt het 'gif' eerde afgevoerd naar de nierenh/lever en verdwijnt uit het lichaam. Maar teveel is zeker niet goed.
HB is iets wat érg lang duurt voor het over is áls het al helemaal over gaat !!

Ik had Jasmijn haar natte deken binnen over de verwarming gelegd, dus het ruikt hier nu wel wat (L'Eau de Chevaux), maar net toch maar weer aan gedaan want het begon net weer te regenen toen ik ze gevoerd had.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:13

Ooooh, l'eau de chevaux heb ik ook eens gehad in de bijkeuken. Ik had dekjes voor het wasmachine gelegd om te wassen en de zon stond er vervolgens op. Mijn man kwam thuis en werd niet goed van de walm die in de bijkeuken hing. Hij kan écht veel hebben van mijn paardenhobby, maar dit was echt op het randje hahaha.

Ik ga eens googlen voor zo'n bliksemafleiderding.

Maartje, wat een drama met die hoefbevangenheid. Ik vind het wel altijd eng, mijn dames zijn echt te dik, bewegen nauwelijks en vreten de hele dag door kort gras wat hier en daar nog op de track staat... -O- Ik voer preventief magnesium bij en bekap ze tijdig zodat hun witte lijn sowieso niet opgerekt raakt, maar eng vind ik het wel.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:22

Hoefbevangen is zo naar.
Mijn tinkertje is bevangen geraakt in de winter jaar of 6 denk ik alweer geleden.
Toen kende ik alleen de verhalen van in de lente moet je opletten met koude nachten.
Wist ik veel dat begin februari met koude nachten zeker zo gevaarlijk waren.
Via harde les geleerd dus, zo zielig. Kon hem niet eens op de zachte natte ondergrond zetten want alles was hard.

Hij loopt dus voortaan altijd met een graasmasker op buiten.
Nadeel dat fijne model van harrys horse bestond eerder ook in een XXL, maar dat word niet meer gemaakt.
En nergens kan ik het meer aankomen.
Nu loopt hij met een ander, maar zit hem niet zo fijn. ;(
Sowieso erg welig merken met een XXL.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 10:44

De extra grote en kleine maten is altijd een mindere markt voor, dus worden minder gemaakt. Net als met onze schoenen.

Schoenen kun je ook op maat laten maken (Smidjes ??)

Ik zag dat Boon van haar hoefschoenen ook weer 'open teenslippers' gemaakt had, dus ik moet ook weer aan een paar nieuwe (alhoewel ik ze meestal 2e hands koop :) )

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:12

De bevangen pony staat hier ook apart, loopt nog steeds wat stijfjes maar heeft die eigenlijk al gedaan vanaf hij hier staat. Krijgt nu geweekt hooi, zowel voor de stof als de voedingsstoffen, staat op vlas, aantal uur per dag staan ze samen maar grootste deel staat hij alleen ( wel draadje ertussen dus kunnen zelfs nog kroelen maar de anderen hebben stro in de open stallen en onbeperkt voordroog
Ik vind het ook lastig te beoordelen hoe hij nu loopt, bij paarden op werk en bij anderen weet ik zo hoe en wat maar met mijn eigen zie ik soms teveel spoken

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:40

DuoPenotti, ik heb nu een graasmasker van Thinline, die vallen ook wel netjes, alleen moest die van mij blijkbaar toch een maatje groter (maat trekpaard heeft ie nu :') ) hebben dus ik heb er nu twee waarvan ik maar een gebruik :+

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:44

Denk dat ik die van thinline ook maar eens ga proberen. Maar hoor daar zoveel wisselende verhalen over.
Van fijn, tot binnen een paar weken doorheen gegeten.
En voor dat laatste vind ik ze dan toch wel duur.

Denk dat ik hier ook een maatje trekpaard zal moeten ben ik bang bij mijn pony van 1,46 :P

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 11:56

Als je wilt mag je degene die ik niet meer gebruik wel eens proberen? Mijn paard is 1.70m maar het halster moet relatief hoog zitten bij hem om hem zijn halster op te laten houden, vandaar dat ik een maat groter moest. Maar anders had het maatje kleiner gewoon gepast. Nu kwam het gat te hoog op zijn neus. Ik heb namelijk een van de laatste grote want de maatgeving is aangepast.

Ik heb er alleen geen verhalen over gehoord en vind het tot nu toe een prima masker. Heeft nog geen schade opgelopen en die van mij is ook niet het meest voorzichtig.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:23

Lynn_Nikita schreef:
Ik vind het ook lastig te beoordelen hoe hij nu loopt, bij paarden op werk en bij anderen weet ik zo hoe en wat maar met mijn eigen zie ik soms teveel spoken

Een goede truc om te zien hoe ze er aan toe zijn is om ze aan een halstertouw heel kort om de achterhand te laten draaien. Als dat echt heel haperend/moeizaam gaat hebben ze er nog goed last van.

