Of Mirtje helemaal pijnvrij is weet ik niet, maar bij welk paard weet je het wel?
Ze ziet er in ieder geval gezond uit, is levendig en lijkt ook steeds vrolijker. Dunne mest is ook over.
En ze ligt uren per dag te maffen

Ik heb haar vandaag weer in vrijheid gelongeerd en de draf erbij gepakt. Ging echt heel goed. Ze bleef heel ontspannen om me heen draven. En ze vond het ook heel erg leuk.
Daarna geoefend met aanraken en ik mocht haal hals kroelen. Toen ze doorhad dat mijn hand het van de stok overgenomen had, keek ze wel even raar, maar ze vond het stiekem ook wel lekker.
Daarna het halster gepakt en haar d’r neus er in laten steken en het halster aan de zijkant van haar hoofd gewreven. Ook dat vond ze goed. Heb haar wat lekkers gegeven en heb haar daarna ook gelaten.
Tess was de hele dag al aan het melden dat ze wat wilde doen. Enthousiast en ongeduldig.
Eenmalig opgestegen had ze de vaart er voor mij wat al te hard in. Ze was ongeduldig en wilde alleen maar gaan met die banaan. Oortjes naar voren en lopen. Ze galoppeerde zelfs stiekem aan. Ze was echt hieperderpiep. Morgen heb ik les, maar denk dat ik er een grondwerk/ longeerles van maak.
Kan ik zondag een bosrit met haar maken en dan hoeft ze niet 3 dagen achtereen onder het zadel.