het paarden aan huis topic deel 9

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: het paarden aan huis topic deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:02

Goed bezig Lynn-Nikita, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. Vooral als alles gegroeid is volgend jaar.

Of Mirtje helemaal pijnvrij is weet ik niet, maar bij welk paard weet je het wel?
Ze ziet er in ieder geval gezond uit, is levendig en lijkt ook steeds vrolijker. Dunne mest is ook over.
En ze ligt uren per dag te maffen :D

Ik heb haar vandaag weer in vrijheid gelongeerd en de draf erbij gepakt. Ging echt heel goed. Ze bleef heel ontspannen om me heen draven. En ze vond het ook heel erg leuk.
Daarna geoefend met aanraken en ik mocht haal hals kroelen. Toen ze doorhad dat mijn hand het van de stok overgenomen had, keek ze wel even raar, maar ze vond het stiekem ook wel lekker.
Daarna het halster gepakt en haar d’r neus er in laten steken en het halster aan de zijkant van haar hoofd gewreven. Ook dat vond ze goed. Heb haar wat lekkers gegeven en heb haar daarna ook gelaten.

Tess was de hele dag al aan het melden dat ze wat wilde doen. Enthousiast en ongeduldig.
Eenmalig opgestegen had ze de vaart er voor mij wat al te hard in. Ze was ongeduldig en wilde alleen maar gaan met die banaan. Oortjes naar voren en lopen. Ze galoppeerde zelfs stiekem aan. Ze was echt hieperderpiep. Morgen heb ik les, maar denk dat ik er een grondwerk/ longeerles van maak.
Kan ik zondag een bosrit met haar maken en dan hoeft ze niet 3 dagen achtereen onder het zadel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:10

@lyn: mooi mazzel dat het zo dichtbij was.
@marjan: met kat in je nek en kusjes van Lewie moet het toch snel beter gaan. :)
@boemel: genoeg tekenen om te weten dat het iig beter gaat met Mirtje. En Tess had er ook zin in +:)+

Boon had gaten in de track geproduceerd, dus die had zichzelf beweging gegeven :)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 19:53

Voor wie het vroeg van mijn moerbei. Ik denk dat het een witte is maar ik ben niet zeker. Afbeelding

Verder vandaag hooi gehaald, het was alleen te nat om de hooitrailer terug te zetten dus de trekker moest er aan te pas komen om hem terug te zetten. Daarvan was de accu alleen leeg dus in de tussentijd met de andere trailer op pad geweest voor een ritje in de bak.
Ik had nieuw elastiek in mijn laarzen laten zetten en die gaan nu ook weer netjes dicht.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-23 23:00

Dat is een fijne meevaller LN!
Vindt het zo knap hoe jij constant bezig bent en alles wat je bedenkt ook gelijk uitvoert _/-\o_

@boemel, Tess had er zin in :D

@Marloes, lekker bezig geweest!

Hier zijn ze alle drie sinds een dag of 2 aan de dunne en een beetje mwah.
Ze eten hooi, slobber, drinken voldoende, geen koorts etc.
Ook niet constant aan de dunne maar wel regelmatig.
Kan er geen vinger opleggen, er is niets veranderd.
Even in de gaten houden maar en woensdag komt DA zoiezo al voor controle kies van de merrie.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 10:14

Goed bezig ln.

Marjan, te schattig.

Karin, wellicht de weer overgang? Had onze oude merrie altijd veel last van.

Boemel, fijn enthousiaste Tess en goede myrtje.

Hier gaat alles prima. Tess haar flank kleurt witter.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 11:17

Ik heb vanochtend mijn IJslander alweer voorzien van een nieuw kapsel. Ik wilde hem eerst vanavond scheren maar meneer heeft bedacht om als ik mijn warmbloed uit de wei haal ‘s avonds om nog even te gaan rollen. Natte modder scheert toch niet zo makkelijk. Vandaag eens een dagje binnen doorbrengen. Ik wil wat achter de naaimachine gaan doen vandaag. Morgen weer een dagje buiten als het goed is.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 11:54

Weer lekker kaal. Succes achter de naaimachine.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 11:58

boemel schreef:
Doe je goed Manzano. Ik werk normaal gesproken 32 uur en als ik fulltime zou werken dan zou ik geloof ik 40 vrije dagen per jaar erbij krijgen. Ik krijg ze nooit op, maar afgelopen jaar was echt dramatisch druk, dus tja kan beter wat verkopen.