Hier net een vette hagelbui en nu wat gerommel van onweer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:35

Ik heb om 1300 rijles en de bedoeling was op het gras. Ineens ook een koorte maar hevige stortbui, zal zo wel te glad zijn met ijzers op gras. Ook last van mijn rug nu Ik voer altijd onbeperkt een grote ronde baak war ik de bovenkant vanaf snij maar ze hadden het plastic er deels af getrokken en verknoeiden ontzettend veel. Ruin pist er dan lekker op. Dat halve pak maar naar de opslag getrokken en binnen gelegd. Vond mijn rug niet zo leuk. Nu weer dagelijks IBC vaten vullen daarmee.
Wordt tijd dat ik de muur voor de opslag kan slopen en een grote deur kan plaatsen en pakken rechtstreeks binnen kan plaatsen.
Zal 4.5 x 3.5 zijn denk ik dus ik denk een sectionaalpoort, of toch een rolluik? Of wat kan ik nog meer

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:37

MarloesHJ schreef:
Als je wilt mag je degene die ik niet meer gebruik wel eens proberen? Mijn paard is 1.70m maar het halster moet relatief hoog zitten bij hem om hem zijn halster op te laten houden, vandaar dat ik een maat groter moest. Maar anders had het maatje kleiner gewoon gepast. Nu kwam het gat te hoog op zijn neus. Ik heb namelijk een van de laatste grote want de maatgeving is aangepast.

Ik heb er alleen geen verhalen over gehoord en vind het tot nu toe een prima masker. Heeft nog geen schade opgelopen en die van mij is ook niet het meest voorzichtig.

Wat aardig van je.

Mijn paard heeft als je een centimeter om zijn neus legt kom je op een ruime 70 cm uit, ligt er natuurlijk een beetje aan hoe hoog je meet.
Kan dat bij thinline niet echt vinden hoe ze dat meten jij wel?

Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:00

DP ik zal later even een pb’tje sturen met hoe en wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:02

Wat naar, de bevangen paarden :(:) Nog nooit gehad gelukkig met mijn dieren.

Hier zijn we hard bezig geweest: Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanaf vandaag dus in bezit van een rijpaddock :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:15

@robijntjah: mooi ruimte om te rijden.

@Lynn_Nikita: schuifdeuren of gewone deuren ?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:20

Robijntja, mooi bezig. Dat wordt vast een mooie paddock om in te rijden.
Ik heb echt geen idee hoe jouw land er nu eigenlijk uit ziet met al die losse foto's. Heb je toevallig een tekening of een luchtfoto?

Hier is de loonwerker ook weer druk bezig vandaag.
Loopt allemaal wel iets uit, want er zaten wat vrije dagen tussen en maandag moest de loonwerker helaas stoppen ivm de vele regen. De graafmachine zat al vast. Maar vandaag zijn ze met 3 man sterk, dus ik hoop dat ze een inhaal slag kunnen maken.
Foto's heb ik tussendoor niet echt gemaakt. Veel regen en heb me de afgelopen dagen ontzettend beroerd gevoeld. Antibiotica ivm blaasontsteking is me totaal verkeerd gevallen.
Straks andere kuur ophalen en hopelijk er dan snel van af.

Heb wel veel meegelezen, maar mijn hoofd zit even helemaal vol. Merk dat de werkzaamheden om het huis ook best wel wat onrust zorgen.
En zaterdag hebben we dit schatje opgehaald, en sindsdien ook slapeloze nachten. +:)+ _O-

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:25

Wat een droppie :) Wat gaat dat worden als ie groot is ?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:26

ooooooohhhhhh wat en schatje!!!! <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:44

Wat een leukerd Chasey!

DubbelFun schreef:
Een goede truc om te zien hoe ze er aan toe zijn is om ze aan een halstertouw heel kort om de achterhand te laten draaien. Als dat echt heel haperend/moeizaam gaat hebben ze er nog goed last van.

Dat doet ze best wel goed al. Maar wat ik zei, ze staat ook te steigeren. Tis verder ook geen eigenwijze pony dus ik weet niet hoe veel ik op haar moet vertrouwen haha

Hier nu ook onweer, en die kleine staat dus buiten, want als ik haar binnen zet, gaat ze ook gekke dingen doen als de rest uit beeld is. ZO onhandig dit

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:51

Kun je niet eentje van de rest er bij zetten (en dat wisselend zodat niet dezelfde telkens de klos is) ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:36

Afbeelding

Bij deze :)

Lastig lijkt me dat Maartje, waar doe je goed aan he....

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 15:55

En jullie hadden ook veel bomen weggehaald toch? Ben wel benieuwd hoe de nieuwe luchtfoto eruit ziet.

Man, man, wat een regen en water. Het is één grote drekbende hier om het huis en op straat. Ik zei al tegen David en Marloes 'ik denk dat we de buren een gratis wasstraat beurt moeten geven', want het is echt heel erg.
Zal eens kijken of er zoiets is.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:04

Chasey schreef:
En jullie hadden ook veel bomen weggehaald toch? Ben wel benieuwd hoe de nieuwe luchtfoto eruit ziet.

Man, man, wat een regen en water. Het is één grote drekbende hier om het huis en op straat. Ik zei al tegen David en Marloes 'ik denk dat we de buren een gratis wasstraat beurt moeten geven', want het is echt heel erg.
Zal eens kijken of er zoiets is.

Je hebt toch 2 kinderen met handjes? :D