Wow, wat voor werk doe jij? :wow: wij hebben niet eens 40 vrije dagen voor 40+ uren contract. Laat staan de je dat erbij krijgt als je 8 uur extra gaat werken _/-\o_

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 12:07

Ik werk 32 uur en heb maar 128 vakantie uren.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 12:10

Kim_W schreef:
boemel schreef:
Doe je goed Manzano. Ik werk normaal gesproken 32 uur en als ik fulltime zou werken dan zou ik geloof ik 40 vrije dagen per jaar erbij krijgen. Ik krijg ze nooit op, maar afgelopen jaar was echt dramatisch druk, dus tja kan beter wat verkopen.

Wow, wat voor werk doe jij? :wow: wij hebben niet eens 40 vrije dagen voor 40+ uren contract. Laat staan de je dat erbij krijgt als je 8 uur extra gaat werken _/-\o_

Denk niet dat het 40 dagen zijn voor die 8 uur extra.... Je kan het beetje dubbel lezen

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 00:19

We hebben vakantiedagen,
ATV dagen en dan krijg je vanaf je 40e iedere 5 jaar een vrije dag erbij. Zo loopt het best hard op :D

Vanmorgen besloten om maar grondwerkles / longeerles te nemen om Tess een beetje te sparen. Ik was snel klaar met dat grondwerken. Ze had me veel te veel energie :D

Vriend had gelukkig een hele fijne paardrijles.
Daarna stro gehaald. Dat schoot niet op, want iemand met een paardenvrachtwagen met paardentrailer erachter had zich vast gereden op het landweggetje.

En daarna snel naar huis, want er kwam een slipjacht voorbij :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 08:22

Wat gaaf die slipjacht. Prachtige honden ook.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 09:30

Dat zijn gave foto's geworden!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 09:35

Idd mooie foto’s! Begreep dat je ook mee kan doen met jachten en daarvoor les kan nemen. Heb er wel eens aan zitten denken om dat te doen. Maar goed om nu m’n nek te gaan breken met zoiets _O-

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 09:41

MarjanB schreef:
Idd mooie foto’s! Begreep dat je ook mee kan doen met jachten en daarvoor les kan nemen. Heb er wel eens aan zitten denken om dat te doen. Maar goed om nu m’n nek te gaan breken met zoiets _O-

Vriendin van mij rijd mee! Bij de meeste hindernissen kan je er gewoon omheen. Je kon ook meedoen zonder te springen geloof ik!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 09:43

Heel gaaf, mooie foto`s ook

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 11:25

Hier waren ze vroeger op de hei ook wel eens, was wel indrukwekkend om te zien.
Ik vraag me af wat voor lessen je dan krijgt?? In theorie is het niet meer dan stap, draf en galop met een hoop ruiters waarbij je vooral moet blijven zitten (op je paard bedoel ik :D )

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 11:28

Er zijn zat ruiters bij die echt niet goed kunnen rijden. En de borrels voor de tijd dragen echt niet bij aan een goede balans :D

Je moet gewoon op je paard blijven zitten en je hebt inderdaad keuze of je wel of niet springt.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 11:29

Dat lijkt me geen handige stap om dan mee te doen, maar zonder borrels vooraf durven ze misschien niet :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 12:05

Gave foto’s Boemel.
Jachtrijden draait om alles eromheen en vooral de drank. De echte jachtruiters springen dan ook nog wel graag. In Maartensdijk kwamen ze vaak langs en er stonden heel wat jachtruiters in die regio, ook bij ons op stal.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 12:22

Ja die borrels vooraf helpen niet mee nee! En ik heb het ook met een aantal paarden te doen tijdens zo een jacht… Alleen dat heb ik ook als ik op dressuur wedstrijd ga dus wat dat betreft geen verschil. En tegenwoordig zitten er ooo een hoop tussen die hun paarden gewoon netjes verzorgen en goed op orde hebben

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 14:13

Ik durf het haast niet hardop te zeggen, maar de zon schijnt hier :)

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 14:18

Lekker DF, hier lijkt de zon zichtbaar te worden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 14:21

Volgens de sateliet op BR lijk het vanuit het westen helemaal open te trekken nu.
Wat vinden jullie... licht of donker ???

Afbeelding

Afbeelding

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 15:36

licht

Hier ook zon!! *\%/*